Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#1 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od FrantaB »

Mám problém-ručně se ani nehne, řetězový klíč se nevejde mezi filtr a motor, pásový klíč co mám se sice vejde, ale klouže, protože tam prostě není místo a překáží řízení... Máte nějaký tip jak tu mrchu sundat?
Naposledy upravil(a) FrantaB dne 02 zář 2016 18:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 Demontáž palivového filtru D24

Příspěvek od Ondra. »

Hasak nebo propichnout sroubovakem
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Demontáž palivového filtru D24

Příspěvek od Urvanej »

Já si teď nevybavuju kde sem to řešil, ale řetězák sem musel rozebrat a provlíknout a pak to šlo.
Hlavně zalejt při osazování, ušetříš startéru práci.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#4 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od FrantaB »

Šroubováku durch jsem se chtěl vyhnout a povedlo se. Nakonec stačily vhodně velké Knipexky siky a jakmile se filtr pootočil aspoň o kousek, už to šlo. Filtr jsem zalil pár hodin předem aby vyprchaly bublinky z papíru, dolil co těsnění dovolila a po nastartování jsem si žádných bublinek v hadičce nevšiml, ani žádné kuckání se během asi 15 minut chodu nekonalo.

Podstatné je, co bylo uvnitř filtru-omluvte delší úvod:
Před lety jsem potřeboval řezat motorovkou v asi 15°C pod nulou a obvyklé "ekologické" oleje na lištu už tuhle teplotu ne vždycky dobře snáší-anebo já špatně snáším jejich "výkon". Tak jsem vzal nejlevnější olej na smažení co byl (řepka), říznul ho M6A a nějakým olejem na hypoidní převody a protože se to pořád moc táhlo, doředil jsem naftou na pumpovatelnou viskozitu. Asi po měsíci jsem chtěl zbytek doužít v podobném počasí a koukám, že v kanystru plavou nějaké chrchle. Prohnal jsem asi 1,5l přes filtrační tkaninu a výsledkem bylo cca. 8 dkg bordelu na způsob zmrzlého aspiku. Jako když zpolymeruje fermež ve špatně zavřené lahvi.
A přesně tahle s*ačka byla i v palivovém filtru, i když zdaleka ne v takovém množství. Nějaké drobné cucky jsem vylil, něco bylo vrostlé v záhybech, celý povrch filtrační vložky byl zašlemený. Auto většinou přes týden, někdy 14 dní stojí a pak jede dálku, takže způsob provozu vzniku takového překvapení trochu nahrává. Ale že to bude takhle výrazné-to jsem fakt nečekal. Jsem zvědavý, jestli při zahamtnutí plynu na dvojku budu pokládat kouřovou clonu, nebo ne-ale přitom kdy se tenhle jev objevil a jak pokračoval bych řekl, že asi moc ne. Nosometrický vjem na volnoběh se každopádně vylepšil. Dám vědět.

Poučení:
Burešův mor je ještě mnohem horší kurvítko, než jsme si mysleli :evil:
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#5 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od Ondra. »

ten filtr jsi měnim poprvý nebo jsi to s ním takhle koupil? zajímalo by ěm to protože muj diesel stojí víc než jezdí (průběh cca 2000-3000 ročně)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#6 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od FrantaB »

S ním jsem auto koupil, takže měl cca. 11000 km na českou naftu. Při minulé výměně oleje jsem se spolehl na prohlášení, že z praxe stačí měnit každou druhou výměnu oleje (nojo, jenže na holandskou a německou naftu...). Teď už mně ani nenapadne ty dvě stovky šetřit. Prostě jednou za rok palivový filtr nový, i kdybych olejový jenom propláchl benzínem v protisměru a vůbec byl absolutně chudý* :D

*Víte co je absolutní chudoba? Student sedící na mezi a zašívající prezervativ...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12979
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od raolsa »

Je normální měnit naftový filtr minimálně jednou ročně. Ideálně na podzim, než začne mrznout. Někdo mění i po zimě, tzn. 2x ročně. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#8 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od selap »

Ono když necháte stát Babišem vylepšenou naftu, tak to ani netrvá tak dlouho a je plná soplu, to nafta bez biosraček nedělala.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#9 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od Ondra. »

Proto tankuju eurooil a vif
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#10 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od FrantaB »

Mně je to jasné :oops: Jenže loni jsem byl totální naftová lama a že existuje vcelku čistá nafta u Eurooilu jsem zjistil až na jaře. Taky už jinde netankuju...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od Urvanej »

Moc to hrotíte. Filtr sem měnil zatim jen jednou, mam s Kájou najeto 70tkm. :-)
Ale poctivě VIFuju a nenechávám auto stát s plnou, tankuju když je prázdno, abych co nejvíc obměňoval obsah nádrže.
Škoda, že sem ten starej filtr nekuchnul, ale podle mě byl ještě v cajku...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#12 Demontáž palivového filtru D24-vyřešeno+CO BYLO VEVNITŘ

Příspěvek od selap »

To je jak kdy, není problém najet 40 tis. a víc bez problémů, ale stalo se mi, že jsem nenajel ani 10 tis. a byl ucpanej.Pravda, to se stalo ještě v době předbiosračkové. Tak si vyberte....
Ale že se "moderní" paliva stráží a jinak škodí motoru je taky pravda.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“