

tento model celkom moze fungovar. znami ma asi 15 rocnu feliciu, tankuje do nej 98cku a vedie si evidenciu dost podrobne a prisiel na to, ze 98 mu znizi spotrebu cca o liter (v meste menej, na okreske zhruba ten liter). a celkovo rocne usetri tolko, ze zaplati poistku a dvakrat umyvarkudoktor píše:zamyslel jsem se teď nad myšlenkou Natural 95 versus Verva 100 u benziny.
Dnešní ceny jsou:
Natual 95......32,60 kč/Litr
Verva 100.....34,60 kč/Litr
Můj dlouhodobý průměr spotřeby je 10,5 L/100 km u V70. t.j na nádrž 70 L za 2282 kč ujedu cca 660 km, t.j. 1 kilometr jízdy mě vyjde na 3,45 kč.
Tudíž, aby se mi vyplatila Verva 100 a natankoval plnou nádrž 70 L za 2422 kč, pro splnění podmínky 3,45 kč na kilometr bych musel na jednu nádrž ujet 702km s průměrnou spotřebou 10 L/ 100km.
Závěr: 660 km versus 702 km by měl být ekvivalent nájezdu při Natural 95 versus Verva 100 za stejné peníze (samozřejmě vztaženo na moje auto a můj styl jízdy)
Zamyšlení: Kdybych se s průměrnou spotřebou u Vervy 100 dostal na 9,5 L/100km (737km na nádrž), tak by mi náklady klesly na 3,04 kč / ujetý km, to zn. o cca 40 haléřu na km méně, než s Naturalem 95
Ročně pak při nájezdu cca 12000 km je to ušetřených 4800kč a to sa rovná zaplacené povinné ručení na rok![]()
Ten model nevypadá nereálně, asi to vyzkouším. Stejný model by se dal aplikovat na všechny mé tři auta. Bude to chtít nějakou jednoletou studii....
(s eRkem nejezdím na spotřebu, ale dosavadní průměr 13,5 L/100km je dost, při průměru 12 L /100km by se něco určitě ušetřilo...)
efektivnejsie spalovanie (ucinejsia explozia), asi nic ine.Lukaso píše:je to sice OT: Ale pokud vezmu řekněme jednu značku paliva N95 a N98 a naprosto vynechám jakýsi empirický výsledek/výpočet výše, může mi někdo vysvětlit logicky/technicky jak u 15 let staré felicie může N95 a N98 udělat nějaký rozdíl na spotřebě?
nic ve zlém ale to je stejně technický vysvětlení asi jako kdyby si napsal, že to lépe jede...lucki píše:efektivnejsie spalovanie (ucinejsia explozia), asi nic ine.
a nie? ked mas efektivnejsiu exploziu, tak ti viac tlaci valec a viac to jedeLukaso píše:nic ve zlém ale to je stejně technický vysvětlení asi jako kdyby si napsal, že to lépe jede...lucki píše:efektivnejsie spalovanie (ucinejsia explozia), asi nic ine.
Lukaso píše:tak když už jsme se posunuli do této rovinytak otevřeně přiznávám, že si myslím, že celá ta věc kolem feldy je blbost
v meste je to ani nie 0.5 litra, na okreske sa to taha k litru. priemer tak okolo 0.7l uspora. okresky robi teraz za 5.5 l/100km.Lukaso píše:zejtra zkusím nalít N98do sekačky, schválně jestli zahradu posekám dřív![]()
ne vážně, asi si počkám na to technický vysvětlení...kolik mu to žere? 8 a pak 7? litr rozdíl, cca 13% ...
Tady je hodně podrobnej článek a funkci motoru a všeho okolo,chce to trpělivost na přečtení celého obsahu,ale stojí to za to,hodně odborně napsané,přitom pochopitelné : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387lucki píše:Lukaso píše:tak když už jsme se posunuli do této rovinytak otevřeně přiznávám, že si myslím, že celá ta věc kolem feldy je blbost
![]()
som to myslel vazne. uplne technicky ti to niekto iny vysvetli. ale aj ty by si v manuali mal mat napisane, ze pre vyssiu efektivitu tankuj N98.
a ma to myslim celkom slusne vyhodnotene, tak aby som tomu veril. lebo: jazdil na N95 odkedy feldu ma, po zhruba 10 rokoch zacal tankovat N98 a sumu, ktoru za rok minie na benzin je nizsia (5 rocne meranie). pricom: neprestahoval sa, nezmenil robotu, nejazdi inak ako predtym, zasadne zasahy do motoru nerobil, najazdi rocne 20K km.
OT: Logicky nevim, ale technicky bych to videl tak, ze motor jakozto prvek vyrabejici diky chemicke reakci mech.praci - vykona stejnou praci za mene paliva, pokud chemicka reakce probehne za lepsich podminek.Lukaso píše:je to sice OT: Ale pokud vezmu řekněme jednu značku paliva N95 a N98 a naprosto vynechám jakýsi empirický výsledek/výpočet výše, může mi někdo vysvětlit logicky/technicky jak u 15 let staré felicie může N95 a N98 udělat nějaký rozdíl na spotřebě?
a co volvo motory?jarek.krizan píše:U některých motorů je úplně jedno co do nich nalejete a pojedou skoro stejně a zlepšení bude jen velmi nepatrné. Jiné motory pojedou o hodně lépe a tím taky s nižší spotřebou, nebo vyšším výkonem. Všechno závisí na typu přípravy směsi, kompresi, typu spalovacího prostoru, systému zapalování a nastavení jednotky(ek). Má na to vliv spousta faktorů a jejich kombinace. Nedá se říci - tohle nebo tohle za to může.
V odkaze výše uvedeném je to popsáno hodně dobře a prakticky souhlasím téměř s celým obsahem. Ale pro základní pochopení je to dobře napsané.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé