Jednodušší opravy se snažím dělat sám, na ostatní mám několik známých po okolí, záleží co je za problém. Nejsem automechanik ani nic příbuzného

Nicméně servisovat to v autorizáku bych opravdu nechtěl.
Kdyby někdo potřeboval poradit s opravou, kterou tu mám vypsanou, pište, není problém poradit, když budu vědět, rád pro fórum také něco udělám.
06.02.2014 - 157 320 km - Koupeno
08.02.2014 - 157 500 km - 750,- Odstranění jakési tuning krabičky z motoru, která tam zbyla od minulého majitele.
21.02.2014 - 157 750 km - 1460,- Vybroušení náhradní čepele klíčku, originál Volvo.
22.02.2014 - 157 800 km - 500,- Motor čas od času přestal z ničeho nic na pár sekund táhnout - vyčištění škrtící klapky (nebyla moc špinavá), váhy vzduchu, kontrola vodičů od řídící jednotky. Bez výsledku.
28.02.2014 - 157 800 km - 5000,- Originál diagnostika odhaluje vadný snímač tlaku paliva.
20.05.2014 - 158 933 km - 4000,- Nelze seřídit geometrii, těhlice pp kola je křivá. Koupě komplet použité těhlice + tlumiče + horního uložení + ložiska.
12.06.2014 - 159 453 km - 2370,- Srovnání pp šišatého disku, vyvážení všech kol, geometrie, montáž zakoupené těhlice s tlumičem.
28.08.2014 - 159 600 km - 1100,- Nové svíčky.
28.09.2014 - 162 000 km - 1303,- Olej, filtr.
16.10.2014 - 163 000 km - 286,- Nový zpětný ventilek na hadici k ostřikovačům.
29.10.2014 - 163 500 km - 15000,- Komplet rozvody, nový radiátor topení, pravý silenblok motoru, práce
02.12.2014 - 164 900 km - 80,- Oprava nefukčního AWD (zkorodovaný konektor k haldex jednotce), preventivní přetěsnění a vyčištění haldex jednotky.
13.12.2014 - 165 195 km - 5500,- Auto přestalo dobíjet. Výměna regulátoru napětí na alternátoru.
02.01.2015 - 166 200 km - 2760,- Ježíšek přinesl 12 litrů převodového oleje. Výplach převodovky.
01.02.2015 - 168 000 km - 1300,- Neprošel jsem na STK, že se světla nedají štelovat z motorového prostoru (ty plastové matičky byly utržené).
07.02.2015 - 168 500 km - 0,- Oprava ostřiku světel, čerpadlo bylo zarezlé.
16.04.2015 - 172 347 km - 2500,- Výměna těsnících kroužků v klimatizačním okruhu, těsnící složka + naplnění klimatizace.
18.05.2015 - 174 178 km - 1200,- Nové xenonové výbojky
14.07.2015 - 177 000 km - 1715,- Nová expanzní nádobka + šrouby krytu motoru, originál Volvo
16.07.2015 - 177 500 km - 1314,- Olej, filtr.
22.07.2015 - 178 253 km - 750,- LED osvětlení interiéru.
01.08.2015 - 178 808 km - 0,- Vymezení vůle spojky klimakompresoru.
22.09.2015 - 179 000 km - 1500,- Po jízdě se opět zamlží sklo. Reklamace, přetěsnění radiátoru. Čištění škrtící klapky - není zanesená.
07.10.2015 - 181 981 km - 1854,- Nový silenblok převodovky, kabinový filtr, čištění teplotního čidla
18.04.2016 - 186 704 km - 3500,- Závada na komunikační sběrnici - zkrat
18.11.2016 - 193 254 km - 1490,- Olej, filtr.
11.12.2016 - 194 327 km - 3600,- Všechny 4 brzdové destičky, stříkaní dutin (prevence), nová brzdová kapalina, odvzdušnění brzd
23.12.2016 - 194 768 km - 6800,- Nová pravá přední poloosa
30.12.2016 - 195 210 km - 2100,- Montáž poloosy, výměna horního uložení levého předního tlumiče
18.04.2017 - 195 925 km - 137,- Nová krytka zadního stěrače
21.05.2017 - 196 453 km - 0,- Oprava motorku ostřikovačů předního a zadního skla (zarezlý motor)
Tučně označené opravy jsou vyfocené níže.
Opravy:
Zde budu dávat opravy, které jsem zvládl nafotit.
Oprava Haldex jednotky
Palubák píše "Anti-skid service required". Haldex od koupě nespíná. Autorizák "vadná haldex jednotka", cena 30 000,-, R-Speed: "Vadná jednotka" lze namontovat použitou za 7 000,-. Jdu po kabelu až k jednotce, kde zjišťuji, že už proud nedorazí. Po sundání konektoru je vše jasné. Zkorodované kontakty. Do jednotky se naštěstí nic nedostalo, ale pro jistotu jsem ji nechal vyčistit a přetěsnit. Přepájel jsem nový konektor a hle AWD jede. Oprava manuálního pozicování světel.
Zezadu světel existují plastové "matičky" kterými lze nastavovat podelný a svislý základní směr světel. Na STK mi svítily malinko nahoru a pán je neměl čím nastavit, jelikož já měl matičky utrhané (trocha špíny, větší tření a plastová matička se utrhne) již od koupě. STK jsem neprošel. Nové světla se mi kvůli tomu ale kupovat nechtěla. Koupil jsem tedy různě poškozené z vrakoviště, rozebral a udělal jeden funkční pár. Oprava ostřikovačů světel.
Jednoho dne jsem si všiml, že světla nejsou ostřikovaná. Ale věděl jsem, že to původně fungovalo. Musel jsem sundat celý nárazník a pak zkoušet jestli čerpadlo (je na světla zvlášť) vydává nějaký zvuk nebo ne. Po rozebrání jsem zjistil, že je kompletně zarezlé, někudy se tam dostala voda. Vyčistil jsem, přetěsnil a už to funguje jak má. Když byl dole nárazník, vyčistil jsem i mlhovky. Černá mřížka.
Protože se mi ten původní radiátor opravdu nelíbil a maska z S40 nebo FL modelu je pekelně drahá, rozhodl jsem se dipovat stávající. Šlo to pěkně a výsled také ušel.
Nicméně po několika měsících a agesivním hmyzu je dip místy slezlý a začíná prokukovat původní stříbrná. Nevím jestli jsem tam dal moc malou vrstvu, nebo to jednoduše není na to určené, ale je k tomu jednoduchý přístup, tak to možná přestříkám klasickou barvou. Ještě uvidím.