ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Až budu mít trošku času přispěji do diskuse. Mám s tímto problémem také zkušenosti.
_________________
V40, 2000, 1,8 GDI
V40, 2000, 1,8 GDI
-
Offline
- Příspěvky: 255
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Cieszyn
- Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
No udělal bys mi velkou radost kdybys našel trochu času do neděle, kdy se na to chci vrhnout . Přeci jen jsem strojař jenom vzděláním a praxe mi je trochu cizí...rain píše:Až budu mít trošku času přispěji do diskuse. Mám s tímto problémem také zkušenosti.
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Klapku bych nevyndaval, nýbrž si ji jen otevřel a čistil na autě. Pomocí nějakého hadříku na drátě, ale opatrně, aby tam nespadl. Metodu si jistě najdete každej sám.
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Ahoj, jak jsem slíbil - podělím se o zkušenosti s kolísáním otáček při volnoběhu u GDI:
- je potřeba si uvědomit, že se jedná o jiný motor než Volvo, je to motor od Mitsubishi
- výměna nebo demontáž volnoběžného ventilu není taková trivka jako u motoru volvo, asi se to dá zvládnout, ale zasekl jsem se na odpojení jednoho konektoru, ke kterému jsem měl tak špatný přístup, že sem ani nepřišel na to jakou má pojistku, pokud ji tedy má - nechtěl jsem to utrhnout, tak jsem to pro jistotu nechal raději udělat v servisu
- celej ventil i s klapkou jsem tedy nechal vyměněit za jiný (starší, ale kompletně vyčištěný) - nemá,
- kolísání otáček nebylo odstraněno (čistá klapka u ventilu je důležitá, ale ne jediný důvod)
- poté jsem zkusil odpojit snímač otáček a problém s kolísáním přestal, po opětovném zapojení opět kolísjí, (po výměně za nový nebyl problém odstraněn) - nový jsem tedy vrátil a dal tam původní;
- další věcí je řídící jednotka - při jejím normálním režimu se projevují otáčky tak, že jsou na určité hodnotě - dle manuálu 620 ot. - při prudkém otočení volantu, nebo zapnutí klimatizace atp. jdou otáčky o trochu nahoru - to je normální stav;
- může však také fungovat v nouzovém režimu a pak to může dělat neplechu a mít i vliv na kolísání otáček i výkon motoru - pak je potřeba ji resetovat (celkem jednoduchá záležitost i když může vypad poměrně drasticky - popíši v případě zájmu později) - reset řídící jednotky je někdy potřeba udělat i opakovaně - po opakovaném resetu se u mě kolísání zlepšilo - za studena otáčky již nekolísají (přetrval jen problém po zahřátí motoru po delší jízdě);
- nyní zpátky k tomu, proč zdůrazňuji, že jde o motor Mitsubishi - je velmi citlivý na kvalitu benzínu - nemá prostě rád nekvalitní evropský benzín a dochází k zanášení systému sírou,
- nyní jsem přidal do nádrže roztok na čištění vstřikování - měl by rozpustit usazeniny (někdo to ndoporučuje někdo ano) - uvidím později - poslendí řešení je rozbrat motor a vyčistit, ale to bych viděl až na krajní řešení; :poc:
- je potřeba si uvědomit, že se jedná o jiný motor než Volvo, je to motor od Mitsubishi
- výměna nebo demontáž volnoběžného ventilu není taková trivka jako u motoru volvo, asi se to dá zvládnout, ale zasekl jsem se na odpojení jednoho konektoru, ke kterému jsem měl tak špatný přístup, že sem ani nepřišel na to jakou má pojistku, pokud ji tedy má - nechtěl jsem to utrhnout, tak jsem to pro jistotu nechal raději udělat v servisu
- celej ventil i s klapkou jsem tedy nechal vyměněit za jiný (starší, ale kompletně vyčištěný) - nemá,
- kolísání otáček nebylo odstraněno (čistá klapka u ventilu je důležitá, ale ne jediný důvod)
- poté jsem zkusil odpojit snímač otáček a problém s kolísáním přestal, po opětovném zapojení opět kolísjí, (po výměně za nový nebyl problém odstraněn) - nový jsem tedy vrátil a dal tam původní;
- další věcí je řídící jednotka - při jejím normálním režimu se projevují otáčky tak, že jsou na určité hodnotě - dle manuálu 620 ot. - při prudkém otočení volantu, nebo zapnutí klimatizace atp. jdou otáčky o trochu nahoru - to je normální stav;
- může však také fungovat v nouzovém režimu a pak to může dělat neplechu a mít i vliv na kolísání otáček i výkon motoru - pak je potřeba ji resetovat (celkem jednoduchá záležitost i když může vypad poměrně drasticky - popíši v případě zájmu později) - reset řídící jednotky je někdy potřeba udělat i opakovaně - po opakovaném resetu se u mě kolísání zlepšilo - za studena otáčky již nekolísají (přetrval jen problém po zahřátí motoru po delší jízdě);
- nyní zpátky k tomu, proč zdůrazňuji, že jde o motor Mitsubishi - je velmi citlivý na kvalitu benzínu - nemá prostě rád nekvalitní evropský benzín a dochází k zanášení systému sírou,
- nyní jsem přidal do nádrže roztok na čištění vstřikování - měl by rozpustit usazeniny (někdo to ndoporučuje někdo ano) - uvidím později - poslendí řešení je rozbrat motor a vyčistit, ale to bych viděl až na krajní řešení; :poc:
_________________
V40, 2000, 1,8 GDI
V40, 2000, 1,8 GDI
-
Offline
- Příspěvky: 255
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Cieszyn
- Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Aha, takže pokud jsou normální otáčky okolo 620, tak je všechno ok a problém s kolísáním otáček (respektive s jejich poklesem) mám jen při zapnuté klimatizaci. No o víkendu zkusím vyčistit klapku a pak nechám vyměnit médium v klimě...rain píše: při jejím normálním režimu se projevují otáčky tak, že jsou na určité hodnotě - dle manuálu 620 ot. - při prudkém otočení volantu, nebo zapnutí klimatizace atp. jdou otáčky o trochu nahoru - to je normální stav :poc:
Díky všem za podnětné příspěvky, zase jsem o něco chytřejší
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
-
Offline
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Cau, myslite, ze muze mit volnobezny ventil vliv na startovani auta? Me se uz po 3ti stalo, ze me auto jakoby slabe startuje. Pri tom je nova baterie. Proste to nastartuje ale otacky se vytahnou lsabe na 500, zakolisa a potom je to ok. Auto jinak jede uplne normalne, tahne za plynem, vse ok, ani otacky nekolisaji pri vonobehu. Ale proste dneska me to 2x za sebou takto startovalo.
Tankuju jedine na shell. kalsickou 95ku.
Diky za radu.
Tankuju jedine na shell. kalsickou 95ku.
Diky za radu.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Tak, dnes sem vycitil ventil a je to parada. Zatim auto startuje krasne , jak pri studenym, tak pri teplym,de nadherne do otacek, jede to lip, rozjizdi se to lip, je to samy pozitivum takze snad uz to bude ok. Jinak mel sem dost velky problemy odsroubovat ten moturek od toho ventilu, ketri je prisroubovan 2ma malymy srouby , takze sem si napolovic strhal zavity, az to budu delat na jare(ted sem to namazal, takze se to povoli lehce) dam tam jiny srouby, tak jenom pro ty , kteri to buou mit ten sroub zazranej do materialu jako ja, tak si radsi vemte plechovku sroubu a najdete stejny zavit a dejte tam poradny sroubky, pac tyhle orginal, sou z aterialu 1,2,3 a nic nevydrzi. Mel sem na to secialni sroubovak s T drzakem a i kdyz sem mel nastavec presne na patici toho sroubu, tak se pri polovani ten sroub proste rozdrolil, ten material sroubu, je fakt hnus fialovej.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 82
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Vůz: Volvo V60 2.0 D3 Drive-E Momentum Automa
- Bydliště: okr. Frýdek-Místek
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Ahoy, nedalo mi to a zkusil jsem najít na svým Volvínku volnoběžný ventil. Něco podobnému tomu, na fotkám od Lachtana jsem na motoru našel :pij: Doufám, že to co jsem vyčistil byl volnoběžný ventil :prace: Vyčistil jsem rovnou i svíčky, když už jsem se v tom hrabal. Auto jede, nevím jestli líp, to poznám po delším ježdění. Tady je postup a fotky. Prosím o reakce a kritiku :prace: Díky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Současné vozítko - Volvo V60 2.0 D Momentum Automat, 2.0 110 kW D3, r.v. 2018 Šedá metalíza
Současné vozítko - Volvo V60 2.0 D Momentum Automat, 2.0 110 kW D3, r.v. 2018 Šedá metalíza
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2383
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Podle zežraného hliníkového obalu, bych řekl, že ty původní volvácké ventily, když nic, byly aspoň s kvalitnějšího materiálu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 316
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Tak ja som to tiez vycistil-ale ziadne logo volvo som tam nenasiel - moj ventil vyzera identicky s lachtanovym a ma logo HITACHIjarek.krizan píše:Podle zežraného hliníkového obalu, bych řekl, že ty původní volvácké ventily, když nic, byly aspoň s kvalitnějšího materiálu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5080
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: PRG
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
...Pak je vše v pořádku - můj je také HITACHIgoalie píše:...moj ventil vyzera identicky s lachtanovym a ma logo HITACHI
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 316
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Vyzera to akoby si to chcel zatajitLachtan píše:...Pak je vše v pořádku - můj je také HITACHIgoalie píše:...moj ventil vyzera identicky s lachtanovym a ma logo HITACHI
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
- Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
- Bydliště: Trenčín SLOWAKIA
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
predpokladám, že rovnaký prípadne podobný postup bude aj pri motore B4184S...či nie :?
ak by mi mohol niekto z vás laicky vysvetliť, čo má za následok poškodenie resp. znečistenie ventilu bol by som mu veľmi vďačný.. ...mimochodom, aký to môže mať vplyv na spotrebu??...viem že je tu na spotrebu samostatny topic, ale stále mi nejde do hlavy moja spotreba, ktorá sa motá okolo 12l/100km. u ostatných tak o 2-3l menej, čo je podľa mňa dosť...a prosim poznamky typu ťažká noha nechajme bokom...dík
ak by mi mohol niekto z vás laicky vysvetliť, čo má za následok poškodenie resp. znečistenie ventilu bol by som mu veľmi vďačný.. ...mimochodom, aký to môže mať vplyv na spotrebu??...viem že je tu na spotrebu samostatny topic, ale stále mi nejde do hlavy moja spotreba, ktorá sa motá okolo 12l/100km. u ostatných tak o 2-3l menej, čo je podľa mňa dosť...a prosim poznamky typu ťažká noha nechajme bokom...dík
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
-
Offline
- Příspěvky: 316
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Postup je uplne identicky. Za nasledok moze mat len ten pokles otacok pri volnobehu- moze ist az do skapinania motora.moby píše:predpokladám, že rovnaký prípadne podobný postup bude aj pri motore B4184S...či nie :?
ak by mi mohol niekto z vás laicky vysvetliť, čo má za následok poškodenie resp. znečistenie ventilu bol by som mu veľmi vďačný.. ...mimochodom, aký to môže mať vplyv na spotrebu??...viem že je tu na spotrebu samostatny topic, ale stále mi nejde do hlavy moja spotreba, ktorá sa motá okolo 12l/100km. u ostatných tak o 2-3l menej, čo je podľa mňa dosť...a prosim poznamky typu ťažká noha nechajme bokom...dík
Ako pisal Lachtan je dobre ho raz za rok vyplachnut v technickom benzine. Neviem ci to ma vplyv na spotrebu. Na spotrebu maju skor vplyv ine veci ako stav zapalovania-sviecky, stav oleja, a potom fyzikalne veci-sirka gum, hmotnost vozidla a samotny vodic
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
- Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
- Bydliště: Trenčín SLOWAKIA
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
aj ja mam hitachi ale z boku je taka mala pi*ka..že by nejaký nekalý ťah žabožrútov?Lachtan píše:...Pak je vše v pořádku - můj je také HITACHIgoalie píše:...moj ventil vyzera identicky s lachtanovym a ma logo HITACHI
BTW: pre všetkých, v B4184S je to rovnaké ako popisoval LACHTAN v 2,0T...tak šup kúpiť techničák a všetci čistiť!!!...
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
- Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
- Bydliště: Trenčín SLOWAKIA
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
vopred sa ospravedlňujem za OT...ale potrebujem pomôcť. matka má Peugeot 106 1,0 37kW r.v.01 a problém sa vyskytol v štartovaní...za studena štartuje "na brnk" ale ako náhle sa zohreje ani bohovi...otázka znie: lambda?... váha vzduchu?... alebo to môže spôsobovať aj tento volnobežný ventil o ktorom je tu reč...????
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
-
Offline
- Příspěvky: 1672
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Pratele, nejsem Volvistou dlouho, cca 10dni, ale jiz si dovolim se zapojit do diskuze.
Zde omylany volnobezny ventil (konkretne zminovany Hitachi) je na prvni (az se podivam na ten svuj, tak asi i na druhy) pohled totozny z Opel Vectra 2.0 16V 100kW (X20XEV). Ten jsem cistil nekolikrat, vzdy uspesne.
Doporucuji tedy cistit pripravkem, ktery lze za rozumne penize (cca 120,-Kč) poridit v AutoKelly. Vyrobce: TECTANE, vyrobek: Carburator cleaner, baleni: spray 500ml
Rozpousti to veskere usazeniny naprosto vyborne, tudiz jej pouzivam i na cisteni klapky a vubec vseho mastne spinaveho v motoru. Po vycisteni je dobre prostriknout (jemne) osicku WDckem (ja pouzivam Konkor), aby opravdu dobre behala. Muze se totiz stat (a me se stalo), ze po vycisteni a nastartovani byly volnobezne otacky cca kolem 1500, po nekolikatem nastarovani se jiz ventil ulkidnil. Od te doby jej po vycisteni promaznu.
Snad jsem malinko pomohl.
Zde omylany volnobezny ventil (konkretne zminovany Hitachi) je na prvni (az se podivam na ten svuj, tak asi i na druhy) pohled totozny z Opel Vectra 2.0 16V 100kW (X20XEV). Ten jsem cistil nekolikrat, vzdy uspesne.
Doporucuji tedy cistit pripravkem, ktery lze za rozumne penize (cca 120,-Kč) poridit v AutoKelly. Vyrobce: TECTANE, vyrobek: Carburator cleaner, baleni: spray 500ml
Rozpousti to veskere usazeniny naprosto vyborne, tudiz jej pouzivam i na cisteni klapky a vubec vseho mastne spinaveho v motoru. Po vycisteni je dobre prostriknout (jemne) osicku WDckem (ja pouzivam Konkor), aby opravdu dobre behala. Muze se totiz stat (a me se stalo), ze po vycisteni a nastartovani byly volnobezne otacky cca kolem 1500, po nekolikatem nastarovani se jiz ventil ulkidnil. Od te doby jej po vycisteni promaznu.
Snad jsem malinko pomohl.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 1313
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Čidlo otáček na klice.moby píše:vopred sa ospravedlňujem za OT...ale potrebujem pomôcť. matka má Peugeot 106 1,0 37kW r.v.01 a problém sa vyskytol v štartovaní...za studena štartuje "na brnk" ale ako náhle sa zohreje ani bohovi...otázka znie: lambda?... váha vzduchu?... alebo to môže spôsobovať aj tento volnobežný ventil o ktorom je tu reč...????
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
- Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
- Bydliště: Trenčín SLOWAKIA
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
ono to čidlo nie je na kluke ale na zotrvačníku...máš na mysli to...ono v podstate som uvažoval ešte aj nad čidlom teploty, lebo problém nie je len v tom, že zohriaty neštartuje, ale aj v tom že ked chytí, tak otáčky vyletia okolo 1600 a nereaguje na plyn...akoby ho prechlastalo...Dural8 píše:Čidlo otáček na klice.moby píše:vopred sa ospravedlňujem za OT...ale potrebujem pomôcť. matka má Peugeot 106 1,0 37kW r.v.01 a problém sa vyskytol v štartovaní...za studena štartuje "na brnk" ale ako náhle sa zohreje ani bohovi...otázka znie: lambda?... váha vzduchu?... alebo to môže spôsobovať aj tento volnobežný ventil o ktorom je tu reč...????
HOTOVO - celý problém bol v zlom snímači teploty chladiacej kvapaliny...vymeniel a šlape zase ako hodinky...
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
-
Offline
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II T5
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
taky jsem vyčistil u S40, otáčky zas v normálu (teda skoro, misto 700 je tam 900,ale furt lepší než puvodních 1400), kupodivu je tento díl značky renault:D Ještě je dobré pročistit i ten konektor. no ještě zkusím klapku pročistit ale nekde jsem četl , že je pak potřeba znovu nastavit, tak to nevim jak?
update:
tak jsem po 2 týdnech znovu kouknul na ten ventil a je zas celý vnitřek od oleje..jak je možný, že se tam za tak krátký čas dostane tolik oleje?
update:
tak jsem po 2 týdnech znovu kouknul na ten ventil a je zas celý vnitřek od oleje..jak je možný, že se tam za tak krátký čas dostane tolik oleje?
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
-
Offline
- Příspěvky: 110
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW 2003
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Taky bych rozebral... Ale když jsem to dával dolů, taťka mě radši zastavil - okolo je zelené papírové těsnění a my se ho bojíme dát dolů. Hmmm? Dát dolů, nebo ne?
_________________
Je: Volvo V40 1.9D 85kW r.v. 2003 - Vovín
Bylo: Volvo V40 1.6 r.v. 1998 - Vovve - v blinkavě červené barvě
Bylo: Volvo 850 T5 r.v. 1995 v měřítku 1/43
Je: Volvo V40 1.9D 85kW r.v. 2003 - Vovín
Bylo: Volvo V40 1.6 r.v. 1998 - Vovve - v blinkavě červené barvě
Bylo: Volvo 850 T5 r.v. 1995 v měřítku 1/43
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5080
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: PRG
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Když si vezmešostrý nožík (třeba ten odlamovací řezák),nebo žiletku, tak s trochou trpělovosti dokážeš to papírové těsnění sundat bez poškození.
A následně před montáží obě styčné plochy namázni vazelínou a příště nebude tak přilepené
A následně před montáží obě styčné plochy namázni vazelínou a příště nebude tak přilepené
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Zdravim vás pánove ,už je to tady! Stal jsem se dalši oběti tohoto pos....ho problemu k veci mam s40 2001 1.8GDI nejezdil jsem snim asi 3tydny ale asi 2x sem ho byl nastartovat mimo jine baterka se uz se mnou loučila delši dobu v pátek mne to chytlo a šel jsem nastartovat a NIC jen slaby klik baterka umrela Dneska jsem koupil novou Bosch namontoval nastartoval na poprve vse jako za mlada motor si šumnel řikam uz je teplej tak trošku poturuju promazat a vyhnat vlhko z motoru 3x jsem jemně sešlapnul na 2000-2200otaček motor dořval a zdechnul ! Pak už nešel bez plynu nastartovat a zdechal po puštěni plynu okamžitě ! Nikdy se mi nic podobneho nestalo jsem z toho špatnej mohli by ste prosim poradit ? Použivam olej castrol 5w 30 tankuji na shellu 99 nevim jestli to muže byt tim carbonem ??? Děkuji za každou radu
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2383
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Nečistota, netěsnost, nebo se SW nelíbila změna napětí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
Dekuji Servismane za rychlou odpoved ano myslel jsem na tu nečistotu treba kdyz jsem auto koupil olej mnel takovou cernou barvu takovy odstin nezna ani encyklopedie .ALE NEVIM CO JE TO SW???
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé