ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#1 ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

Příspěvek od Robo3220 »

Zdravím, mám taký problém, že sa neviem zbaviť tejto chybovej hlášky. Problém pretrváva už dlhšiu dobu, za ten čas som vystriedal v aute 3 čerpadlá a stále vyskakuje táto chyba. Auto bolo napojené na troch rozličných diagnostikách (Texa, Bosch a v autorizovanom Volvo servise to bola asi Vida) a vždy ukázalo chybu 002F. Problém sa prejavuje tak, že auto má nekľudný voľnobeh, pravidelne sa objavuje také mierne trhnutie (otáčky zakolíšu zo 750 na 700), niekedy to dospeje až k zastaveniu motora počas jazdy (automat). Kontrolka motora sa objaví až pri tom citeľnejšom záškube alebo citeľnejšom dusení/zastavení motora. Pri tom nepravidelnom voľnobehu na diagnostike neukazalo nič, maximálne mi mechanik ukázal nejaké live hodnoty v stupňoch, ktoré sem tam presiahli dané rozmedzie. Podľa chybových hlášok by mal byť problém na čerpadle, avšak si nemyslím, že by rovnaká chyba bola na troch rozdielnych čerpadlách pri rovnakých príznakoch. Ešte taký postreh, že pri studenom motore auto ide relatívne dobre, to dusenie sa objaví až pri zohriatom motore, taktiež pri teplom motore auto horšie štartuje ako pri studenom. Palivový filter bol menený, rozvody vymenené, sací kôš vyčistený, elektrika bola taktiež kontrolovaná a momentálne v servise chcú prekontrolovať vstreky. Nestretol sa niekto s takýmto problémom ? Môžu to robiť vstreky ? Alebo iba treba nejako nastaviť čerpadlo ? Za každú radu ďakujem.

[img]https://s31.postimg.org/ll78erlbb/13632753_1179602602059770_1831171030_o.jpg[/img]
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#2 ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

Příspěvek od Jiří M »

Mě kolísá volnoběh taky, je jedno jestli teplej nebo studenej motor, chybu mi to nikde nenapíše, jediný co jsem změřil, že je rozhozenej průtok vstřikama (kolem 1 - 2mg, nejčastěji 1 nebo 3 válec).

Ale k věci, pokud Ti to dělá už se třetím čerpadlem, zaměřil bych se na kabely v konektoru u čerpadla, nebo po cestě do ŘJ motoru.

Ještě se mi povedlo na netu najít informaci, že to může způsobovat i špatně nastavenej předvstřik, ale nikde sem už nevyčetl, čim ta chyba byla opravdu způsobená, tazatel se po opravě už neozval.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#3 ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

Příspěvek od Robo3220 »

Ten kolisavý volnobeh mi az tak nevadi, keby to neprechadzalo az do vypnutia motora v urcitych situaciach. Predvstrek moze byt rozhodeny, kedze som teraz menil rozvod a mozno to nieje optimalne nastavene. A vstreky budu riesit v pondelok, len co ked to vstreky nebudu ... Nemoze to robit nejaky teplotny snimac ? Kedze k vypnutiu motora dochadza ked je zahriaty.. Alebo vaha vzduchu ?
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#4 ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

Příspěvek od kwiko »

1. nastav si poriadne predvstrek, diagnostika, teplota vody 80 a viac stupnov, test predvstreku pri zvysenych otackach v strede pasma podla tabulky
2. pokial mas krok 1, pokracuj nastavenim volnobeznej davky okolo 4mg pri poriadne zahriatom motore bude fajn
3. moze to robit aj vaha vzduchu

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#5 ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

Příspěvek od Robo3220 »

to kwiko:
1. predvstrek sa bude urcite este ladit, no chyba 002F a aj to cukanie sa objavovalo aj na starych rozvodoch s predoslym cerpadlom
2. poviem mechanikom nech pozru aj tu volnobeznu davku
3. da sa nejak laicky otestovat funkcnost vahy vzduchu ? multimetrom, alebo nejakym inym pokusom ? je to 15.8, a tam uz je nejaka ina vaha vzduchu ako som sa docital, ktora by mala byt spolahliva / spolahlivejsia ako pri 15.7

V servise najblizsie planuju pozriet vstreky.

Ako tak prechadzam forum tak som nasiel nasledovne veci, ktore by to mohli sposobovat, keby som kecal, tak ma prosim opravte:
- zanesene EGR
- nejaky ventil N75 alebo podtlakove hadice
- MAP senzor spominany tu: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=17622
- pretlakovy ventil turba, resp. hadicka ktora ho ovlada, spominana na konci strany tu: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=22736

Za každú radu, ktorá mi ušetrí nejaké € ďakujem.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#6 ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

Příspěvek od Robo3220 »

Vstreky sú v poriadku, predvstrek je vraj tiež dobre nastavený, keby blbla váha vzduchu, tak vraj by to na diagnostike ukázalo, taktiež aj EGR. No tak neviem.
No a vraj chyba ecm-002f súvisí s čerpadlom, tak zase sa ide riešiť čerpadlo ... Na troch čerpadlách vyskakovala tá istá chyba a zase idú riešiť aj tretie čerpadlo (to by ma asi porazilo keby fakt bola chyba v čerpadle ...)

Neviete odporučiť niekoho, kto sa tým autám rozumie a mal by čas ?

Martinopel je na dovolenke, Laci z Martina a pán Marra to isté, volal som do T6R a tí ma vezmú budúci utorok. Nemáte tip ešte na niekoho ? Ideálne východ SR alebo Praha (do Prahy sa ľahko dostanem autovlakom a tých par km po Prahe snáď auto zvladne).
Auto už súrne potrebujem mať v poriadku.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

davelister007
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 231
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Klecany
Vůz: V70 D5252T 98 cervena manual

#7 ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

Příspěvek od davelister007 »

A jak vypadaji kabely k cerpadlu?Neni zablitej ten hlavni konektor co je pod vyvevou?A nebo ten 3pinovej co je pod cerpadlem?Uz jsem na nem parkrat videl uklepany kabilky...
_________________
Je Volvo V70 2,5TDi,D5252T,103kW,cervena barva,r.v.1998,manual...
Je Volvo 760 2,3T B230ET 134kW,seda met.,1988,manual+OD...
bylo Volvo 850 T5,166kW B5234T,cerna,1995,manual...
bylo Volvo 850 Tdi,103kW,cerna coroner,1996,manual...
bylo Volvo C70 2,3T5 176kW,zlata metaliza,r.v.1998,manual...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#8 ECM 002F - fuel quantity regulator position sensor

Příspěvek od Robo3220 »

Ten hlavny konektor bol meneny, ale iba na strane cerpadla, zajtra budem pri aute, tak to skusim pozriet. Len tolkokrat sa to cerpadlo menilo, a hladala chyba okolo neho, ze by si to hadam mechanici vsimli, no neviem.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“