Vrčení u V480Turbo po vypnutí motoru

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 4 weeks old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Vrčení u V480Turbo po vypnutí motoru

Příspěvek od Jirrka »

Po vypnuti motoru mi poměrně dlouho vrči nejaké zařízení. Samo se to vypne asi po 10 minutach možná i déle. Ze začatku se to podle mne vypinalo dřive. Lze to vypnout okamžitě, a to když po otočenim kličkem do polohy 0 (vypnu motor) pak znovu otočim do polohy 1 (dojde k vypnutí čehosi). Po navratu do 0 už nic nevrčí.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

U některých - myslím že zrovna u T - je elektrické vodní oběhové čerpadlo, aby se po vypnutí motoru když se přestane točit vodní pumpa, honilo vodu přes chladič, abyse nepřehřívala hlava. U některých verzí jsem viděl i chlazení vstřikovací rampy vzduchem ventilátorem. Spínat by to mělo teplotní čidlo, až se zchladí vypne.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

takze je to OK. Myslim, ze jsem neco cetl v uzivatelskym manualu, ale ted jsem to nemohl najit, je v nemcine, tak to nestaci jen preletet ocima.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 21 úno 2006 23:02
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

alebo to je ventil na posilnovac brzd, mne to vrci tiez par minut, u turbo motorov nieje posilnovac ovladany z hrdla karburatoru alebo sania pretoze turbo robi pretlak v sani takze by to nefungovalo, preto je tam osobitna podtlakova pumpa. schvalne skus po vypnuti motoru pri vrcani parkrat slapnut na brzdu ci to prestane???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Doktor 1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 474
Registrován: 03 říj 2005 19:47
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek

Příspěvek od Doktor 1 »

jarek.krizan píše:U některých - myslím že zrovna u T - je elektrické vodní oběhové čerpadlo, aby se po vypnutí motoru když se přestane točit vodní pumpa, honilo vodu přes chladič, abyse nepřehřívala hlava. U některých verzí jsem viděl i chlazení vstřikovací rampy vzduchem ventilátorem. Spínat by to mělo teplotní čidlo, až se zchladí vypne.
Chlazení které běží po vypnutí motoru běhá cca půl minuty a chladí údajně turbínu. Ventilátorek může běhat mnohem déle a jo závislé na teplotě sání - asi chladí vstřiky. Jeho čidlo je na sání z boku na straně řidiče(takovej kovovej hranolek). Logicky při teplém počesí běží déle. :roll:
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

asi bude ono. Ted je chladneji a bezi to kratsi dobu. Na brzdy to nereaguje.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
This topic is 14 years a 4 weeks old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400 - opravy“