Kalibrace palivoměru u 480

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Tom 22
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 19 bře 2006 15:26
Bydliště: Vsetín 212

Kalibrace palivoměru u 480

Příspěvek od Tom 22 »

Zdravím.Mam dotaz.Ukazatel dojezdu mi stále ukazuje 995 km. Prej by pomohla kalibrace palivomeru.Mohl by mi někdo poradit jak přesně se to dělá?Prej se odpojí baterka skratujou dráty od palivoměru a baterka zase zapojí.. Moc se mi to nezdá.Díky za rady.[/img]
_________________
480 1,7i rv.93

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Tak tenhle postup bych nezkoušel a palivoměr ukazuje normálně?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Tom 22
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 19 bře 2006 15:26
Bydliště: Vsetín 212

Příspěvek od Tom 22 »

Ukazuje vcelku normálně.Stává se ale že mi svítí už jenom červená rezerva,vypnu zapalování a po opětovném zapnutí klíčku svítí třeba dva dílky zelené... Tak uz fakt nevim co s tím.
_________________
480 1,7i rv.93

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

a zkousel jsi jen odpojeni baterky pres noc? Restart palubniho poce?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 21 úno 2006 23:02
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

nemoze to robit plavak v nadrzi???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Na jakém principu pracuje palivoměr? Odporový, indukční, jiný ???
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

T440
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 108
Registrován: 18 lis 2003 15:50
Bydliště: Žilina, SR

Příspěvek od T440 »

Ak máš palubný počítač (PP) skús toto:
1. Pod voličom PP, medzi resetom a tlačítkom na voľbu mph/mpg je taká malá zaslepka. Kdesi som čítal, že vraj ide vybrať malým šrobovákom, ale podľa mňa je to blbosť. Opatrne vyber celú "kocku" voliča, z palubky ( je tam len nacvaknutá ) a z vnútra sa dá ten krycí "bazmek" vytlačiť.
2. Kocku daj naspäť na svoje miesto, krytku si zatiaľ niekde odlož.
3. Choď na pumpu a natankuj plnú až po okienka :-). Hneď na pumpe zaparkuj, najlepšie tam čo je vysavač, a vypni motor (okrem naozaj plnej nádrže využiješ to, že na pumpe sú zvyčajne aj vodorovné plochy :-) ).
4. stlač RESET (A) na voliči PP, drž stlačený a a otoč kľučom zapalovania až kým nenaskočí PP. Mrňavým šrobovákom nastav 48 l ( rok vyr. do 1991 ), alebo 60l (rok vyr. od 1991 včítane).
5. Vypni motor. Vráť krytku naspäť ( pokiaľ si ju zatiaľ nestratil :lol: )

Okrem iných možností závady, by to mohol byť ten potenciometer, ktorý uvedeným postupom nastavuješ, takže v bode 1. ho môžeš OPATRNE vyčistiť.

PS. Keď je PP v tomto režime a otáčaš jeho voličom, tak ukazuje všelijaké číselné hodnoty. Netuší niekto čo to tam zobrazuje ? Napr. v polohe, kde normálne ukazuje koľko km ešte prejdeš, ukazuje množstvo paliva v litroch (teda pokiaľ sa ešte dobre pamätám :-) ).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Tenhle návod jsem měl na mysli, ale jak píše T440 ta záslepka u mě vypadá, že vyndat nejde. Palivoměr Ti ukazuje vcelku dobře? No jsou dost zpomalené (natankuji plnou) a až tak po pár km naběhnou všechny čárky a upraví se dojezd, ale pak je to již OK.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Tom 22
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 19 bře 2006 15:26
Bydliště: Vsetín 212

Příspěvek od Tom 22 »

Takže pánové moc děkuju...Clověka potěší ,když se dostane mezi odborníky.Přez víkend vyzkouším a potom o všem poreferuji..........
_________________
480 1,7i rv.93

Tom 22
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 19 bře 2006 15:26
Bydliště: Vsetín 212

Příspěvek od Tom 22 »

Vyzkoušel jsem ten jednoduchý způsob ,tedy odpojení baterky přez noc.Rano když jsem vše zapojil a nastartoval dojezd už ukazoval nějakých 230km což by mohlo odpovídat..Jenomže když jsem pak přez den popojížděl po městě tak po každém vypnutí a zapnutí zapalování se dojezd místo zmenšování zvětšoval 350,470,...až do 995.Nevim jestli by druhý způsob kalibrace nedopadl stejně.Nebude spíš vadná nějaká součástka?
_________________
480 1,7i rv.93

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

No a co ten plovák v nádrži?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Tom 22
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 19 bře 2006 15:26
Bydliště: Vsetín 212

Příspěvek od Tom 22 »

Na ten se urcite jeste mrknu,ale na to si musim najit vic času..
_________________
480 1,7i rv.93

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Tak jsem tak nějak rozebíral jedno V480 (ne moje modrý, ale také moje) a nezapoměl jsem se mrknout do přepínače IC. Je tam opravdu ten potenciometr na kalibraci palivoměru (lepší je sundat celý plast než záslepku). Také tlačítko přepínání km/mil tam je, ale je blokováno. A takhle to vypadá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Tom480
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 898
Registrován: 12 lis 2004 11:58
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom480 »

T440 píše:Ak máš palubný počítač (PP) skús toto:
...
To same je napsano na http://www.volvo480register.nl/uk/index.html - The Volvo480/Facts/December2003.
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
This topic is 14 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400“