chyba motoru 2.4i + LPG

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od hajnej »

Vyskočila na mě chyba čidla vačky nebo jak se ta blbost jmenuje.
Dá se třeba jen vyčistit nebo se rovnou mění?
Zvládnu rozebrání samodomo? Koukal jsem a je to zakrytovaný, dekl drží torxy.
Díky za info.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 25 led 2016 22:37, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od hajnej »

Obrázek
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#3 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od GDPR_user »

A co budeš měnit??? :D

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od hajnej »

Podle obrázku to vypadá měnitelně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#5 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od michal_0077 »

ahoj, to co ukazujes neni cidlo ale aktivni clen kterej pousti olej do variabilniho casovani a tim upravuje casovani plneni, obcas to byva ucpane.
Snimac je na druhe strane vacky (u prevodovky). Otazkou je co mas ted spatne jestli ucpanej ten aktivni clen a pistek v nem nechodi nebo odeslo cidlo. Kazdopadne ten aktivni clen muzes odsroubovat a dle postupu ve vide odzkouset jestli chodi, popripade vycisti (kup si ale nove tesnenicko s integrovanym filtrem). Pomoci Vidy se to necha docela pekne analyzovat, kdyz se koukas na hodnoty jak se to snazi se vsim hejbat, nebo adaptace. Taky je tam na to primo test, kterym kouknes jak je dobre zakladni nastaveni rozvodu, ale ten se mi aspon na mem aute nepodarilo spustit.

takze abych to shrnul pricin muze byt vice, snimac, aktivni clen, samotne, kolo na vacce, i spatne nastaveni rozvodu... to jsem Ti asi moc neporadil co.

Jeste ma napada to auto ma LPG, takze se montaznik mohl napojit na snimac otacek na vacce a tim treba neco posr*t...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#6 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od hajnej »

michal_0077 píše:ahoj, to co ukazujes neni cidlo ale aktivni clen kterej pousti olej do variabilniho casovani a tim upravuje casovani plneni, obcas to byva ucpane.
Snimac je na druhe strane vacky (u prevodovky). Otazkou je co mas ted spatne jestli ucpanej ten aktivni clen a pistek v nem nechodi nebo odeslo cidlo. Kazdopadne ten aktivni clen muzes odsroubovat a dle postupu ve vide odzkouset jestli chodi, popripade vycisti (kup si ale nove tesnenicko s integrovanym filtrem). Pomoci Vidy se to necha docela pekne analyzovat, kdyz se koukas na hodnoty jak se to snazi se vsim hejbat, nebo adaptace. Taky je tam na to primo test, kterym kouknes jak je dobre zakladni nastaveni rozvodu, ale ten se mi aspon na mem aute nepodarilo spustit.

takze abych to shrnul pricin muze byt vice, snimac, aktivni clen, samotne, kolo na vacce, i spatne nastaveni rozvodu... to jsem Ti asi moc neporadil co.

Jeste ma napada to auto ma LPG, takze se montaznik mohl napojit na snimac otacek na vacce a tim treba neco posr*t...
Ahoj.
Díky za info. Vida mi právě vyhodila tuhle věc. Myslel jsem, že je to čidlo vačky. S VIDOU se teprve kamarádíme.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#7 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od GDPR_user »

Nebo taky napikaču olej atd...... :lol:

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#8 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše:Nebo taky napikaču olej atd...... :lol:
Je pravda, že tam byl 10W40 a já dal 5W40.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#9 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od GDPR_user »

No tak si vyměň VVT udělej proplach motoru a když budeš používat Mobil 1 5W50 tak tě s největší pravděpodobností tento problém již nikdy nepotká.Ale pochopitelně můžeš používat olej dle dané specifikace,nebo olej,co doporučuje Volvo a čas od času jen vyměníš VVT nebo pro změnu motor.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#10 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od hajnej »

Vím kulový, co je vvt. Asi časování ventilů nebo něco takovýho?
Takže ta hláška chyby motoru na palubce asi nebude mít co do činění s plynem, jak jsem si myslel.
Každopádně bych mohl začít výměnou oleje v motoru, jestli to třeba nepomůže a nebo to rovnou pro změnu odvést do servisu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše:
martinopel píše:Nebo taky napikaču olej atd...... :lol:
Je pravda, že tam byl 10W40 a já dal 5W40.
Každopádně ta chyba tam byla už v době, kdy jsme auto kupovali. Něco jsme najezdili, poladili plyn, pak výměna oleje. Hláška se střídavě objevuje a mizí. Nevysledoval jsem kdy to hlásí a kdy ne. Podle nálady vozu.
Ještě se zkusím zaměřit na ten plyn a znovu tedy vyměnit olej.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#12 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od GDPR_user »

Pokud je motor zakarbonovaný,částečky karbonu mohou způsobit zasekávání,nebo vydření VVT.Pak to většinou hlásí chybu poloh vačky.

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#13 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od michal_0077 »

VVT je neco jako variable valve timing :) ... je motor nejak zakarbonovany? u atmosfery jeste s LPG si moc predstavit nedovedu...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#14 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od hajnej »

Na vicku jsem našel tenhle kekel a pod nim pripeky jsou. Olej na měrce se jeví dobrý. Stejný olej mam v D5 a tam se chová standardně. Obrázek
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#15 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od doktor »

Já měl stejnou vadu, akorát na motoru T5, vyměnil jsem ten ventil a objevovalo se to znova.
Chyba nakonec byla ve vadném kabelovém svazku k tomu čidlu.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#16 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od hajnej »

doktor píše:Já měl stejnou vadu, akorát na motoru T5, vyměnil jsem ten ventil a objevovalo se to znova.
Chyba nakonec byla ve vadném kabelovém svazku k tomu čidlu.
Ahoj a díky za zkušenost. Každopádně budu měnit olej, ten hnus na víčku není dobrej. Pak budu řešit dál.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#17 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše:udělej proplach motoru
To znamená vyměnit olej, nechat půl dne běžet a vyměnit znovu?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#18 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od karelvolvo »

hajnej píše:
martinopel píše:udělej proplach motoru
To znamená vyměnit olej, nechat půl dne běžet a vyměnit znovu?
Jseš tu nováček ? Použij přípravek BG !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

GDPR_user

#19 Chyba čidla vačky 2.4i

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:
martinopel píše:udělej proplach motoru
To znamená vyměnit olej, nechat půl dne běžet a vyměnit znovu?
Do starého oleje nalej BG 109 nechej hodku,(ím déle tím lépe) vrčet a pak vyměň olej.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#20 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše:
hajnej píše:
To znamená vyměnit olej, nechat půl dne běžet a vyměnit znovu?
Do starého oleje nalej BG 109 nechej hodku,(ím déle tím lépe) vrčet a pak vyměň olej.
Máš? Určitě. Za kolik?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#21 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od xSam »

Ja si proste myslim, ze menit specifikaci oleje po 8 letech provozu z 10w40 na 5w40 neni dobre.
Proplach motoru bych udelal s vyse zminenym BG 109, stoji to asi 300.
Otazkou ovsem je, jestli to ma spojitost s tou chybou VVT furt bych mel podezreni na bohatou nebo chudou smes LPG.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#22 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od hajnej »

Diagnostika mi vyhodila tuto závadu. Pod vickem jsou usazeniny. Jen vaham, jestli jit zpet do 10w40 nebo 5w50
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#23 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od hajnej »

Na plyn se taky podívám.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 9881
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#24 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše:Na vicku jsem našel tenhle kekel a pod nim pripeky jsou. Olej na měrce se jeví dobrý. Stejný olej mam v D5 a tam se chová standardně. Obrázek
A co rikate na ten slem na vicku?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4999
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#25 chyba motoru 2.4i + LPG

Příspěvek od PINĎABC »

hajnej píše:
hajnej píše:Na vicku jsem našel tenhle kekel a pod nim pripeky jsou. Olej na měrce se jeví dobrý. Stejný olej mam v D5 a tam se chová standardně. Obrázek
A co rikate na ten slem na vicku?
Podle mě se může tvořit v mrazech když se olej dostatečně nezahřeje a to je bordel co pak vznikne z kondenzu, může být i na měrce oleje. Jestli nemizi chladicí kapalina nic to neznamená. To je má domněnka třeba to někdo vyvrátí.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“