Podivné ubývání chladiva
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Domažlice
- Vůz: V70 D5 120 kw
#1 Podivné ubývání chladiva
Zdravím,
vlastním Volvo V70 D5 120 kw, rok 2003. Najeto 258 tis. Ve 255 dělány rozvody + vodní pumpa preventivně.
Mám takový problém. Zhruba 900 km po výměně se mi rozsvítila upozornění: málo chladící kapaliny. Zastavil jsem, v nádobce bylo pod minimem, otevřel jsem nádobku, ufoukl se tlak a kapalina se sama vrátila na max. Promačkal jsem hadice, pustil topení v domění, že je ještě zavzdušněnej chladící systém a skutečně to hodně vybublalo a dolil jsem asi půl litru. Dalších cca 500 km nic a opět ta samá situace. Otevřel jsem nádobku, ufoukl se tlak a kapalina se vrátila zpět na maximum. Od té doby už jsem ale nic dolévat nemusel. Vždy se vrátí do původní hladiny.
Ihned jsem volal do servisu, tak mi řekli, že to s jejich výměnou nemůže mít nic společnýho a že nejspíš fouklo těsnění pod hlavou. Tomu se mi ale nechce věřit, protože:
Někdy i 200 km neudělá nic, pak se mi to stane třeba každých 10 km. Má na to vliv okolní teploty. Když jsou teploty kolem nuly, je vše ok. Odpoledne za tepla už to blbne. Zkusil jsem vyměnit tlakové víčko nádobky. Bez úspěchu. Topení topí, pod víčkem oleje je čisto a co nechápu je, že pravá strana chladiče včetně spodní hadice (při pohledu zepředu do motoru) je i po celodenní jízdě úplně studená. Co vím tak rozdíl mezi vstupem a výstupem do chladiče by měl být max do 10 stupňů. Takže termostat? Ale zase si říkám, že kdyby to byl termostat a jelo to celou dobu na malý okruh tak se to snad musí přehřívat, nebo ne? Teplota drží pořád stejně, nepřehřívá se.
Nebo to nedej bože fakt může být to těsnění pod hlavou???
Předem děkuju za rady.
Tom
vlastním Volvo V70 D5 120 kw, rok 2003. Najeto 258 tis. Ve 255 dělány rozvody + vodní pumpa preventivně.
Mám takový problém. Zhruba 900 km po výměně se mi rozsvítila upozornění: málo chladící kapaliny. Zastavil jsem, v nádobce bylo pod minimem, otevřel jsem nádobku, ufoukl se tlak a kapalina se sama vrátila na max. Promačkal jsem hadice, pustil topení v domění, že je ještě zavzdušněnej chladící systém a skutečně to hodně vybublalo a dolil jsem asi půl litru. Dalších cca 500 km nic a opět ta samá situace. Otevřel jsem nádobku, ufoukl se tlak a kapalina se vrátila zpět na maximum. Od té doby už jsem ale nic dolévat nemusel. Vždy se vrátí do původní hladiny.
Ihned jsem volal do servisu, tak mi řekli, že to s jejich výměnou nemůže mít nic společnýho a že nejspíš fouklo těsnění pod hlavou. Tomu se mi ale nechce věřit, protože:
Někdy i 200 km neudělá nic, pak se mi to stane třeba každých 10 km. Má na to vliv okolní teploty. Když jsou teploty kolem nuly, je vše ok. Odpoledne za tepla už to blbne. Zkusil jsem vyměnit tlakové víčko nádobky. Bez úspěchu. Topení topí, pod víčkem oleje je čisto a co nechápu je, že pravá strana chladiče včetně spodní hadice (při pohledu zepředu do motoru) je i po celodenní jízdě úplně studená. Co vím tak rozdíl mezi vstupem a výstupem do chladiče by měl být max do 10 stupňů. Takže termostat? Ale zase si říkám, že kdyby to byl termostat a jelo to celou dobu na malý okruh tak se to snad musí přehřívat, nebo ne? Teplota drží pořád stejně, nepřehřívá se.
Nebo to nedej bože fakt může být to těsnění pod hlavou???
Předem děkuju za rady.
Tom
#2 Podivné ubývání chladiva
Ahoj, bohužel mám úplně stejnou zkušenost co ty a bylo to těsnění pod hlavou.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3 Podivné ubývání chladiva
těsnění pod hlavou, taky jsem řešil
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#4 Podivné ubývání chladiva
Asi víš blbě to s tím vstupem a výstupem kde jsi vzal těch 10 stupňů ??
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Domažlice
- Vůz: V70 D5 120 kw
#5 Podivné ubývání chladiva
Hajnej a Jarda. Diky. Moc jste me nepotesili ale. Ale zase na druhou stranu prvni zavada na motoru od doby co jsem ho ve 140 tis poridil. Snad oprava probehne v poho a bude zase slouzit bez problemu dal.
Karel. Ted jsem si sam uvedomil,ze jsem napsal blbost. Nevim kde jsem to vzal,neco jsem kdysi cetl a nejak mi to uvizlo v hlave a pomichal jsem jabka s hruskama. Kazdopadne abych na jedne strane neudrzel ruku a na druhe strane byla hadice uplne ledova, to fakt normalni neni.
No nic. Jde se obednat servis. Diky panove.
Karel. Ted jsem si sam uvedomil,ze jsem napsal blbost. Nevim kde jsem to vzal,neco jsem kdysi cetl a nejak mi to uvizlo v hlave a pomichal jsem jabka s hruskama. Kazdopadne abych na jedne strane neudrzel ruku a na druhe strane byla hadice uplne ledova, to fakt normalni neni.
No nic. Jde se obednat servis. Diky panove.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#6 Podivné ubývání chladiva
Motor pouští vodu do chladiče cca 90 stupňů a teď v zimě si myslím že s chladiče zpět může klidně voda mít teplotu okolí ! Jinak po opravě kdy je voda vypuštěna je normální že po nějakých kilometrech klesne a je potřeba dolít a s tím servisem buď opatrný dobře zvaž komu to svěříš !Tom.K. píše:Hajnej a Jarda. Diky. Moc jste me nepotesili ale. Ale zase na druhou stranu prvni zavada na motoru od doby co jsem ho ve 140 tis poridil. Snad oprava probehne v poho a bude zase slouzit bez problemu dal.
Karel. Ted jsem si sam uvedomil,ze jsem napsal blbost. Nevim kde jsem to vzal,neco jsem kdysi cetl a nejak mi to uvizlo v hlave a pomichal jsem jabka s hruskama. Kazdopadne abych na jedne strane neudrzel ruku a na druhe strane byla hadice uplne ledova, to fakt normalni neni.
No nic. Jde se obednat servis. Diky panove.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 67
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
- Bydliště: Mladá Boleslav
#7 Podivné ubývání chladiva
Zdravím,mam ten samy problém s fridexem.A taky mi to začalo hned po rozvodech.Jeste v den po převzetí jsem dojel domu a hlásilo málo kapaliny,dolil jsem a pak znova asi za mesic.Ted to sleduju a zase klesá.Rozvody byly dělaný v prosinci.V úterý jde to T6R..
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico
Volvo V60 T6 AWD Heico
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#8 Podivné ubývání chladiva
Aspoň budou mít práci !papin.pazdera píše:Zdravím,mam ten samy problém s fridexem.A taky mi to začalo hned po rozvodech.Jeste v den po převzetí jsem dojel domu a hlásilo málo kapaliny,dolil jsem a pak znova asi za mesic.Ted to sleduju a zase klesá.Rozvody byly dělaný v prosinci.V úterý jde to T6R..
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 67
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
- Bydliště: Mladá Boleslav
#9 Podivné ubývání chladiva
kolik pak to těsnění pod hlavou vychází?at vím předběžně..Mam tam toho více k opraveD5 120kw 219tkm
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico
Volvo V60 T6 AWD Heico
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#10 Podivné ubývání chladiva
Si tě vychutnají těsnění, broušení, tlakovíní, hydroštely, šrouby, práce 15 stačit nebude. Pokud to netlakuje neřeš to zatím
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 67
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
- Bydliště: Mladá Boleslav
#11 Podivné ubývání chladiva
No to je pěkný,tak snad budou mít stejný názor neřešit jako ty.Jen se zeptám,co myslíš tím tlakovanim a jak to poznám ze to tlakuje?karelvolvo píše:Si tě vychutnají těsnění, broušení, tlakovíní, hydroštely, šrouby, práce 15 stačit nebude. Pokud to netlakuje neřeš to zatím
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico
Volvo V60 T6 AWD Heico
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#12 Podivné ubývání chladiva
Když to bude tlakovat tak bys měl mít kolem zátky mokro, a když opatrně po jízdě odpustíš tlak a pak to projedeš stačí zlehka chvíli už by tam znova tlak být neměl
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 67
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
- Bydliště: Mladá Boleslav
#13 Podivné ubývání chladiva
Díky za info,podle toho co píšeš,mi to zatím nedělalo(klep,klep).Budu sledovat..karelvolvo píše:Když to bude tlakovat tak bys měl mít kolem zátky mokro, a když opatrně po jízdě odpustíš tlak a pak to projedeš stačí zlehka chvíli už by tam znova tlak být neměl
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico
Volvo V60 T6 AWD Heico
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 87
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC90 V8 LPG, XC70 3,2
#14 Podivné ubývání chladiva
Mám stejný problém. Ujedu třeba 200 km v kuse a nic, ale jen co někde na chvilku zastavím motor, tak pak upouštím tlak z nádobky co pár km. Někdy se po upuštění tlaku voda zastaví na horní rysce, někdy se začne hrnout přes hrdlo ven. Tlak v hadici je takový, že ji silou prstů zmáčknu cca o 1cm. Cladící kapalina se mi ztrácí pravděpodobně přes víčko a teď jsem zjistil, že i v okolí radiátoru topení, protože mám mokro pod koberečkem řidiče. Co cca 500 km musím vodu dolívat, ale nepravidelně.Tom.K. píše: No nic. Jde se obednat servis. Diky panove.
Můj postup byla výměna tesnění pod hlavou, rovnání hlavy a tlaková zkouška.
Problém je pořád stejný. Se zvyšující se venkovní teplotou se to horší.
S největší pravděpodobností je prasklý blok, proto sháním nový nebo kompletní motor na výměnu
Snad na tom budeš lépe.
_________________
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Podivné ubývání chladiva
Ověř si víčko, umí mu zhebnout ventilky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3226
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#16 Podivné ubývání chladiva
Než sundavat hlavu, tak nejdříve zjistit příčinu !
Pokud si někdo není jistý tím, zda mu nefouklo těsnění pod hlavou, tak není nic jednoduššího, než si nechat ověřit přítomnost CO2 v chladící kapalině. T.j. průkaz úniku spalin do vody a tedy důvod tlakování.
Měl by to umět každý (slušný) autoservis, co spravuje motory.
Je na to taková skleněná trubička se zátkou , která se nasadí místo víčka expanzky - vypadá to v principu podobně jako vývojka na plyn co se nasazuje na demižon při kvasení vína, akorát vzduch neprochází vodou ale činidlem. Test se provádí na běžícím motoru, místo víčka se nasadí měřidlo.
V případě, že v chladící kapalině je CO2, tak původně zelená tekutina činidla jasně zmodrá a je vymalováno = těsnění (případně prasklý blok )
Činidlo je samoobnovitelné, t.j. pokud se nechá chvilku stát, tak plyn z něj vyprchá a zase se mu vrátí původní barva.
Dá se to i koupit, ale lepší je si zaplatit stovku nebo dvě za test, stejně to člověk využije tak jednou za vlastnictví auta.
např.:
http://www.mojedilna.net/mojedilna-net/eshop/22-1-Diagnosticke-pristroje-Testery/229-2-Testery-tlaku-a-podtlaku/5/815-Tester-tesnosti-a-uniku-CO2-pod-tesnenim-hlavy
mimochodem, fouklé těsnění je u D5 docela běžný problém (oproti TDi).
Pokud si někdo není jistý tím, zda mu nefouklo těsnění pod hlavou, tak není nic jednoduššího, než si nechat ověřit přítomnost CO2 v chladící kapalině. T.j. průkaz úniku spalin do vody a tedy důvod tlakování.
Měl by to umět každý (slušný) autoservis, co spravuje motory.
Je na to taková skleněná trubička se zátkou , která se nasadí místo víčka expanzky - vypadá to v principu podobně jako vývojka na plyn co se nasazuje na demižon při kvasení vína, akorát vzduch neprochází vodou ale činidlem. Test se provádí na běžícím motoru, místo víčka se nasadí měřidlo.
V případě, že v chladící kapalině je CO2, tak původně zelená tekutina činidla jasně zmodrá a je vymalováno = těsnění (případně prasklý blok )
Činidlo je samoobnovitelné, t.j. pokud se nechá chvilku stát, tak plyn z něj vyprchá a zase se mu vrátí původní barva.
Dá se to i koupit, ale lepší je si zaplatit stovku nebo dvě za test, stejně to člověk využije tak jednou za vlastnictví auta.
např.:
http://www.mojedilna.net/mojedilna-net/eshop/22-1-Diagnosticke-pristroje-Testery/229-2-Testery-tlaku-a-podtlaku/5/815-Tester-tesnosti-a-uniku-CO2-pod-tesnenim-hlavy
mimochodem, fouklé těsnění je u D5 docela běžný problém (oproti TDi).
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#17 Podivné ubývání chladiva
Tak zas bych rozděloval tlak a tlak. On i ve správně fungujícím chladícím systému je za běhu motoru tlak výrazně větší než atmosférický. To není závada, ale princip
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Podivné ubývání chladiva
No mě dost překvapilo, když sem nafoukal víčko na 1,5 baru a pak teprve upustilo Ale je to tak, je na něm psáno 150kPa.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#19 Podivné ubývání chladiva
dobře, ale tenhle tlak je tak velký, že ti srazí hladinu kapaliny někam do hadic pod nádobkuFíla píše:Tak zas bych rozděloval tlak a tlak. On i ve správně fungujícím chladícím systému je za běhu motoru tlak výrazně větší než atmosférický. To není závada, ale princip
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Domažlice
- Vůz: V70 D5 120 kw
#20 Podivné ubývání chladiva
Tak jsem našel mechanika, bývalýho servismana ve volvu, nyní dělá volva na sebe. Okamžitě věděl, prý typická záležitost u D5 kolem čtvrt milionu km. Prý mezi 4-5 válcem je nějaký kanálek, kde je slabší místo a foukne to do vody. Opravná sada těsnění, šrouby atd do 170 E, líznutí hlavy + práce. No, snad to zmákne na jedničku.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#21 Podivné ubývání chladiva
O toho mechanika by ses měl podělit, jihočeši určitě ocení. Pořád tady někoho vidím lovit servis na jihu Čech.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 11 Odpovědi
- 695 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 11 Odpovědi
- 1189 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zkumavka
-
- 22 Odpovědi
- 1474 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Laurel