Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vstřiků

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5917
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#26 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Haben »

taky se zeptám jak blbec, pokud to kňučí, píská a vydává jiné zvuky, je s největší pravděpodobností přidřená volnoběžka alternátoru či jiné hejblátko, přes který jde řemen. Pokud to nevydává zvuky a výkon je menší, tak tam souvislost nebude, že?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#27 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Díky za odpověď. Ona je trochu potíž v tom, že není jasné, odkud ten zvuk vychází, protože se to projevuje za jízdy,a tehdy se to pod kapotou blbě hledá. Každopádně ale ten zvuk se projevoval už dávno před tím, než byly kontrolovány vstřiky a došlo k poklesu výkonu a zvýšení spotřeby, takže to spolu asi nesouvisí.

GDPR_user

#28 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od GDPR_user »

Haben píše:taky se zeptám jak blbec, pokud to kňučí, píská a vydává jiné zvuky, je s největší pravděpodobností přidřená volnoběžka alternátoru či jiné hejblátko, přes který jde řemen. Pokud to nevydává zvuky a výkon je menší, tak tam souvislost nebude, že?
Pokud bude volnoběžka zaseklá,bude pulsovat plochý řemen.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5917
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#29 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Haben »

to by pak asi auto nedobíjelo a šel smrad od řemenu, možná by byl ohoblovaný... Je tak?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#30 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Romulusw »

martinopel píše: Už jsem to někde psal,ale zopakuji to.Plochý drážkovaný řemen má tak obrovskou schopnost přenosu kroutícího momentu,že nikdy prokluzovat nebude!!!Když se vám zasekne alternátor,tak auto nepůjde nastartovat a bude se chovat jako by bylo zadřené.Jediná možnost je,že řemen praskne.
Proto veškeré pískání které se ozývá od rozvodů je z nějakého ložiska.Tzn.nějaká kladka,ložisko alternátoru,ložisko klimakompresoru,nebo ložisko servořízení.Nejčastěji to na pomocném řemenu bývá alternátor.
Bude, jako ten co ho mám na dodávce 14 let a není moc napnutý. Když je zima, žhavičky a starter baterku řádně "podojí", tak alternátor má takový odpor, že to "řve" půl kiláku od baráku a všichni vědí, že někam jedu. Pak se řemen ohřeje, získá adhezi a je to OK (už 5 let :D )

GDPR_user

#31 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od GDPR_user »

Romulusw píše: Bude, jako ten co ho mám na dodávce 14 let a není moc napnutý. Když je zima, žhavičky a starter baterku řádně "podojí", tak alternátor má takový odpor, že to "řve" půl kiláku od baráku a všichni vědí, že někam jedu. Pak se řemen ohřeje, získá adhezi a je to OK (už 5 let :D )
A je to plochý řemen,nebo klínový???

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#32 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Romulusw »

Plochý, ale jak píši - hodně starý a poněkud volný. Tuším 6, nebo 7 břitů.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#33 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Jiří M »

A píská to jen při akceleraci? Pokud turbo nafoukne celý sání a píská to, tak jdi po spojích, těsněních a veškerejch skulinkách, kudy může utíkat tlak! Kvůli vstřikům se sání určitě rozebíralo (minimálně nějaká hadice)... Mě auto taky jelo (stálo :D ) jako Avie a než sem se prokousal k těsnosti ovládacích hadiček k turbu, tak sem prakticky turbo neměl.
Jinak k plochýmu řemenu, ano po nastartování a občas i po chcípnutí mi řemen pískne, protože se na V70I nedávala volnoběžka na altík. Auto mam s novejma rozvodama, řemenama a všema kladkama a šponovákama, správně seřízený.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#34 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od sordo »

Hele, tak mě to začalo taky pískat. Vždycky pří zatěži když mi automat podřadil. Pak jsem si jednou všimnul, že mi něco syčí z motorového prostoru. Ale vždycky až po cca 30 vteřinách běhu potoru na volnoběh. No a výsledek bylo netěsné potrubí od svodů k egr ventilu.

Jedná se o tuhle blbost:
http://forums.t5d5.org/topic/3346-d5-turbo-screech/
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

GDPR_user

#35 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od GDPR_user »

Optimální je koupit si Leak Tamer a zjistit přesně netěsnosti.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#36 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Jiří M píše:A píská to jen při akceleraci? Pokud turbo nafoukne celý sání a píská to, tak jdi po spojích, těsněních a veškerejch skulinkách, kudy může utíkat tlak! Kvůli vstřikům se sání určitě rozebíralo (minimálně nějaká hadice)... Mě auto taky jelo (stálo :D ) jako Avie a než sem se prokousal k těsnosti ovládacích hadiček k turbu, tak sem prakticky turbo neměl.
Jinak k plochýmu řemenu, ano po nastartování a občas i po chcípnutí mi řemen pískne, protože se na V70I nedávala volnoběžka na altík. Auto mam s novejma rozvodama, řemenama a všema kladkama a šponovákama, správně seřízený.
Píská to jen při akceleraci, když dám plný plyn někde nad 1800 ot., než překročím nějakých cca 2000 ot., ale je to jen orientačně. Nezávisí to na teplotě motoru myslím. Ale co je nejhorší, že po těch vstřicích mi to nejenže málo jede, ale ještě to žere jako raketoplán. Znovu ale podotýkám, že pískání a zhoršená dynamika u mě spolu nesouvisí, resp.pískalo to dávno před servise vstřiků...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#37 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Jiří M »

Mě firemní auto (Renault Mascott) taky jednou bouchlo, jak když do něj střelí a pak bylo zdechlý a žralo jako divý. Po servisu to drželo asi měsíc a začalo kňučet, povolilo těsnění na turbu... Pískalo to jen při zátahu a moc to jet nechtělo. To rozmezí otáček motoru, cos napsal, je kolem nejvyššího tlaku turba, takže fakt hledej nejdřív úniky vzduchu, pak auto pojede víc (možná nebude ani kouřit, pokud kouří).

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#38 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Po dlouhém bádání v servisu Auto Kurtz byly nakonec znovu vymontovány vstřiky, odvezeny do Bosch servisu, kde po jejich změření byla provedena jejich oprava (vyměněny špičky všech vstřikovačů), a po namontování zpět auto jede líp než kdy dřív. Dokonce zmizel i ten pískavý zvuk při akceleraci. Nevím, co s těmi vstřikovači dělal předešlý servis, ale jelikož veškeré problémy začaly tam, tak to snad ani vědět nechci. V každém případě záhada vyřešena, díky všem zdejším členům za jejich nápady a servisu Auto Kurtz za dobrou práci! :)

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#39 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od karelvolvo »

Dr.Marty píše:Po dlouhém bádání v servisu Auto Kurtz byly nakonec znovu vymontovány vstřiky, odvezeny do Bosch servisu, kde po jejich změření byla provedena jejich oprava (vyměněny špičky všech vstřikovačů), a po namontování zpět auto jede líp než kdy dřív. Dokonce zmizel i ten pískavý zvuk při akceleraci. Nevím, co s těmi vstřikovači dělal předešlý servis, ale jelikož veškeré problémy začaly tam, tak to snad ani vědět nechci. V každém případě záhada vyřešena, díky všem zdejším členům za jejich nápady a servisu Auto Kurtz za dobrou práci! :)
Čistit vstřiky je nesmysl ! Repas, na tom hodně záleží kdo ho dělá a za kolik. Prostě když mají najeto je ideální dát fungl nové a je klid ! jen tak pro zajímavost kolik taková oprava stála
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 178
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Valtice

#40 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Mirus »

Tak o tu cenu bych taky poprosil při mých 400 000km to bude za chvíli aktuální a už se i na to pomalu chystám.
_________________
V850 T5, 155 kW 1994
V70II D5,120 kW 2002
XC70 D4,133kW 2016
Mitsubishi L200 2022

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#41 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od Dr.Marty »

Je to tak, že servis Auto Kurtz to vozí do Autocentra Dojáček (sami na to nemají technologii), a samotná výměna těch špiček stála cca 11 tis. Kč bez DPH, plus potom nějaká montáž atd. Je to ale individuální, u každého může být problém jinde a třeba se nemusí dělat repas všech, u mě se dělalo všech 5. Neměnily se vysokotlaké trubky (to je prý dalších cca 5 tis. Kč bez DPH).

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 18
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II D5 MY07 - Bluetooth Edition

#42 Pískavý zvuk při zrychlení+horší dynamika po čištění vst

Příspěvek od MílaS »

sordo píše:Hele, tak mě to začalo taky pískat. Vždycky pří zatěži když mi automat podřadil. Pak jsem si jednou všimnul, že mi něco syčí z motorového prostoru. Ale vždycky až po cca 30 vteřinách běhu potoru na volnoběh. No a výsledek bylo netěsné potrubí od svodů k egr ventilu.

Jedná se o tuhle blbost:
http://forums.t5d5.org/topic/3346-d5-turbo-screech/
Takže jen maličkost nebo na co se mám připravit ???
_________________
Volvo V70 II D5 MY07 - Bluetooth Edition
~
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“