![Laughing :lol:](./images/smilies/lol.gif)
Díky.
Máš asi pravdu. Omluva za neúplnou informaci, ale zmátlo mě to, že kontrolka zhasla až po sešlápnutí brzdy. Teď už vím, že indikační obvod čekal na sepnutí brzdového spínače ...jojo píše:Není to kontrolka jenom brzdových světel, ale všech žárovek ve světlech, tj.blinkrů, obrysovek, potkávaček i dálkových i zadních lamp. A s tím třetím brzdovým světlem má Fery pravdu. Je-li tam dobastlený nebo naopak odstraněný, tak to bude svítit. Více dnes (7/11) na schůzi.
Obešel a všechno svítí a bliká, ale žárovky jsem nekontroloval, kouknem na to večer, díky.jojo píše:Nemáš třeba v lampách někde dvouvláknový járovky? Obešel jsi Dietla rozsvícenýho dokola?
Já věděl, že tě tento příspěvek nenechá chladným. Jinak hrozný slovo pro to zařízení. Takže hledání závady je vyndávat žárovky, která jdou v páru a to postupně za sebou. Až kontrolka zhasne, tak jsme doma ...standa píše:nazdar vy odporoví můstkové, vy jste se v tom zase hrabal, pane doktore, žejo?
![]()
ten warnlichtgluhlampeausfallhimlhergotcajk funguje takto: proud do společně svítícího páru žárovek je prohnán dvojicí protiběžně navinutých cívek, uvnitř kterých je co? uvnitř kterých je jazýčkové relé. pokud je proud stejný, elmagnetická pole se požerou a relé nesepne (kontrolní žárovka nesvítí). pokud je proud různý, svítí. takže stačí dvojice žárovek různých výrobců, stáří, nějakej přechodovej odpor a kontrolka se rozsvítí :idea:
'Takže se jedná v podstatě o elektromagnetický proudový komparátorstanda píše:nazdar vy odporoví můstkové, vy jste se v tom zase hrabal, pane doktore, žejo?
![]()
ten warnlichtgluhlampeausfallhimlhergotcajk funguje takto: proud do společně svítícího páru žárovek je prohnán dvojicí protiběžně navinutých cívek, uvnitř kterých je co? uvnitř kterých je jazýčkové relé. pokud je proud stejný, elmagnetická pole se požerou a relé nesepne (kontrolní žárovka nesvítí). pokud je proud různý, svítí. takže stačí dvojice žárovek různých výrobců, stáří, nějakej přechodovej odpor a kontrolka se rozsvítí :idea:
Já mámm to sdamé a to na Florindě i dědečkovi. Na dědečkovi jedna couvačka nesvítí a na Florinděš jedna brzda. Tak si z toho nic nedělej.veetec píše:stala se mi takový nepěkná věc: přestala mi svítit jedna brzdovka, což není neštěstí, ale na plubce nic, ticho po pěšině, kontrolka se nerozsvítila. Stačilo přihnout pár kontaktů a brzdovka už zase svítí.
Můj dotaz: měla se rozsvítit kontrolka na palubce, že nesvítí brzdové světlo čili nic? tedy pokud ji tam vůbec mám (zatám jsem to nezkoumal...)
Na levej straně pod volantem je takovejhle sokl. To bílí v tom je jen klema, originál tam petří takovej vákeček asi jako byl přerušovač blinkrů na šáde.veetec píše:stala se mi takový nepěkná věc: přestala mi svítit jedna brzdovka, což není neštěstí, ale na plubce nic, ticho po pěšině, kontrolka se nerozsvítila. Stačilo přihnout pár kontaktů a brzdovka už zase svítí.
Můj dotaz: měla se rozsvítit kontrolka na palubce, že nesvítí brzdové světlo čili nic? tedy pokud ji tam vůbec mám (zatám jsem to nezkoumal...)
jak vidno z fotky je to hned u výdechu na nohy.veetec píše:takže jsem vyměnil konečně tu žárovku a hle, už svítí, což ovšem znamená, že mám někde jiný proudy, než bych měl mít... tak to mi ještě chybělo... ;o)
ten váleček jsem neobjevil, mám to tam tak hezky poslepovaný izolačkou, že mi bylo líto za to tahat a hledat jazýčkové relé ukryté mezi dvěma proti sobě navinutýma cífkama, ale určitě tam něco takového jest mým očím skryto, tedy pokud by to mělo být někde těsně kolem přístrojovky... a mám tam takovej hnusnej tepich, asi ho vyhodím,,,
takže indikace už indikuje... teď už asi napořád...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé