Olej do 440 TD

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 16 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Zeb
Offline
Příspěvky: 909
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Olej do 440 TD

Příspěvek od Zeb »

Opět prosím o radu co se týče mého miláčka :roll: Po kolika kilometrech se má měnit motorový olej u 440 1,9 TD a jakej typ je tam předepsanej? Já jsem hned po zakoupení vyměnil olej co tam byl, za plně syntetickej 5W-40 a teď už na něm mám najeto 9.000 km a nevim zda se náhodou nemá měnit po 10.000, nebo až v 15.000, tak abych ho nezadřel. I když si myslim že by ta plná syntetika měla vydržet i těch 15.000 km bez úhony. Díky moc za odpověď

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: Olej do 440 TD

Příspěvek od travex »

No na kvalitni naftu u znackovy pumpy se moc nespolehej... ja jezdim na ARAL naftu a pral bych ti videt to blato co jsme vylili z nadrze pri oprave auta.... (a to tankuju minimalne jednu nadrz tejdne...). Krom toho i ta sebekvalitnejsi nafta nezabrani tvorbe sazi pri jejim spalovani a stejne tak neni dost "husta" aby se nedostala v nespalene podobe kolem krouzku do oleje..... Je uplne jedno, jestli jezdis na nejakej "SUPEREXTRAALPINDYZLSTART" :-) nebo na tu nejhorsi bionaftu :weedman: (naftou trpi hlavne filtr, trysky a predevsim cerpadlo). U nafty je dulezity akorat to aby byla mastna (cim vic tim lip :-) ) a aby mela v zime dost n izkej bod tuhnuti (parafinace).

A ted z5 k olejum:

Syntetika nemusi byt zarucene ta nejlepsi volba, jednak starsi motory maji uz dost vuli a dost oleje se z motoru ztrati kolem krouzku nebo kolem voditek ventilu (v pripade syntetiky), coz pri jeji cene neni nezanedbatelne.....

Dle meho pro komurkovej turbofizl staci bohate polosyntetika 10W-40 minimalne API CD (dnesni polosyntetiky maji specifikaci CF az CG4 - tedy min. o dva stupne vyssi nez je nutno) Vhodne je najit si olej namichanej primo pro diesel - pouzivaji se trochu jina aditiva, zvlaste kvuli vyssimu namahani (tlakove namahani v loziscich a souvisejici penivost a take prisady zamezujici usazovani karbonu a sazi). Proste dYYYZl potrebuje neco trosku jineho nez benzinak, ale neni to az tak nutne... vetsina oleju je pouzitelna jak v benzinacich ntak dieselech. Pozor na oleje urcene jen pro benzinove motory!!!

Pro atmosferickyho komurkovyho naftaka vyhovi i kvalitni mineral 15W-40 min API CD, neni problem sehnat i mineral s vykonostni specifikaci CF (!), ale cena je na urovni polosyntu.

Interval vymeny bych volil max 10000 km, v pripade, ze se jedna uz o starsi motor nebo hodne jezdis po meste (kratke poskoky) mohu vrele doporucit interval vymeny zkratit. Obecne se da rici, ze je lepsi pouzivat olej vyhovujici specifikaci motoru a menit jej casteji :drinkers: , nez se spolehat na "vysoce kvalitni syntetiku do zavodnich motoru" a menit ji treba po 15 a vice tkm....


Osobne jezdim Texaco 10W-40 API CF VW505.00 polosynt s intervalem vymeny 7500 km.

PS: do oleje nepatri zadne dalsi sracky a zazracne xindly prodavane Horstem Fuchsem nebo dokonce renomovanymi firmami......vyrobce oleje vi nejlip co do nej ma "nablejt" za aditiva!
This topic is 16 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400 - opravy“