Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 57
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Nové Město nad Metují
Vůz: V50 T5 AWD
Bydliště: Východní Čechy

#1 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od huntsmann »

Ahoj, jelikož se mi tu minule dostalo rady, která mi brilantně vyřešila můj dlouhodobý problém, obrátím se na vás ještě jednou (snad na nějakou dobu naposledy).

Mám problém s tahem motoru při konstantním plynu. Nedělá to vždy. Nicméně pokud zpomalím a chci zrychlit na původní rychlost (sešlápnutím plynového pedálu na čtvrtinu - žádný spěch) motor má nepravidelný tah i když stojím na plynu stále stejně. Motor cca vteřinu až dvě táhne a potom stejnou dobu táhne o něco méně, takto se to opakuje 4x-10x cca. Nejlépe to vystihne následující graf, který ukazuje polohu plynového pedálu.

[img]http://s7.postimg.org/gwlpkjl6v/Screenshot_2015_08_12_17_28_15.jpg[/img]

Auto je v automatu, takže když se toto děje tak otáčky díky měniči lítají o několikset nahoru a dolů. Nejvíce je to znát když jedu na mírný plyn do kopce, potom je to skoro jako kdybych střídavě pouštěl plyn a znovu ho sešlapával.

Další problém s tím možná související a dost mě trápící je při rozjezdu z místa s mírným konstantním plynem auto vyrazí dost razantně vpřed, ale po ujetí několika metrů za stále stejného plynu přestane táhnout a zrychluje tak jak bych od třeba čtvrtky plynu očekával...

Na volnoběh otáčky drží v pohodě.

Plynový pedál je elektronický a měl jsem ho rozdělaný - vevnitř to vypadalo jako když to právě vyjede z fabriky, plus potenciometr mi ošoupaný také nepřišel.
Další možnost co mě napadá je škrtící klapka, je to možné nebo je to nesmysl? Není k ní úplně nejlepší přístup ale za pokus by to možná stálo.

Nebo nějaké další nápady?
Díky moc!!
H.
_________________
Nyní: Volvo V50 T5 AWD
Bylo: Nebylo :-)

Členům VolvoKlubu nabízím provedení diagnostiky přes VIDA-DICE.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 40
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V50 1.8i 2007
Bydliště: Praha 9 prosek

#2 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Presty »

Ahoj, podarilo se ti vyresit tenhle problem? Zacalo se mi dit neco podobneho tak me zajima cim to je? Zajimave je ze se mi to stalo parkrat pred zimou kdyz bylo teplo ale behem zimy uz ne a ted jak se oteplilo tak se mi to stalo znovu. Diagnostika ukazuje skrtici klapku ale nejak se mi to nezda ze by blbla obcas..take ti to delalo od cca 2.5tis.ot. do 3.2tis.ot a pak tahla normalne?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#3 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Pavel K. »

Když jsem měl rozbitou škrtící klapku na S80 T6, zlobilo to hlavně při neutrálu. Kuckalo to, skoro to až chcíplo a plynem jsi tomu nepomohl.
_________________
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 40
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V50 1.8i 2007
Bydliště: Praha 9 prosek

#4 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Presty »

Tohle mi to nedela, me to pri akceleraci od 1tis.ot tahne plynule az k tem 2.5tis.ot a tam se to ''pridusi'' najednou jakoby jede auto na pul vykonu at slapu na plyn jak chci se to šnečim tempem prehoupne pres 3.2ot. a pak zase vystreli..

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 57
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Nové Město nad Metují
Vůz: V50 T5 AWD
Bydliště: Východní Čechy

#5 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od huntsmann »

Z toho co popisuješ, tak mi přijde, že jsem měl něco malinko jiného...
Sice to také dělalo zhruba v rozmezí 1800-2500, nicméně to bylo jen opravdu při lehkém plynu, pokud bych jel třeba na půl plynu a více tak už se to neprojevilo.

Nicméně problém jsem u sebe vyřešil.
Koupil jsem DICE, která mi ukázala oba vadné senzory klepání. S informací, že se moc tyto senzory nekazí (a ještě že by se pokazily oba naráz) jsem to rozebral a našel korozi v konektoru. Vyčistil, dal do kupy a už to nedělá, DTC zmizely a auto jede o poznání lépe...
_________________
Nyní: Volvo V50 T5 AWD
Bylo: Nebylo :-)

Členům VolvoKlubu nabízím provedení diagnostiky přes VIDA-DICE.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#6 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Jarda.E »

huntsmann píše:Z toho co popisuješ, tak mi přijde, že jsem měl něco malinko jiného...
Sice to také dělalo zhruba v rozmezí 1800-2500, nicméně to bylo jen opravdu při lehkém plynu, pokud bych jel třeba na půl plynu a více tak už se to neprojevilo.

Nicméně problém jsem u sebe vyřešil.
Koupil jsem DICE, která mi ukázala oba vadné senzory klepání. S informací, že se moc tyto senzory nekazí (a ještě že by se pokazily oba naráz) jsem to rozebral a našel korozi v konektoru. Vyčistil, dal do kupy a už to nedělá, DTC zmizely a auto jede o poznání lépe...
Zdravím,
auto midělá něco podobného. V otáčkách kolem 2000 při lehkém plynu mi občas na cca půl minuty poklesne výkon a stoupne spotřeba. Pak auto opět chytně dech a jede normálně. Také v 1800 ot. a pak kolem 2500 občas zakopává. Nějakou dobu je klid, a pak je období, kdy zlobí neustále. Momentálně čeká v servisu na kontrolu sw, jestli je správně vypnutá regenerace filtru.
Mohu poprosit o upřesnění, co jsou senzory klepání?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 57
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Nové Město nad Metují
Vůz: V50 T5 AWD
Bydliště: Východní Čechy

#7 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od huntsmann »

[img]http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/knock_sensors_and_grounds.jpg[/img]

Jsou to senzory které snímají zda se motor jako celek neklepe (od toho ten název). Pokud by se specifickým způsobem klepal, znamená to že zapálení paliva proběhne pozdě nebo naopak brzo. Tím tlak způsbený spálením paliva působí na píst proti směru jeho pohybu a je vlastně hodně neefektivní. To se projeví roztřesením celé jednotky, senzor to zaznamená a upraví časování zapalování tak aby se příště pálilo dříve/později a opět zkoumá jak to dopadlo. A když nemáš tuhle zpětnou vazbu (senzory dávají nesmysl) tak se těžko něco seřizuje a v podstatě na slepo hledáš ten moment kde je to ideální. Ale odpovídá to proč motor chvíli táhnul více a chvíli méně.
Nicméně absolutně netuším jak to funguje u ropáků páč jsem člověk odkojený benzínem :-)

Ale to dohledáš :-)
_________________
Nyní: Volvo V50 T5 AWD
Bylo: Nebylo :-)

Členům VolvoKlubu nabízím provedení diagnostiky přes VIDA-DICE.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Urvanej »

Čidlo klepání neni uplně na snímání vibrací motoru, jako na detekci samozápalů, což jsou jedni z největších vrahounů motorů.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 92
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Raspenava
Vůz: Volvo V50 2.0D
Bydliště: Raspenava

#9 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Jarda.E »

No slyším o tom prvně, ale už začínám být na slovo čidlo alergický.
Zkusím se na to optat, jestli už se to někdy u 2.0D řešilo. Nezaznamenala by to ale diagnostika ve své paměti, nebo hláška na palubce? Že nemám vzadu připoutanej batoh, to se stará, ale to co by člověk potřeboval vědět, se nedozví.
Zajímavé je, že u mě se to neděje pod rozsahem otáček, kdy turbo plní. V servisu mi přehráli sw, zaslepili edovírající egr a stále stejné. Ještě mám na zkoušku nový podtlakový el.mag. ventil natáčení lopatek, protože mi přišlo, že oproti druhému pod alternátorem vibruje v ruce. Stejně tak u známého ve fordu se choval klidněji. Ale po výměně stále stejné.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#10 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Pegos »

Tak si také přisadím :) konstantní rychlost a je jedno jaká a auto jako by vynechá, ale když vypnu ventilátor tak to je normální.
Naposledy upravil(a) Pegos dne 08 kvě 2016 18:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#11 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od doktor »

Pegos píše:Tak si také přisadím :) konstantní rychlost a je jedno jaká a auto jako by auto vynechá ale když vypnu ventilátor tak to je normální.

přesně tohle jsem zažil ve Fiatu Punto, když jsem zapnul a vypnul klimu :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#12 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Pegos »

a čím to bylo????
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#13 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od doktor »

tak kecám , byl to fiat panda a důvodem je 40kw výkon.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#14 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Pegos »

Hmmm tak treba nekdo poradi na srazu
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 57
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Nové Město nad Metují
Vůz: V50 T5 AWD
Bydliště: Východní Čechy

#15 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od huntsmann »

Jak často to dělá? Nemá to spojitost se zapínáním kompresoru klimy?
_________________
Nyní: Volvo V50 T5 AWD
Bylo: Nebylo :-)

Členům VolvoKlubu nabízím provedení diagnostiky přes VIDA-DICE.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#16 Konstantní plyn, nerovnoměrný chod motoru

Příspěvek od Pegos »

huntsmann píše:Jak často to dělá? Nemá to spojitost se zapínáním kompresoru klimy?
Možné to bude, ale já klimu moc nepoužívám no zkusím se podívat na ukostření motoru a pak se bude hledat dál.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“