Sviti olejnicka

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#1 Sviti olejnicka

Příspěvek od M14 »

Cau mam dotaz, kazde rano kdyz nastartuju tak semi rozsviti kontrolka oleje a hlaska nizky tlak oleje. Ale na merce je furt oleje dost, zvuk motoru je taky normalni. Kdyz z kladna dojedu do Prahy, a vypnu motor tak se minto pote uz nikdy nerozsviti az zase rano. A nevim zda je to cidlo nebo olejove cerpadlo, protoze zespoda auta nic zvlastniho neslysim a kdyz otevru hrdlo pro nalevani oleje tak je tam plechova krytka, tudyz nezjistim zda strika olej. Nevite jak to odskouset? Predem dik za radu
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#2 Sviti olejnicka

Příspěvek od Arkaz »

aky mas olej? a olejovy filter kedy meneny a akej znacky ?

M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#3 Sviti olejnicka

Příspěvek od M14 »

Koupil jsem auto pred 10dny auto ma najeto 421000 a olej podle cedulky byl menen ve 415000 castrol 5w40 filtr netusim mam koupeny mann na dalsi vymenu a olej dam asi mobil 1 5w40 bych dal snad to tak ma byt
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#4 Sviti olejnicka

Příspěvek od Zajsoft »

M14 píše:Koupil jsem auto pred 10dny auto ma najeto 421000 a olej podle cedulky byl menen ve 415000 castrol 5w40 filtr netusim mam koupeny mann na dalsi vymenu a olej dam asi mobil 1 5w40 bych dal snad to tak ma byt
Precti si (nejen) moje prispevky od tohodle dolu zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=49425&start=125#p693001
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#5 Sviti olejnicka

Příspěvek od M14 »

Ok takze mobil 5w50
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#6 Sviti olejnicka

Příspěvek od Zajsoft »

M14 píše:Ok takze mobil 5w50
No mel sem to na mysli, vcetne nejakyho BGcka a tak, nemas tuseni co tam za tu dobu kdo lil, jak casto menil, etc...
Nemluve o tom, ze uz to bude urcite i pekne zakarbonovane...
Vzal bych minimalne BGckovej set na benziny...
Prvni interval zkrat na 7-10k, pak uz klidne po 15k.
Pripadne alespon vymen driv filtr, ono Mobil 1 fest rozpousti usazeniny/bordel uz sam o sobe taky...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#7 Sviti olejnicka

Příspěvek od M14 »

Zajsoft píše:
M14 píše:Ok takze mobil 5w50
No mel sem to na mysli, vcetne nejakyho BGcka a tak, nemas tuseni co tam za tu dobu kdo lil, jak casto menil, etc...
Nemluve o tom, ze uz to bude urcite i pekne zakarbonovane...
Vzal bych minimalne BGckovej set na benziny...
Prvni interval zkrat na 7-10k, pak uz klidne po 15k.
Pripadne alespon vymen driv filtr, ono Mobil 1 fest rozpousti usazeniny/bordel uz sam o sobe taky...
Ok zitra to vse koupim dik
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 401
Registrován: 12 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#8 Sviti olejnicka

Příspěvek od Teflon_490 »

Prvne bych hlavne zjistil, jestli to opravdu maze, nez to nechas par hodin bublat na volnobeh. A az potom bych resil nejaky cisteni. To jenom takova moje logicka uvaha.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Sviti olejnicka

Příspěvek od Urvanej »

Teflon_490 píše:Prvne bych hlavne zjistil, jestli to opravdu maze, nez to nechas par hodin bublat na volnobeh. A az potom bych resil nejaky cisteni. To jenom takova moje logicka uvaha.
:good:
Načíst diagnostikou, pak změřit skutečný tlak a podle toho buď vyměnit čidlo, nebo čerpadlo.
Hodnosty střílím od boku, ale řádovou představu ti to udělá:
čidlo řve, když je tlak 0,5bar
minimální tlak za běžných podmínek je 2 bary (lze to dohledat přesně pro tvuj motor)
Takže čidlo při 0,7bar sice neřve, ale motor se pořádně nemaže.
Jinými slovy, buď
1) si koupil auto s totálně vyběhanym motorem a olej teče všude možně ven a čerpadlo to nedává, je to na "reklamaci" u prodávajícího,
2) je vydřený olejový čerpadlo, zbytek viz. bod 1 (netušim kolik stojí a jak náročná je výměna),
3) umřelo čidlo => vyměnit.

V Praze máš několik ověřených servisů, kde ti umí pomoci: Kurtz, t6r, Marra, AV díly....
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#10 Sviti olejnicka

Příspěvek od Fíla »

Minimální tlak oleje v motoru 2,4T je 1 Bar (při 850 ot/min). Při 4000 ot/min má být tlak 3,5 Bar, maximální tlak je 4,8 Bar. Měřeno při teplotě oleje 100°C.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#11 Sviti olejnicka

Příspěvek od M14 »

Zavada odstranena, a to tak, ze jsem vymenil cidlo a porad zavada pretrvavala. Pote jsem pouzil cistic jak mi bylo doporuceno a nasledne vymenil olej a zatom vse ok.
Dekuji za pomoc ;)
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Sviti olejnicka

Příspěvek od Urvanej »

Tak snad to byl jen filtr!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“