PU silentblok svépomocí

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#1 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od eLzyx »

nezkoušel někdo tvořit PU silentblok svépomocí?
Jsem dneska sundal z V70 utržený silentblok-držák převodovky a tak mě tak napadlo, že by se ten malej utrženej hajzlík dal vyřezat a nacpat tam PU tmel, třeba ten co se používá na lepení skel. Se 65ShA. Což tak nějak cirka odpovídá fijalovým Powerflexům.

Celý držák stojí od Lemförderu 700Kč, jeden silenblok od powerflexu je za 700Kč, což je nesmysl. Tmel na vokna asi 150Kč, což by šlo.

Sice by se to vytvrzovalo asi týden (4mm/24h), ale s S60 stejně teď přes zimu nejezdím.
Nebo si to představuju moc jednoduše?
silentblok.jpg
silentblok.jpg (35.02 KiB) Zobrazeno 4076 x
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od raolsa »

Myslím, že by se toho mohl chytit Martinopel a nechat tyhle silentbloky z PU udělat, ne? :twisted: Otázka zní co to udělá s komfortem, mám pocit, že jsem někde četl, že na tohle není PU moc vhodný, že se motor pak moc klepe. :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#3 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od eLzyx »

_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#4 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Může mi někdo vysvětlit k čemu by mělo být dobrý mít uložený motor "natvrdo"?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#5 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od eLzyx »

že je to z PU neznamená, že je to natvrdo. Gumový silentblok má taky nějakou tvrdost. Co jsem tak hledal, tak prý 50-60ShA.
Navíc do toho samodomo bych klidně mohl udělat nějaké deformační mezery. Podobně jako je to u originálu.

A proč to chci takto řešit? Prachy. Jestli dát 700Kč nebo 100Kč je docela rozdíl. A přijde mi nesmysl/neekologické zahodit takový kus materiálu jenom kvůli jednomu roztrženému silentbloku. Nechápu proč se tyhle silentbloky neprodávají samostatně po dvou stovkách kus.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Hary
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 850
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

#6 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Hary »

Fandim Ti, testni to, přinejhorším kvuli měkkosti nevydrží. Za to kilo to stojí.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#7 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od skreči »

Já myslím, když dodrzis stupeň tvrdosti, tak to bude fungovat.
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#8 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Ekky »

100 stojí jen materiál nebo tě na stovku vyjde komplet výroba?
Já myslím že ne že se se vším všudy dostaneš na 400 a to myslím za to srani už se nevyplatí. Za další zjistíš že to nebude moc fungovat takže budeš dělat další to pak už jsi na 8 stovkách. To už jsi 100 v mínusu...
Ve finále půjdeš a koupíš nový celý držák.
;-)
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#9 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Nevim jestli zrovna na S60ku dělají ,ale cena zas tak hrozná není mám je na všech 850kach a zatím v pohodě a pokud to dělá Martin ani bych to neřešil domácí výrobou :
http://www.dily-volvo.cz/Volvo/S70-V70-00/Motor-S70-V70-00/Ulozeni-motoru/Silentblok-motoru-predni-spodni-zesileny.html?listtype=search&searchparam=1036307

https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-mountings/engine-mounting-front-lower-heavy-duty/1036307/
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#10 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Davidian »

nebude to fungovat :)
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#11 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Přemýšlím, že zkusím pomocí PUR lepidla opravit 2 silentbloky držící rozpěrnou tyč nad TDI. Zkoušel někdo?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#12 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Pustil jsem se do toho. Rozpěra motoru byla už hodně na volno, při zhasnutí motoru to klepalo, horní silentblok vydržel rok, pravděpodobně právě kvůli volně rozpěre.

Zalepili jsem to obyčejným lepidlem na skla, na bázi polyuretanu. A překvapivě to funguje a drží naprosto skvěle. Rozpěra je téměř na pevno, klepání a hýbání s autem zmizelo. Usetrenk zhruba 1300kc za nové.
Přílohy
IMG_20190214_163913-921x691.jpg
IMG_20190214_152638-691x921.jpg
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od raolsa »

Tak dej fotky za rok, jak to bude vypadat. :twisted:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#14 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od marekbm »

obě tyhle rozpěry jsem tak před 3 rokama vymlátil a zalil dentakrylem (místo té gumy). je to tak pevné, že by se za to dalo auto možná i tahat. doteď drží jak čert. od té doby, co jsem to udělal mi zmizely vibrace od motoru, když někde stojím na brzdě.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#15 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Zajsoft »

marekbm píše:obě tyhle rozpěry jsem tak před 3 rokama vymlátil a zalil dentakrylem (místo té gumy). je to tak pevné, že by se za to dalo auto možná i tahat. doteď drží jak čert. od té doby, co jsem to udělal mi zmizely vibrace od motoru, když někde stojím na brzdě.
A pritom tam stacilo dat podlozky a stala by se z toho vazne rozpera :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#16 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

To ja by som zas radšej dal za to 978,- Kč a mal to pri TDI motore také pružné i pevné aké to má byť, mal to nové, a v kvalite Corteco.

Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#17 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Zajsoft »

IgorS píše:To ja by som zas radšej dal za to 978,- Kč a mal to pri TDI motore také pružné i pevné aké to má byť, mal to nové, a v kvalite Corteco.

Obrázek
Inu nafta, smrdi to, klepe to, furt nechapu jak si to nekdo muze poridit, paklize teda nema pristup ke kradene nafte...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#18 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

Je to presne tak ako píšeš :good:
Tiež to neviem pochopiť.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#19 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Pravděpodobně bych teď bejvale asi taky chtěl radši benzín +LPG. Na TDI mám teď v podstatě všechno uložení nové a pořád se to s vibracemi nedá rovnat s bratrovo 2,0T, kde jsou dost možná silentbloky ještě puvodni.

Co jsem zatím zkoušel a zkoumal, tak větší pevnost uložení "rozpery" ničemu nevadí. Motor nemá prostor se tolik rozvibrovat a ve výsledku byť je to pevnější, to vibruje méně.
Dost je to znát při startu a zdecnuti motoru.

Každopádně jak pevná je rozpěra na nových originál Corteco? Tuším, že je také téměř na pevno.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#20 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

Princíp je však v tom, že priečne to má byť tuhé, aby to plnilo funkciu rozpery, ale pozdĺžne, radiálne, to má byť pružné, aby to tlmilo vibrácie motora ale mohol sa pohnúť v rozsahu akom sa má aj pri podtlaku v silentblokoch. Preto sa aj tie dva na rozpere volajú silentblok a nie hardblok. Tá tyč sa musí dať pootočiť do odporu a prepruženia, malého gumového valčeka. Vtedy je to správne.

Ak ti vyhovuje, že je motor pevnejšie uchytený a nemá sa možnosť rozvibrovať, nech sa páči, potom je to pre teba ok. Ibaže vlastne neviem, prečo to konštruktéri, ktorí navrhovali odpruženie motora v jeho uchytení, rovno nepriskrutkovali hore nejakou pevnou oceľovou konzolou. Motor by sa ani nepohol a nemal by možnosť sa tak rozvibrovať a rozperná tyč mohla byť na fest.

Lepidlo na sklá sa dalo natlačiť aj do silentblokov ramien, takto sa dá veľa ušetriť. Alebo aj do starých silentblokov motora by to šlo napumpovať. Bol by motor pevnejšie uchytený a ničomu by to nevadilo.

Každopádne, keď je to u teba ok, tak je to už úplne jedno ako je to s Corteco.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#21 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Ta rozpěra je na pevno, ale samozřejmě nějaká vile na hýbání tam stále je. I lepidlo na okna je pružné. Takže se to to nedá srovnat s pridelanim kov na kov.

Další věc, viděl jsem originály, ktere byly zachovalé a tvrdost byla zhruba stejná jako ty moje s lepidlem.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#22 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od marekbm »

IgorS píše:Princíp je však v tom, že priečne to má byť tuhé, aby to plnilo funkciu rozpery, ale pozdĺžne, radiálne, to má byť pružné, aby to tlmilo vibrácie motora ale mohol sa pohnúť v rozsahu akom sa má aj pri podtlaku v silentblokoch. Preto sa aj tie dva na rozpere volajú silentblok a nie hardblok. Tá tyč sa musí dať pootočiť do odporu a prepruženia, malého gumového valčeka. Vtedy je to správne.

Ak ti vyhovuje, že je motor pevnejšie uchytený a nemá sa možnosť rozvibrovať, nech sa páči, potom je to pre teba ok. Ibaže vlastne neviem, prečo to konštruktéri, ktorí navrhovali odpruženie motora v jeho uchytení, rovno nepriskrutkovali hore nejakou pevnou oceľovou konzolou. Motor by sa ani nepohol a nemal by možnosť sa tak rozvibrovať a rozperná tyč mohla byť na fest.

Lepidlo na sklá sa dalo natlačiť aj do silentblokov ramien, takto sa dá veľa ušetriť. Alebo aj do starých silentblokov motora by to šlo napumpovať. Bol by motor pevnejšie uchytený a ničomu by to nevadilo.

Každopádne, keď je to u teba ok, tak je to už úplne jedno ako je to s Corteco.
no, možná to tak volvo půvedně plánovalo. ale vzhledem k tomu, že je jeden gumový silentblok na motoru, pak uchycení na tu tyč a pak zase gumový silentblok, tak výsledek byl, že to při volnoběhu chytne rezonanci a v interiéru to pak je katastrofa (u automatu, kde je zařazeno D a stojí se na brzdě). když se tyhkle gumy odstraní a vytvoří se co nejpevnější spojení (je jedno jak), tak ten silentblok na motoru vibrace utlumí, rezonance tam nevzniknou a v interiéru nic neduní ani nevibruje.

takže teorie hezká, ale v reálu (u volva) naprosto na prd. ale kdo to nezkusil, tak nepochopí.
jinak zkoušel jsem tam dát i PU silentbloky (na všechny 3 a pak i jen na ten u motora), ale to byla taky hrůza (přenáší to dost rezonance).

takže ideální kombinace (na pohodlí): vzpěra úplně napevno a na motoru gumový silentblok.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#23 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od selap »

Já bych to nezatracoval, kdo nic nedělá nic nepokazí, ale taky některá levná řešení dokážou překvapit. Držet se slepě jen ověřených věcí tak stále chodíme pěšky.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#24 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

marekbm > Nepojednával som o benzínovom motore. Ten nemá podtlakové silentbloky a má úplne iné vlastnosti vibrácií.

Tarkin > Keď vieš posúdiť tvrdosť svojho riešenia a originálu, pričom je to zhruba totožné, vidieť že si dostatočne skúsený. Potom je, ako som už predtým písal, všetko v najlepšom poriadku a opäť si ušetril na správnom mieste. Gratulujem, dobrá práca.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#25 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Igore.....neni ta tvoje věčná zahořklá jízlivost zbytečná? Přesně jak píše Selap - držet se slepě furt jen ověřených věcí a nezkoušet žádné inovace, tak aby člověk
do zblbnutí čekal, co páni inženýři ve firmě YX vymyslí, a když nic, tak vlak holt nepojede. Sám velmi dobře vím, že například u sjezdových vidlic
(disciplnína na kole, kolo co vypadá jak motorka bez motoru) byly oficiální manuály (moderátoři prominou) úplně k HO*NU a kluci ze servisů nakonec vymysleli
daleko lepší poměry oleje v patronách, tlaky vzduchu v poměru k váze jezdce, jiné vizkozity olejů, podložky z lepších materiálů, spousty jiných úprav,
které si vymysleli na koleni a dlouhodobě fungovali daleko lépe a za pětinu ceny, než marketingové pindy
od Öhlins, Marzocchi, FOX, BOS, Rockshox atd.

Funguje to ve většině průmyslových odvětví snad kromě armádního a IT.

Míň ironických poznámek by ti prospělo, nebo alespoň více nadhledu. Tahle věčná zahořklost, ublíženecká afektovanost působí na názorové
oponenty v diskuzi ve finálě kontraproduktivně.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“