Hledám IC (Volvo 940)

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

Hledám IC (Volvo 940)

Příspěvek od Anonymous »

Lidi jak koukám do motoru tak koukám, ale nevím kde bych InterCooler měl hledat? Pokud není přímo v chladiči ale jakoby "pod ním" kde bych ho měl pls hledat? Žeby ho někdo jen tak vyndal? Na motoru mám typ D24Tic tak by mě zajímalo kdepak je :oops:
Třeba u Citröena ja vidět úplně nádherně-jak se otevře motor tak hned vybafne :)
Nemáte někdo fotečku? Předem díky... :wink:

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 48
Registrován: 20 roků 11 měsíců
Bydliště: Žilina

Příspěvek od ypsi »

No tak ked otvoris kapotu tak smerom od motora by malo byt poradie:
1.IC
2.Voda
3.Klima
4. Motor.olej (je schovany pod klimou)

{snad si to pamatam dobre :? }
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

travex
Offline
Příspěvky: 1044
Registrován: 21 roků
Bydliště: Praha

Hledám IC

Příspěvek od travex »

No zkusil bych jit po trubkach primo od turba. jestli mas turbo (to si snad nasel ne? :-D ) spojeny s komorou sani jen kratouckou trubkou tak ani IC nehledej... ty trubky maj prumer asi tak 4 - 5 cm... (+/-)

Takze to tak na vysvetlenou. Koukal jsem na fotky na tvejch strankach a v ty tmavy 944ce rozhodne IC nehledej, tam je klasicke TD....

Travex
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Anonymous

Hledám IC

Příspěvek od Anonymous »

travex píše:No zkusil bych jit po trubkach primo od turba. jestli mas turbo (to si snad nasel ne? :-D ) spojeny s komorou sani jen kratouckou trubkou tak ani IC nehledej... ty trubky maj prumer asi tak 4 - 5 cm... (+/-)

Takze to tak na vysvetlenou. Koukal jsem na fotky na tvejch strankach a v ty tmavy 944ce rozhodne IC nehledej, tam je klasicke TD....

Travex
Aha tak díkys :wink:
To jsem potřeboval vědět...já jenom že mám na bloku D24Tic a IC nikde mno 8) Ale neva, alespoň bude co upgradovat, přesně tu jsem měl totiž na mysli. A co to teda vede za tlakovou hadici do chladiče?

travex
Offline
Příspěvky: 1044
Registrován: 21 roků
Bydliště: Praha

Hledám IC

Příspěvek od travex »

Roj píše: Aha tak díkys :wink:
To jsem potřeboval vědět...já jenom že mám na bloku D24Tic a IC nikde mno 8) Ale neva, alespoň bude co upgradovat, přesně tu jsem měl totiž na mysli. A co to teda vede za tlakovou hadici do chladiče?
Nevim jakou hadici mas na mysli, ale ja tam vydim dve hadice: jedna je od odvetrani skrine a druha je od pretlakoveho ventilu na saci komore. Pak vede k sacio komore turba tlusta harmonika od vzduchoveho filtru a vystup turba je veden kovovou trubkou nahoru do saci komory (u IC ma komora jiny tvar a na miste teto trubky je roura do IC a do komory vstupuje roura nekde v miste soucasneho pretlakoveho ventilu). Dalsi hadice jdouci do oblasti turba jsou hadice vodni, ktere jsou pripojeny k chladici oleje (vymenik olej/voda) a to privod od topeni a vratka ke komore termostatu. Pak je k vlastnimu turbu pripojen jeste vyfuk a tlakova hadice mazani a jeho vratka... vic tam opravdu nenajdes. K IC vedou opravdu poradne roury, zadne pul nebo jednopalcove hadice....

Po IC tam nikde nevidim ani jediny zbytecek... bohuzel, Na to abys tam IC dostal je potreba:
- instalovat IC do auta
- vymenit komoru sani na motoru za typ urceny pro IC
- pripojit trubkami IC k turbu a saci komore
- zkontrolovat vstrikovace, zda jsou nastaveny na tlak predepsany pro TIC motory (T a Tic verze ma odlisne nastaveni oteviraciho tlaku)
- zkontrolovat pripadne seridit vstrikovaci cerpadlo (jina zakladni davka, trochu jiny prubeh regulace, sytic atd...)

Tohle vsechno neni nic co by neslo udelat, otazka je, zda se to vubec vyplati. Kdyz jsem si spocital, ze mne to vyjde na nejakych 20 litru a dva vikendy roboty tak jsem seznal, ze prinos je minimalni a radeji ty penize dam do neceho jineho :-D

mrkni se sem, tohle klasicky D24T motor a IC u nej nikdy nebyl. Porovnej si kolik a jakych tam mas hadic.... treba ti to helfne..

http://www.tuning.cz/rs/vimg/v_2003m1.jpg
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

crtec
Offline
Příspěvky: 106
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Hadice k turbu maji vnitrni prumer 55 mm
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Sten
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sten »

ypsi píše:No tak ked otvoris kapotu tak smerom od motora by malo byt poradie:
1.IC
2.Voda
3.Klima
4. Motor.olej (je schovany pod klimou)

{snad si to pamatam dobre :? }
Máš to trochu špatně, voda je vždy až poslední bráno od předu.

Takže od motoru voda, IC, klima, motor. olej, ale ten je spíš dole než před nimi.

crtec
Offline
Příspěvky: 106
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

](*,) samozřejmě je to blbost :!: U motoru je chladič vody a u masky IC :idea:
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 229
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

crtec píše:](*,) samozřejmě je to blbost :!: U motoru je chladič vody a u masky IC :idea:
chlapi a děvčata, co je to ten intercooler, je to něco s chlazením, jak by mi napovídal jazykový cit, nebo je to něco jiného???
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1079
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

veetec píše:
crtec píše:](*,) samozřejmě je to blbost :!: U motoru je chladič vody a u masky IC :idea:
chlapi a děvčata, co je to ten intercooler, je to něco s chlazením, jak by mi napovídal jazykový cit, nebo je to něco jiného???
Intercooler nebo česky mezichladič (stlačeného vzduchu) je chladič vzduch/vzduch, kde se vzduch nasátý přes filtr a stalčený (a tím ohřátý) turbem chladí než půjde do válce dát si rande se směsí. Slouží ke zlepšení účinnosti motoru - zvětšení výkonu.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé