Vim že už se to tady někde někdy řešilo...ale projel sem všechno a nenašel, a vyhledávání tady taky moc nefunguje se mi zdá
Jde mi hlavně o to kde je umístěn přesně, jestli se k němu dá jednodušše dostat a jak... Byl v pohodě, ale ted po servisní prohlídce ukazuje celkem solidní bludy Tak je možná že trošku přihnuli blíž k motoru nebo tak něco... ?
Oni budou volat jak sem byl spokojenej, takže jim to hezky řeknu, ale rád bych věděl co se s tim dá dělat případně sám
Schumi_01 píše:Vim že už se to tady někde někdy řešilo...ale projel sem všechno a nenašel, a vyhledávání tady taky moc nefunguje se mi zdá
Jde mi hlavně o to kde je umístěn přesně, jestli se k němu dá jednodušše dostat a jak... Byl v pohodě, ale ted po servisní prohlídce ukazuje celkem solidní bludy Tak je možná že trošku přihnuli blíž k motoru nebo tak něco... ?
Oni budou volat jak sem byl spokojenej, takže jim to hezky řeknu, ale rád bych věděl co se s tim dá dělat případně sám
nevim jak u tebe , ale 850 ho má v předním nárazníku, prakticky za číslem. Tak tam zkus kouknout.
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Výborně, díky, vyřešeno
Hledal bych ho tam, ale myslel sem že bude nějak víc schovanej...nebyl
Šlo přesně o to, že vyskočil z toho držáčku a byl schovanej uvnitř mezi narázníkem v prostoru před motorem a nešel k němu ten venkovní vzduch...Tak snad už bude ukazovat normálně zas
Tak bohužel...po víc jak týdenním trápení a koumání kolem teploměru pořád bez výsledku...teda s výsledkem, sice už neukazuje tak velký nesmysly, nicméně je stále někde problém.
Došel sem už tak daleko, že po nastartování nebo otočení klíčkem ukazuje opravdu přesně správnou teplotu!
Ale záhada je v nějakém přihřívání toho teploměru...Jakmile se jede dýl a motor se nejen zahřeje ale zahřátý už nějaký čas je, tak ta teplota začne stoupat, cca o 5 stupnů zpravidla. To by ukazovalo že to čidlo chytá teplo od motoru...ale to těžko, vystrčil a přichytil sem jo ještě víc jakoby ven v nárazníku víc než bylo původně. Ale hlavní záhada...Třeba dneska, ukázková situace, v Praze ukazuje na parkovišti po dvou hodinách stání 10 stupnů...pak to asi tak po víc jak deseti minutách jízdy povyskočí na 11 a za chviličku na 12...pak zase tak pět minut nic a najednou skok na 14...a tak po další čtvrt hodince jízdy 140 km po dálnici, kde to na to čidlo musí fakt foukat, to skočí na 15 stupnů! A už to tam zůstane...občas to klesne někde na 14, to se asi vážně o jeden stupen sníží teplota...
Potom zastavim s těma 15 stupnema...jen vyskočim z auta pro něco do krámu v UL a po pěti minutách stání a teplýho motoru se ukáže reálnejch a správnejch 9 stupnů! To motor neměl šanci vychladnout a naopak by se to mělo zahřát než zchladit když by se to teplo šířilo a nebylo čidlo ovívaný větrem. A pak zase stejná situace...po pěti minutách jízdy skok na 10 a 11 a pak zase po chvíli až na finálních 14...A takhle to je dokola.
Takže už fakt nevim co s tim... Přihřívání vylučuju, aspon přímo čidla, to je nemožný a vyloučený timhle. Maximálně přihřívání kabelů někde, ale tam mi nehrajou dvě věci, jednak kabel jen vede a teplotu nesnímá a je mu jedno jak je teplo, a jednak taky by nedošlo k tomu ukázání správný teploty po pěti minutách stání po hodině a půl jízdy v zátěži.
A taky sem ty kabely všude možně kde sem našel se snažil odizolovat od všeho teplýho co by mohlo být...
Ale napadla mě jiná věc, jestli to nemůže být spojený nějak s napětím nebo podobně. Tohle je pro mě přímo osada z Pobřeží slonoviny...ale ty příznaky by tomu mohli nasvědčovat ne? Jestli se mi třeba kabel někde nedotýka něčeho čeho by neměl apod.
Prosim o všechny možný názory a rady.
Samozřejmě že sem čidlo a kontakty jeho pořádně vyčistil a prostříkal sprejem na kontakty a nechal řádně vyschnout, dokonce víckrát, a situace se lepšila, nicméně tohle už je fáze kdy se to nelepší a už nevim a nevim čim jinym by to mohlo být.
presprejoval si aj konektor v kabine kde sa to cidlo napaja na jednotku? zacalo to robit hned po servisnej prehliadke??
_________________ je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84 http://www.volvoklub.sk
najdi nějakýho elektronika a ten ti nahradí termistor (čidlo) pevným rezistorem. když se teplota nebude hýbat, je chyba v čidle, když jo, je chyba v přívodu/převodníku/zobrazovači...
pokud čidlo vypadá jako mosazný váleček o průměru asi 8 mm a současně se teplota mění rychleji než zhruba 1st.C za 3 vteřiny, tak jsi si mohl ušetřit námahu s jeho stěhováním - tak rychlé změny ta hrouda kovu neumí...
dod píše:presprejoval si aj konektor v kabine kde sa to cidlo napaja na jednotku? zacalo to robit hned po servisnej prehliadke??
No ten sem nepřesprejoval, protože nevim kde je a jak se k němu dostat...
A ten problém se objevil hned po servisní prohlídce noo. Asi jim tam zavolám že od tý doby to zlobí a uvidíme...
standa píše:
pokud čidlo vypadá jako mosazný váleček o průměru asi 8 mm a současně se teplota mění rychleji než zhruba 1st.C za 3 vteřiny, tak jsi si mohl ušetřit námahu s jeho stěhováním - tak rychlé změny ta hrouda kovu neumí...
Čidlo je celý plastový, takovej plastovej váleček dlouhej asi centimetr a půl a o průměru tak čtyř mm odhadem...
Každopádně díky za rady a nápady, zítra mám cestu k Formánkovi pro jednu součástku do světla tak pokud tam vyštracháme někde i čidlo jiný tak zkusim jiný čidlo a pokud to bude dál zlobit bude problém asi jinde no.
Jinak dneska od prvního otočení klíčkem hodně nadnesený údaje a v průběhu dne sem měl venku 23 stupnů
V jednu chvíli i 32 hned po otočení ale to rychle kleslo na 27 a pak se ustálilo zase na 23
Schumi_01 píše:Jinak dneska od prvního otočení klíčkem hodně nadnesený údaje a v průběhu dne sem měl venku 23 stupnů
V jednu chvíli i 32 hned po otočení ale to rychle kleslo na 27 a pak se ustálilo zase na 23
Proč jen v jižních Čechách je taková zima??? :!:
_________________ Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo: Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Schumi_01 píše:Jinak dneska od prvního otočení klíčkem hodně nadnesený údaje a v průběhu dne sem měl venku 23 stupnů
V jednu chvíli i 32 hned po otočení ale to rychle kleslo na 27 a pak se ustálilo zase na 23
Proč jen v jižních Čechách je taková zima??? :!:
On jen nějak zapoměl připomenout, že jezdí po pobřeží na Bahamách
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
Schumi_01 píše:Jinak dneska od prvního otočení klíčkem hodně nadnesený údaje a v průběhu dne sem měl venku 23 stupnů
V jednu chvíli i 32 hned po otočení ale to rychle kleslo na 27 a pak se ustálilo zase na 23
Proč jen v jižních Čechách je taková zima??? :!:
Proto se přece stěhuješ do východních teplých krajin, ne?
jarek.krizan píše:Jinak ten " kus kovu " je zalitý v tom plastu.
Aha, no jo, to mě taky mohlo napadnout Ale v tom případně nepoznám, aspon já, jakej tam je kov
A taky sem si řikal že se mohl ušetřit pěknejch pár korun za novou zimní bundu...zrovna dneska sem za ní vypláz...a pak sednu do auta který venku ukazuje teplo na plavky
Holt tenhle teplej prosinec nemate jen přírodu...ale i moje auto
Nevím kde máš čidlo teploty ty, ale na mém autě je ten držák schovaný v závětří a na můj vkus poměrně blízko před chladičem. Vzhledem k tomu, že tam původně teploměr nebyl a dodělával jsem si ho sám, jsem čidlo umístil k otvoru pro přívod vzduchu k chladiči turba před kolem v podběhu a nemám s tím problém. Není ale umístěno v proudu vzduchu - ukazovalo by míň a v zimě dost podstatně.
S tím odporem to je dobrý nápad. Odpoj čidlo a změř jaký má odpor, pak tam mrskni nějaký nejpodobnější a jezdi. Teplota by se neměla měnit. Pokud ano, je chybka někde jinde. Ale kde...
kajdamajda píše:Nevím kde máš čidlo teploty ty, ale na mém autě je ten držák schovaný v závětří a na můj vkus poměrně blízko před chladičem. Vzhledem k tomu, že tam původně teploměr nebyl a dodělával jsem si ho sám, jsem čidlo umístil k otvoru pro přívod vzduchu k chladiči turba před kolem v podběhu a nemám s tím problém. Není ale umístěno v proudu vzduchu - ukazovalo by míň a v zimě dost podstatně.
S tím odporem to je dobrý nápad. Odpoj čidlo a změř jaký má odpor, pak tam mrskni nějaký nejpodobnější a jezdi. Teplota by se neměla měnit. Pokud ano, je chybka někde jinde. Ale kde...
Takže ti funguje originál ukazatel teploty na palubce?
A vyřešil jsi to jen zkaoupením/přidáním/zapojením toho čidla?
kajdamajda píše:Nevím kde máš čidlo teploty ty, ale na mém autě je ten držák schovaný v závětří a na můj vkus poměrně blízko před chladičem. Vzhledem k tomu, že tam původně teploměr nebyl a dodělával jsem si ho sám, jsem čidlo umístil k otvoru pro přívod vzduchu k chladiči turba před kolem v podběhu a nemám s tím problém. Není ale umístěno v proudu vzduchu - ukazovalo by míň a v zimě dost podstatně.
S tím odporem to je dobrý nápad. Odpoj čidlo a změř jaký má odpor, pak tam mrskni nějaký nejpodobnější a jezdi. Teplota by se neměla měnit. Pokud ano, je chybka někde jinde. Ale kde...
No právě proto sem to čidlo taky víc vystrčil na vzduch před ten držák původní, ale když ukazuje správně tak ukazuje fakt správně Jen potom začne bláznit...
Ale zajímavý je, že včera večer sem ho zase sundal a zase prostřík a nechal přes noc vyschnout a ráno nasadil a zatim ukazuje krásně správnou teplotu pořád. Ale jezdil sem kratoučký úseky, tak uvidim odpoledne až se to prohřeje zase.
O víkendu zkusim s kamarádem slaboproudařem to nějak proměřit no a uvidíme.
Lachtan píše:První po čem bych šel, jsou kontakty na konektorech
A kontakty na konektrorech? No ten co je u čidla sem prostřík a prohlíd a vypadá OK...a ten co je u palubky tak to nevim vůbec jak němu se dostat a udělat to samý.
a co treba prodrenej kablik nekde po ceste? muze se prikostrovat a tim ovlivnovat napeti ktery leze z toho cidla?
Fakt bych asi nejdriv vyzkousel misto toho cidla dat odpor a pokud by se to menilo i nadale tak sel po dratech a po kontaktech.
Bubuss píše:a co treba prodrenej kablik nekde po ceste? muze se prikostrovat a tim ovlivnovat napeti ktery leze z toho cidla?
Fakt bych asi nejdriv vyzkousel misto toho cidla dat odpor a pokud by se to menilo i nadale tak sel po dratech a po kontaktech.
No je pravda že po tom všem zkoušení bych tuhle možnost viděl taky jako nejpravděpodobnější...zkusim sehnat někoho kdo mi s tim odporem poradí a pomůže.
kajdamajda píše:
Já mám konektor u palubky přímo na palubce, takže když jí vyndám, dostanu se na kontakty. Jak to máš ty, to nevím ale předpokládal bych, že stejně.
No já taky nepředpokládám že by to bylo jinak...ale spíš mi jde o to jak se k tomu dostanu, jak tu palubku vyndám...
s tim odporem to je jednoduchy
zmer ohmetrem odpor toho cidla pokud to je termistor nebude to problem a nahrad ho odporem podobne hodnoty. protoze to je pevny odpor teplotne rekneme nezavisly tak by to melo ukazovat porad stejnou teplotu at je teplo nebo zima +- par desetin stupne. Pak budes vedet ze je v pytli to cidlo a ne draty nebo kontakty. Pokud bude teplota kolisat i nadale pak bude chyba v tech dratech nebo kontaktech.
Pokud je cidlo aktivni tzn ze je to polovodic tak to ti odpor nepomuze a zde bych asi vyzkousel jine cidlo.
Podle toho chovani bych ale stejne asi tipoval na spatnej kontakt nebo nakej vakl. Ty cidla pokud to jsou pasivni termistory nemaji duvod odchazet, nejsou nijak namahany...
Bubuss píše:
Podle toho chovani bych ale stejne asi tipoval na spatnej kontakt nebo nakej vakl. Ty cidla pokud to jsou pasivni termistory nemaji duvod odchazet, nejsou nijak namahany...
No nejsem technik ale elektrikář, ale myslim si o tom to samý... Zatim sem se ještě nedostal k tomu odporu, kamarád zatim nenašel mezeru v čase. Ale zkusim ještě někde mrknout po těch drátech.
Co konrkétně bych měl hledat? Jestli někde neni prodřenej kabílek a nedotýká se někde kostry? Ono to je celkem složitý, už sem to prolez všechno kam je vidět a ty kabílky sou schovaný v takový plastový tubě celou cestu, někde je teda popraskaná, ale to co sem našel sem objel lepící páskou a ke kontaktu u palubky nevim jak se dostat pořád zatim...
vymontuješ rámeček okolo přístrojovky(2šroubky) a pak už uvidíš šroubky, který drží přístrojovku. odmontuješ a přístrojovku vyndáš. moc místa nad volantem není, ale jde to. konektory jsou dva zezadu. ale pochybuju, že by to tam zoxidovalo...
_________________ XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription + EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+ do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
Harry píše:vymontuješ rámeček okolo přístrojovky(2šroubky) a pak už uvidíš šroubky, který drží přístrojovku. odmontuješ a přístrojovku vyndáš. moc místa nad volantem není, ale jde to. konektory jsou dva zezadu. ale pochybuju, že by to tam zoxidovalo...
No je pravda že zoxidovaný by to být nemělo, spíš jestli to náhodou někde tam se to trošku neukostřuje nebo tak. Ale je fakt že před servisem to nedělalo a s přístrojovkou se během servisu nic dít nemělo...to spíš někde v motorovym prostoru se to asi někde bude dotýkat kostry...to je fakt jediný takový rozumný vysvětlení který mě napadá. Ale divný je, že ta teplota začne stoupat až po delší době kdy je nastartovanej motor, že by tak stoupalo i napětí? Čidlo by to teplo chytat nemělo tolik, to sem fakt vystrčil už hodně ven abych tohle vyloučil.
No je pravda že zoxidovaný by to být nemělo, spíš jestli to náhodou někde tam se to trošku neukostřuje nebo tak. Ale je fakt že před servisem to nedělalo a s přístrojovkou se během servisu nic dít nemělo...to spíš někde v motorovym prostoru se to asi někde bude dotýkat kostry...to je fakt jediný takový rozumný vysvětlení který mě napadá. Ale divný je, že ta teplota začne stoupat až po delší době kdy je nastartovanej motor, že by tak stoupalo i napětí? Čidlo by to teplo chytat nemělo tolik, to sem fakt vystrčil už hodně ven abych tohle vyloučil.
no logicky z toho vyplyva ze ti to zacne blbnut ked sa zvysuje teplota aj vnutri auta???
_________________ je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84 http://www.volvoklub.sk
no me jeste napada esli od toho cidla vedou dva draty a nebo jen jeden protoze to klidne muze kostrit ty dva draty mezi sebou. Nikdy sem to cidlo nevidel bo ho na svym voze nemam.
Taky je mozny ze na ty prohlidce neco posrali a to cidlo ti treba pripojily blbe nebo treba obracene. Pokud by to bylo to aktivni tak by to mohlo blbnout v pripade termistoru to je jedno ale kazdopadne bych se do ty pristrojovky kouk, preci jen jistota je jistota.