Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850

#1 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od FromCzech »

Zdravím,
Volvo 850 2.0 20V 1994 nestartuje...
Vše bylo cajk, jedou jsem jen přeparkoval a pak jsem asi týden-dva nikam nejel. Pak jsem k tomu přišel a nic. Benzín jsem zkoušel jak je ta kovová lišta u vstřikovačů, tak na tom něco jako odvzdušnění vypadá a když jsem to zmáčkl tak benzín šel... Hadičky jsem oddělávat nechtěl. Rozdělovač je asi půl roku nový. Jsou staré svíčky a kabely, ale předtím nebyl problém... navíc bych tipoval, že by to mělo větší snahu nastartovat, ale tváří se, že prostě vůbec.

Blikací diagnostika (nevím jak moc tomu můžu věřit):
Fuel System - bez chyb
Ignition - 214 Engine speed (RPM) sensor signal missing sporadically (už dlouho blbne otáčkoměr, ale vždy to jelo); 314 Camshaft Position sensor (CMP) signal missing or faulty; 324 Camshaft Position sensor (CMP) signal missing sporadically

Co jsem se dočetl, mohl by to být ten senzor vačkové hřídele... v prodejně s díly mi doporučili nejdříve vyměnit ten na klikové hřídeli, že prý v Evropě je u automobilek běžné brát jako primární signál z klikové hřídele a až potom ten z vačky - navíc nebyl drahý a věděl jsem, že i ten otáčkoměr už dlouho nefunguje...

RPM senzor nepomohl, ale řekl bych, že to má trochu větší snahu nastartovat (navíc ta chyba nezmizela i když jsem ho vyměnil, ale mám pocit, že jsem to špatně vymazal)

MŮJ DOTAZ: Jak by se teda projevil vadný senzor vačkové hřídele a jestli mám možnost si to nějak ověřit... je trochu dražší a to by přestal fungovat tak ze dne na den? Případně nějaké doporučení co ještě zkusit... než to odtáhnu do nějakého servisu...

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od kwiko »

vyber si sviečku, polož ju na blok aby sa dotykala kovu, pomocnik otoci klucikom do 3.polohy a pak nám nahlás čo oko videlo a chobot citil...

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od Ondra. »

Podle me by nedavala jiskru pokud nema odezvu od cidla vacky. Pokud nechces kupovat novy, nejaky tu vystracham... jinak jsem se casteji setkavam s tim ze odejde cidlo na vacce nez na klice. Jinak samozrejme proverit jeste kabelaz mezi nim a jednotkou. Myslim ze je to po dvou dratech
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850

#4 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od FromCzech »

Ze svíčky mi ten kabel úplně sundat nešel, je tam ještě kus izolace a kontaktem jsem se nemohl dostat na blok motoru... nechtěl jsem to nějak rvát silou tak jsem vzal přívodní kabel od cívky na rozdělovač a jiskru mám.

Kdyby nebyl signál od vačky, spíš bych očekával, že se bude špatně vstřikovat palivo? ... jiskru jsem myslel, že je u rozdělovače jen mechanická? ... zkusím ty kabely nějak lépe projít, mám dva týdny než bude blokové čištění u parkoviště kde stojím :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#5 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od laci »

Ak mas iskru k rozdelovacu mozes mat-vlhkost vo viku,alebo vadny uhlik vo viku alebo vadny palec,alebo prerazenu fajku na sviecke -co byva asi najcastejsia porucha.
Na palivovej liste z ventilku ti musi palivo vystreknut-nie len vytiect.Malo by tam byt okolo 3bar. :)
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#6 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od kwiko »

sviecku mozes na test drzat za kabel aj v ruke, ale musis si dat pozor aby si sa ty nedotykal vodivej sucasti auta, Inak ta to nakope do prdele 8)
Ked ide iskra snimace su ok.
Sviecka bola od benzinu?
vytiahni ich vsetky von, odpoj vstrekovace na konektoroch, stlach pedal na podlahu a chvylku potoc motorom. (vyfukas tak nespaleny benzin s motoru a sania)
vsetko zase zloz a skus nastartovat na startovaci sprej (cistic brzd tiez funguje)
ked to nastartuje a skape, daj dole dekel od poistiek pri stieracoch, vzadu je palivove rele tak ho rozober a stlac natvrdo a sleduj tlak paliva na liste napriklad.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850

#7 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od FromCzech »

relé čerpadla jsem zkoušel... to je dobré, se startováním přes drátek už mám zkušenosti ;)
ke svíčkám se teď nedostanu, nemám u sebe všechno nářadí -> seženu a kouknu na ty svíčky, zkusím aj to s těma vstřikovači. Auto mám na LPG a už kdysi mi říkali, že vstřiky nejsou nejmladší (320000km) ... ale jezdím na plyn a zbytečné abych je měnil, když je používám jenom pro start auta... pak napíšu jak jsem dopadl

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850

#8 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od FromCzech »

tak jsem auto nakonec nastartoval, ale fakt bída start:

vytáhli jsme svíčky, jiskry OK. Protočili motor bez svíček, pak bez vstřikovačů, pak je dali zpátky... protočili -> nestartovalo - ALE tendence naskočil. Svíčky opět ven, nahřáli jsme je zapalovačem, zpátky... protočili -> pořád nic ale lepší. Snažilo se naskočil ale bída -> zkusili jsme odpojit to senzor vačky - nestartovalo to ani se nesnažilo -> zapojili jsme ho zpátky a opět se vrátila ta snaha naskočil. Tak jsme to ještě chvíli točili a motor nakonec naběhl - ale bída bída, mizerný volnoběh a tendence chcípnout. Po přepnutí na LPG lepší... ale nic moc.

Auto projeli, když jsem se vrátil, tak bych řekl vše cajk. Když jsem to vypnul tak potom nastartovalo na první otočení motoru. ALE vlasně jsem s tím nic neudělal, takže někde pořád bude problém.

TEDY budu asi kupovat nové svíčky a podívám se na filtr paliva. Tváří se to jako chudá směs. Kdysi mi to dělalo podobný problém, a byl špatný regulátor tlaku paliva - zhruba dva roky co byl nový. Filtr paliva je asi stejně starý. Asi nějaké čistící aditivum...

Tady topic jsem měl když jsem nevěděl jak je to s tím senzorem vačkové hřídele... tak snad bude dobrý...
DÍKY VŠEM CO SE SNAŽILI NĚJAK POMOCT ;) Zítra blokové čištění a pokuta nebude :D

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#9 Volvo 850 nestartuje, senzor vačkové hřídele?

Příspěvek od Ondra. »

Podle me mas lhacko rozhozeny tim plynem
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“