Kudy ten olej z 960 teče?

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 251
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#1 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od StepanB »

Ahoj, obracím se s prosbou o radu místních znalců. Z auta mi uniká olej a nedaří se přijít na to, kudy. Známý opravář, Volva neznalý, ale jinak docela příčetný, vyloučil unik zpod víka ventilů a nezdá se mu ani, že by to bylo těsnění pod hlavou. Je vidět, že to teče buď zezadu motoru nebo zleva někde tak mezi pátým a šestým válcem. Má B6304S nějaká další oblíbená místa, kterými si značkuje teritorium?

Ještě jedna poznámka, kdyby to s tím náhodou souviselo - několikrát (ale ne vždy) se mi v poslední době stalo, že když jsem více zatopil, šel z větráků hnusný smrad.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od tomasss »

Je treba si ujasnit, jestli to teda tece zezadu nebo zboku :) zezadu to muze tect treba pres gufero snimace polohy vacky, pokud zboku, tak tam to muze mit jen tri mista - tesneni ventilovyho vika, tesneni pod hlavou nebo prasklina v hlave/bloku.
Chce to ocistit a odmastit a pak nekde v klidu u nastartovanyho motoru pozorovat kde to zacne rosit.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 251
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#3 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od StepanB »

Mělo by to těsnění pod hlavou nebo prasklý blok ještě nějaké jiné příznaky? Auto se nepřehřívá a nedávný test CO v chladící kapalině nenašel. Pravda, občas do expanzky něco doleju.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od tomasss »

Tyhle motory jsou znamy tim, ze olejovy a vodni kanaly jsou moc blizko povrchu bloku, a teplotnim namahanim muzou vznikat mikrotrhliny. Podle toho kde to praskne, prolina pak ven bud olej nebo voda, nejcasteji se tak stava mezi zadnima vyfukovyma kanalama (3/4, 4/5, 5/6).
Pokud je to tenhle pripad, nijak jinak se to neprojevi, proste bude ubyvat olej a motor bude z boku zlitej.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od Sergej »

Moze tiect z odvetravania, hlavne ak uz ma motor nieco za sebou a tlakuje popod kruzky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 960

#6 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od mnnnmnn »

Snímač ppolohe bil vyměněn před 2 roky tak bi to bilo divne ze tam teče.
Jestli ste cítili smrad benzínu tak bi to mohlo bejt ot tě listí na konci liště někdy tam unikalo trochu benzínu. Zavolejte vysvětlím
_________________
braveheart 1921

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 251
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#7 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od StepanB »

Vítězem se stalo gufero kliky. Ovšem teče to pomálu. Z toho plyne závěr, že motoru těch 13 litrů na sto nestačí, cítí se podvyživený a proto v nouzi vezme za vděk i olejem.

Do výsledné směsi hnusu na přechodu mezi motorem a převodovkou naopak přispívá i tekoucí řízení.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od tomasss »

Si nejak nedovedu predstavit, jak to zespoda z gufera kliky skrz skrin prevodovky obleje motor nahore mezi patym a sestym vyfukovym svodem...nemas tam tech uniku vic?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 251
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#9 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od StepanB »

tomasss píše:Si nejak nedovedu predstavit, jak to zespoda z gufera kliky skrz skrin prevodovky obleje motor nahore mezi patym a sestym vyfukovym svodem...nemas tam tech uniku vic?
To s tou klikou byl závěr prohlídky u Marry. Chvíli jsem si říkal, že přece nebudu vyvracet názor experta, ale zrovna dneska jsem o tom přemýšlel, ze to nějak nesedí.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#10 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od talent »

U mňa nastal podobý problém na tomto motore.
Zdá sa mi že to tečie okoklo trubky odvetrávania a potom vzadu.Doteraz to pomali slzilo,ale teraz už kvapká dosť.
Musím umyť a pozrieť.Skúsil by som pretesniť naprv viečko.Je v tom nejaká zrada? Je nejaké špecialne tesnenie okolo trubky odvetrávania.Vidím tam nejakú kocku.
Aké sú momenty pre zaťahovanie šrobov a postup?
Dík.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#11 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od talent »

Tak som o málo múdrejší.
Dal som dole plastový kryt.
Olej vyviera z viečka ventilov.
Vyčistil som všetky dutinky a pojazdil som.Ale po krárkej jazde sa mi naplnili až tri jazierka pod druhou cievkou.
Ešte to zkúsim znova vyčistiť a ešte presnejšie identifikovať.
Aj som dnes vymenil hadičkovú spojku na podtlak bola ako kaša,ktorý vedie z odvetrávača.
Chcel bay som vedieť ,ako to pracuje - či to nie zapchaté.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od Sergej »

talent píše:Tak som o málo múdrejší.
Dal som dole plastový kryt.
Olej vyviera z viečka ventilov.
Vyčistil som všetky dutinky a pojazdil som.Ale po krárkej jazde sa mi naplnili až tri jazierka pod druhou cievkou.
Ešte to zkúsim znova vyčistiť a ešte presnejšie identifikovať.
Aj som dnes vymenil hadičkovú spojku na podtlak bola ako kaša,ktorý vedie z odvetrávača.
Chcel bay som vedieť ,ako to pracuje - či to nie zapchaté.
Pozri ci priestor pre sviecku je od oleja. Ak ano tak to prelina tesniacim kruzkom v deliacej rovine veko-hlava. Ako by sa inak zaplnili prelisy okolo cievok ma nenapada, ak neberiem do uvajy porovity alebo prasknuty material veka ventilov.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#13 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od talent »

Pozdravujem,
takže záhada kadial to tečie je odhalená.
Ja,alebo starší - čiže slepší mechanik bez brílí - pri výmene cievky uvolnil a nedotiahol vedlajší šrób ktorý drží viečko.
On sa viac uvolnil a tadial to presakovalo.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od Sergej »

talent píše:Pozdravujem,
takže záhada kadial to tečie je odhalená.
Ja,alebo starší - čiže slepší mechanik bez brílí - pri výmene cievky uvolnil a nedotiahol vedlajší šrób ktorý drží viečko.
On sa viac uvolnil a tadial to presakovalo.
Cievky maju ale samostane sroby :-)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#15 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od talent »

Šak práve najprv sa odiahol nedopatrením ten nepravý a tak ostal ,potom už ten pravý na cievke.
A poznámka - v Japonsku vyrobené cievky majú až dva šróby.
Vie niekto akým momentom sa doťahujú viečkové skrutky?
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 251
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#16 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od StepanB »

Tak jsem nějakou dobu jezdil a drobně dolíval, ale teď se mi to náhle rozežralo stylem zhruba šest až osm deci na tisíc kilometrů. Při stání na místě pod autem přibudou pokaždé zhruba čtyři fleky jako dvacetikoruna, většina povodně se tedy koná za jízdy.

Přetěsnilo se gufero vačky, nezabralo to. Vyloučil se únik přes uložení kliky. A furt to teče zezadu a zadního levého rohu motoru. V servisu navrhují přetěsnit víko ventilů s tím, že pak už to může být jen oblíbená hlava.

Zároveň navrhují použít nějaký přípravek, který kudy teče, tudy těsní a obnovuje pružnost všech možných věci v motoru, které mají být pružné. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od Sergej »

talent píše:Šak práve najprv sa odiahol nedopatrením ten nepravý a tak ostal ,potom už ten pravý na cievke.
A poznámka - v Japonsku vyrobené cievky majú až dva šróby.
Vie niekto akým momentom sa doťahujú viečkové skrutky?
Ventilove veko 17Nm. Plastovy kryt cievok sa neudava.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od Sergej »

StepanB píše: Zároveň navrhují použít nějaký přípravek, který kudy teče, tudy těsní a obnovuje pružnost všech možných věci v motoru, které mají být pružné. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?
V ziadnom pripade nech nic podobne nepouzivaju. Ventilove veko je lepene (Loctite 510). Nech sa tam neopovazia nakydat silikon. Daj to spravit niekomu co sa Volvami zivi. Jeden motor po "opravarovi" mam doma a nie je to ziadna vyhra. Moze to tiect zadnymi guferami a zatkou na sacej vacke. Potom uz len skontrolovat odvetranie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 251
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#19 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od StepanB »

Sergej píše: Daj to spravit niekomu co sa Volvami zivi. Jeden motor po "opravarovi" mam doma a nie je to ziadna vyhra. Moze to tiect zadnymi guferami a zatkou na sacej vacke. Potom uz len skontrolovat odvetranie.
Ve dvou specializovaných servisech jsem už s tím byl. Pokaždé byl jejich verdikt docela neurčitý s tím, že ten unik je malý, že to asi žere motor a že kdyby to bylo něco většího, tak to bude určitě to těsnění pod hlavou a s tím nechceme nic mít. Ani jednou jsem neslyšel "teče to odsud a dá se s tím děla to a to". Proto jsem se na doporučení obrátil na "obyčejný" servis. Ne že by zatím problém vyřešili, ale alespoň mají snahu.

Jinak jsem dnes narazil na tuto diskusi http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=70565%20...
Ke konci vlákna tam je obrázek motoru s místem úniku a právě toto je v mém případě nejvyšší viditelný bod na motoru, který je od oleje. Pokud jsem to ze švédštiny správně vyluštil, tak diskuse končí s tím, že nikdo neví, jak problém vyřešit. Nevíte někdo, o co může jít?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#20 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od tomasss »

StepanB píše:Ke konci vlákna tam je obrázek motoru s místem úniku a právě toto je v mém případě nejvyšší viditelný bod na motoru, který je od oleje.
To >vypada< jako kdyby tam mel bejt sroub s nejakou obdelnikovou podlozkou, bohuzel nemam ted auto u sebe abych se mohl podivat...
Je v ty dire zavit? Mas tam to co je na mym obrazku?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od Sergej »

Moze to tam stekat zle zalepenou rovinou veka vacky. Samotny unik nevidiet, iba miesto kde sa olej zhromazduje.
Dalsia vec je, ze blok vyzaduje urcite spoje tesnit hydraulickym utesnovacom (tekute tesnenie). Pravdepodobne su blizko olejoveho alebo vodneho kanala.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 251
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#22 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od StepanB »

tomasss píše:To >vypada< jako kdyby tam mel bejt sroub s nejakou obdelnikovou podlozkou, bohuzel nemam ted auto u sebe abych se mohl podivat...
Je v ty dire zavit? Mas tam to co je na mym obrazku?
Na ten závit se podívám, teď si nejsem jistý. Nicméně mě ještě večer napadlo šáhnout za tenhle výstupek směrem ke svodu a narazil jsem tam na jakousi hmotu o konzistenci houby, která tam držela a byla celá nasáklá olejem.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#23 Kudy ten olej z 960 teče?

Příspěvek od talent »

Pozdravujem,

Ja som našiel unik pod motorom,asi chladič oleja.
Taký veľký šroob viac ako 40mm hlava.Dotiahol som to blickami a lepšie.
Ostávala kaluž na šusumelej hmote...
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“