Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: XC 90

#1 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Kajman »

Ahoj .Jsem na tomto webu nový.Potřeboval bych poradit,jelikož nejsem znalec.Měl jsem několik aut,ale kvůli rodině , a bezpečtnosti, jsem pořídil ojeté Volvo XC 90 D5 136Kw r.v.2005.Mám ho druhým rokem.První problem začal v létě 2016.Na palubce se objevila hláška.:Motorový systém doporučen servis.Zajel jsem do Volva v Ustí nad labem.Po diagnostice mi řekli,že to budou nejspíš utrhlé klapky.Výměna 14000kč.Sháněl jsem se po něčem lacinějším a přez kamaráda co má taky Volvo jsem sehnal kluka ,co má novou technologii čištění motorů.Podíval se na to,a zjistil(nafotil), jak je celý motor zanešený karbidem ,a to tak,že už se ani klapky pořádně neotvírali ,a byli tam obrovské tlaky.Dohodli jsme se na čištění motoru.Vše rozebral a vyčistil včetně sání,pístů,výfuku,filtru pevných částic atd.Vyměnil olej i s předchozím výplachem.Hlášku vymazal.Když jsem odjel tak vše OK.Motor už nebyl tak hlučný,auto jelo,ale po zastavení a znovu nastartování se tam hláška o motorovém systému objevila znovu.Zase jsem přijel ,on chybu vymazal a vše se opakovalo.Hláška se znovu objevuje při nastartování.Prý by to mohl být ještě motůrek ,co otáčí klapky.Ten nečistil,a může být prý zapečený uhlík od toho ,jak se klapky nemohli otáčet kvůli nečistotám a strojek cvakal na místě.Druhý problem nastal na podzim 2016.Přijel jsem na křižovatku a zastavil na stopce.Je to křižovatka bez světel ,a z této pozice musíte dát všem přednost.Je dost frekventovaná.Ve volné chvilce jsem vyrazil svižně do leva, a v zatáčce to bouchlo.Taková železná rána jako bych přejel rytíře v plný zbroji :o Při každém přidání rychlosti další a další kovová rána ze zadní části vozu ,od nápravy ,a to i při couvání.Zajel jsem tedy za tím klukem a on zjistil,že to je někde u kardanu.Auto dal na plošinu a zjistilo se,že se to protáčí v zadním kloubu u diferencialu.Shodil výfuk,vyndal kardanovou tyč a celé to ložisko s tisícihranem vyndal.Na tyči tisícihran v pořádku, na protikusu dost vymletý ,asi do tří čtvrtin drážek.Protože tam nebylo zjevné nějaké mechanické opotřebení(bylo to uhlazené) ,nevěděl ,a já už vůbec ne ,jestli to tak má být nebo ne.Dal to tam tedy zpět a vše dotáhnul.Po cestě domu to ještě občas bouchlo a od druhého dne už nic.Asi si to sedlo.(Dávám fotku toho dílu po vyndání).Třetí problem spíše problémek je ten ,že někdy když jedu a přibrzdim ,tak při puštění(né sešlápnutí)brzdového pedálu to ze zadní části vozu bouchne.Toto není pravidelný jev.Čtvrtý problem je ten,že tak dvakrát do měsíce ,tedy velice nepravidelně mě auto po jízdě, vypnutí motoru, a opětovném nastartování auta v krátkém časovém intervalu hodí do asi nouzového režimu.Prostě vyřadí turbo jako by tam nebylo.Když auto poté zastaví a stojí déle.nastartuje jako by se nic nedělo a jezdím třeba měsíc i s tím,že auto někdy vypnu a znovu nastartuju a je to bez problemu.Pátý problem se objevil teď s napadlým sněhem.Auto mi vůbec nejede.Když se mám rozjet třeba ze semaforu v mírném kopci, možná snad i skoro na rovině tak to je boj.Auto pomalinku tlačim ve smyku než se rozjede(s citem to nejde vůbec).Zimní pneu mám dobrý a dobře nahuštěný.Se zimním ježděním mám zkušeností dost,ale toto je moje první čtyřkolka.Když se to pak rozjede tak to jede,ale představa,že jedu do hor s rodinou a musel bych v kopci někde zastavit a nebo i hodně přibrzdit mě děsí.To bych tam na 100pro zůstal stát.Po čtení článků na tomto foru mám podezření na to,že mi ta čtyřkolka nespíná,a že to bude mít co dělat s tím problemem u diferencialu co jsem popsal.Možná i s něčím jiným.Dvakrát se mi teď v mrazech stalo,že mi po nastartování mírně kolísali otáčky až mi vypnul motor.další nastartování OK.Víte, jsem rád za ty ,kteří to dočetli až sem a poradí mi z vlastních zkušeností s jakýmkoliv problemem co jsem popsal.Stačí třeba i názor čím by to mohlo být.za jakoukoliv radu budu vděčný a rád.Nejsem na tom tak dobře ,abych přijel do Volva a nechal všechno opravit.Budu hledat spíše ty levnější varianty oprav.A postupně To je úděl nás ženatých s dětma :D
Přílohy
Lenovo_A1000_IMG_20160629_105826.jpg
Lenovo_A1000_IMG_20160629_105826.jpg (116 KiB) Zobrazeno 2007 x
Lenovo_A1000_IMG_20160629_105715.jpg
Lenovo_A1000_IMG_20160629_105715.jpg (83.19 KiB) Zobrazeno 2007 x

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od raolsa »

Řekl bych, že máš v háji tisicihran v úhlové převodovce. A ne vzadu u diferáku. Zkus jestli se ti bude otáčet kardan když budou přední kola stát na zemi.
Zbytek bez diagnostiky a kódů závad asi nikdo neřekne.
Klapky se tu taky často řeší a většinou to skončí jejich výměnou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#3 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Jasko »

Kajman píše:Ahoj .Jsem na tomto webu nový.Potřeboval bych poradit,jelikož nejsem znalec.Měl jsem několik aut,ale kvůli rodině , a bezpečtnosti, jsem pořídil ojeté Volvo XC 90 D5 136Kw r.v.2005.Mám ho druhým rokem.První problem začal v létě 2016.Na palubce se objevila hláška.:Motorový systém doporučen servis.Zajel jsem do Volva v Ustí nad labem.Po diagnostice mi řekli,že to budou nejspíš utrhlé klapky.Výměna 14000kč.Sháněl jsem se po něčem lacinějším a přez kamaráda co má taky Volvo jsem sehnal kluka ,co má novou technologii čištění motorů.Podíval se na to,a zjistil(nafotil), jak je celý motor zanešený karbidem ,a to tak,že už se ani klapky pořádně neotvírali ,a byli tam obrovské tlaky.Dohodli jsme se na čištění motoru.Vše rozebral a vyčistil včetně sání,pístů,výfuku,filtru pevných částic atd.Vyměnil olej i s předchozím výplachem.Hlášku vymazal.Když jsem odjel tak vše OK.Motor už nebyl tak hlučný,auto jelo,ale po zastavení a znovu nastartování se tam hláška o motorovém systému objevila znovu.Zase jsem přijel ,on chybu vymazal a vše se opakovalo.Hláška se znovu objevuje při nastartování.Prý by to mohl být ještě motůrek ,co otáčí klapky.Ten nečistil,a může být prý zapečený uhlík od toho ,jak se klapky nemohli otáčet kvůli nečistotám a strojek cvakal na místě.Druhý problem nastal na podzim 2016.Přijel jsem na křižovatku a zastavil na stopce.Je to křižovatka bez světel ,a z této pozice musíte dát všem přednost.Je dost frekventovaná.Ve volné chvilce jsem vyrazil svižně do leva, a v zatáčce to bouchlo.Taková železná rána jako bych přejel rytíře v plný zbroji :o Při každém přidání rychlosti další a další kovová rána ze zadní části vozu ,od nápravy ,a to i při couvání.Zajel jsem tedy za tím klukem a on zjistil,že to je někde u kardanu.Auto dal na plošinu a zjistilo se,že se to protáčí v zadním kloubu u diferencialu.Shodil výfuk,vyndal kardanovou tyč a celé to ložisko s tisícihranem vyndal.Na tyči tisícihran v pořádku, na protikusu dost vymletý ,asi do tří čtvrtin drážek.Protože tam nebylo zjevné nějaké mechanické opotřebení(bylo to uhlazené) ,nevěděl ,a já už vůbec ne ,jestli to tak má být nebo ne.Dal to tam tedy zpět a vše dotáhnul.Po cestě domu to ještě občas bouchlo a od druhého dne už nic.Asi si to sedlo.(Dávám fotku toho dílu po vyndání).Třetí problem spíše problémek je ten ,že někdy když jedu a přibrzdim ,tak při puštění(né sešlápnutí)brzdového pedálu to ze zadní části vozu bouchne.Toto není pravidelný jev.Čtvrtý problem je ten,že tak dvakrát do měsíce ,tedy velice nepravidelně mě auto po jízdě, vypnutí motoru, a opětovném nastartování auta v krátkém časovém intervalu hodí do asi nouzového režimu.Prostě vyřadí turbo jako by tam nebylo.Když auto poté zastaví a stojí déle.nastartuje jako by se nic nedělo a jezdím třeba měsíc i s tím,že auto někdy vypnu a znovu nastartuju a je to bez problemu.Pátý problem se objevil teď s napadlým sněhem.Auto mi vůbec nejede.Když se mám rozjet třeba ze semaforu v mírném kopci, možná snad i skoro na rovině tak to je boj.Auto pomalinku tlačim ve smyku než se rozjede(s citem to nejde vůbec).Zimní pneu mám dobrý a dobře nahuštěný.Se zimním ježděním mám zkušeností dost,ale toto je moje první čtyřkolka.Když se to pak rozjede tak to jede,ale představa,že jedu do hor s rodinou a musel bych v kopci někde zastavit a nebo i hodně přibrzdit mě děsí.To bych tam na 100pro zůstal stát.Po čtení článků na tomto foru mám podezření na to,že mi ta čtyřkolka nespíná,a že to bude mít co dělat s tím problemem u diferencialu co jsem popsal.Možná i s něčím jiným.Dvakrát se mi teď v mrazech stalo,že mi po nastartování mírně kolísali otáčky až mi vypnul motor.další nastartování OK.Víte, jsem rád za ty ,kteří to dočetli až sem a poradí mi z vlastních zkušeností s jakýmkoliv problemem co jsem popsal.Stačí třeba i názor čím by to mohlo být.za jakoukoliv radu budu vděčný a rád.Nejsem na tom tak dobře ,abych přijel do Volva a nechal všechno opravit.Budu hledat spíše ty levnější varianty oprav.A postupně To je úděl nás ženatých s dětma :D
V prvom rade by som vymenil mechanika na volvo treba mechanika čo sa tomu rozumie a samozrejme ma aj diagnostiku Vida Dice to awd je ale zrejme mechanický problém tisichranu čím dlhšie to budeš ignorovať tým drahšieto bude

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5918
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#4 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Haben »

obě závady začni opravdu řešit. Lepší to mít v cajku a nemít peníze na účtu, než zůstat někde viset a a těch peněz z účtu pak odteče výrazně více. V Teplicích můžeš nějaké zkušenosti konzultovat s uživatelem hajnej. Má V70 awd d5 136 kw. Tedy stejný pohon a motor jako ty.
A jak píše raolsa, ty klapky asi bude potřeba opravdu vyměnit, třeba pomohou avdily Praha (použité ND) a awd bude nejspíše na repas tisícihranu, úhlovky... TAm to bdue asi už v desetitisících. TAdy by mohl pomoci např David Patočka, Marra - vše Praha.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: XC 90

#5 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Kajman »

Špatně jsem to popsal.Když bylo auto na rampě,myslel jsem tím na nálezdu pod kterým se pohybují v šachtě.Jako mají na STK.Když stálo auto na čtyřech tak nic.Musel zvednout přední kola a pak mohl točit s tou tyčí kardanu.Aby zjistil kde to bouchá a má vůli,musel jsem nastartovat,jednou nohou stát na brzdě a druhou zařadit rychlost a přidat plyn.Ozvalo se to bouchnutí.Pak zase nohu na brzdě a dát zpátečku.Vždy to přezkočilo a bouchlo jen jednou.Nevím přesně,co je úhlová převodovka,ale automatická převodovka byla měněná origo ve volvu za cca 80000kč bez DPH předchozím majitelem na to mám doklad i s prací .Ten vyfocený díl je ten kloub u diferencialu ne ten přední ten byl taky dole a byl v pohodě jen ho vyčistil a namazal vazelinou kuličky ložiska.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#6 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od kwiko »

ten kriz sa da kupit samostatne, e-bay cca 100e,
klapky skontrolovat tiahlo, ked je 10 ventilov uzavretych, taha to slabsie.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: XC 90

#7 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Kajman »

To plastový táhlo bylo ulomený to mi spravoval.Musim se podívat jestli to neni znovu.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od raolsa »

Vyfocený díl není kloub, ale unašeč z haldexu. Kloub je ta věc, která se na unašeč šroubuje těma šroubama co jsou taky na fotce vidět. Takže vlastně nevíme kde je problém. Haldex je v klidu rozpojený - tam se to volně protáčí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od raolsa »

A jestli jsi měl přední kola ve vzduchu a zadní na zemi při přidání plynu, tak se není co divit, že to bouchlo, jak sepnul haldex.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od raolsa »

Nemáš spíše v háji zadní poloosu?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: XC 90

#11 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Kajman »

To asi ne.Jel jsem tam skrz to bouchání.Od té doby jsem byl na technické kontrole(poctivé) :)Tam by asi na tu špatnou poloosu přišli?Nevim.Akorát mě upozornil na budoucí výměnu předních stabilizačních tyček a přimhouřil oko nad svíticí kontrolkou :)
Naposledy upravil(a) Kajman dne 10 led 2017 10:50, celkem upraveno 1 x.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: XC 90

#12 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Kajman »

Když auto stojí na všech kolech tak s kardanem nejde otočit.Aby zjistil kde to bouchá ,musel zvednout předek ,aby s tou tyčí mohl točit.Pak při nastartování a zařazení s přidáním plynu ,to vždy přezkočilo ,ale jen jednou pak se musela dát zpátečka s plynem, a zase to přezkočilo..Pod autem tedy zjistil,že ty rány které to dělalo při jízdě i teď ,vycházejí z tohoto vyfoceného dílu ,který potom namontoval zpět a utáhl ,a od té doby to nebouchá.Myslim,že bude problem v tom vyhoblovaném tisícihranu co je na fotce .Ostatní tisícihrany na hřídelích jak tyče kardanu ,tak v tom diferencialu ,nebo to je ten haldex?, jsou taky v pohodě.Třeba to přeskakuje,ale už to bouchání není slyšet a tím pádem mi nespíná čtyřkolka ,a já na sněhu jezdim jako by tam byl motor z babety a tahal dvě tuny:)))Je to možné???Vím,že se člověk dozví nejvíce v nějakém servisu,ale nejdříve bych chtěl posbírat zkušenosti a znalosti vás,zkušenějších, než hned někam vyrazit k někomu, kdo je třeba vyučenej mechanik,ale s těmito auty a závadami nemá zkušenosti.V profi servicech(značkových)zase dělá spousta lidí, co přišli z jiných servisů ,takže to je všude stejný.Oni jen vyměńují staré díly za nové (drahé) než aby věc opravili levně:)
Naposledy upravil(a) Kajman dne 10 led 2017 10:40, celkem upraveno 1 x.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5918
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#13 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Haben »

Zda ti jede awd zjistis sam. Najed na zasnezenou plochu, dej kola do rejdu a razantne se rozjed. Pokud budes "driftiva", jede ti awd, pokud te nebude zadek predbihat, awd nefunguje. Nebo vem telefon, zapni video, postav ho, aby byl zaber na cele auto a prudce se na snehu rozjed. Uvidis, zda hrabala vsechna 4 kola
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: XC 90

#14 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Kajman »

To stim telefonem vyzkoušim,ale radši to natočí manželka ,aby mi s nim někdo neutekl, když se budu rozjíždět :) Když se budou točit jen přední kola,tak mám problem v tom AWD?Ten tisícihran?A co když se budou točit všechny čtyři?V čem by pak mohl být problem,že auto na sněhu nic nevyjede a má problemy s rozjezdy na to,že to je čtyřkolka?

Hary
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 850
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

#15 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Hary »

Ano, ale jestli se ozvala pri prutkém rozjedu v křižovatce rána, bude to práve ten tisícihran servanej asi.
Čerpám z toho co se zde už napsalo - AWD nemá úplně rádo ostré zakousnutí se zadku do asfaltu, raději ať je to na bordelu, kde si to trošku zahrabne a nedostane to takovou čočku. Řešilo se i preventivní odpojování zadku na léto, aby se prodloužila životnost. Prostě na léto z toho udělat vyhdáním určitých komponentů jen předokolku.
Naposledy upravil(a) Hary dne 10 led 2017 10:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4941
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Romulusw »

Kajman píše:Pátý problem se objevil teď s napadlým sněhem.Auto mi vůbec nejede.Když se mám rozjet třeba ze semaforu v mírném kopci, možná snad i skoro na rovině tak to je boj.Auto pomalinku tlačim ve smyku než se rozjede(s citem to nejde vůbec).
To, co popisuješ znamená, že zadní náprava nepracuje.

Teď zjistit proč.

1. nefunguje spojka haldexu

2. je v háji "tisícihran" mezi převodovkou a úhlovou převodovkou (velice pravděpodobné)

3. vyčesaný převod v úhlovce

4. vyčesaný zadní diferenciál

Doporučení -
1. připojit na VOLVO diagnostiku a načíst. Z jistit informace o jednotce haldexu, případně další chyby motoru (určitě tam něco bude)

2.Převodovku vyřadit z pozice P na něco jiného (asi N) vlézt pod auto, zvednout jedno přední kolo, kterým bude pomocník otáčet a při tom ty budeš přidržovat (brzdit) kardan.
Při otáčení kolem se musí točit i kardan a během otáčení v něm nesmí chrupat, škubat, ani praskat. Prostě se musí počit plynule. Zkusit tam a zpátky (dopředu dozadu). Přin té změně nesmí být vůle, pokud tam je, tak to jsou ty rány.
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 10 led 2017 11:06, celkem upraveno 1 x.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5918
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#17 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Haben »

kdo by ti telefon kradl :-)
Ano, pokud se točí jen přední, bude někde problém, tisícihran, úhlovka, haldex, elektronika... Tam už pomůže jen zkušený servisák.
Třeba tady hned na začátku vidíš, že se mi sepl haldex hned při rozjezdu: https://youtu.be/dgXW8do_5RU?t=184
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#18 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od hajnej »

Kajman píše:To stim telefonem vyzkoušim,ale radši to natočí manželka ,aby mi s nim někdo neutekl, když se budu rozjíždět :) Když se budou točit jen přední kola,tak mám problem v tom AWD?Ten tisícihran?A co když se budou točit všechny čtyři?V čem by pak mohl být problem,že auto na sněhu nic nevyjede a má problemy s rozjezdy na to,že to je čtyřkolka?
AWD budeš mít kaput. Nejspíš urvanej tisícihran v úhlovce, což se stává při prudkém odpichu z křižovatky. Už se naštěstí nechá sehnat bytelná náhrada.

OT: tipuju, že to byl křižovatka Jankovcova/Masarykova
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 580
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#19 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od hefaistos »

hajnej píše:
AWD budeš mít kaput. Nejspíš urvanej tisícihran v úhlovce, což se stává při prudkém odpichu z křižovatky. Už se naštěstí nechá sehnat bytelná náhrada.

OT: tipuju, že to byl křižovatka Jankovcova/Masarykova
info o te nahrade? :)

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#20 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od raolsa »

Jedná se o spojovací mezikus mezi převodovkou a úhlovkou - už se dělají z lepšího matroše. :wink: To samé platí o repasy úhlovky, kde bývají očesané zuby - opravené vydrží více než origo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 8
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: XC 90

#21 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Kajman »

AWD budeš mít kaput. Nejspíš urvanej tisícihran v úhlovce, což se stává při prudkém odpichu z křižovatky. Už se naštěstí nechá sehnat bytelná náhrada.

OT: tipuju, že to byl křižovatka Jankovcova/Masarykova[/quote]
Přesně tahle křižovatka:)))) Dnes jsem na noční poprosil kolegu v práci (ve tři ráno), aby mi natočil na mobil jak se rozjiždím ve sněhu na rovině.I když jsem stál pod lampou, tak na tom videu je prd vidět.Patrně má to přísloví o lampě a tmě něco do sebe :) Říkal,že přední kola se protáčeli jak o život až lítal sníh a zadní se jen valili.Prý se mu zdálo,že pravé zadní kolo se protáčelo víc,ale nevim je to chlap co nikdy neměl auto a neřídil ,tak to budu muset natočit ve dne:))Z místa jsem naplno sešlápnul plyn a opět boj o rozjetí:)Takhle na tý rovině to ani moc neni viděthttps://www.youtube.com/watch?v=tBEVvX2LWa4&feature=youtu.be

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#22 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od hajnej »

Je mi jasný, že je to těžký. Ale smiř se s tím, že budeš muset přijmout fakt, že AWD ti nefunguje, má poruchu a budeš to muset nechat opravit. Případně vyndat kardan a jezdit bez.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#23 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:Je mi jasný, že je to těžký. Ale smiř se s tím, že budeš muset přijmout fakt, že AWD ti nefunguje, má poruchu a budeš to muset nechat opravit. Případně vyndat kardan a jezdit bez.
To bych nedoporučoval.Další fáze je protočení přední poloosy v diferenciálu a následná oprava převodovky+ nová poloosa!!
Rázem je z opravy za 20000Kč oprava za 80000Kč

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4941
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#24 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od Romulusw »

Ono je to vcelku jedno pro ty poloosy, jestli kardan vyndá, nebo ne, pokud má v háji tisícihran. Kardan by se stejně neměl točit. Úhlovka se netočí a haldex je za běžné jízdy stejně odpojen. A Bůh ví, jestli vůbec funguje.

GDPR_user

#25 Jízda ve sněhu Volvo XC 90

Příspěvek od GDPR_user »

Romulusw píše:Ono je to vcelku jedno pro ty poloosy, jestli kardan vyndá, nebo ne, pokud má v háji tisícihran. Kardan by se stejně neměl točit. Úhlovka se netočí a haldex je za běžné jízdy stejně odpojen. A Bůh ví, jestli vůbec funguje.
To ano,bavil jsem se obecně o ježdění bez funkčního AWD.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“