B200F-houpání za studena

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

B200F-houpání za studena

Příspěvek od tompo »

Zdravím všechny volvisty!
Tak už je to tady! To k nám takhle furt jezdil "nejmenovaný" kamarád se 7 kombajnem ve slonové kosti a už brázdí silnice Prahy a okolí další Volvíko :D Je to 940GL kombi 7místné,´91-zatím první Volvo v naší rodině a už teď vím, že ne poslední 8)
Jsem ale puntičkář a tak už řeším první mouchy. Ta největší je asi houpání motoru za studena na volnoběh. Motor sice normálně chytne, ale je třeba ho hned trochu protočit jinak se otáčky zhoupnou až někan pod 500 a má snahu i chcípnout. Dále houpe v rozmezí cca 500-1000. Po chvíli postupně houpání zmizí, ale při přidání z volnoběhu má snahu si trochu zakuckat. Po úplném zahřátí již nehoupe a akceleruje celkem normálně, jen při jízdě na minimum plynu třeba na 4.q trošičku cuká-kucká.
Mooc prosím o radu než půjdu škemrat někam do servisu :roll:
Předem dík!
TomPo
P.S. Fotky budou..
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Jerry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Králův Dvůr
Vůz: 740GL B230F, 1991

B200F-houpání za studena

Příspěvek od Jerry »

TomPo píše:To k nám takhle furt jezdil "nejmenovaný" kamarád se 7 kombajnem ve slonové kosti...
OT: MIKI má bod!?!? Jinak gratuluju k AUTU!
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5

Miki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 246
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Hradištko u Nymburka

B200F-houpání za studena

Příspěvek od Miki »

Jerry píše:
TomPo píše:To k nám takhle furt jezdil "nejmenovaný" kamarád se 7 kombajnem ve slonové kosti...
OT: MIKI má bod!?!? Jinak gratuluju k AUTU!
OT : Miki má body už 4 ( Luis,Háša,MajklZ,TomPo ) :lol: se nechci chllubit ne :lol:
Jinak Tome gratulace i přes fórum, těch 7 míst je mazec, takže hajdy zítra ukázat na Mělnickou.
_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál

bidak
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

velmi blahopreju!!!

coz takhle nejaka fotecka?
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

GDPR_user

B200F-houpání za studena

Příspěvek od GDPR_user »

TomPo píše:Zdravím všechny volvisty!
Tak už je to tady! To k nám takhle furt jezdil "nejmenovaný" kamarád se 7 kombajnem ve slonové kosti a už brázdí silnice Prahy a okolí další Volvíko :D Je to 940GL kombi 7místné,´91-zatím první Volvo v naší rodině a už teď vím, že ne poslední 8)
Jsem ale puntičkář a tak už řeším první mouchy. Ta největší je asi houpání motoru za studena na volnoběh. Motor sice normálně chytne, ale je třeba ho hned trochu protočit jinak se otáčky zhoupnou až někan pod 500 a má snahu i chcípnout. Dále houpe v rozmezí cca 500-1000. Po chvíli postupně houpání zmizí, ale při přidání z volnoběhu má snahu si trochu zakuckat. Po úplném zahřátí již nehoupe a akceleruje celkem normálně, jen při jízdě na minimum plynu třeba na 4.q trošičku cuká-kucká.
Mooc prosím o radu než půjdu škemrat někam do servisu :roll:
Předem dík!
TomPo
P.S. Fotky budou..
Začni svíčky,kabely

Fery
Offline
Příspěvky: 275
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

B200F-houpání za studena

Příspěvek od Fery »

martinopel píše:Začni svíčky,kabely
Pak volnoběžný ventil. Musí lehce chodit (bývá zanešený bordelem a zadrhává. Pak na malé výchylky napětí z ŘJ nereaguje plynule, ale pak až při vyšším napětí skokově)

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Dík za gratulace!
Svíčky nový, kabely prej snad dobrý.
Na ten volnoběžnej ventil se taky chystám. Stačí namočit nebo vypláchnout petrolejem nebo naftou? Nebo se musí nějak kuchat, či co?
Jo a co vadnej snímač teploty a následně nesprávný sytič? Jak ho změřit?
Dík za rady!
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Fery
Offline
Příspěvky: 275
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Nevím, jestli je to nutný, ale já jsem ten volnoběžnej ventil mechanicky rozebral (byl jsem totiž hrozně zvědavej, jak to vevnitř vypadá. Ale předtím jsem si označil vzájemnou polohu obou částí). Jde to ale hrozně blbě a utrpěl jsem při rozpertlovávání menší úraz na ruce. Pěkně vyčistit od usazenin, lehce namáznout pouzdra, opatrně sesadit a zapertlovat. Když máš regulovaný zroj, tak napětí na krajní vývody a změnou polarity a napětí vyzkoušet, jak se klapka lehce pootáčí. Jinak taky požádej Standu z Brna - určitě ti poradí, jako poradil mě ...
Naposledy upravil(a) Fery dne 07 lis 2006 10:36, celkem upraveno 1 x.

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Ď.
Jo to já jsem taky hrozně zvědavej, takže budu asi taky kuchat(snad ne taky sebe) :lol:
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Takže volnoběžnej ventil jsem vyčistil bez rozebírání, protože se mi nezdál zas až tak zadělanej. Klapka se otáčií bez sebemenšího zadrhávání. Bohužel výsledek je nula. Motor furt houpe.
Zkoušel jsem ještě prověřovat ty čidla teploty vody a mám k nim pár otázek:
-Je to spodní pro ŘJ?
-Jsou obě na stejnym principu tzn. proměnný odpor? To horní(předpokládám, že je pro palubku)normálně reaguje na teplotu změnou odporu, ale to dolní má furt nekonečno :cry: To asi bude KO, co?
Předem dík za další rady!
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Jery

Příspěvek od Jery »

Jestli můžu, sice nevím jestli přesně k tématu, ale tohle dělala šéfova s80 a ve svencaru vyměnili váhu vzduchu a bylo po houpání, i když šla váha plynule a nejevila žádný náznak problému.

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

-Jery dík! Taky mám na ní podezření. Něco sice dělá, protože když jí odpojim, motor zdechne, ale je možný, že nereaguje tak pružně, jak by měla.
-Ještě k těm čidlům teploty. Koukal jsem na ně a beru zpět své předešlé dotazy na jejich funkci. To spodní asi nebude čidlo teploty, ale klepání :oops: To správné čidlo teploty pro ŘJ je kousek víc vzadu pod parohama a zdá se, že jeho odpor se s teplotou mění. Tak doufám, že i ve správných mezích.
-Dnes jsem ještě vyčistil a zkontroloval těsnost sání od váhy ke klapce, procáknul kontakty kontaktolem a zdá se, že je to trochu lepší. Bezprostředně po nastartování má ale stále snahu chcípnout, zaklepe se, pak se otáčky srovnají a už běží celkem dobře. Kuckání při přidání plynu ovšem zůstalo :cry:
-Ještě zkusím chybové hlášky. Snad něco řeknou. :?:
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

podle toho co jsem si přečetl to vypadá opravdu na váhu vzduchu nebo netěsnost na sání
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Děkuji všem volvistům a Marrovi zvláště za cenné rady!
Nezpůsobné chování mého B200F na 95% odstraněno po provedení následujícího:
-demontáž a kompletní vyčištění klapky od karbonu(pěknej humuus)-hlavně jedné mini trysky, na kterou je přípojena hadička
-demontáž a vyčištění plast. sítka odvzdušnění klik.skříně-hlavně vývodu pro tenčí hadičku, který byl ucpaný+odříznutí prasklého konce této hadičky
Těch 5% je ještě malinká "díra" v plynu, ale to už neni tak akutní a klavně neni už moc co zkoušet kromě váhy a lambdy.
Do té váhy bych do budoucna i zainvestoval, jen kdybych věděl, že to má smysl :?: Pokud by se našel hodný človíček, který jí na 5 min zapůjčí, budu mu moc a moc zauzlován :D
Ještě jednou všem moc dík a Volvíkům zdar!
TomPo
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Tak jsem se včera trochu unáhlil. Dnes ráno zase houpačka :cry: Sice poměrně kráthou dobu a bez zakuckávání a svícení lambdy, ale zase to tam bylo.
Co si myslíte o vlivu rozdílné vlhkosti vzduchu na funkci váhy? Nic jinýho mě totiž nenapadá, proč by to včera mělo jít normálně a dnes ne.
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Mě houpala Florinda (B230F) když jsem tam měl na zkoušku váhu od Luboše z devítky. Tak mě napadlo, jestli náhodou tatvoje není z 2,3 motoru. Asi by tam mohli být rozdíly. Zkus se spojit se Standou a napsat mu číslo váhy, zda je určena pro tvůj motor. Jinak by bylo dobré zkusit přehodit - to tady nikdo nemá 2litr?

bidak
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Jarda S40 píše:Jinak by bylo dobré zkusit přehodit - to tady nikdo nemá 2litr?
zde je prehled sedmicek/devitek a zde je prehled dvojek
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Jarda S40:Na ten nesprávnej typ váhy jsem měl taky podezření, protože s těma váhama Formánek nějak před prodejem laboroval, ale podle nejrůznějších katalogů, které jsem na netu našel, se zdá, že číslo odpovídá (0280212016, 3517020 nebo náhrada 0986280101)
Bohužel ta váha je asi nejdražší, co Bosch vyrábí mjauto-11tkč, elit-7tkč, kelly-13tkč. :cry:
Taky jsem našel nějaký Poláky a ti jí maj za 350zl(2700kč ?),ale nebude to Bosch a u takového dílu nevím, zda je dobré do nějaké náhrady jít :?:

bidak: Jo viděl jsem. Ještě ale počkám co Marra-už jsem u něj škemral. Á propos jak se můžu dopsat do toho seznamu?
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Tak dnešní raní houpání beru zpět. Jsem hlava dubová a po nočním proměřování čidla polohy klapky jsem zapomněl nasadit zpět konektor :roll:
Těch 5% nespokojenosti s dírou v plynu ale zůstává a má prosba ohledně zapůjčení váhy je stále aktuální.
Všem zúčastněným se omlouvám za mistifikaci a děkuji za podněty.
TomPo
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

TomPo píše:Jarda S40:Na ten nesprávnej typ váhy jsem měl taky podezření, protože s těma váhama Formánek nějak před prodejem laboroval, ale podle nejrůznějších katalogů, které jsem na netu našel, se zdá, že číslo odpovídá (0280212016, 3517020 nebo náhrada 0986280101)
Bohužel ta váha je asi nejdražší, co Bosch vyrábí mjauto-11tkč, elit-7tkč, kelly-13tkč. :cry:
Taky jsem našel nějaký Poláky a ti jí maj za 350zl(2700kč ?),ale nebude to Bosch a u takového dílu nevím, zda je dobré do nějaké náhrady jít :?:

bidak: Jo viděl jsem. Ještě ale počkám co Marra-už jsem u něj škemral. Á propos jak se můžu dopsat do toho seznamu?
Poláci jsou už vyzkoušení vydrží 10 - 20 t km
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 887
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

jarek.krizan píše:
TomPo píše:Jarda S40:Na ten nesprávnej typ váhy jsem měl taky podezření, protože s těma váhama Formánek nějak před prodejem laboroval, ale podle nejrůznějších katalogů, které jsem na netu našel, se zdá, že číslo odpovídá (0280212016, 3517020 nebo náhrada 0986280101)
Bohužel ta váha je asi nejdražší, co Bosch vyrábí mjauto-11tkč, elit-7tkč, kelly-13tkč. :cry:
Taky jsem našel nějaký Poláky a ti jí maj za 350zl(2700kč ?),ale nebude to Bosch a u takového dílu nevím, zda je dobré do nějaké náhrady jít :?:

bidak: Jo viděl jsem. Ještě ale počkám co Marra-už jsem u něj škemral. Á propos jak se můžu dopsat do toho seznamu?
Poláci jsou už vyzkoušení vydrží 10 - 20 t km
A to se vyplatí.... :roll: :lol:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Prostě kvalita za rozumnou cenu :lol:
Nemáte kontakt na nějakou cool firmu, která repasuje?
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Ondrao
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

Příspěvek od Ondrao »

TomPo píše:Prostě kvalita za rozumnou cenu :lol:
Nemáte kontakt na nějakou cool firmu, která repasuje?
Ja jsem to řešil přes auto - luja : http://www.luja.cz/ , dáš jím starou - s nepoškozeným zevnějškem, a oni ti tak do týdne přivezou jinou, repas od bosche s číslem repasu - to odpovídá typu váhy cos jim dal. Mě to vyšlo na 6tis.(745, B230F) a je to rozhodně lepší než z vrakáče, co mi vydržela půl roku :oops:
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Takže aktuální stav je ten, že po vyčištění volnoběžného ventilu a škrtící klapky to bylo chvíli dobrý, ale už to zase zlobí. Jednou seřídim š.klapku a je to dobrý, potom to nahodim studený a zas to houpe. Tak ji seřídim za studena a zas to má za tepla díru v plynu a volnoběh je moc malej atd. Myslim, že váha, lambda, snímač teploty a polohy klapky by měly být OK(žádná chybová hláška). Jediný, co už mě napadá, je volnoběžný ventil, který jsem sice vyčistil, ale obávám se, že nějak zlobí. Mám dvoudrátovovou variantu(280 140 516), kde je klapka v klidovém stavu pod pružinou na dorazu, který nelze seřídit, protože regulační šroub je zalit epoxidem :cry: U této klapky mně překvapilo, že v této poloze "nula" je mírně pootevřena (cca 3mm) při zahájení otáčení se nejdřív úplně zaškrtí a teprve potom se začne otvírat postupně až do maxima-čekal bych, že na dorazu bude zavřená a s otáčením se bude postupně otvírat. Připadá mi to, jakoby ten dorazový šroub (nebo klapka) byl omačkaný, ale na pohled neni a šroub se mi i přes velkou snahu nepodařilo rozhýbat.
Nemáte náhodou někdo zkušenosti s přesnou funkcí tohoto ventilu a seřízením škrtící klapky+čidla polohy této klapky? Případně, nebyl by někdo z Prahy a okolí ochoten zapůjčit tento ventil na pár minut? Novej neni zrovna nejlevnější a tak bych raději nejdřív věděl na tuty, že je KO.
Zatim všem děkuji za spolupráci a cenné rady!
TomPo

P.S. Jinak je to svezení jak v parníku :D
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

tompo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9-Střížkov

Příspěvek od tompo »

Hlášení o aktuálním stavu mého B200F:

-Houpání za studena téměř vymizelo-respektive prý chvilku houpal, když s ním ráno jela přítelka.
-Díru v plynu má pořád a to hlavně za studena, za tepla už jen malinko, ale i tak to neni to pravý vořechový

Vzhledem k tomu, že nemám čas někde lítat a měnit jednu věc za druhou a doma jsem už udělal, co bylo v mých silách, rozhodl jsem se navštívit servis:
1,Nejdřív jsem navštívil Autoservis Jíša, který patří do skupiny Bosch sevrice a musim říct, že tak velké zklamání jsem opravdu nečekal. Možná, že se stačilo jen "probojovat" přes hloupého přijímacího technika přímo k mechanikovi a vše mohlo být jinak, ale na to jsem už neměl ani energii ani chuť. Prostě zlo! :cry:
2,Jako druhý pokus jsem zvolil vyhlášeného diagnostika váženého pana Hetcla z Litovle a doufal, že poradí nějakou konkurenci v Praze a okolí. Pan Hetcl velmi mile překvapil a nejen, že poradil konkurenci, ale dokonce se mnou i chvíli diskutoval o mé závadě, ačkoli z toho nekoukal žádný kšeft :?:
Musim říct, že tohoto pána Moravákům opravdu závidím :wink:

Tak a teď to hlavní. Přes přítele v Praze mi byl doporučen diagnostik pan Brachtl z Prahy Libuše.
Znáte někdo ???????

Předem dík za info!

Konec hlášení :)
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]