Zdravím,
Už nejaký ten mesiac pozerám po S60kách... Spočiatku som išiel po T5 - 5 valcovom turbobenzíne. No nakoľko som do sumy 20000€ nenašiel vhodného kandidáta uvažujem nad dieslom. Tých je na výber dostatok...
Bohužiaľ vôbec sa v diesloch nevyznám... Teraz mám 2,5l atmosferický benzín v bmw... Je dôvod prečo som chcel benzín - každý deň idem cca 3km do práce a z práce. Teda hovorí sa, že diesel na takéto krátke vzdialenosti trpí - nikdy som neriešil prečo. Možno by ste mi to mohli objasniť. Možno je to aj turbo ? ktoré by bolo tiež vlastne v tej T5ke. Resp. je možné nejako ochrániť ten dieslový motor ? Možno nejakou starostlivosťou - nechať ho vždy zohriať, vychladnúť...
Taktiež by som bol rád za nejaké recenzie na tento D5 motor, spoľahlivosť, ťah atď.
Ďakujem
Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 T6 AWD 224kW
-
Offline
- Příspěvky: 514
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia
Na takéto krátke vzdialenosti nad dizlom zabudaj. Určo rieš čosi v benzíne. Dôvody? Nezahreje sa olej, tak sa viac opoterbuje motor. Potom štartér dostáva viac zabrať (vymlátiš bateriu), myslím že už to má DPF, tak sa ti nebude vypalovať pri tak krátkych trasách a rovno sa upchá a dovi dopo, skrz to sa ti bude tlačiť nafta do oleja. No proste vobec nad tym ani neuvazuj. Skus mozno pridat na cene a riesit 2.5T alebo nieco podobne, ked tak bud iny typ auta (S80, V70 a pod.) alebo inu znacku auta. Takto to auto zbytocne odrovnas a odrovnas potom aj svoju penazenku.
Co sa tyka turba, tak turbo vydrzi pokial dostava spravnu starostlivost, a to ze nechas po jazde bezat motor aby sa dochladilo turbo a nevypynas motor hned. Ak to vypnes hned tak sa olej ktory cirkuluje v turbe zacne vysokou teplotou spalovat a vznika tam nanos zo spaleneho oleja a tym padom sa vie zaseknut alebo prasknut v nom nieco.
Co sa tyka turba, tak turbo vydrzi pokial dostava spravnu starostlivost, a to ze nechas po jazde bezat motor aby sa dochladilo turbo a nevypynas motor hned. Ak to vypnes hned tak sa olej ktory cirkuluje v turbe zacne vysokou teplotou spalovat a vznika tam nanos zo spaleneho oleja a tym padom sa vie zaseknut alebo prasknut v nom nieco.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
-
Offline
- Příspěvky: 90
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: XC70 2.4 AWD D5 2008 střibrná
- Bydliště: Děčín
Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia
Když jsi se zmínil o dochlazení turba,kolik zhruba stači ,minuta ,dvě nebo více.
_________________
Favo 135, .]Xantie II combi 1.8 16v r.v.1998 [/color]a teď VolvoXC70 D5 AWD střibrná Polestar r.v.2008
A občas Davo Matiz ,Ford fokus 1,6 automat,WW Sharan 1,9 td automat ,všechny 3 upravený na ruční řizení
Favo 135, .]Xantie II combi 1.8 16v r.v.1998 [/color]a teď VolvoXC70 D5 AWD střibrná Polestar r.v.2008
A občas Davo Matiz ,Ford fokus 1,6 automat,WW Sharan 1,9 td automat ,všechny 3 upravený na ruční řizení
-
Offline
- Příspěvky: 252
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Cieszyn
- Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09
Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia
Turbo je u D5 chlazené kapalinou, netřeba dochlazovat....Dzambor píše: Co sa tyka turba, tak turbo vydrzi pokial dostava spravnu starostlivost, a to ze nechas po jazde bezat motor aby sa dochladilo turbo a nevypynas motor hned. Ak to vypnes hned tak sa olej ktory cirkuluje v turbe zacne vysokou teplotou spalovat a vznika tam nanos zo spaleneho oleja a tym padom sa vie zaseknut alebo prasknut v nom nieco.
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW

BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé