Klimatizace do 740GL, r.v.1990

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 5

Klimatizace do 740GL, r.v.1990

Příspěvek od Fufík »

Ahoj lidičky,
mám dotaz ohledně klimošky do 740GL, 2,3l, tzv. ,,bushovka". :oops:
Rád bych do týhle káry dostal nějakou klimatizaci :lol: ,ale nemám ponětí jakou, kolik by to stálo a jestli taková věc je vůbec možná. :?
Auto je poměněrně zachovalý, má nalítáno necelých 97000km, servisováno ve Volvo servisech. Je to můj miláček o kterýho se dělím s tátou :evil: .
V servisu mi řekli, že to je možný, ale cena 80 000Kč :shock: nepřijatelná.
Tak se chci zeptat, jestli nevíte o nějakým způsobu, třeba i z jinýho auta jako 760, 940, 960, 850 apod., prostě přendat z jednoho auta do druhýho? :mrgreen:
Jo a taky o někom, kdo by to byl schopnej udělat. :lol:
dík a mějte se,
Fufík
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

Jirrka
Offline
Příspěvky: 566
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

jo delal to tu Travex, ale myslim, ze to chce velkou davku manuelni zrucnosti, trpelivosti a rok zivota :lol:
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Jirrka píše:jo delal to tu Travex, ale myslim, ze to chce velkou davku manuelni zrucnosti, trpelivosti a rok zivota :lol:
A pokud možno ji vymontovat z auta, kde je ještě funkční. Aby si to demontoval ten, co ti to pak bude dávat dohromady. Já už jsem to absolvoval dvakrát. A starý hliníkový trubky, to je při demontáži na střelení. Travex ví o čem mluvím a určitě ti poskytne cenné rady, jako poskytl mě. Jsou k nezaplacení ...

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace do 740GL, r.v.1990

Příspěvek od travex »

Fufík píše:Ahoj lidičky,
mám dotaz ohledně klimošky do 740GL, 2,3l, tzv. ,,bushovka". :oops:
Rád bych do týhle káry dostal nějakou klimatizaci :lol: ,ale nemám ponětí jakou, kolik by to stálo a jestli taková věc je vůbec možná. :?
Auto je poměněrně zachovalý, má nalítáno necelých 97000km, servisováno ve Volvo servisech. Je to můj miláček o kterýho se dělím s tátou :evil: .
V servisu mi řekli, že to je možný, ale cena 80 000Kč :shock: nepřijatelná.
Tak se chci zeptat, jestli nevíte o nějakým způsobu, třeba i z jinýho auta jako 760, 940, 960, 850 apod., prostě přendat z jednoho auta do druhýho? :mrgreen:
Jo a taky o někom, kdo by to byl schopnej udělat. :lol:
dík a mějte se,
Fufík
do bushovky dostanes klimu ze 740ky nebo 940ky v provedeni s vystupem vyparniku klimatizace pres motorovou pricku vrchem. Jsou dva zakladni typy:
- manualni
- automaticka
Dale se lisily provedenim ovladaciho panelu a ty bys teoreticky mohl pouzit novejsi provedeni s otocnymi ovladaci (pak ale musis mit palubku se zesikmenou kaplickou a stavajici topeni musi mit take kruhove ovladace....)
potrebujes sehnat: (predpokladam, ze ve tvem aute neni priprava na klimu)
- cele teleso topeni s vyparnikem a radiatorem vcetne ovladaciho panelu
- kabelovy svazek k topeni
- kabelovy svazek a hadice podtlaku do motoru
- kompresor, drzak kompresoru
- trubky a hadice
- kondenzator klimatizace (opet nejlepe novy)
- vysousec (nejlepe novy - stoji 2000 penez) a presostat
- expanzni ventil (novy cca 250 penez max)

vsechno dohromady se da poridit za rozumne penize, pocitej ze zalezi hlavne na tom kdo prodava a v jaekm stavu. Ja jsem musel koupit tri ne zcela kompletni sady abych si vybral to potrebuji. Celkove naklady moji zastavby vysly na nejakych 12000, ale praci jsem si odvedl kompletne sam, s vyjimkou par drobnosti, kdy bylo potreba vzit do ruky svarecku.

V kazdem pripade je nutno oprasit vsechny maximum manualni zrucnosti a obrnit se trpelivosti, zpusob jak to udelat ti klidne vysvetlim, ale na rovinu receno se mi moc nechce delat komplet cely znova.... Jinak pokud mas vse dukladne pripraveno (coz se predem udelat temer neda) tak by to trvalo asi tak 4 - 5 dni na samotnou zastavbu a priprava vezme nejakych 5-8 dni cisteho casu..... ted to vypada jako pohadka, ale zacal jsem loni v srpnu a dilo jsem dokoncil az ted v pulce cervence....(pul roku jsem nedelal nic, shanel jsem jeden maly nepodstatny dil....)

Preju hodne stesti a pokud budes potrebovat vice detailu tak se ozvi. Nejlepe to muzeme poresit v sekci "jak co opravit". Pokud jsi ochotny byt tou vykonou silou, ktera provede 90% prace a jeste si oblita vse potrebne u dodavatelu tak nemam problem ti s tim pomoct, hlavne co se tyce elektriky a spol.... Tohle je snad jediny zpusob jak usetrit....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Mě se povedlo to z jednoho auta vymontovat jako celek(byla funkční a natlakovaná, já jí odpustil ekologicky do vzduchu) a do druhýho auta namontovat. Na detaily jsem se vykašlal. Bylo horko a já chtěl klimovat. Povedlo se a klima zatím funguje. Já vím, že správně je to podle Travexe, ale já když něco chci, tak hned. Jsem starší pán a co kdybych to náhodou nestihnul ...

Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Fufík »

Díky moc ze rady, zvláště pak Travexovi. Výčtu toho všeho ,co to chce jsem se úplně :shock:
Další problém je v mém vlastním ,,příspěvku" k dosažení cíle :roll: . Do aut jsem sice blázen, ale co se týče manuální zručnosti, tak je na ... :oops: Navíc nemám ani jámu ani zvedák...
Mám ještě Opel Corsa 1,2, která je mnohem jednodušší než tenhle koráb, a na co jsem v ní sáhl, to jsem... :lol: (samozřejmě kromě mytí, výměny oleje, voskování, luxování,... :lol: )

Tak mě napadlo, co takhle u toho sponzora, co podpořil sraz tenhle rok, ten G7R nebo, jak to bylo? Ten by to nemohl nějak udělat? Má na svejch webovkách něco o klimoškách apod. Jo a pokud máte někdo s ním zkušenosti???Jak je schopnej a tak?

Dík za odpovědi,
mějte se,
Fufík
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Fufík »

Jo a ještě jsem zapoměl, :idea:
jak tam Travex psal o tech otočnejch ovladačích ventilátoru a tak.
Tohle auto má všechny ovladače, tj. ventilátor, směr toku vzduch v kabině a topení už v těch otočnejch. :D Přístrojovka je celá sešikmená, prostě stejná, jako v 960, 940. Předpokládám,že přípravu na tu klimu nemá... :evil:
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

V motorovém prostoru v motorové príčce před spolujezdcem navrchu jsou u auta s klimou trubky k výměníku. Jestli máš přípravu na klimu, tak tam budeš mít zaslepený dvě hliníkový trubky, tzn. že bys nemusel měnit celej blok topení pod palubkou( je tam připravená i elektrika). V opačném případě je tam jen gumová zátka a pak už je to složitější

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Fufík píše:Jo a ještě jsem zapoměl, :idea:
jak tam Travex psal o tech otočnejch ovladačích ventilátoru a tak.
Tohle auto má všechny ovladače, tj. ventilátor, směr toku vzduch v kabině a topení už v těch otočnejch. :D Přístrojovka je celá sešikmená, prostě stejná, jako v 960, 940. Předpokládám,že přípravu na tu klimu nemá... :evil:
stejna jako v 940, 960 ma neco uplne jineho ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

wickey píše:stejna jako v 940, 960 ma neco uplne jineho ;)
Jo, máš pravdu. 960 má už automatickou klimu, tzn. úplně jiné ovládání a jiné těleso topení než 940. I když moje 764 má vnitřek jako 960, včetně topení a ovládacích prvků. Teď mám u sebe 940, která má vršek palubky jak 960 a spodek jak 740, včetně topení a ovládání. Jsem z toho na budku...

Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Fufík »

Tak dík za rady, dnes večer vlítnu do garáže a mrknu se, jak a co přesně tam mám a podle toho se rozhodnu. :twisted:
Když to nebude polde tý 940 a alespoň s nějekou tou přípravou, tak na to peču. :cry:
Mno nic, tak se mějte a jak jsem říkal, večer se rozhodnu a ještě jednou díky moc.
Fufík :D
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

myslim ze by nebyl problem si v T6R objednat zastavbu, ale pocitej s tim, ze jsou sice levni, ale i tak nepracuji zadarmo....

2 Ferenc > myslim ze nejsme v nasem pristupu v rozporu, problem je ten, ze ja jsem puntickar a vse co delam chci mit ve stavu 1A

Tvoje auto by melo mit vyvod vyparniku sikmo nahoru, o tom zda je v aute priprava nebo ne nerozhoduji zaslepene trubky, u aut s pripravou nebyl vyparnik osazen, ale rozhdoduje vlastni teleso topeni (u pripravy je s prostorem pro vyparnik a ma v sobe jiny radiator) a dale v elektroinstalaci a vedeni podtlaku (u aut s pripravou je osazen kompletni svazek kolem vlastniho topeni a v motoru bys mel najit konektor k presosatu volne visici u motorove prepazky).
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Jo, máš pravdu(u mě teorie ještě pokulhává-v zimě se doučím). Ale stejně by bylo nejlepší, kdyby se třeba za tebou zastavil. Poradil bys mu a pak máš ještě spoustu věcí, které by mohl na klimu použít...

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Fery píše:Jo, máš pravdu(u mě teorie ještě pokulhává-v zimě se doučím). Ale stejně by bylo nejlepší, kdyby se třeba za tebou zastavil. Poradil bys mu a pak máš ještě spoustu věcí, které by mohl na klimu použít...
no tak to bezesporu, lepsi nez to resit na dalku je resit veci kdyz uz ne osobne tak aspon po telefonu: na tohle je super vec videohovor :-) slysim jednak co je spatne a i kdyz spatne, tak i vidim :-D
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Fufík
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Fufík »

Ahojky,
tak jsem se na to byl podívat live v autě a zjistil, že to je totálně hooooolý.
Žádný trubky, žádný výparník,..., ani elektrika není připravená.
Nahoře na přepážce mezi motorem a kabinou je jen malá gumová záslepka a jinak nic.
Takže, jak jsem již dříve psal, to asi nechám. Alespoň pro tenhle rok, resp. toto léto.
Přesto moc děkuju za rady. Pokud příští rok na to bude čas a prachy, tak už mám plán či cíl na léto.
Tak dík a mějte se,
Fufík
_________________
Volvo 740GL, B230F r.v.1990 "Bushovka"
Hyundai Grandeur, 2,2 CRDI, r.v. 2007 - "Kim Čong Soul"
Opel Astra, 1,4, 66kW, r.v. 2004 - "workhorse"
Honda PCX 125, r.v. 2016
bylo - Peugeot 407SW, 2,2 HDI, r.v. 2007 - "maux express"
bylo - Š Fabia 1,4MPI, r.v. 2000 - "Silver Arrow"
bylo - Opel Corsa B "coupé", 1,2 Eco, r.v. 1995 - "Rudý baron"
bylo - Peugeot 505, GRD, r.v. 1982 - "Markýz de Sade"

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Je fakt, že letos už asi klimu potřebovat nebudeš, začal totiž podzim. Ale mohl by jsi třeba s pomocí Travexe schánět potřebné díly ...

Zpět na „700 / 900“