Samovolná změna odometru V70 I.

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 72
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Vůz: Volvo V70 I, 2.5 TDI, man, 03/1998
Bydliště: Horažďovice, okr. Klatovy

#1 Samovolná změna odometru V70 I.

Příspěvek od hansV70 »

Čau, mám takový blbý dotaz, že jsem to nedal ani do hlavní diskuze, ale sem. Udělal jsem výměnu starého plastového odrbaného volantu za kožený. Vše v pořádku a funkční. Když jsem ale odpojoval baterku, zapsal jsem si jen tak najeté kilometry 246.358 (zcela jistě nejsou původní) a když jsem baterii zase připojil, tak na počítadle bylo 246.402 km. Jak to, že si auto přidalo jen tak 50km? (ne že by mi to nějak vadilo). Jak to jak to???
_________________
Volvo V70 I - 2.5 TDI (103kW D5252T) r.v. 03/1998, man.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 Samovolná změna odometru V70 I.

Příspěvek od ok2ucx »

hansV70 píše:Čau, mám takový blbý dotaz, že jsem to nedal ani do hlavní diskuze, ale sem. Udělal jsem výměnu starého plastového odrbaného volantu za kožený. Vše v pořádku a funkční. Když jsem ale odpojoval baterku, zapsal jsem si jen tak najeté kilometry 246.358 (zcela jistě nejsou původní) a když jsem baterii zase připojil, tak na počítadle bylo 246.402 km. Jak to, že si auto přidalo jen tak 50km? (ne že by mi to nějak vadilo). Jak to jak to???
Zdar - pouze si zaspekuluji, podle toho, jak "přibližně" fungují ostatní jednotky a ostatní odometry.

Každá jednotka si za provozu drží své údaje v obyčejné RAM, t.j. místa, která se po vypnutí napájení smažou.
Proto obvykle před usnutím přepisují do nesmazatelné oblasti (EEPROM), což se zjevně děje v době, kdy je sice klíček vypnutý, ale jednotky ještě mají napájení. Myslím, že je tam trochu prodleva, aby se tohle nedělo při úplně každém vypnutí klíčku, ale až např. za půl minuty, kdy je více pravděpodobné, že se už nikam nepojede. Kdo někdy sledoval, jak se uspávají jednotky v P2 autech, trvá to někdy až 2 minuty, než se všechno povypíná.

Stejná situace je i u tachometrů, u P2 se tacho ukládá každé 4km, takže nenadálý výpadek napájení může způsobit odchylku max. 4km (většinou však do mínusu). U starší generace by to mohlo být více, ale je to pouze spekulace. Může to být nějaká jiná náhoda.

Tož tak.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#3 Samovolná změna odometru V70 I.

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak to je docela mazec :good:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13062
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Samovolná změna odometru V70 I.

Příspěvek od raolsa »

Se mi stává něco podobného - občas se mi po nastartování objeví na denní počítadle údaj který tam byl při předchozím chcípnutí auta. Takže když nastartuji třeba s údajem 125 km a za tu jízdu ujedu 65 km (které se normálně připočítají takže tam je 190 km) tak při dalším nastartování tam je zase 125 km. :D Všimnul jsme si toho jenom proto, že se řídím tímhle údajem kvůli tankování a najednou mi došel plyn ne při obvyklých 350 km ale třeba ve 270 :%) , ale při zapisování na spritmonitor mi to hodilo normálně ujetých 350 km na nádrž.
Dělá to jenom denní počítadlo, celkové kilometry mi vždycky souhlasily.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 72
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Vůz: Volvo V70 I, 2.5 TDI, man, 03/1998
Bydliště: Horažďovice, okr. Klatovy

#5 Samovolná změna odometru V70 I.

Příspěvek od hansV70 »

Kluci díky za reakce a asi to bude jak píše Pavel. Nicméně auto stálo pět dní a pak jsem se vrhnul na volant. Předpokládám tedy, že km byly zapsány do trvalé paměti a jelikož jsem auto ani nestartoval, nemělo k přepisování důvod. Vysvětlení je tedy takové, že auto je živý tvor a mermomocí se chce dostat na původní kilometrovou hodnotu, ale po malých krůčcích, abych to nepoznal :D
_________________
Volvo V70 I - 2.5 TDI (103kW D5252T) r.v. 03/1998, man.

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#6 Samovolná změna odometru V70 I.

Příspěvek od pepa.paur »

hansV70 píše:Když jsem ale odpojoval baterku, zapsal jsem si jen tak najeté kilometry 246.358 (zcela jistě nejsou původní) a když jsem baterii zase připojil, tak na počítadle bylo 246.402 km. Jak to, že si auto přidalo jen tak 50km?
z toho může být někde v servisu nepříjemnost s vysvětlováním padesátikilometrové zkušební jízdy :D
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“