ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Moderátor: wickey

This topic is 2 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
rozej
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha

ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od rozej »

Zdravim vsechny nadsence,
rad bych si poridil V40. byl jsem se podivat v nemecku na jeden kousek, krasnej stav, krasna vybava (palubni pocitac, original CD atd.) podle dukladneho prozkoumani nebourane. kdyz jsem si sedl za volant a uz jsem si rikal, ze do toho pujdu, tak se objevila jedna vada. jakmile clovek seslapl spojku a dal nohu z plynu (napriklad na krizovatce nebo kdyz potreboval hodne zpomalit pred zatackou) tak autu razantne klesly otacky az uplne chciplo, podotykam, ze byla spojka uplne na zemi... kdyz se auto nastartovalo, tak drzelo otacky, ale tak kolem 500, coz neni moc... stejna chyba se opakovala i po zahrati. jeste bych rad zminil, ze byla pretim vybita baterie... jednalo se o 1,8 se 125 konmi, jinak pri klasicke jizde se zadne problemy neobjevily (auto reagovalo na pridani plynu bez zpozdeni) pri startovani vsak nestacilo pootocit klickem do pozice starteru, ale musel se pridat i plyn, aby se otacky ustalily na malinkych 500 otackach. olej byl v pohode...
predem moc dekuji
muze mi nekdo poradit, v cem muze byt problem? auto jsem zatim samozrejme nekoupil, ale moc se mi libi, takze stale premyslim co to moholo byt, kdyby to bylo neco malyho, tak do toho hned jdu
_________________
V40; 1,8/1999

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6070
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Volnoběžný ventil ??? :idea:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6070
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

jednou za rok vyčistím v benzínu a je klid :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

Lachtan: perfektne foto,diik:)
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od Jarda S40 »

Honza 360 doplnil zkušenost:

Doplňuju, kdyby měl někdo podobný problém: vyřešeno - vadný volnoběžný ventil. Solenoid měl sice správnou impedanci, hýbal s ventilem, ale asi nějak špatně. Diagnostika KTS 500 neukazovala nic. Nakonec mi to vycházelo jako nejpravděpodobnější možnost, že bude chyba ve ventilu ale nechtěl jsem kupovat nový. Naštěstí pomohla výpůjčka od strycef (ještě jednou díky), sice jen na namontování a vymontování v režimu zahřátého motoru, ale měl jsem už větší jistotu. V Lysolajích za něj chtěli celkem slušnou cenu 1 000 Kč a ještě jsem probral pár věcí s mechanikem. Když jsem to druhý den ráno vyzkoušel i za studena a fungovalo to, byl jsem štěstím bez sebe Mám další motivaci vylepšovat.

vasil
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 14 roků
Bydliště: Nymburk

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od vasil »

Zdravim vsechny nadsence,
rád bych se zeptal čim mohu vyčistit volnoběžný ventil, co všechno se čistí? Ponořit ho cely bo benzinu? :shock:
Jinak diky za foto. Moc pomohlo.

Vasil
_________________
Volvo V40 2.0T 1998 roku

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6070
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od Lachtan »

Když ho rozebereš (tak jako je na té třetí fotce), tak ho můžeš ráchat v benzínu jak chceš - pořádně očistit štětečkem hlavně dosedací sedla atd. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1773
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Č.Krumlov

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od vcar »

Kluci, jste si jisti, že je to takhle na GDI?
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1773
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Č.Krumlov

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od vcar »

Kdesi jsem četl, že existuje jakýsi spray na čištění škrtících klapek atd. Zatím jsem nikde nenašel o jaký by mělo jít. Nevíte někdo?
Jinak dekarbonizace proběhla dost úspěšně (olejem se mohly krémovat vojenské kanady -> 2x výměna s filtrem) a od té doby otáčky za studena kolísají.
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od jarek.krizan »

vcar píše:Kdesi jsem četl, že existuje jakýsi spray na čištění škrtících klapek atd. Zatím jsem nikde nenašel o jaký by mělo jít. Nevíte někdo?
Jinak dekarbonizace proběhla dost úspěšně (olejem se mohly krémovat vojenské kanady -> 2x výměna s filtrem) a od té doby otáčky za studena kolísají.
Jasně existuje ( ten sprej ), máme ho v práci, sice nefunguje přesně tak jak píše výrobce. používám ho klasicky a to funguje na 100%. Pokud nezapomenu, tak si opíšu označení a výrobce.
K tomu kolísání, vyčistit a seřídit klapku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2556
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od Roger »

jarek.krizan píše:
vcar píše:Kdesi jsem četl, že existuje jakýsi spray na čištění škrtících klapek atd. Zatím jsem nikde nenašel o jaký by mělo jít. Nevíte někdo?
Jinak dekarbonizace proběhla dost úspěšně (olejem se mohly krémovat vojenské kanady -> 2x výměna s filtrem) a od té doby otáčky za studena kolísají.
Jasně existuje ( ten sprej ), máme ho v práci, sice nefunguje přesně tak jak píše výrobce. používám ho klasicky a to funguje na 100%. Pokud nezapomenu, tak si opíšu označení a výrobce.
K tomu kolísání, vyčistit a seřídit klapku.
Ten sprej je zrejme jak pro benziny tak pro ropaky, jo?? Ta dekarbonizacni ucinna latka bude asi stejna, predpokladam. Co to stoji?
Dik.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od Igor »

Ja som raz použil ešte na Toyote tento spray od fy WURTH - pomohlo, určite sú aj iní výrobcovia, ale neviem, koľko to stálo, lebo som to dostal darom zo servosu Toyoty......
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od jarek.krizan »

Samozřejmě jsem měl v práci klasický páteční blázinec, takže jsem na to zapoměl. Ale na stránkách fa. Berner, nebo Würth se to dá určitě najít, jinak až v pondělí, pokud ovšem opět nezapomenu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 910
Registrován: 13 roků
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Kralove

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od jogin3 »

Ja bych ten spry ze skusenosti z peugeot clubu nedoporucoval, jelikoz se ty sracky dostanou do motoru a nikdo nevi co mohou dale udelat , ale vim, ze jednomu borcovi to nadelalo neplechu asi cca za 20 000Kc, podivam se tam na ten topic a reknu vice(pokud tam jeste bude) , ja sem u sveho peugeotu , kdyz sem ho mel :D klapku necistil, ale kamarad to delal jedine tim zpusobem (rozebrat a vicistit) zadny srajdy strikat do sani.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

MIKA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: V40 2.0 16V TURBO 1998 black
Bydliště: Hřibsko (HK)

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od MIKA »

Lachtan píše:Když ho rozebereš (tak jako je na té třetí fotce), tak ho můžeš ráchat v benzínu jak chceš - pořádně očistit štětečkem hlavně dosedací sedla atd. 8)
Dneska jsem čistil přesně dle fotodokumentace. Výsledek SUPER :palec: Lachtane DÍK.Ještě jsem se chtěl zeptat jestli je možné sundat to plechové víčko na "dně" ventilu, byl by tak lepší přístup k perfektnímu očištění sedel ventilu, ale nevím jestli jsem ho potom schopen utěsnit. Zatím dík a ČAO
_________________
V40, 2.0 16V TURBO 98´manuál
SUZUKI GSX 1400
už nikdy !!! LAGUNA 2,0 95' TREST BOŽÍ

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6070
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od Lachtan »

MIKA píše:Ještě jsem se chtěl zeptat jestli je možné sundat to plechové víčko na "dně" ventilu, byl by tak lepší přístup k perfektnímu očištění sedel ventilu...
Bohužel :?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

MIKA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: V40 2.0 16V TURBO 1998 black
Bydliště: Hřibsko (HK)

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od MIKA »

Lachtan píše:
MIKA píše:Ještě jsem se chtěl zeptat jestli je možné sundat to plechové víčko na "dně" ventilu, byl by tak lepší přístup k perfektnímu očištění sedel ventilu...
Bohužel :?
já si to myslel :ryma:
_________________
V40, 2.0 16V TURBO 98´manuál
SUZUKI GSX 1400
už nikdy !!! LAGUNA 2,0 95' TREST BOŽÍ

ruprecht
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 388
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Cieszyn
Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od ruprecht »

Můžete mi prosím někdo sdělit, kolik by měly být normální volnoběžné otáčky (motor GDI)?. Díky...
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW Obrázek
BMW Z4 E85, 2.5I

ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od jarek.krizan »

ruprecht píše:Můžete mi prosím někdo sdělit, kolik by měly být normální volnoběžné otáčky (motor GDI)?. Díky...
Myslím že 750 ale 100% to z hlavy nevím.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

ruprecht
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 388
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Cieszyn
Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od ruprecht »

Mohl by některý z majitelů GDI popsat způsob vyčištění volnoběžného ventilu? Respektive i kde ho najdu a jaké budu potřebovat nářadí. Do Volva se mi s tím nechce, jestli je to taková prkotina jak se tady píše :-).
A ještě jeden dotaz: běžně mám volnoběžné otáčky kolem 800, ale v posledním týdnu mi bezdůvodně při stání spadnou někde k 600-700 a musím při rozjezdu přidat krapet víc plynu než normálně. Dělá to zatím jen občas, ale předpokládám že samo se to nezlepší. Pokud zapnu klimu tak mi otáčky kolísají od 500 - 700. Předpokládám tedy, že není něco v pořádku :-( . Dle diskuse výše asi zanesený ventil, ale co s tou klimou? Postačí vyčištění a výměna náplně, nebo to bude chtít i něco víc? Dík za případné odpovědi a rady...
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW Obrázek
BMW Z4 E85, 2.5I

ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 4805
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od yoby »

Nechci bejt poslem špatných zpráv, ale GDI ten volnoběžný ventil na čištění nemá. Tam je třeba vyčistit škrtící klapku, což není zas taková prkotina.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

ruprecht
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 388
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Cieszyn
Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od ruprecht »

Aha, tak jsem špatně hledal (a bylo to tady: viewtopic.php?f=28&t=9165&start=25&st=0&sk=t&sd=a). Takže škrtící klapka - do toho se pouštět nebudu. Holt navštívím servis...
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW Obrázek
BMW Z4 E85, 2.5I

ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 4805
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od yoby »

Ale můžu se mýlit, nejsem mechanik ani velkej znalec ;-) on se nějakej odborník ještě ozve
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od jarek.krizan »

Nj elektronická škrtící klapka.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Příspěvek od Jarda S40 »

ruprecht píše:Aha, tak jsem špatně hledal (a bylo to tady: viewtopic.php?f=28&t=9165&start=25&st=0&sk=t&sd=a). Takže škrtící klapka - do toho se pouštět nebudu. Holt navštívím servis...
nevěš hlavu. Pokud je tam obdoba škrtící klapky jako u jinejch aut, ta problém spočívá v tom, že se na stěny difuzéru kolem té klapky usadí nějaké lepkavé zbytky z benzínu. Ty potom zanášej přesně definovanou mezeru mezi klapkou a stěnou, kterou proudí vzduch pro volnoběh. V důsledku toho se musí škrtící klapka furt regulovat a houpou otáčky. Řešení spočívá ve vičištění těch stěn hadříkem, já používal suchý, můžeš použít i nějaký čistič klapek. Po vyčištění by se mohla odpojit baterka, aby se vyresetovala ECU a potom by měl motor zase chodit dobře. Nevím zda mám pravdu, ale za zkoušku to snad stojí.
This topic is 2 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“