
Motor B6284T system ME7 řadovy šestivalec turbo s převodovkou M65 v 850ce


Veškerá schemata mam k dispozici jak od jednoho tak od druheho motoru.

Strč to raději do sedmicemarra píše:Zabývam se myšlenkou...![]()
Motor B6284T system ME7 řadovy šestivalec turbo s převodovkou M65 v 850cenejde mi ani tak o prostor pod kapotou nebo mechanicky zapojení, nybrž potřebuji někoho kdo se dokaže probrat stovkou dratu z řídicí jednotky motoru nebo poradí jak propojit orig. kabelaž se stavající a odblokovat immobilizer ktery je v řídící jednotce.
![]()
Veškerá schemata mam k dispozici jak od jednoho tak od druheho motoru.
po stánce elektronické neuskutečnitelné.jednotka z S80 pracuje ve voze na síti CAN-BUS.jestliže nedojde ke komunikaci s centrálním modulem nefunguje.marra píše:Zabývam se myšlenkou...![]()
Motor B6284T system ME7 řadovy šestivalec turbo s převodovkou M65 v 850cenejde mi ani tak o prostor pod kapotou nebo mechanicky zapojení, nybrž potřebuji někoho kdo se dokaže probrat stovkou dratu z řídicí jednotky motoru nebo poradí jak propojit orig. kabelaž se stavající a odblokovat immobilizer ktery je v řídící jednotce.
![]()
Veškerá schemata mam k dispozici jak od jednoho tak od druheho motoru.
motor jako takovej přes CAN-BUS nepojede (pominu-li informačni kanal) alespon podle schemat, ale pokud ano pak je to problem, chci se o tom ovšem přesvědčit proto potřebuju někoho kdo mi v ty elektrice uděla jasnomirek 850 T5R píše:po stánce elektronické neuskutečnitelné.jednotka z S80 pracuje ve voze na síti CAN-BUS.jestliže nedojde ke komunikaci s centrálním modulem nefunguje.
mile rád ti doložím že motorová jednotka po CAN-Busu běhá.již zminovaný CEM centrální modul.pokud se tyto 2 jednotky nedomluví jednotka motru je nefunkční.dále ETM škrtící klapka,TCM jednotka převodovky dále jednotka motoru získává z CAN-Busu veškeré udaje z jiných jednotek jako např.ABS o rychlosti vozu atd.jen pro zajímavost plyn pedál komunikuje s jednotkou motoru přes LIN-Bus a ta si zprávné ůdaje o poloze plynu přes CAN-Bus vymněnují s ETM.dále si třeba jed.mot.bere z ABS ůdaj o sešlápnutí brzd.pedálu kvůli omezování kroutícího momentu atd.je to na dost dlouhé povídáníloskut píše:Pánové předně nevím kde jste vyhrabali ten CAN-BUS. CAN je komunikační protokol a BUS je možná nějaká mistní doprava
. Pokud je tím myšlena sběrnice tak je to většinou železo a toho je tam podstatně víc (budiče, 8/16/32 bitové kontrolery s integrovanými řadiči atd.)
Citace:
Controller Area Network (CAN) je sériový komunikační protokol, který byl původně vyvinut firmou Bosch pro nasazení v automobilech. Vzhledem k tomu, že přední výrobci integrovaných obvodů implementovali podporu protokolu CAN do svých produktů, dochází k stále častějšímu využívání tohoto protokolu i v různých průmyslových aplikacích. Důvodem je především nízká cena, snadné nasazení, spolehlivost, vysoká přenosová rychlost, snadná rozšiřitelnost a dostupnost potřebné součástkové základny. V současné době má protokol CAN své pevné místo mezi ostatními fieldbusy a je definován normou ISO 11898. Ta popisuje fyzickou vrstvu protokolu a specifikaci CAN 2.0A. Později byla ještě vytvořena specifikace CAN 2.0B, která zavádí dva pojmy - standardní a rozšířený formát zprávy (lišící se v délce identifikátoru zprávy). Tyto dokumenty definují pouze fyzickou a linkovou vrstvu protokolu podle referenčního modelu ISO/OSI. Aplikační vrstva protokolu CAN je definována několika vzájemně nekompatibilními standardy (CAL/CANopen, DeviceNet, ...).
Biturbo bylo osazováno počítadlem ME7 a motor jako takový skutečně nekomunikuje po CAN. Bohužel hlavní periferie ano a to ECM s ETM, CEM, , ABS atd. Protože 850 nekomunikuje standardem OBD ale VAG musel by existovat nějaký HW převodník a k tomu ovládací soft a to si myslím, že i když by to bylo super narvat biturbo do 850 je to prakticky neřešitelné a vývoj a programování by stálo majlant.
To marra: tebe to ještě nepustilo?Jo a ten telefon rozběhnu i kdyby čert na koze jezdil (teda snad).
pokud si seženeš odbornou literaturu přímo od volva tak tam je také popsané.je to i na ofic.stánkách volva.loskut píše:Ale no tak mirku850xxx, myslím, že by jsi se měl trošku usměrnit ve výrazech a pak sdělit odkudpak, že jsi to voskenoval. když už to považuješ za bernou minci. A nakonec by jsi mě mohl prozradit copak všechno víš Ty o autech, možná se poučím..
Pořád ještě nevím, odkud, že jsi to oskenoval, když už to považuješ za nezpochybnitelný fakt?mirek 850 T5R píše:pokud si seženeš odbornou literaturu přímo od volva tak tam je také popsané.je to i na ofic.stánkách volva.loskut píše:Ale no tak mirku850xxx, myslím, že by jsi se měl trošku usměrnit ve výrazech a pak sdělit odkudpak, že jsi to voskenoval. když už to považuješ za bernou minci. A nakonec by jsi mě mohl prozradit copak všechno víš Ty o autech, možná se poučím..
nnenene mám opravdu namysli CEM centalní modul.o tom jsem psal jako o prvním.protože pokud nedojde ke komunikaci mezi CEM a ECM tak je ECM mrtvá.a ještě jeden obrázek z odborných stránek o CAN-Busuloskut píše:Míro musíš číst pořádně, pokud myslíš motorovou jednotkou ECM tak jsem ho uváděl jako první. Doporučuji si ještě jednou pročíst příspěvky pro uvedení do souvislostí.
Ale no tak, všechny tebou uváděné jednotky jsem popisoval. Znovu opakuji musíš číst pořádně. Možná nějaká multimédia by se hodilamirek 850 T5R píše:nnenene mám opravdu namysli CEM centalní modul.o tom jsem psal jako o prvním.protože pokud nedojde ke komunikaci mezi CEM a ECM tak je ECM mrtvá.a ještě jeden obrázek z odborných stránek o CAN-Busuloskut píše:Míro musíš číst pořádně, pokud myslíš motorovou jednotkou ECM tak jsem ho uváděl jako první. Doporučuji si ještě jednou pročíst příspěvky pro uvedení do souvislostí.
Ach jo, míro. Všechny jednotky v motorovém prostoru komunikující po CAN v S80 jsem vyjmenoval už v prvním příspěvku, pokud si myslíš že to není úplné tak sem s nimi. Jinak je to plkání o hov...mirek 850 T5R píše:sice si je vyjmenoval,ale ECM jako jednotka motoru na CAN-Busu je.tím pádem běhá po sběrnici a jako taková bez ní nefunguje.to platí o všech jednotkách na vysokorychlostní síti v motorovém prostoru.navíc vypdne li jedna jednotka tak se auto zastaví.to platí i motoru.vyzkoušeno.navíc při výmněně ECM je nutné nahrát SW pro přihlášení k vozu na CAN-Bus.jen tak pro zajímavost.vem jednu jednotku motoru z jednoho auta a dej jí do jiného.víš co se stane nic.v tom druhém voze nebude komnikovat ani s CEM.
Nebuď nervnímirek 850 T5R píše:tak to si protiřečíš.v tomto příspěvku si napsal že motor nekomunikuje po CAN.jestli máš máš na mysli motor jako motor pohonnou jednotku vozu tak to chápe i blbec jelikož je to kus železa a chová se jen jako mechanická část.tak mi to vysvětli.pokud motor T6 osadíš čidly shodné s 960 i elktronikou jednotky tak tu jakátakáž možnost existuje že se ten motor rozjede,protože motoru jako mechanické součásti je jedno kdo mu zapálí směs jestli to bude obyč.rozdělovač nebo drahá elektronika se sekvečním zapalováním.to samé platí i přípravě směsi.můžeš použít karburátory nebo již zminovanou elektroniku z šestiválce na 960.,ale horší už to bude s převodovkou.musel bys automat nahradit manuálem z S80 z šestiválce.loskut píše:Pánové předně nevím kde jste vyhrabali ten CAN-BUS. CAN je komunikační protokol a BUS je možná nějaká mistní doprava
. Pokud je tím myšlena sběrnice tak je to většinou železo a toho je tam podstatně víc (budiče, 8/16/32 bitové kontrolery s integrovanými řadiči atd.)
Citace:
Controller Area Network (CAN) je sériový komunikační protokol, který byl původně vyvinut firmou Bosch pro nasazení v automobilech. Vzhledem k tomu, že přední výrobci integrovaných obvodů implementovali podporu protokolu CAN do svých produktů, dochází k stále častějšímu využívání tohoto protokolu i v různých průmyslových aplikacích. Důvodem je především nízká cena, snadné nasazení, spolehlivost, vysoká přenosová rychlost, snadná rozšiřitelnost a dostupnost potřebné součástkové základny. V současné době má protokol CAN své pevné místo mezi ostatními fieldbusy a je definován normou ISO 11898. Ta popisuje fyzickou vrstvu protokolu a specifikaci CAN 2.0A. Později byla ještě vytvořena specifikace CAN 2.0B, která zavádí dva pojmy - standardní a rozšířený formát zprávy (lišící se v délce identifikátoru zprávy). Tyto dokumenty definují pouze fyzickou a linkovou vrstvu protokolu podle referenčního modelu ISO/OSI. Aplikační vrstva protokolu CAN je definována několika vzájemně nekompatibilními standardy (CAL/CANopen, DeviceNet, ...).
Biturbo bylo osazováno počítadlem ME7 a motor jako takový skutečně nekomunikuje po CAN. Bohužel hlavní periferie ano a to ECM s ETM, CEM, , ABS atd. Protože 850 nekomunikuje standardem OBD ale VAG musel by existovat nějaký HW převodník a k tomu ovládací soft a to si myslím, že i když by to bylo super narvat biturbo do 850 je to prakticky neřešitelné a vývoj a programování by stálo majlant.
To marra: tebe to ještě nepustilo?Jo a ten telefon rozběhnu i kdyby čert na koze jezdil (teda snad).
No jo, je to tak. Dva do ETM, dva do TCM. Ale pak je tam ještě spojovací bod 53/352,353 (za přístrojovkou) odkud dál do ABS STC(DSTC) a CEM a dál atd..marra píše:prochazel jsem si řídicí jednotku motoru a našel jsem tam jen čtyři draty:
Klemme A Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN H)
Klemme A Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN L)
Klemme B Kommunikationskabel der Steuergeräte (CAN L)
Klemme B Kommunikationskabel des Steuergeräts (CAN H)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé