1998 V70 TDI: po výměně ramena samá pohroma

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
tomasjavorsky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 50
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"

1998 V70 TDI: po výměně ramena samá pohroma

Příspěvek od tomasjavorsky »

Ahoj,

nechal jsem si u V70 vyměnit manžetu vnějšího homokin. kloubu a celé spodní rameno na LP kole. Po ujetí cca 1000km ale rameno vypadlo z těhlice (!!!). Čep prostě vyskočil z těhlice ven, nechápu. Naštěstí se to stalo při rozjezdu a ne třeba ve 130km/h. Kolo se zabořilo do podběhu, poloosa vylezla z převodovky a bylo. Takže odtahovka do servisu, reklamace, a druhý den bylo opraveno.
Pak s autem jela manželka a na dálnici jí ve 120km/h přestalo auto jet, jako kdyby měla neutrál. Motor běžel, řadit šlo, jenom se auto už nerozjelo, jako kdyby držela sešlápnutou spojku. Takže znovu odtah do servisu. Auto jsem neviděl, jediné co vím, tak prý poloosa byla na svém místě (referoval řidič odtahovky).
Teď by mě zajímalo, co se kde mohlo stát? Čím by to mohlo být, že auto nejede? Může to souviset s tím vypadlým ramenem a vylezlou poloosou?
Mockrát děkuji za rady.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14311
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

1998 V70 TDI: po výměně ramena samá pohroma

Příspěvek od raolsa »

Mohla se rozpadnout klec kloubu. Pak poloosa vypadá jako dobrá, ale protáčí se.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4958
Registrován: 20 roků 9 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

1998 V70 TDI: po výměně ramena samá pohroma

Příspěvek od Ondra. »

Byva vyzvejkly sroub co drzi cep v tehlici. Kdyz se meni rameno mel by se dat i novej sroub... to byla podle meprvni zavada, co se stalo potom nevim
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

jhamos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 103
Registrován: 9 roků
Bydliště: Lomnice nad Lužnicí
Vůz: V70 2,5TDI

1998 V70 TDI: po výměně ramena samá pohroma

Příspěvek od jhamos »

Ahoj,měl sem stejný problém,vyměnily jsem spodní ramena,já odjel ze servisu a druhý den při vyjížedění s kolama v plným rejdu se to zastavilo,tak sem měl podezření hned na klec kloubu poloosy,odtáhl jsem to na hever,vyndal poloosu a ona byla jakoby v kloubu vytažená a vysypané kuličky,jak kdyby se prostě vytrhla.
Potom po měření a koumání jsme zjistily,že tam nějakej umělec předtím dal poloosu z jiného modelu o 3 cm kratší. Daná delší poloosa a už cca 8000km a je to v pořádku.
Jen je mi divný,že před výměnou ramen to nedělalo,možná tím,jak už na nic byla vůle,tak se to nějak podalo,no nevím...

tomasjavorsky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 50
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"

1998 V70 TDI: po výměně ramena samá pohroma

Příspěvek od tomasjavorsky »

Mockrát děkuju za odpovědi.
Tak vyskočil zajišťovací kroužek na homokinetickém kloubu a poloosa se protočila. Prý to bylo tím, jak předtím vylezla poloosa ven z diferenciálu.
U opravy jsem nebyl, takže jsem neviděl, o jaký kroužek šlo. Snad to ale opravdu bylo tím a teď bude už klid.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé