S70 2,5 T

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3697
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

S70 2,5 T

Příspěvek od wickey »

zajima me tohle nizkotlakove turbo - stejne ma v aute Cafa - takze hlavne na nej smeruju dotaz - kdy zabira turbo? v kolika otackach? je poznat "nakopnuti", nebo to jde docela pozvolna? jaka je spokojenost s timhle motorem? jizdni vlastnosti? dik predem

P.S.: cele forum jsem prolez, ale odpoved na tyhle dotazy jsem nenasel..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Cafa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

Ahoj, motor je v pohode, turbo zabira nekde nad 1500 a charakteristika uz je pak celkem plocha... Pod 1500 je to lenoch, nakopnuti je relativne pozvolne, ale v celem spektru otacek je citit staly zatah, coz je super... No jinak s motorem jsem spokojen, na "vstupni" prohlidce ve volvu mi rekli ze si tyhle motory berou trochu vic oleje a vybavili me lahvinkou na dolevani, ale abych se priznal, tak mi ani neprijde, ze by byl nejak nenasytny. Jinak mi ten motor prijde optimalni do 70ky, pruznost je slusna, takze nemusis porad kvedlat s fofrklackem, tuneri se otaceji za odfouknutim turba, jinak v aute je za kllidne jizdy motor temer neslysitelny.

Pokud te zajima spotreba - ehm, mesto tak 15, mimo mesto tak 9, ja mam ted dlouhodoby prumer 10,9, ale jezdim 25km 90kou na tempomat kazdy den tam a kazdy den zpatky, v mestskem provozu to ale stoupa rychle.. Ale jinak parada, takze jestli mas nejakou moznost koupe, mohu jen doporucit...
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3697
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Cafa píše:Pokud te zajima spotreba - ehm, mesto tak 15, mimo mesto tak 9, ja mam ted dlouhodoby prumer 10,9, ale jezdim 25km 90kou na tempomat kazdy den tam a kazdy den zpatky, v mestskem provozu to ale stoupa rychle.. Ale jinak parada, takze jestli mas nejakou moznost koupe, mohu jen doporucit...
:shock: 15, to je docela hodne :) (kdyz vemu v uvahu, ze otcuv 4,7 V8 ohv jezdi po meste kolem 18 )... jezdis s cihlou, nebo bez cihle? majitel rikal neco o prumeru 9,5 a taky v zadnem prospektu tolik neni.. mas automat nebo manual?

P.S. pro ostatni: (prosim hlasky typu "kone potrebujou nazrat" nevypisovat)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

S těmi 15 litry můžu souhlasit. Jde však o to, jak specifikuješ jízdu po městě. Já bydlím v malém městě a pokud jedu na nákupy, tak je to samé startování a motor se nezahřeje. Tak v tomto případě je to 15 l na 100 km bez problémů (i když už umím za 14,5). Pokud budeš jezdit delší trasy po městě, tak není problém 10 - 12 l podle stylu jízdy. O tom celý městský provoz je. Na dálku nebude problém se dostat po 10 l. Takže těch 9,5 v průměru by odpovídalo, že majitel jezdil 30 % město (a to delší trasy) a 70 % mimo město.
Já měl doteď Opel Vectra 1.6i s tím nejúspornějším benzínovým motorem. S ním jsem po městě jezdil za 9 l. Ale pokud jsem jel dále, tak nebyla problém spotřeba kolem 6 - 6,5 l.
Myslím, že bych s otcovým V8 4,7 ohv jezdil "můj" městský provoz tak za 25 l, to si piš.
A poslední názor - T5 je háklivá na pravou nohu. Každé větší přišlápnutí se projeví ve spotřebě směrem nahoru. Ale na druhou stranu se s ní nechá jet jako s atmosférickým 2 litrem, ale to se musíš snažit (mimo město samozřejmě). Některé zdroje uvádí, že turbomotory Volvo jsou vzhledem k svému výkonu a točivému momentu vlastně úsporné. S tím můžu souhlasit. Kamarád měl Citroena Xantii s 2.0 turbo (asi 170 PS) a nevešel se pod 13 město a 9 mimo město - což v protovnání s T5 (240 PS a spotřeba téměř stejná) dopadl Citroen velmi špatně. :lol:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

DavidJ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 141
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Opel OPC V6 2.8

Příspěvek od DavidJ »

Ahoj,
snad mé informace ti nějak pomůžou. Mám S70 2.0 T5, 166 kW, mám ji 1rok.
Ohledně spotřeby jsem se dostal v Praze na 10,5 l a mimo Prahu v rozmezí 8,5 - 9,8 záleží jak proženeš turbo a jakou dálku jedeš. Když sepne turbo je to příjemný efekt, auto sebou dost dobře hne / klima tento efekt trochu zpozdí/. Spínání turba jsem také řešil v jakých otáčkách, není to vždy stejné. Proto jsem si přidělal na palubku měřák. Když se rozjíždíš z 0 tak mi turbo sepne kolem 2500 ot., jinak při jízdě záleží na zařazené rychlosti a sešlápnutí ply. pedálu. Jinak dle budíku nemusí to být přesně, ale při prudkém sešlápnutí tak turbo dá cca 1 bar při normální jízdě dá cca 0,6 bar. Zkoušel jsem jezdit podle budíku tak, aby turbo nespínalo, taky to jde. Co je asi problém ohledně spotřeby je rozjíždění se v koloně aut, to mi pal. počítač ukazuje 50 l okamžitou.
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

4Wickey
PS - "hláška" - KONĚ POTŘEBUJÍ NAŽRAT je prostě svatá pravda. To jsou pouze fyzikální zákony. Můj kolega z práce má Koktávku 1.9 TDI (96 kW) a jezdí ostřeji hodně po městě. A podle PC má průměr 8,3 litru. A to ti každý Koktávkář bude tvrdit, že jezdí za 5 litrů střelbu :D :D . Tak to ani náhodou (možná tak 90-kou mimo obec). A je pravdou, že úplně první TDI (66 kW) byly opravdu hodně úsporné (město do 7 litrů). Takže nemůžeš chtít, aby ti 240 PS jezdilo po městě za 9,5 :( . To fakt NENÍ MOŽNÝ.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3697
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

diky diky :)

ad 1 - neni to T5 (2,3 - 240 koni) ale 2,5 T (2,5 - 193 koni), takze ta spotreba proti klasicke T5 (T5R) bude trochu nizsi..

ad 2 - jjj velikost mesta je taky nezanedbatelny ukazovatel - v podstate u mne se jedna o trasy cca 6-20 km (takze takovy stred - ale motor se zahreje tak po 3-4 km..)

takze ta skutecnost by mohla byt nekde uprostred..
no a ty kone samo potrebujou zrat, jen nemam rad kdyz nekdo hodi jen tu hlasku bez podlozeni faktami :)
takze tak kolem 10-12 bych se s lehkou nohou po meste mohl vlezt..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3697
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

2bobika: ale stejne kdyz to vemu vsechno dohromady tak ty mas 300 konove turbo a zere ti to na kratke vzdalenosti 15 a cafa ma 2,5T - 193 konove turbo a zere mu to taky 15 pravdepodobne na stejne kratke.. - neni to divne - myslim nezere to cafovi trochu moc? :) i kdyz zas on ma awd...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

4Wickey : jak jsi správně uvedl, tak Cáfa má 4WD, za další bude mít asi těžší auto (já mám 1496 kg), on může mít tak 1550 kg možná i víc a v neposlední řadě mám možná lehčí nohu. A jak jsem zmiňoval, T5 je hodně háklivá na pravou nohu. Teď už umím 14,5 l(podle palubního PC) - jenom se nesmím na semaforech předvádět, ale pěkný plynulý rozjezd :D. Ale ten pocit, že máš pod kapotou 300 šemíků je slastnější, než zkoumat jestli to jezdí za 9 nebo 10 litrů. A v minulém týdnu jsem se přesvědčil, že i bezpečnější, když při předjíždění kamionu jsem přehlédl neosvětlenou Felicii tmavěmodré barvy v lesním úseku :x a musel jsem rychle dokončit předjíždění - otázka několika vteřin a naprosto v pohodě. Ten z tý Filcky ani nevěděl, že se mě na chvíli kousla pumpa, když jsem ho spatřil.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

jj. Taky hodne sleduju u svy 480T spotrebu. Kdyz mas pravou nohu v klidu = porad ve stejne poloze tak dle pal. poc tam ma pod 6 i mene. Jakmile trosku potrebuju zrychlit a velmi opatrne pridavam tak skace spotreba na 15 l jak zacnu pridavat normalne jsem na 22 - 24 litrech. Jeste jsem to nejak brutalne netocil, takze cose deje dal nevim. Mam polovicni vykon co vy a jsem o 400 kg lehci. Takz po meste se musi jezdit velmi plynule a myslim, ze to je dost dobrej bezpecnostni prvek. jezdim predpisove, zadna brzda plyn. Vse pianko. 8)
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Cafa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

No, wickey, nechci te strasit, tak ti to rikam na rovinu - ja kdyz auto koupil tak tam bylo na palubnim pocitaci 12,7L. Ja si tam pestoval temer kazdodenni jizdou neco kolem tech 11,2 -11,4 (pro znale okoli litomerice-usti a zpet pres kopecky (sebuzin, hlina, mirejovice)), je tam pul useku 14% stoupani a to jsem vzdy absolvoval se zahrivajicim se motorem, konec i zacatek trasy byl mestsky cyklus. Nyni jezdim z UL do DC a po tydnu jezdeni jsem se dostal na 10,9, pricemz co sleduju okamzitou, tak ukazuje pri 90kmh tak tech 8,5+-. Rozjezdy s 50L na ukazateli okamzite spotreby mohu potvrdit, v podstate se ani jinak rozjet nejde.. Ja to neresim, je jedno jestli se rozjizdim 15 sekund nebo 10, takze ve meste jedu jak mi to provoz dovoli a hlavne se spis soustredim na ten provoz nez na civeni na ukazatel spotreby. No jinak tedy hmotnost cca 1,6tuny a AWD si taky veme sve.. Ale jinak si myslim, ze na to, co pod tou kapotou je za tahouna, tak je to usporny auto.. Da se s nim jet pohodlne, ale i velmi svizne, tuneri by mohli zavidet jak vykon, tak i zvuk motoru, kterej si zamilujes, za vlahych letnich veceru rad jezdim s otevrenymi okenky a posloucham jak si prede.. :) Takze me doporuceni je kladne...
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Souhlas s Cáfou. Přesně tak to vidím já. :D
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3697
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

to jsem chtel slyset 8) - vidite, ze to jde :) - dik za rady :) uvidime :oops:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 48
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Žilina

Příspěvek od ypsi »

Wickey, sipim nejaku dobrotku v tvojom dosahu :lol:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé