projekt T6R

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 887
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

projekt T6R

Příspěvek od marra »

Zabývam se myšlenkou... :lol:
Motor B6284T system ME7 řadovy šestivalec turbo s převodovkou M65 v 850ce :D nejde mi ani tak o prostor pod kapotou nebo mechanicky zapojení, nybrž potřebuji někoho kdo se dokaže probrat stovkou dratu z řídicí jednotky motoru nebo poradí jak propojit orig. kabelaž se stavající a odblokovat immobilizer ktery je v řídící jednotce. :wink:
Veškerá schemata mam k dispozici jak od jednoho tak od druheho motoru. 8)
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

GDPR_user

projekt T6R

Příspěvek od GDPR_user »

marra píše:Zabývam se myšlenkou... :lol:
Motor B6284T system ME7 řadovy šestivalec turbo s převodovkou M65 v 850ce :D nejde mi ani tak o prostor pod kapotou nebo mechanicky zapojení, nybrž potřebuji někoho kdo se dokaže probrat stovkou dratu z řídicí jednotky motoru nebo poradí jak propojit orig. kabelaž se stavající a odblokovat immobilizer ktery je v řídící jednotce. :wink:
Veškerá schemata mam k dispozici jak od jednoho tak od druheho motoru. 8)
Strč to raději do sedmice

mirek 850 T5R

projekt T6R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

marra píše:Zabývam se myšlenkou... :lol:
Motor B6284T system ME7 řadovy šestivalec turbo s převodovkou M65 v 850ce :D nejde mi ani tak o prostor pod kapotou nebo mechanicky zapojení, nybrž potřebuji někoho kdo se dokaže probrat stovkou dratu z řídicí jednotky motoru nebo poradí jak propojit orig. kabelaž se stavající a odblokovat immobilizer ktery je v řídící jednotce. :wink:
Veškerá schemata mam k dispozici jak od jednoho tak od druheho motoru. 8)
po stánce elektronické neuskutečnitelné.jednotka z S80 pracuje ve voze na síti CAN-BUS.jestliže nedojde ke komunikaci s centrálním modulem nefunguje.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Myslím že fitma Toma Walkinshava TWR by si dokázala poradit s řídící jednotkou, jenže to bude asi hóóódně drahý.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 887
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

projekt T6R

Příspěvek od marra »

mirek 850 T5R píše:po stánce elektronické neuskutečnitelné.jednotka z S80 pracuje ve voze na síti CAN-BUS.jestliže nedojde ke komunikaci s centrálním modulem nefunguje.
motor jako takovej přes CAN-BUS nepojede (pominu-li informačni kanal) alespon podle schemat, ale pokud ano pak je to problem, chci se o tom ovšem přesvědčit proto potřebuju někoho kdo mi v ty elektrice uděla jasno :D
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Pánové předně nevím kde jste vyhrabali ten CAN-BUS :shock: . CAN je komunikační protokol a BUS je možná nějaká mistní doprava :lol: . Pokud je tím myšlena sběrnice tak je to většinou železo a toho je tam podstatně víc (budiče, 8/16/32 bitové kontrolery s integrovanými řadiči atd.)
Citace:
Controller Area Network (CAN) je sériový komunikační protokol, který byl původně vyvinut firmou Bosch pro nasazení v automobilech. Vzhledem k tomu, že přední výrobci integrovaných obvodů implementovali podporu protokolu CAN do svých produktů, dochází k stále častějšímu využívání tohoto protokolu i v různých průmyslových aplikacích. Důvodem je především nízká cena, snadné nasazení, spolehlivost, vysoká přenosová rychlost, snadná rozšiřitelnost a dostupnost potřebné součástkové základny. V současné době má protokol CAN své pevné místo mezi ostatními fieldbusy a je definován normou ISO 11898. Ta popisuje fyzickou vrstvu protokolu a specifikaci CAN 2.0A. Později byla ještě vytvořena specifikace CAN 2.0B, která zavádí dva pojmy - standardní a rozšířený formát zprávy (lišící se v délce identifikátoru zprávy). Tyto dokumenty definují pouze fyzickou a linkovou vrstvu protokolu podle referenčního modelu ISO/OSI. Aplikační vrstva protokolu CAN je definována několika vzájemně nekompatibilními standardy (CAL/CANopen, DeviceNet, ...).

Biturbo bylo osazováno počítadlem ME7 a motor jako takový skutečně nekomunikuje po CAN. Bohužel hlavní periferie ano a to ECM s ETM, CEM, , ABS atd. Protože 850 nekomunikuje standardem OBD ale VAG musel by existovat nějaký HW převodník a k tomu ovládací soft a to si myslím, že i když by to bylo super narvat biturbo do 850 je to prakticky neřešitelné a vývoj a programování by stálo majlant :D.

To marra: tebe to ještě nepustilo? :lol: Jo a ten telefon rozběhnu i kdyby čert na koze jezdil (teda snad).
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

mirek 850 T5R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

buď o dané věci něco víš nebo sis to někde přečetl ale o autech toho asi moc nevíš.v automobilovém průmyslu se používá CAN-Bus již delší dobu.volvo od roku 1998.má vysokorychlostní CAN-Bus a nízkorychlostní CAN-Bus,dále má i sériovou komunikaci tzv.LIN-Bus.takže lesli chceš mohu ti poslat dost literatury k prostudování.co to je CAN-Bus
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Ale no tak mirku850xxx, myslím, že by jsi se měl trošku usměrnit ve výrazech a pak sdělit odkudpak, že jsi to voskenoval. když už to považuješ za bernou minci :lol: . A nakonec by jsi mě mohl prozradit copak všechno víš Ty o autech, možná se poučím..
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

mirek 850 T5R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

loskut píše:Pánové předně nevím kde jste vyhrabali ten CAN-BUS :shock: . CAN je komunikační protokol a BUS je možná nějaká mistní doprava :lol: . Pokud je tím myšlena sběrnice tak je to většinou železo a toho je tam podstatně víc (budiče, 8/16/32 bitové kontrolery s integrovanými řadiči atd.)
Citace:
Controller Area Network (CAN) je sériový komunikační protokol, který byl původně vyvinut firmou Bosch pro nasazení v automobilech. Vzhledem k tomu, že přední výrobci integrovaných obvodů implementovali podporu protokolu CAN do svých produktů, dochází k stále častějšímu využívání tohoto protokolu i v různých průmyslových aplikacích. Důvodem je především nízká cena, snadné nasazení, spolehlivost, vysoká přenosová rychlost, snadná rozšiřitelnost a dostupnost potřebné součástkové základny. V současné době má protokol CAN své pevné místo mezi ostatními fieldbusy a je definován normou ISO 11898. Ta popisuje fyzickou vrstvu protokolu a specifikaci CAN 2.0A. Později byla ještě vytvořena specifikace CAN 2.0B, která zavádí dva pojmy - standardní a rozšířený formát zprávy (lišící se v délce identifikátoru zprávy). Tyto dokumenty definují pouze fyzickou a linkovou vrstvu protokolu podle referenčního modelu ISO/OSI. Aplikační vrstva protokolu CAN je definována několika vzájemně nekompatibilními standardy (CAL/CANopen, DeviceNet, ...).

Biturbo bylo osazováno počítadlem ME7 a motor jako takový skutečně nekomunikuje po CAN. Bohužel hlavní periferie ano a to ECM s ETM, CEM, , ABS atd. Protože 850 nekomunikuje standardem OBD ale VAG musel by existovat nějaký HW převodník a k tomu ovládací soft a to si myslím, že i když by to bylo super narvat biturbo do 850 je to prakticky neřešitelné a vývoj a programování by stálo majlant :D.

To marra: tebe to ještě nepustilo? :lol: Jo a ten telefon rozběhnu i kdyby čert na koze jezdil (teda snad).
mile rád ti doložím že motorová jednotka po CAN-Busu běhá.již zminovaný CEM centrální modul.pokud se tyto 2 jednotky nedomluví jednotka motru je nefunkční.dále ETM škrtící klapka,TCM jednotka převodovky dále jednotka motoru získává z CAN-Busu veškeré udaje z jiných jednotek jako např.ABS o rychlosti vozu atd.jen pro zajímavost plyn pedál komunikuje s jednotkou motoru přes LIN-Bus a ta si zprávné ůdaje o poloze plynu přes CAN-Bus vymněnují s ETM.dále si třeba jed.mot.bere z ABS ůdaj o sešlápnutí brzd.pedálu kvůli omezování kroutícího momentu atd.je to na dost dlouhé povídání

mirek 850 T5R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

loskut píše:Ale no tak mirku850xxx, myslím, že by jsi se měl trošku usměrnit ve výrazech a pak sdělit odkudpak, že jsi to voskenoval. když už to považuješ za bernou minci :lol: . A nakonec by jsi mě mohl prozradit copak všechno víš Ty o autech, možná se poučím..
pokud si seženeš odbornou literaturu přímo od volva tak tam je také popsané.je to i na ofic.stánkách volva.

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Míro musíš číst pořádně, pokud myslíš motorovou jednotkou ECM tak jsem ho uváděl jako první. Doporučuji si ještě jednou pročíst příspěvky pro uvedení do souvislostí :D .
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

mirek 850 T5R píše:
loskut píše:Ale no tak mirku850xxx, myslím, že by jsi se měl trošku usměrnit ve výrazech a pak sdělit odkudpak, že jsi to voskenoval. když už to považuješ za bernou minci :lol: . A nakonec by jsi mě mohl prozradit copak všechno víš Ty o autech, možná se poučím..
pokud si seženeš odbornou literaturu přímo od volva tak tam je také popsané.je to i na ofic.stánkách volva.
Pořád ještě nevím, odkud, že jsi to oskenoval, když už to považuješ za nezpochybnitelný fakt?
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

mirek 850 T5R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

loskut píše:Míro musíš číst pořádně, pokud myslíš motorovou jednotkou ECM tak jsem ho uváděl jako první. Doporučuji si ještě jednou pročíst příspěvky pro uvedení do souvislostí :D .
nnenene mám opravdu namysli CEM centalní modul.o tom jsem psal jako o prvním.protože pokud nedojde ke komunikaci mezi CEM a ECM tak je ECM mrtvá.a ještě jeden obrázek z odborných stránek o CAN-Busu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

mirek 850 T5R píše:
loskut píše:Míro musíš číst pořádně, pokud myslíš motorovou jednotkou ECM tak jsem ho uváděl jako první. Doporučuji si ještě jednou pročíst příspěvky pro uvedení do souvislostí :D .
nnenene mám opravdu namysli CEM centalní modul.o tom jsem psal jako o prvním.protože pokud nedojde ke komunikaci mezi CEM a ECM tak je ECM mrtvá.a ještě jeden obrázek z odborných stránek o CAN-Busu
Ale no tak, všechny tebou uváděné jednotky jsem popisoval. Znovu opakuji musíš číst pořádně. Možná nějaká multimédia by se hodila :lol:
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

mirek 850 T5R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

sice si je vyjmenoval,ale ECM jako jednotka motoru na CAN-Busu je.tím pádem běhá po sběrnici a jako taková bez ní nefunguje.to platí o všech jednotkách na vysokorychlostní síti v motorovém prostoru.navíc vypdne li jedna jednotka tak se auto zastaví.to platí i motoru.vyzkoušeno.navíc při výmněně ECM je nutné nahrát SW pro přihlášení k vozu na CAN-Bus.jen tak pro zajímavost.vem jednu jednotku motoru z jednoho auta a dej jí do jiného.víš co se stane nic.v tom druhém voze nebude komnikovat ani s CEM.

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

mirek 850 T5R píše:sice si je vyjmenoval,ale ECM jako jednotka motoru na CAN-Busu je.tím pádem běhá po sběrnici a jako taková bez ní nefunguje.to platí o všech jednotkách na vysokorychlostní síti v motorovém prostoru.navíc vypdne li jedna jednotka tak se auto zastaví.to platí i motoru.vyzkoušeno.navíc při výmněně ECM je nutné nahrát SW pro přihlášení k vozu na CAN-Bus.jen tak pro zajímavost.vem jednu jednotku motoru z jednoho auta a dej jí do jiného.víš co se stane nic.v tom druhém voze nebude komnikovat ani s CEM.
Ach jo, míro. Všechny jednotky v motorovém prostoru komunikující po CAN v S80 jsem vyjmenoval už v prvním příspěvku, pokud si myslíš že to není úplné tak sem s nimi. Jinak je to plkání o hov...
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 887
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

doufam že mi to na srazu oba dva vysvětlíte jinak vas očekavam na dilně u toho motoru......
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

mirek 850 T5R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

pokud motor T6 osadíš čidly shodné s 960 i elktronikou jednotky tak tu jakátakáž možnost existuje že se ten motor rozjede,protože motoru jako mechanické součásti je jedno kdo mu zapálí směs jestli to bude obyč.rozdělovač nebo drahá elektronika se sekvečním zapalováním.to samé platí i přípravě směsi.můžeš použít karburátory nebo již zminovanou elektroniku z šestiválce na 960.,ale horší už to bude s převodovkou.musel bys automat nahradit manuálem z S80 z šestiválce.

Marra táááák to je ono... :wink:

mirek 850 T5R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

jestli chceš zkontaktuji z black hawkem a on tě zasvětí do tajů aut i do fungování CAN-Busu.dnes jsem zadal do byhledávače CAN-Bus a mohu tě ujistit že to naní žádná zastávka autobusu.je tam toho dost.nejdříve si ověř fakta a pak polemizuj.

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 887
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

prochazel jsem si řídicí jednotku motoru a našel jsem tam jen čtyři draty:
Klemme A Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN H)
Klemme A Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN L)
Klemme B Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN L)
Klemme B Kommunikationskabel des Steuergeräts (CAN H)
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

mirek 850 T5R píše:
loskut píše:Pánové předně nevím kde jste vyhrabali ten CAN-BUS :shock: . CAN je komunikační protokol a BUS je možná nějaká mistní doprava :lol: . Pokud je tím myšlena sběrnice tak je to většinou železo a toho je tam podstatně víc (budiče, 8/16/32 bitové kontrolery s integrovanými řadiči atd.)
Citace:
Controller Area Network (CAN) je sériový komunikační protokol, který byl původně vyvinut firmou Bosch pro nasazení v automobilech. Vzhledem k tomu, že přední výrobci integrovaných obvodů implementovali podporu protokolu CAN do svých produktů, dochází k stále častějšímu využívání tohoto protokolu i v různých průmyslových aplikacích. Důvodem je především nízká cena, snadné nasazení, spolehlivost, vysoká přenosová rychlost, snadná rozšiřitelnost a dostupnost potřebné součástkové základny. V současné době má protokol CAN své pevné místo mezi ostatními fieldbusy a je definován normou ISO 11898. Ta popisuje fyzickou vrstvu protokolu a specifikaci CAN 2.0A. Později byla ještě vytvořena specifikace CAN 2.0B, která zavádí dva pojmy - standardní a rozšířený formát zprávy (lišící se v délce identifikátoru zprávy). Tyto dokumenty definují pouze fyzickou a linkovou vrstvu protokolu podle referenčního modelu ISO/OSI. Aplikační vrstva protokolu CAN je definována několika vzájemně nekompatibilními standardy (CAL/CANopen, DeviceNet, ...).

Biturbo bylo osazováno počítadlem ME7 a motor jako takový skutečně nekomunikuje po CAN. Bohužel hlavní periferie ano a to ECM s ETM, CEM, , ABS atd. Protože 850 nekomunikuje standardem OBD ale VAG musel by existovat nějaký HW převodník a k tomu ovládací soft a to si myslím, že i když by to bylo super narvat biturbo do 850 je to prakticky neřešitelné a vývoj a programování by stálo majlant :D.

To marra: tebe to ještě nepustilo? :lol: Jo a ten telefon rozběhnu i kdyby čert na koze jezdil (teda snad).
tak to si protiřečíš.v tomto příspěvku si napsal že motor nekomunikuje po CAN.jestli máš máš na mysli motor jako motor pohonnou jednotku vozu tak to chápe i blbec jelikož je to kus železa a chová se jen jako mechanická část.tak mi to vysvětli.pokud motor T6 osadíš čidly shodné s 960 i elktronikou jednotky tak tu jakátakáž možnost existuje že se ten motor rozjede,protože motoru jako mechanické součásti je jedno kdo mu zapálí směs jestli to bude obyč.rozdělovač nebo drahá elektronika se sekvečním zapalováním.to samé platí i přípravě směsi.můžeš použít karburátory nebo již zminovanou elektroniku z šestiválce na 960.,ale horší už to bude s převodovkou.musel bys automat nahradit manuálem z S80 z šestiválce.
Nebuď nervní :D . Ty jsi prostě střelec, který pálí co to dá ať to má nějakou logiku nebo ne.
Myslím si, že si docela určitě neprotiřečím. Skutečně jsem myslel motor jako pohonnou jednotku a to proto, že tohle čte fůra dalších lidí která možná ani neví, že něco takového jako CAN existuje. Nezlob se na mě, ale i přesto, že neznám 960 tak si troufnu tvrdit, že čidla a snímače nebudou ani náhodou kompatibilní. Natož změna krmení a zapalování, tohle jde asi jen teoreticky a pouze u dostatečného zdroje urychlujícího metabolismus :lol: .
Možná se mýlím ale nějak si nevybavuji šestivál S80 s manuální převodovkou.
Tohle by mělo být trošku konstruktivní a ne štěkaná, takže pokud k tomu máš co sdělit tak sem s tím, jinak je to out..
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

Jen pro doplnění:
Charakteristická struktura sítě CAN:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

A datová zpráva podle specifikace CAN (2.0A)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

marra píše:prochazel jsem si řídicí jednotku motoru a našel jsem tam jen čtyři draty:
Klemme A Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN H)
Klemme A Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN L)
Klemme B Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN L)
Klemme B Kommunikationskabel des Steuergeräts (CAN H)
No jo, je to tak. Dva do ETM, dva do TCM. Ale pak je tam ještě spojovací bod 53/352,353 (za přístrojovkou) odkud dál do ABS STC(DSTC) a CEM a dál atd..
Bohužel nebo bohudík je to protokol typu multi-master kde každý uzel sběrnice může být master a řídit tak chování jiných uzlů v kterékoliv části sítě. Zprávy vysílané po sběrnici protokolem CAN neobsahují žádnou informaci o cílovém uzlu, kterému jsou určeny, a jsou přijímány všemi ostatními uzly připojenými ke sběrnici. To znamená, že i když vedou s ECM pouze čtyři kablíky komunikující po CAN může pokud to má jednotka v programovém kodu komunikovat s kteroukoliv jinou jednotkou na síti. :wink:
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

mirek 850 T5R

Příspěvek od mirek 850 T5R »

S80 byla v manuálu.byl to motor B6294S.šestiválec bez turba.manuální převodovka měla označení M65 a je to nejužší manuální převodovka na světě.má jen 17 cm na šířku.

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé