Úbytek oleje a špatný start motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S40 II 1.8i
#1 Úbytek oleje a špatný start motoru
Ahojte, mám problémy u mého Volva S40 II 1.8i, 2005. Najeto cca 135tis.km. Auto jsem koupil letos v lednu a prošlo kompletní výměnou olejů, filtrů, brzdové kapaliny a předních ramen. Měl jsem pár problémů s vnějším teplotním čidlem a alarm na vířivých klapkách (neobjevil se od promazání kontaktů), ale jinak by mělo být auto v pořádku. Když jsem auto koupil, na starém oleji a filtrech jsem najel asi 2500km a víceméně žádný problém nenastal. Po výměně olejů a filtrů mi začal ubývat motorový olej a poslední dobou mi auto nechytne napoprvé. Respektive chytne, ale otáčky spadnou pod 1000 a motor zhasne. Když přidám plyn a nebo nastartuji podruhé, chytne bez problémů. Jednu dobu jsem zaznamenával, že při studeném motoru se motor při nízkých otáčkách zadušoval, což jsem ale asi týden nezpozoroval. Nevíte čím by to mohlo být? Mám podezření na nekvalitní benzín (zkusím natankovat plnou Vervy), ale to mi nevysvětluje ten úbytek oleje. Děkuji za odpovědi.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#2 Úbytek oleje a špatný start motoru
první otázka - na jaký olej jezdilo před a jezdí po výměně? Přesně...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S40 II 1.8i
#3 Úbytek oleje a špatný start motoru
Teď je to Mobil Super 3000 X1 FE 5W-30 a předtím to už bohužel nezjistím. Ale od výroby tam měl být Castrol 5W-30, ale jaký typ to asi nezjistím.
#4 Úbytek oleje a špatný start motoru
1,8 je mrdka od Fordu a spotřeba oleje je vlastnost nikoliv závada.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 40
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V50 1.8i 2007
- Bydliště: Praha 9 prosek
#5 Úbytek oleje a špatný start motoru
Mam v50 1.8i. Problem se startovanim sem mel podobný, delo se to hlavne v letnich dnech. To zaduseni kdy mi pri studenem motoru otacky spadly na 400ot.a pak se ustalili jsem vyresil vycistenim škrtící klapky a pomohlo mi to i s tim startovanim kdy to skytlo a chciplo. Jedna vec je i to ze se mi to stavalo kdyz jsem strčil klic do zapalovani a hned startoval. Zkus ji dat po rozsviceni palubky 4-5 vterin. Nevím jestli el.klapka se pred nastartováním jeste sama nastavi ale bylo mi řečeno ze pri špinave klapce muze klapka zustat vyset ve spatne poloze a pak muze dělat tyhle problémy..zkus zacit vycistenim..ja to zjistil i tak ze pri studenem startu jsem hned jak naskočila, lehce slapl na plyn a hned se ustalili otáčky, tak me to i navedlo na klapku.celkove se ty klapky spini, servisaci je u nasich motoru doporucuji 1-2x za rok vycistit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 40
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V50 1.8i 2007
- Bydliště: Praha 9 prosek
#6 Úbytek oleje a špatný start motoru
Martinopel ti to popsal si myslim vystizne..taky musim dolevat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#7 Úbytek oleje a špatný start motoru
to chce klud hlavne.
Vycisti klapku, dolej olej a neries. Podla martinopel je mrdka vsetko co nevyrobil blondaty sved vo svedsku zo svedskej ocele na kvalitnom hnedom svedskom uhli.../ironia/ a takto by som mohol pokracovat. Taka tragedia ten motor nie je, ano 2 liter by bol lepsi, ale co narobime.
Udrzba a prevencia. Jasne ze kto nema podmienky na to, aby ju robil sam, tomu sa to predrazi, ale zas take zle to hadam nebude
Vycisti klapku, dolej olej a neries. Podla martinopel je mrdka vsetko co nevyrobil blondaty sved vo svedsku zo svedskej ocele na kvalitnom hnedom svedskom uhli.../ironia/ a takto by som mohol pokracovat. Taka tragedia ten motor nie je, ano 2 liter by bol lepsi, ale co narobime.
Udrzba a prevencia. Jasne ze kto nema podmienky na to, aby ju robil sam, tomu sa to predrazi, ale zas take zle to hadam nebude
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;~~~~~~~~~~~~
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;~~~~~~~~~~~~
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
#8 Úbytek oleje a špatný start motoru
Tak hlavně že tomu rozumíš.Ares píše:to chce klud hlavne.
Vycisti klapku, dolej olej a neries. Podla martinopel je mrdka vsetko co nevyrobil blondaty sved vo svedsku zo svedskej ocele na kvalitnom hnedom svedskom uhli.../ironia/ a takto by som mohol pokracovat. Taka tragedia ten motor nie je, ano 2 liter by bol lepsi, ale co narobime.
Udrzba a prevencia. Jasne ze kto nema podmienky na to, aby ju robil sam, tomu sa to predrazi, ale zas take zle to hadam nebude
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#9 Úbytek oleje a špatný start motoru
A kto povedal ze tomu rozumiem? Len som zrekapituloval co tu uz ostatni napisali, a dovolil som si trosku vtipne ta podpichnut. Okrem ineho som to riesil aj ja na mojom vlastnom aute a pomohlo mi to iste. Vycistenie klapky odstranilo kolisajuce otacky a olej dolievam podla potreby, aj ked malo, ale obcas treba, uz ked mierka nedociahne na olej.martinopel píše:Tak hlavně že tomu rozumíš.Ares píše:to chce klud hlavne.
Vycisti klapku, dolej olej a neries. Podla martinopel je mrdka vsetko co nevyrobil blondaty sved vo svedsku zo svedskej ocele na kvalitnom hnedom svedskom uhli.../ironia/ a takto by som mohol pokracovat. Taka tragedia ten motor nie je, ano 2 liter by bol lepsi, ale co narobime.
Udrzba a prevencia. Jasne ze kto nema podmienky na to, aby ju robil sam, tomu sa to predrazi, ale zas take zle to hadam nebude
keby nebolo tvojich poznamok o mrdkach a polovolvach a fordoch, ani by nebolo o com. Este ze ta mame!
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;~~~~~~~~~~~~
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;~~~~~~~~~~~~
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
#10 Úbytek oleje a špatný start motoru
Prostě je motor 1,8 motor od Forda a tento žere motor jako najatý.Zrovna tu mám C30 s najetými 160tis a po startu se objeví oblak modrého kouře.Tento motor je u mne sráč ale klidně si může někdo myslet jak je super.Ares píše: keby nebolo tvojich poznamok o mrdkach a polovolvach a fordoch, ani by nebolo o com. Este ze ta mame!
To mi připomělo dnešní reklamu na shade fobie."Chcete vlastnit auto se zrychlením za 9,5s ,pak si kupte novou fobii se 110 k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#11 Úbytek oleje a špatný start motoru
S tou spotrebou oleja to bude este vesele, nieco na tom bude, spomedzi mnohych clankov vyberam jeden extrem, kde clovek popisuje svoje problemy a mozne riesenie, ale je otazne, ci sa to da este zvratit.
http://www.ericthecarguy.com/kunena/8-Service-and-Repair-Questions-Answered-Here/34334-volvo-s40-burning-1-5l-of-oil-per-1000km
Ja to zacnem podrobnejsie sledovat u mna hned po vymene oleja, snad sa k tomu tento vikend dostanem.
http://www.ericthecarguy.com/kunena/8-Service-and-Repair-Questions-Answered-Here/34334-volvo-s40-burning-1-5l-of-oil-per-1000km
Ja to zacnem podrobnejsie sledovat u mna hned po vymene oleja, snad sa k tomu tento vikend dostanem.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;~~~~~~~~~~~~
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;~~~~~~~~~~~~
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S40 II 1.8i
#12 Úbytek oleje a špatný start motoru
Děkuji za odpověďi. Tu klapku vyzkouším, protože přesně tohle se mi děje. S tím startováním jsem to zkoušel, ale výsledek je pořád stejný. Pokud jen trochu přišlápnu plyn, tak to naskočí úplně v pohodě. Otázka ohledně toho oleje je, že jsem opravdu na ten starý najel těch 2500km a kontrolka se mi nerozsvítila. Po výměně oleje, kdy by to mělo být plné (pravda, že jsem to nekontroloval) se to rozsvítilo po dalších 2500km, buď v servisu dolili málo (podle jejich slov 4,5L) a nebo tam je fakt něco špatně. Dolil jsem litr oleje a budu to sledovat dál.Mam v50 1.8i. Problem se startovanim sem mel podobný, delo se to hlavne v letnich dnech. To zaduseni kdy mi pri studenem motoru otacky spadly na 400ot.a pak se ustalili jsem vyresil vycistenim škrtící klapky a pomohlo mi to i s tim startovanim kdy to skytlo a chciplo. Jedna vec je i to ze se mi to stavalo kdyz jsem strčil klic do zapalovani a hned startoval. Zkus ji dat po rozsviceni palubky 4-5 vterin. Nevím jestli el.klapka se pred nastartováním jeste sama nastavi ale bylo mi řečeno ze pri špinave klapce muze klapka zustat vyset ve spatne poloze a pak muze dělat tyhle problémy..zkus zacit vycistenim..ja to zjistil i tak ze pri studenem startu jsem hned jak naskočila, lehce slapl na plyn a hned se ustalili otáčky, tak me to i navedlo na klapku.celkove se ty klapky spini, servisaci je u nasich motoru doporucuji 1-2x za rok vycistit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S40 II 1.8i
#13 Úbytek oleje a špatný start motoru
Ještě jedna věc, mohl by jsi mi poradit, jak tu škrtící klapku vyčistit a jak přesně vypadá? Děkuji
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 40
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V50 1.8i 2007
- Bydliště: Praha 9 prosek
#14 Úbytek oleje a špatný start motoru
Klapku najdes prisroubovanou na motoru na konci vzudochoveho potrubí (za vzduch. filtrem).
https://www.google.cz/search?q=volvo+v50+1.8+motor&client=ms-android-hms-vf-cz&biw=360&bih=559&noj=1&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwisnZyb1ebMAhUHjywKHTumC-YQ_AUIBSgC#imgrc=6o6qc__ph605uM%3A
Ta stribrna věc v pravo dole na obr. na konci trubky je klapka. Vyndej klic ze zapalovani,odpoj konektor z klapky, sundej potrubi mezi klapkou a vzduch. filtrem a idealne klapku odmontuj z motoru. Je tam 4x sroub ktery drzi klapku, hodi se mala gola. Vyndej, tech.benzinem a hadrikem (klidne i kartáčkem ktery nepouští chlup) zacni cistit klapku a jeji dosedaci plochy. Umyj to tak ze nikde vevnitr nebude ani trocha spiny..proste se zevnitr musí blejsknout jak psí koule. Hlavne neoddelavej na klapce ten plastový kryt, tam se v nicem nehrabej a i kdyz je tam tesneni na tom plastu, tak se pokus mýt jen vnitrek kde je klapka. Neponorovat klapku do ničeho, jen mokrym hadrikem mýt.jde to vcelku dobre, usazeniny se rozpouští rychle.prace tak na 30 - 40 min.. pri montáži zpet srouby utahni s citem at neutrhnes sroub, klapka ma gumove tesneni.
https://www.google.cz/search?q=volvo+v50+1.8+motor&client=ms-android-hms-vf-cz&biw=360&bih=559&noj=1&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwisnZyb1ebMAhUHjywKHTumC-YQ_AUIBSgC#imgrc=6o6qc__ph605uM%3A
Ta stribrna věc v pravo dole na obr. na konci trubky je klapka. Vyndej klic ze zapalovani,odpoj konektor z klapky, sundej potrubi mezi klapkou a vzduch. filtrem a idealne klapku odmontuj z motoru. Je tam 4x sroub ktery drzi klapku, hodi se mala gola. Vyndej, tech.benzinem a hadrikem (klidne i kartáčkem ktery nepouští chlup) zacni cistit klapku a jeji dosedaci plochy. Umyj to tak ze nikde vevnitr nebude ani trocha spiny..proste se zevnitr musí blejsknout jak psí koule. Hlavne neoddelavej na klapce ten plastový kryt, tam se v nicem nehrabej a i kdyz je tam tesneni na tom plastu, tak se pokus mýt jen vnitrek kde je klapka. Neponorovat klapku do ničeho, jen mokrym hadrikem mýt.jde to vcelku dobre, usazeniny se rozpouští rychle.prace tak na 30 - 40 min.. pri montáži zpet srouby utahni s citem at neutrhnes sroub, klapka ma gumove tesneni.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 40
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V50 1.8i 2007
- Bydliště: Praha 9 prosek
#15 Úbytek oleje a špatný start motoru
Takhle vypada klapka
http://bazar.automedik.cz/AMD3068008306/volvo/v50
jestli tam vydis ty spinave okraje klapky,tak ty musi být ciste. Fakt si s tim vyhraj a umyj ji zevnitř tak aby vypadala jak nova
http://bazar.automedik.cz/AMD3068008306/volvo/v50
jestli tam vydis ty spinave okraje klapky,tak ty musi být ciste. Fakt si s tim vyhraj a umyj ji zevnitř tak aby vypadala jak nova
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S40 II 1.8i
#16 Úbytek oleje a špatný start motoru
Ahojte, tak to vypadá, že problém se startováním byl vyřešen. Natankoval jsem plnou nádrž Vervy, najel asi 200km a startuje to zase bez problémů Dokonce to má i lepší reakce na plynu a auto přestalo při nizkých otáčkách cukat. Řekl bych, že se z dostal bordel, který ty problémy způsoboval. lTeď už jen vyřešit ten olej. Zkusím to ještě sledovat dále. Připadá mi, že se to trochu ustálilo, ale budu si to zapisovat, abych měl přesnější údaje. Má někdo ještě podobný problém co se úbytku oleje týče?
#17 Úbytek oleje a špatný start motoru
Olej nevyřešíš,není to závada,ale vlastnost.abudrap píše:Ahojte, tak to vypadá, že problém se startováním byl vyřešen. Natankoval jsem plnou nádrž Vervy, najel asi 200km a startuje to zase bez problémů Dokonce to má i lepší reakce na plynu a auto přestalo při nizkých otáčkách cukat. Řekl bych, že se z dostal bordel, který ty problémy způsoboval. lTeď už jen vyřešit ten olej. Zkusím to ještě sledovat dále. Připadá mi, že se to trochu ustálilo, ale budu si to zapisovat, abych měl přesnější údaje. Má někdo ještě podobný problém co se úbytku oleje týče?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 40
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V50 1.8i 2007
- Bydliště: Praha 9 prosek
#18 Úbytek oleje a špatný start motoru
Tak důležité je nejdřív zjistit kudy a z jake priciny olej mizi.. s tim ti poradi nějaký zkuseny mechanik po prohlidce motoru. Bohužel takhle pres forum to nezjistime ale budem rádi kdyz nam po zjištění priciny napises cim to bylo a jak se to vyresilo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S40 II 1.8i
#19 Úbytek oleje a špatný start motoru
Tak jsem s tím byl u automechanika. Dolil jsem tam další 2L oleje a budeme to teď sledovat. Snažím se teď jezdit slušně a motor zbytečně nárazově nevytáčet. Uvidíme. Teď se mi ale děje další věc. Z ničeho nic se mi zvýšila spotřeba benzínu. Při rozjezdech se mi na palubním počítač někdy ukáže až 99,9L/100km, spotřeba se ustálí až při stabilních otáčkách. Po městě je tam běžně 20L/100km a dokonce i když pustím plyn, tak trvá než spotřeba spadne k 1L/100km. To předtím vůbec nědělalo a reagovalo to dobře. Je to všechno teď nějaké děsivé a moc nevím co by s tím mohlo být. Napadá vás něco?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek