Tak sem utrpěl skoro 1000km v hnujdéji, co neměl ani rok a najetejch 15tkm a 100koní z atmosférický 1.4 řazený přes manuální 6tikvalt (nechápu proč, 5 by stačilo).
Stručně: jediná výhoda toho novýho sráče je nejspíš bezpečnost a spotřeba, tim to ale bohužel hasne.
Vzhled: to je věc vkusu, řekl bych že eurovkusu vyhovuje.
Interiér: nic tam nevrzalo, sedadla jak vězeňská pryčna, po 100km sem nevěděl jak si sednout a dojet pak za den cca 550km byl očistec.
Výbava: manuální klimatizace, volant, sedačka, pedály, elektrický okna s automatickým sjezdem řidičova okna pouze dolu, el. zrcadla. toť vše. Absence tempomatu mě nebetyčně krkala. Rádio, který mp3 umí, ale na zabití. Kdykoliv sem to chcípnul, tak to začlo flešku hrát od začátku, to sem myslel, že mi hrábne to pokaždý nastavovat. Dále vychytávka jménem tlumení osvětlení přístrojovky je skvělá věc, kdyby to hovadský rádio nesvítilo jak kráva bez vlivu toho točítka.
Motor: tim že sem jel sám, tak to celkem šlo, 150 ty bylo schopný držet poměrně vytrvale a sežralo to kolem 7l, což považuju za malej zázrak vzhledem k tomu, jak jsem s tim jel. Projev naprosto sterilní, a když sem si začal řikat, že to je hezkej zvuk, tak to byl hukot od kol.
Podvozek: největší tragedie celýho auta, todle kdyby dělala krabice, tak dělám generálku nápravu. Neuvěřitelnej přenos hluku od kol a nevim jestli ty hankook byly tak hrozný, nebo byl fakt podvozek v čudu, ale dost hrozný. V Jaruně je ve 150 tichounkato v porovnání s timdle a když něco, tak je to aerodynamický hluk a ne od podvozku. Hnujdej byl aerodynamicky tichej, ale hukot od kol takřka nesnesitelnej. Nevim co s tim kdo dělal, ale chovalo se to jak kdyby byl už načatej 1 čep, po 15tkm mi to přijde celkem brzo.
Brzdy: zajimavá vychytávka je, že když dlouho ustavičně brzdíte, tak to začne brzdit víc a víc, takže se naučíte kvůli dosažení konstantního brzdnýho účinku pomalu brzdu povolovat. Jinak pedál je velmi citlivý a nástup extra ostrý.
Takže na dlouhý cesty to kuli sedačkám neni, tak by si člověk řekl, že to je auto do města. Nojo, ale ta spojka je k zblití. Prostě jsem se s tim nebyl schopen kultivovaně rozjet. Jedinej funkční postup byl 2000ot a pomalu pustit spojku. Ten motor má tak mizernej krouťák odspoda, že to jinak prostě nešlo. Zlatá fobie 1.4mpi, tam byla spojka aspoň citlivá a dalo se rozjet jako člověk. Ještě do nedávna sem byl hrdej na to, že sem se rozjel se všim, co mi padlo do ruky, ale i30 mi to donutilo už neřikat. Ani 2h strávený ve štau stylem rozjet, popojet 10m a zastavit mi to nenaučilo.
Takže co s tim? No je to nový, tak to asi chvíli (čti záruku) přežije. Spojka bude nechutnej spotřebák, ale asi si na to ušetří tou nízkou spotřebou.
(NE)objektivní srovnání nový i30 s krabicí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12039
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#1 (NE)objektivní srovnání nový i30 s krabicí
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2207
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
#2 (NE)objektivní srovnání nový i30 s krabicí
Klasická předpojatá recenze To přece nemůžeš srovnávat, tvoje Jaruna je ve stavu novýho auta a ta cenovka je proti hnújdeji a v poměru k době trojnásobná.
Jinak v i30 jsem neměl možnost absvolvovat dlouhou cestu, ale třeba obligátní cíl posměchu vzhledem k pohodlí - Octavia, mi vždycky vyhovovala. Jasně, neni to obejvák, ale na dlouhou štreku ocenim daleko víc tvrdší sedačku, ze který mě neboleji záda, než třeba citroeňácký pohodlný sesle, ze kterejch se po 300km ani nehnu. Volvo je samozřejmě uplně mimo, tam je to prakticky americká sedačka s bočnim vedenim..
Jinak v i30 jsem neměl možnost absvolvovat dlouhou cestu, ale třeba obligátní cíl posměchu vzhledem k pohodlí - Octavia, mi vždycky vyhovovala. Jasně, neni to obejvák, ale na dlouhou štreku ocenim daleko víc tvrdší sedačku, ze který mě neboleji záda, než třeba citroeňácký pohodlný sesle, ze kterejch se po 300km ani nehnu. Volvo je samozřejmě uplně mimo, tam je to prakticky americká sedačka s bočnim vedenim..
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12039
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 (NE)objektivní srovnání nový i30 s krabicí
To neni jen o Jaruně, ale i o Kájovi. Ale tam je hluk vyšší a rychlosti převyšující 110km/h už je třápení zvířátek.
Ale na spoustu věcí co mě štvali sem už radši zapomněl a třeba je sem ještě dopíšu.
Například při snaze o ostřejší jízdu, zatočim volantem, nic, za chvíli to začne zatáčet, pak to srovnám a ještě furt zatáčim a za chvíli teprve jedu rovně. Jak kdyby na tom byly nějaký extra balony, nebo RWD pod plynem.
Středová poloha volantu je obzvláště vypečená vychytávka diky elektrickému posilovači. Musíte hodně zabrat volant z té pozice vysadit a pak už to jde dobře. Obzvláště zajímavé to je na lehce nakloněné dálnici, kde musíte mít polohu o chlup vedle středu, abyste jeli rovně a je to neskutečná námaha tam ten volant držet.
Co s rukama? 7/9 opírám L loket o tapec pod oknem, u dvojky jsem se naučil o madlo, ale tady nikde nic, kam by se nechala ruka opřít.
A k tej jedničkovej oktávce, tak s tou mam najeto cca 10tkm, protože sem si ji pučoval od našich na služebky a rozhodně to byla jiná liga. To auto mě ničim neuráželo, kromě toho, že tam furt bylo něco rozbitýho, ale to bylo spíš tim, že to naši moc neřešili, dokud jsem je k tomu fakt nedonutil. S jejich nájezdem 5tkm za rok to nějak nemělo cenu hrotit. Ale i byli hrozně spokojeni, jak jim to jezdi za 4,3. Klasika.
Ale na spoustu věcí co mě štvali sem už radši zapomněl a třeba je sem ještě dopíšu.
Například při snaze o ostřejší jízdu, zatočim volantem, nic, za chvíli to začne zatáčet, pak to srovnám a ještě furt zatáčim a za chvíli teprve jedu rovně. Jak kdyby na tom byly nějaký extra balony, nebo RWD pod plynem.
Středová poloha volantu je obzvláště vypečená vychytávka diky elektrickému posilovači. Musíte hodně zabrat volant z té pozice vysadit a pak už to jde dobře. Obzvláště zajímavé to je na lehce nakloněné dálnici, kde musíte mít polohu o chlup vedle středu, abyste jeli rovně a je to neskutečná námaha tam ten volant držet.
Co s rukama? 7/9 opírám L loket o tapec pod oknem, u dvojky jsem se naučil o madlo, ale tady nikde nic, kam by se nechala ruka opřít.
A k tej jedničkovej oktávce, tak s tou mam najeto cca 10tkm, protože sem si ji pučoval od našich na služebky a rozhodně to byla jiná liga. To auto mě ničim neuráželo, kromě toho, že tam furt bylo něco rozbitýho, ale to bylo spíš tim, že to naši moc neřešili, dokud jsem je k tomu fakt nedonutil. S jejich nájezdem 5tkm za rok to nějak nemělo cenu hrotit. Ale i byli hrozně spokojeni, jak jim to jezdi za 4,3. Klasika.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#4 (NE)objektivní srovnání nový i30 s krabicí
Jde o to, že se porovnávají jabka s hruškama. Buďte jednou objektivní a porovnávejte auta stejný třídy (rozměrů) a výbavy. Když si sednu do 10 let starý A8, BMW 7 nebo S klády a pak si sednu do uplně nový S40 tak se volvu tak vysměju že si raději půjdu koupit hjundé...opačně to funguje taky.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1814
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#5 (NE)objektivní srovnání nový i30 s krabicí
Problém je ,že hjundé se tě snaží přesvědčit jak je skvělá.Lukaso píše:Jde o to, že se porovnávají jabka s hruškama. Buďte jednou objektivní a porovnávejte auta stejný třídy (rozměrů) a výbavy. Když si sednu do 10 let starý A8, BMW 7 nebo S klády a pak si sednu do uplně nový S40 tak se volvu tak vysměju že si raději půjdu koupit hjundé...opačně to funguje taky.
Naši ji maji a ten podvozek je fakt těžká tragedie .
Ale je fakt ,že za ty peníze nemůžeš čekat komfort.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#6 (NE)objektivní srovnání nový i30 s krabicí
já tu filosofii nemam...ale když vezmu co můžu mít za 250 k za nový auto tak asi myslím, že na tom ještě tak hrozně nejsou...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#7 (NE)objektivní srovnání nový i30 s krabicí
Já jsem rád, že i30ku někdo srovnal s tím, v čem jezdíme my. a vůbec mi nevadí, že jsou to hrušky s jabkama,
auta se dělají stále víc pohlednější a někoho to může svádět k nákupu levnějšího, s tím že ušetří. a neušetří. . .
Uvítal bych také jízdní pocity někoho z volvistů s Dusterem, měl-li někdo tu možnost.
A také, měl-li někdo možnost jízdy za volantem těch úplně nových číňanů - konkurence octávky a superbů.
auta se dělají stále víc pohlednější a někoho to může svádět k nákupu levnějšího, s tím že ušetří. a neušetří. . .
Uvítal bych také jízdní pocity někoho z volvistů s Dusterem, měl-li někdo tu možnost.
A také, měl-li někdo možnost jízdy za volantem těch úplně nových číňanů - konkurence octávky a superbů.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 22 Odpovědi
- 2837 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Haben
-
- 5 Odpovědi
- 539 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nosound89
-
- 8 Odpovědi
- 590 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pekelnik
-
- 13 Odpovědi
- 873 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dodike 850