Moje V70 mě zásobuje problémy, takže tu mám další, o který bych se vámi rád podělil. Jedná se o problém se startováním. Vyměnil jsem baterii (originální 15 let starou za Exide 100Ah), žhavičky (Bosch), palivový fitr (MANN) a shodou okolností mi byly v T6R dělány cca před měsícem nové malé rozvody (jak jsem pochopil k palivovému čerpadlu) a seřízeny předstihy.
Motor občas chytne hned na poprvé během pár vteřin, ale tak jednou ze dvou studených startů to startuje jako dneska ráno:
Baterii, myslím, můžeme vyloučit. I úplně natlučená baterie startuje jako na videu. Za intenzivního modlení auto chytne tak na pátý, šestý pokus a pak se vyvalí hustý bílý dým z výfuku. Fakt super.

Problém se startem jsem měl i když auto stálo na sluníčku a bylo rozhicované jak v létě. Teploměr ukazoval 28˚C. A stejně to takhle blbě startovalo.
Když to takhle na pošesté chytne a hned to zase zhasím, tak to pak hned chytne napoprvé. To samé, když je motor jenom krátce (pár hodin) vypnutý, tak to chytá normálně. Jenom když to stojí dlouho (typicky přes noc), tak to jednou chytne napoprvé a jednou na popáté.
Je tu ještě jedna zajímavost. Po výměně žhaviček (problém se startováním byl i s těmi starými), mi palubní počítač přestal hlásit předehřev motoru (diesel vorheizen). Kontrolka žhavení v mém autě není. Vysvětluji si to tak, že teď se žhaví tak rychle, že to palubní počítač ani nestihne nahlásit.

Kdo ví, ať, prosím, poradí. Já osobně bych proměřil to žhavení (tj. voltmetrem, jestli žhavičky před startem dostanou svých 12V). Někdo mi říkal, že tahle klasická TDi musí žhavit i v letních hicech. No a pak mě napadá, že mi špatně udělali předstihy a že bych měl zase zajet do T6T, aby to dali do pořádku.
Nějaké další tipy??
