Jízda ve sněhu Volvo XC 90
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: XC 90
#1 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Ahoj .Jsem na tomto webu nový.Potřeboval bych poradit,jelikož nejsem znalec.Měl jsem několik aut,ale kvůli rodině , a bezpečtnosti, jsem pořídil ojeté Volvo XC 90 D5 136Kw r.v.2005.Mám ho druhým rokem.První problem začal v létě 2016.Na palubce se objevila hláška.:Motorový systém doporučen servis.Zajel jsem do Volva v Ustí nad labem.Po diagnostice mi řekli,že to budou nejspíš utrhlé klapky.Výměna 14000kč.Sháněl jsem se po něčem lacinějším a přez kamaráda co má taky Volvo jsem sehnal kluka ,co má novou technologii čištění motorů.Podíval se na to,a zjistil(nafotil), jak je celý motor zanešený karbidem ,a to tak,že už se ani klapky pořádně neotvírali ,a byli tam obrovské tlaky.Dohodli jsme se na čištění motoru.Vše rozebral a vyčistil včetně sání,pístů,výfuku,filtru pevných částic atd.Vyměnil olej i s předchozím výplachem.Hlášku vymazal.Když jsem odjel tak vše OK.Motor už nebyl tak hlučný,auto jelo,ale po zastavení a znovu nastartování se tam hláška o motorovém systému objevila znovu.Zase jsem přijel ,on chybu vymazal a vše se opakovalo.Hláška se znovu objevuje při nastartování.Prý by to mohl být ještě motůrek ,co otáčí klapky.Ten nečistil,a může být prý zapečený uhlík od toho ,jak se klapky nemohli otáčet kvůli nečistotám a strojek cvakal na místě.Druhý problem nastal na podzim 2016.Přijel jsem na křižovatku a zastavil na stopce.Je to křižovatka bez světel ,a z této pozice musíte dát všem přednost.Je dost frekventovaná.Ve volné chvilce jsem vyrazil svižně do leva, a v zatáčce to bouchlo.Taková železná rána jako bych přejel rytíře v plný zbroji Při každém přidání rychlosti další a další kovová rána ze zadní části vozu ,od nápravy ,a to i při couvání.Zajel jsem tedy za tím klukem a on zjistil,že to je někde u kardanu.Auto dal na plošinu a zjistilo se,že se to protáčí v zadním kloubu u diferencialu.Shodil výfuk,vyndal kardanovou tyč a celé to ložisko s tisícihranem vyndal.Na tyči tisícihran v pořádku, na protikusu dost vymletý ,asi do tří čtvrtin drážek.Protože tam nebylo zjevné nějaké mechanické opotřebení(bylo to uhlazené) ,nevěděl ,a já už vůbec ne ,jestli to tak má být nebo ne.Dal to tam tedy zpět a vše dotáhnul.Po cestě domu to ještě občas bouchlo a od druhého dne už nic.Asi si to sedlo.(Dávám fotku toho dílu po vyndání).Třetí problem spíše problémek je ten ,že někdy když jedu a přibrzdim ,tak při puštění(né sešlápnutí)brzdového pedálu to ze zadní části vozu bouchne.Toto není pravidelný jev.Čtvrtý problem je ten,že tak dvakrát do měsíce ,tedy velice nepravidelně mě auto po jízdě, vypnutí motoru, a opětovném nastartování auta v krátkém časovém intervalu hodí do asi nouzového režimu.Prostě vyřadí turbo jako by tam nebylo.Když auto poté zastaví a stojí déle.nastartuje jako by se nic nedělo a jezdím třeba měsíc i s tím,že auto někdy vypnu a znovu nastartuju a je to bez problemu.Pátý problem se objevil teď s napadlým sněhem.Auto mi vůbec nejede.Když se mám rozjet třeba ze semaforu v mírném kopci, možná snad i skoro na rovině tak to je boj.Auto pomalinku tlačim ve smyku než se rozjede(s citem to nejde vůbec).Zimní pneu mám dobrý a dobře nahuštěný.Se zimním ježděním mám zkušeností dost,ale toto je moje první čtyřkolka.Když se to pak rozjede tak to jede,ale představa,že jedu do hor s rodinou a musel bych v kopci někde zastavit a nebo i hodně přibrzdit mě děsí.To bych tam na 100pro zůstal stát.Po čtení článků na tomto foru mám podezření na to,že mi ta čtyřkolka nespíná,a že to bude mít co dělat s tím problemem u diferencialu co jsem popsal.Možná i s něčím jiným.Dvakrát se mi teď v mrazech stalo,že mi po nastartování mírně kolísali otáčky až mi vypnul motor.další nastartování OK.Víte, jsem rád za ty ,kteří to dočetli až sem a poradí mi z vlastních zkušeností s jakýmkoliv problemem co jsem popsal.Stačí třeba i názor čím by to mohlo být.za jakoukoliv radu budu vděčný a rád.Nejsem na tom tak dobře ,abych přijel do Volva a nechal všechno opravit.Budu hledat spíše ty levnější varianty oprav.A postupně To je úděl nás ženatých s dětma
- Přílohy
-
- Lenovo_A1000_IMG_20160629_105826.jpg (116 KiB) Zobrazeno 2007 x
-
- Lenovo_A1000_IMG_20160629_105715.jpg (83.19 KiB) Zobrazeno 2007 x
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Řekl bych, že máš v háji tisicihran v úhlové převodovce. A ne vzadu u diferáku. Zkus jestli se ti bude otáčet kardan když budou přední kola stát na zemi.
Zbytek bez diagnostiky a kódů závad asi nikdo neřekne.
Klapky se tu taky často řeší a většinou to skončí jejich výměnou.
Zbytek bez diagnostiky a kódů závad asi nikdo neřekne.
Klapky se tu taky často řeší a většinou to skončí jejich výměnou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#3 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
V prvom rade by som vymenil mechanika na volvo treba mechanika čo sa tomu rozumie a samozrejme ma aj diagnostiku Vida Dice to awd je ale zrejme mechanický problém tisichranu čím dlhšie to budeš ignorovať tým drahšieto budeKajman píše:Ahoj .Jsem na tomto webu nový.Potřeboval bych poradit,jelikož nejsem znalec.Měl jsem několik aut,ale kvůli rodině , a bezpečtnosti, jsem pořídil ojeté Volvo XC 90 D5 136Kw r.v.2005.Mám ho druhým rokem.První problem začal v létě 2016.Na palubce se objevila hláška.:Motorový systém doporučen servis.Zajel jsem do Volva v Ustí nad labem.Po diagnostice mi řekli,že to budou nejspíš utrhlé klapky.Výměna 14000kč.Sháněl jsem se po něčem lacinějším a přez kamaráda co má taky Volvo jsem sehnal kluka ,co má novou technologii čištění motorů.Podíval se na to,a zjistil(nafotil), jak je celý motor zanešený karbidem ,a to tak,že už se ani klapky pořádně neotvírali ,a byli tam obrovské tlaky.Dohodli jsme se na čištění motoru.Vše rozebral a vyčistil včetně sání,pístů,výfuku,filtru pevných částic atd.Vyměnil olej i s předchozím výplachem.Hlášku vymazal.Když jsem odjel tak vše OK.Motor už nebyl tak hlučný,auto jelo,ale po zastavení a znovu nastartování se tam hláška o motorovém systému objevila znovu.Zase jsem přijel ,on chybu vymazal a vše se opakovalo.Hláška se znovu objevuje při nastartování.Prý by to mohl být ještě motůrek ,co otáčí klapky.Ten nečistil,a může být prý zapečený uhlík od toho ,jak se klapky nemohli otáčet kvůli nečistotám a strojek cvakal na místě.Druhý problem nastal na podzim 2016.Přijel jsem na křižovatku a zastavil na stopce.Je to křižovatka bez světel ,a z této pozice musíte dát všem přednost.Je dost frekventovaná.Ve volné chvilce jsem vyrazil svižně do leva, a v zatáčce to bouchlo.Taková železná rána jako bych přejel rytíře v plný zbroji Při každém přidání rychlosti další a další kovová rána ze zadní části vozu ,od nápravy ,a to i při couvání.Zajel jsem tedy za tím klukem a on zjistil,že to je někde u kardanu.Auto dal na plošinu a zjistilo se,že se to protáčí v zadním kloubu u diferencialu.Shodil výfuk,vyndal kardanovou tyč a celé to ložisko s tisícihranem vyndal.Na tyči tisícihran v pořádku, na protikusu dost vymletý ,asi do tří čtvrtin drážek.Protože tam nebylo zjevné nějaké mechanické opotřebení(bylo to uhlazené) ,nevěděl ,a já už vůbec ne ,jestli to tak má být nebo ne.Dal to tam tedy zpět a vše dotáhnul.Po cestě domu to ještě občas bouchlo a od druhého dne už nic.Asi si to sedlo.(Dávám fotku toho dílu po vyndání).Třetí problem spíše problémek je ten ,že někdy když jedu a přibrzdim ,tak při puštění(né sešlápnutí)brzdového pedálu to ze zadní části vozu bouchne.Toto není pravidelný jev.Čtvrtý problem je ten,že tak dvakrát do měsíce ,tedy velice nepravidelně mě auto po jízdě, vypnutí motoru, a opětovném nastartování auta v krátkém časovém intervalu hodí do asi nouzového režimu.Prostě vyřadí turbo jako by tam nebylo.Když auto poté zastaví a stojí déle.nastartuje jako by se nic nedělo a jezdím třeba měsíc i s tím,že auto někdy vypnu a znovu nastartuju a je to bez problemu.Pátý problem se objevil teď s napadlým sněhem.Auto mi vůbec nejede.Když se mám rozjet třeba ze semaforu v mírném kopci, možná snad i skoro na rovině tak to je boj.Auto pomalinku tlačim ve smyku než se rozjede(s citem to nejde vůbec).Zimní pneu mám dobrý a dobře nahuštěný.Se zimním ježděním mám zkušeností dost,ale toto je moje první čtyřkolka.Když se to pak rozjede tak to jede,ale představa,že jedu do hor s rodinou a musel bych v kopci někde zastavit a nebo i hodně přibrzdit mě děsí.To bych tam na 100pro zůstal stát.Po čtení článků na tomto foru mám podezření na to,že mi ta čtyřkolka nespíná,a že to bude mít co dělat s tím problemem u diferencialu co jsem popsal.Možná i s něčím jiným.Dvakrát se mi teď v mrazech stalo,že mi po nastartování mírně kolísali otáčky až mi vypnul motor.další nastartování OK.Víte, jsem rád za ty ,kteří to dočetli až sem a poradí mi z vlastních zkušeností s jakýmkoliv problemem co jsem popsal.Stačí třeba i názor čím by to mohlo být.za jakoukoliv radu budu vděčný a rád.Nejsem na tom tak dobře ,abych přijel do Volva a nechal všechno opravit.Budu hledat spíše ty levnější varianty oprav.A postupně To je úděl nás ženatých s dětma
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5918
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#4 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
obě závady začni opravdu řešit. Lepší to mít v cajku a nemít peníze na účtu, než zůstat někde viset a a těch peněz z účtu pak odteče výrazně více. V Teplicích můžeš nějaké zkušenosti konzultovat s uživatelem hajnej. Má V70 awd d5 136 kw. Tedy stejný pohon a motor jako ty.
A jak píše raolsa, ty klapky asi bude potřeba opravdu vyměnit, třeba pomohou avdily Praha (použité ND) a awd bude nejspíše na repas tisícihranu, úhlovky... TAm to bdue asi už v desetitisících. TAdy by mohl pomoci např David Patočka, Marra - vše Praha.
A jak píše raolsa, ty klapky asi bude potřeba opravdu vyměnit, třeba pomohou avdily Praha (použité ND) a awd bude nejspíše na repas tisícihranu, úhlovky... TAm to bdue asi už v desetitisících. TAdy by mohl pomoci např David Patočka, Marra - vše Praha.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: XC 90
#5 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Špatně jsem to popsal.Když bylo auto na rampě,myslel jsem tím na nálezdu pod kterým se pohybují v šachtě.Jako mají na STK.Když stálo auto na čtyřech tak nic.Musel zvednout přední kola a pak mohl točit s tou tyčí kardanu.Aby zjistil kde to bouchá a má vůli,musel jsem nastartovat,jednou nohou stát na brzdě a druhou zařadit rychlost a přidat plyn.Ozvalo se to bouchnutí.Pak zase nohu na brzdě a dát zpátečku.Vždy to přezkočilo a bouchlo jen jednou.Nevím přesně,co je úhlová převodovka,ale automatická převodovka byla měněná origo ve volvu za cca 80000kč bez DPH předchozím majitelem na to mám doklad i s prací .Ten vyfocený díl je ten kloub u diferencialu ne ten přední ten byl taky dole a byl v pohodě jen ho vyčistil a namazal vazelinou kuličky ložiska.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#6 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
ten kriz sa da kupit samostatne, e-bay cca 100e,
klapky skontrolovat tiahlo, ked je 10 ventilov uzavretych, taha to slabsie.
klapky skontrolovat tiahlo, ked je 10 ventilov uzavretych, taha to slabsie.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: XC 90
#7 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
To plastový táhlo bylo ulomený to mi spravoval.Musim se podívat jestli to neni znovu.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#8 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Vyfocený díl není kloub, ale unašeč z haldexu. Kloub je ta věc, která se na unašeč šroubuje těma šroubama co jsou taky na fotce vidět. Takže vlastně nevíme kde je problém. Haldex je v klidu rozpojený - tam se to volně protáčí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#9 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
A jestli jsi měl přední kola ve vzduchu a zadní na zemi při přidání plynu, tak se není co divit, že to bouchlo, jak sepnul haldex.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Nemáš spíše v háji zadní poloosu?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: XC 90
#11 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
To asi ne.Jel jsem tam skrz to bouchání.Od té doby jsem byl na technické kontrole(poctivé) :)Tam by asi na tu špatnou poloosu přišli?Nevim.Akorát mě upozornil na budoucí výměnu předních stabilizačních tyček a přimhouřil oko nad svíticí kontrolkou
Naposledy upravil(a) Kajman dne 10 led 2017 10:50, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: XC 90
#12 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Když auto stojí na všech kolech tak s kardanem nejde otočit.Aby zjistil kde to bouchá ,musel zvednout předek ,aby s tou tyčí mohl točit.Pak při nastartování a zařazení s přidáním plynu ,to vždy přezkočilo ,ale jen jednou pak se musela dát zpátečka s plynem, a zase to přezkočilo..Pod autem tedy zjistil,že ty rány které to dělalo při jízdě i teď ,vycházejí z tohoto vyfoceného dílu ,který potom namontoval zpět a utáhl ,a od té doby to nebouchá.Myslim,že bude problem v tom vyhoblovaném tisícihranu co je na fotce .Ostatní tisícihrany na hřídelích jak tyče kardanu ,tak v tom diferencialu ,nebo to je ten haldex?, jsou taky v pohodě.Třeba to přeskakuje,ale už to bouchání není slyšet a tím pádem mi nespíná čtyřkolka ,a já na sněhu jezdim jako by tam byl motor z babety a tahal dvě tuny:)))Je to možné???Vím,že se člověk dozví nejvíce v nějakém servisu,ale nejdříve bych chtěl posbírat zkušenosti a znalosti vás,zkušenějších, než hned někam vyrazit k někomu, kdo je třeba vyučenej mechanik,ale s těmito auty a závadami nemá zkušenosti.V profi servicech(značkových)zase dělá spousta lidí, co přišli z jiných servisů ,takže to je všude stejný.Oni jen vyměńují staré díly za nové (drahé) než aby věc opravili levně:)
Naposledy upravil(a) Kajman dne 10 led 2017 10:40, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5918
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#13 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Zda ti jede awd zjistis sam. Najed na zasnezenou plochu, dej kola do rejdu a razantne se rozjed. Pokud budes "driftiva", jede ti awd, pokud te nebude zadek predbihat, awd nefunguje. Nebo vem telefon, zapni video, postav ho, aby byl zaber na cele auto a prudce se na snehu rozjed. Uvidis, zda hrabala vsechna 4 kola
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: XC 90
#14 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
To stim telefonem vyzkoušim,ale radši to natočí manželka ,aby mi s nim někdo neutekl, když se budu rozjíždět Když se budou točit jen přední kola,tak mám problem v tom AWD?Ten tisícihran?A co když se budou točit všechny čtyři?V čem by pak mohl být problem,že auto na sněhu nic nevyjede a má problemy s rozjezdy na to,že to je čtyřkolka?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 850
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Neratovice
- Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver
#15 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Ano, ale jestli se ozvala pri prutkém rozjedu v křižovatce rána, bude to práve ten tisícihran servanej asi.
Čerpám z toho co se zde už napsalo - AWD nemá úplně rádo ostré zakousnutí se zadku do asfaltu, raději ať je to na bordelu, kde si to trošku zahrabne a nedostane to takovou čočku. Řešilo se i preventivní odpojování zadku na léto, aby se prodloužila životnost. Prostě na léto z toho udělat vyhdáním určitých komponentů jen předokolku.
Čerpám z toho co se zde už napsalo - AWD nemá úplně rádo ostré zakousnutí se zadku do asfaltu, raději ať je to na bordelu, kde si to trošku zahrabne a nedostane to takovou čočku. Řešilo se i preventivní odpojování zadku na léto, aby se prodloužila životnost. Prostě na léto z toho udělat vyhdáním určitých komponentů jen předokolku.
Naposledy upravil(a) Hary dne 10 led 2017 10:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#16 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
To, co popisuješ znamená, že zadní náprava nepracuje.Kajman píše:Pátý problem se objevil teď s napadlým sněhem.Auto mi vůbec nejede.Když se mám rozjet třeba ze semaforu v mírném kopci, možná snad i skoro na rovině tak to je boj.Auto pomalinku tlačim ve smyku než se rozjede(s citem to nejde vůbec).
Teď zjistit proč.
1. nefunguje spojka haldexu
2. je v háji "tisícihran" mezi převodovkou a úhlovou převodovkou (velice pravděpodobné)
3. vyčesaný převod v úhlovce
4. vyčesaný zadní diferenciál
Doporučení -
1. připojit na VOLVO diagnostiku a načíst. Z jistit informace o jednotce haldexu, případně další chyby motoru (určitě tam něco bude)
2.Převodovku vyřadit z pozice P na něco jiného (asi N) vlézt pod auto, zvednout jedno přední kolo, kterým bude pomocník otáčet a při tom ty budeš přidržovat (brzdit) kardan.
Při otáčení kolem se musí točit i kardan a během otáčení v něm nesmí chrupat, škubat, ani praskat. Prostě se musí počit plynule. Zkusit tam a zpátky (dopředu dozadu). Přin té změně nesmí být vůle, pokud tam je, tak to jsou ty rány.
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 10 led 2017 11:06, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5918
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#17 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
kdo by ti telefon kradl
Ano, pokud se točí jen přední, bude někde problém, tisícihran, úhlovka, haldex, elektronika... Tam už pomůže jen zkušený servisák.
Třeba tady hned na začátku vidíš, že se mi sepl haldex hned při rozjezdu: https://youtu.be/dgXW8do_5RU?t=184
Ano, pokud se točí jen přední, bude někde problém, tisícihran, úhlovka, haldex, elektronika... Tam už pomůže jen zkušený servisák.
Třeba tady hned na začátku vidíš, že se mi sepl haldex hned při rozjezdu: https://youtu.be/dgXW8do_5RU?t=184
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#18 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
AWD budeš mít kaput. Nejspíš urvanej tisícihran v úhlovce, což se stává při prudkém odpichu z křižovatky. Už se naštěstí nechá sehnat bytelná náhrada.Kajman píše:To stim telefonem vyzkoušim,ale radši to natočí manželka ,aby mi s nim někdo neutekl, když se budu rozjíždět Když se budou točit jen přední kola,tak mám problem v tom AWD?Ten tisícihran?A co když se budou točit všechny čtyři?V čem by pak mohl být problem,že auto na sněhu nic nevyjede a má problemy s rozjezdy na to,že to je čtyřkolka?
OT: tipuju, že to byl křižovatka Jankovcova/Masarykova
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#19 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
info o te nahrade?hajnej píše:
AWD budeš mít kaput. Nejspíš urvanej tisícihran v úhlovce, což se stává při prudkém odpichu z křižovatky. Už se naštěstí nechá sehnat bytelná náhrada.
OT: tipuju, že to byl křižovatka Jankovcova/Masarykova
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 13065
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#20 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Jedná se o spojovací mezikus mezi převodovkou a úhlovkou - už se dělají z lepšího matroše. To samé platí o repasy úhlovky, kde bývají očesané zuby - opravené vydrží více než origo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 8
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: XC 90
#21 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
AWD budeš mít kaput. Nejspíš urvanej tisícihran v úhlovce, což se stává při prudkém odpichu z křižovatky. Už se naštěstí nechá sehnat bytelná náhrada.
OT: tipuju, že to byl křižovatka Jankovcova/Masarykova[/quote]
Přesně tahle křižovatka:)))) Dnes jsem na noční poprosil kolegu v práci (ve tři ráno), aby mi natočil na mobil jak se rozjiždím ve sněhu na rovině.I když jsem stál pod lampou, tak na tom videu je prd vidět.Patrně má to přísloví o lampě a tmě něco do sebe Říkal,že přední kola se protáčeli jak o život až lítal sníh a zadní se jen valili.Prý se mu zdálo,že pravé zadní kolo se protáčelo víc,ale nevim je to chlap co nikdy neměl auto a neřídil ,tak to budu muset natočit ve dne:))Z místa jsem naplno sešlápnul plyn a opět boj o rozjetí:)Takhle na tý rovině to ani moc neni viděthttps://www.youtube.com/watch?v=tBEVvX2LWa4&feature=youtu.be
OT: tipuju, že to byl křižovatka Jankovcova/Masarykova[/quote]
Přesně tahle křižovatka:)))) Dnes jsem na noční poprosil kolegu v práci (ve tři ráno), aby mi natočil na mobil jak se rozjiždím ve sněhu na rovině.I když jsem stál pod lampou, tak na tom videu je prd vidět.Patrně má to přísloví o lampě a tmě něco do sebe Říkal,že přední kola se protáčeli jak o život až lítal sníh a zadní se jen valili.Prý se mu zdálo,že pravé zadní kolo se protáčelo víc,ale nevim je to chlap co nikdy neměl auto a neřídil ,tak to budu muset natočit ve dne:))Z místa jsem naplno sešlápnul plyn a opět boj o rozjetí:)Takhle na tý rovině to ani moc neni viděthttps://www.youtube.com/watch?v=tBEVvX2LWa4&feature=youtu.be
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#22 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Je mi jasný, že je to těžký. Ale smiř se s tím, že budeš muset přijmout fakt, že AWD ti nefunguje, má poruchu a budeš to muset nechat opravit. Případně vyndat kardan a jezdit bez.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#23 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
To bych nedoporučoval.Další fáze je protočení přední poloosy v diferenciálu a následná oprava převodovky+ nová poloosa!!hajnej píše:Je mi jasný, že je to těžký. Ale smiř se s tím, že budeš muset přijmout fakt, že AWD ti nefunguje, má poruchu a budeš to muset nechat opravit. Případně vyndat kardan a jezdit bez.
Rázem je z opravy za 20000Kč oprava za 80000Kč
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#24 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
Ono je to vcelku jedno pro ty poloosy, jestli kardan vyndá, nebo ne, pokud má v háji tisícihran. Kardan by se stejně neměl točit. Úhlovka se netočí a haldex je za běžné jízdy stejně odpojen. A Bůh ví, jestli vůbec funguje.
#25 Jízda ve sněhu Volvo XC 90
To ano,bavil jsem se obecně o ježdění bez funkčního AWD.Romulusw píše:Ono je to vcelku jedno pro ty poloosy, jestli kardan vyndá, nebo ne, pokud má v háji tisícihran. Kardan by se stejně neměl točit. Úhlovka se netočí a haldex je za běžné jízdy stejně odpojen. A Bůh ví, jestli vůbec funguje.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek