Koupil jsem XC70, která má obuty pneu Nokian WR A3, které, jak jsem vyčetl na netu, jsou zimní pneumatiky.
Má někdo zkušenosti s tím, jak moc je špatné či dobré jezdit přes léto na zimácích? Nikdy jsem to osobně nezkoušel.
Prodávající (dovozce) se mě snažil přesvědčit, jak je to super, že na mokru drží lépe než letní pneu.
Ale vážně - budu moc riskovat, když si je přes pvní léto na autě nechám a nové letní koupím až příští březen/duben?
Minulé léto jsem odjezdil na zimních Falken Eurowinter HS449. Přijde mi, že seděly líp jak většina letních gum, co jsem měl na autě. Jen teda v létě ubývaly trochu rychleji. Když bylo tepleji, při brždění jsem měl pocit, jako by se lepily k vozovce a přitom nebrzdily. Takže letos už jen letní. Všechno bylo v pohodě, skoro lepší než letňáky, až na to brždění. A o to jde...
_________________ 2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
Já nevím, že to pořád někdo řeší.
Prostě zimní gumy jsou na zimu, letní na léto. To je takový problém sehnat druhá kola i s gumama? To je ti líto těch "pár" peněz? Koupíš si auto za x-set tisíc a desítku na sadu kol nemáš?
Já mám druhou sezonu pirelky 235/60-18 letní a kdybych ty prachy za ně hodil do kanálu, tak to vyšlo nastejno, 11litrů v háji. 8tisíc a mají 3,5mm.
Nevidím nic špatného jezdit, nebo dojíždět zimní gumy v létě. Pokud člověk nejezdí jako magor, tak je to naprosto v pohodě
To je těžký, zase jinde jsem četl článek o tom, že lidem co jezdí jen svoje kratší pojížďky a ročně nenajedou ani 10 tis. tak se jim vyplatí celoročně jezdit na zimních.Pravda,myslelo se auta typu Felície a spol.Taky u spousty zimních pneu s opotřebováním lamelování mizí i když hloubka hlavních drážek ještě má dostatečnou hloubku.Zimní pneu s 4mm vzorku už se spíš podobá letní(směs teď neřeším).Pokud je člověk soudný a ví jak často a jakým stylem jezdí, tak to problém není.Sám mám 2 sady,ale už jsem zimáky taky dojížděl, není to hitparáda, ale automaticky vás to přes boudu taky nehodí.
A ještě jedna drobnost, jsme Volvofórum, jsou zde lidi co když mají opici tak mají i na banány,ale jsou zde většinou auta 10 a víc let a tomu odpovídá i to ostatní,řeší se zde auta za 20 t. a sada kol pak cenu auta zvojnásobí, zpravidla se na těchto autech ale řeší jiné věci.
Takže,všeho s mírou, kdo se rád sveze, jasně,2 sady, kdo jezdí 2 bloky ke Kaufu, stačí to.
zimní guma jetá v létě nepřináší žádné plusy, ba naopak. Rychleji se sjíždí, je více náchylná na aquaplaning, má docela špatné jízdní vlastnosti, protože je směs sama o sobě už dost měkká takže při 30°C je to celkem bláto.
Pokud chceš ušetřit, tak si kup nějaké Barumky na dojetí a je. Nevím proč sjíždět a ničit gumy, které jsou vcelku drahé.
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
Jenom k dopnění tématu,šel jsem se trochu projít po městě a všímal jsem si kol na autech, minimálně 30% aut měla zimní pneu a dost často skoro nové, taky skladba aut nevypadala na žádné socky, tak tito lidé už asi letos přezouvat nebudou a vesele si drandí dál.
Asi se to tu moc řeší.
selap píše:To je těžký, zase jinde jsem četl článek o tom, že lidem co jezdí jen svoje kratší pojížďky a ročně nenajedou ani 10 tis. tak se jim vyplatí celoročně jezdit na zimních.
Já s tou svojí herkou taky najezdím taktak tu desítku, protože mám ještě dodávku, dvě motorky a ještě někdy auto manželky. Tak jak to všechno ujezdit že? Po těch italských srágorách si asi letní gumy kupovat nebudu. budu mít dvě sady zimních. Ty hlubší na zimu a ty mělčí na léto. Na brzdu stejně moc nešlapu a přes 120 se dostanu opravdu velmi výjimečně.
Ja treba zimaky dojizdim v lete ne kvuli hloubce dezenu, ale protoze uz jsou starsi a na zimu moc tvrdy...nicmene na leto ideal, v rukavickach s nima nejezdim a nikdy jsem nemel problem.
Já osobně jezdím v létě na letních v zimě na zimních ale nevím proč by někteří nemohli dojíždět zimní gumy v létě když 3.5mm je na zimu málo a na léto ještě dost..
_________________ Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
raolsa píše:To je takový problém sehnat druhá kola i s gumama? To je ti líto těch "pár" peněz? Koupíš si auto za x-set tisíc a desítku na sadu kol nemáš?
Já se neptal na finance, já se ptal na zimní kola v létě. Tvoji reakci moc dobře nechápu.
Mne vzdycky po zime fascinuje, jak kdyz zacnou tyhle paraky co sou ted, tak na ceste, ktera je normalne celorocne bila, se zacnou nejdriv objevovat cerny koleje, a postupne ta cesta dost vyrazne ztmavne. Z toho je videt jak sou zimaky v lete "idealni" a musi super drzet na silnici, kdyz na to nekdo dupne a necha za sebou gumovej koberec. Pokud je do 20°, tak jeste asi jo, ale nad 20°, kdy silnice maji tak 30° a vys, to podle mne musi mit o dost horsi vlastnosti.
_________________ Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
raolsa píše:To je takový problém sehnat druhá kola i s gumama? To je ti líto těch "pár" peněz? Koupíš si auto za x-set tisíc a desítku na sadu kol nemáš?
Já se neptal na finance, já se ptal na zimní kola v létě. Tvoji reakci moc dobře nechápu.
Testoval jsem, díky pozdnímu prezuti, jak se chová auto ve 30 stupních na zimakach a nikdy více! Auto nesedí a v prudké letní bource by šlo v první zatáčce. Naštěstí jsem dojel do práce a předal hned spravkyni a ta zařídila zbytek. U Volva, které lidi řídí pro potěšeni bych se dobrovolně netrestal už vůbec. A to nemluvím o brzdné draze, fakt se člověk musí bát aby nenastala krizovka.
lidi jsou hovada, jezdím pravidelně do Chorvatska do malé osady kdy parkuje tak 100 aut a vždy se najdou auta ktery jsou už podezřelé tím že mají plechy bez poklic a na nich relativně pěkné zimní pneu řekl bych že to jsou trotli kteří ani nevědí na čem jezdí, prostě na podzim postaví auto do servisu tam jim nasadí nové zimní a je pokoj. Já osobně autem co jezdím jen po Čr tak dám 40tkm v zimě a pak pneu dojedu tzn. dalších 10tkm v létě a myslím že se chovají pořád lépe než nějaky číny.
Pravda,zimní gumy jsou měkčí,tím pádem mají dobrou přilnavost,bohužel se rychle sjedou, že řidiči jezdici na zimákách v létě je hazard jsou akorát keci,jak píše karelvolvo,raděj zimáky v létě než nějaká letní čína..
_________________ Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Já osobně jsem v minulosti vždycky měnil letní a zimní a ani mě nenapadlo používat celoročně ať už univerzální nebo zimní.
Ale momentálně jsem v situaci, kdy jsem koupil ojetou XC70, která je na zimních (asi po zimě, že?), a zároveň v sobotu se stěhují za prací do Bukurešti. Takže kdybych těď přezul, tak bych ty zimáky do kufru k zavazadlům už nenarval a musel bych se jich zbavit okamžitě. Navíc bych v Rumunsku zase v říjnu kupoval nové zimní pláště. Takže plán je dojet opatrně do Bukurešti a tam koupit letní a uskladnit zimní do podzimu na místě.