
Doprovázelo nás i několik kýbláků KdF 82.
Po krátkých přípravách jako je propojení pohonu lodního šroubu s unašečem, který je přímo na klice jsme rozvířili vodní hladinu.
Na vodě je Schwimmwagen docela rychlý - dosahuje rychlosti až 10 km/h při spotřebě zhruba 10l na hodinu plavby. Benzín je rozložen do dvou nádrží po 25l, které se přepínají kohoutem pod palubní deskou.
Rameno lodního šroubu je sklopné, takže nehrozí jeho poškození při výjezdu na břeh, nebo při plavení v mělčině.
Palubní deska je naprosto přehledná, se vším potřebným včetně pojistkové skříňky, která je pod tím tmavým obdélníkovým plastovým krytem zajištěným vroubkovaným šroubkem uprostřed.
Pokud se někde nabere trocha vody, tak je na palubě elektrické čerpadlo, které vodu vyčerpá pryč.
Pokud se přeci jenom dostane někam, kam nemá, trocha vody - třeba pod víčko rozdělovače, tak přispěchá na pomoc doprovodné Volvo 240 a kompresorem se voda vyžene pryč.
