kolisani vykonu 2,5T + LPG

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
paconni
Offline
Příspěvky: 252
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

kolisani vykonu 2,5T + LPG

Příspěvek od paconni »

Ahoj,

mam ted takovou situaci:

Auto je po servise - oleje, origo svicky, filtry a STK (vcetne nastaveni map a vymene filtru). Vse na prvni pohled vypada OK. Auto ale jak na benzin, tak i na plyn nejede jak ma - pri prudsim pridani ma plyn tendenci vypinat a na benzin jaksi "houpe" vykon.

Chystam se vycistit PCV a klapku+vahu vzduchu. Muze to byt tim? Na diagnostice (origo) vse OK...

Diky moc
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

kolisani vykonu 2,5T + LPG

Příspěvek od ok2ucx »

Co je to "nastavení map"?

Nejprve to napíchni na (ideálně origo) diagnostiku a je dobré sledovat parametr "misfire" pro každý válec. Pokud je nenulový, pak je dost možná vadná svíčka (i když je nová) anebo (častěji) praskne pouzdro zapalovací cívky - obvykle právě během výměny rupne v okamžiku, když se s cívkou hýbe (ono by to stejně ruplo někdy brzy).

Svlékneš tu gumovou ochranu a obvykle hned na té hranaté části je nepatrná prasklina (která vypadá jako technologický svár). "Svár" to není, je to prasklina. Postiženou cívku vyměň a připrav se, že ostatní ji mohou brzy následovat.

Pokud tam misfiry nejsou, diagnostika by ti měla napovědět. Vyčistit PCV a klapku neuškodí nikdy - ale ucpané PCV se pozná jinak.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

paconni
Offline
Příspěvky: 252
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

kolisani vykonu 2,5T + LPG

Příspěvek od paconni »

ok2ucx: nastaveni map motoru - na plyn.

Na origo diagnostiku jsem se uz objednal a uvidime co to ukaze. Civky muzu omrknout sam. Pokud to nebude ono, pak teda nevim. Myslel jsem puvodne, ze je problem uz ve svickach. Ale evidentne neni.

Kazdopadne diky za radu
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002

paconni
Offline
Příspěvky: 252
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

kolisani vykonu 2,5T + LPG

Příspěvek od paconni »

Dnes auto v servisu Volvo v Německu. Hned našli dva problemy:

1) ventil u turba
2) hadice za váhou vzduchu měla díru (zespodu)

Obojí vyměněno, auto zase jede jak má... Konečně si užívám normální jízdu bez vad. K tomu asi tolik: docela mě mrzí, že nejmenovaný vychvalovany servis u Prahy (přesto, že má origo diagnostiku) na to nepřišel. Možná to ani nenapichnuli... Kdo ví. Fakt je, že byli v časovém presu, ale i tak...
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé