Podivné ubývání chladiva

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 9 roků
Bydliště: Domažlice
Vůz: V70 D5 120 kw

#1 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od Tom.K. »

Zdravím,

vlastním Volvo V70 D5 120 kw, rok 2003. Najeto 258 tis. Ve 255 dělány rozvody + vodní pumpa preventivně.

Mám takový problém. Zhruba 900 km po výměně se mi rozsvítila upozornění: málo chladící kapaliny. Zastavil jsem, v nádobce bylo pod minimem, otevřel jsem nádobku, ufoukl se tlak a kapalina se sama vrátila na max. Promačkal jsem hadice, pustil topení v domění, že je ještě zavzdušněnej chladící systém a skutečně to hodně vybublalo a dolil jsem asi půl litru. Dalších cca 500 km nic a opět ta samá situace. Otevřel jsem nádobku, ufoukl se tlak a kapalina se vrátila zpět na maximum. Od té doby už jsem ale nic dolévat nemusel. Vždy se vrátí do původní hladiny.

Ihned jsem volal do servisu, tak mi řekli, že to s jejich výměnou nemůže mít nic společnýho a že nejspíš fouklo těsnění pod hlavou. Tomu se mi ale nechce věřit, protože:

Někdy i 200 km neudělá nic, pak se mi to stane třeba každých 10 km. Má na to vliv okolní teploty. Když jsou teploty kolem nuly, je vše ok. Odpoledne za tepla už to blbne. Zkusil jsem vyměnit tlakové víčko nádobky. Bez úspěchu. Topení topí, pod víčkem oleje je čisto a co nechápu je, že pravá strana chladiče včetně spodní hadice (při pohledu zepředu do motoru) je i po celodenní jízdě úplně studená. Co vím tak rozdíl mezi vstupem a výstupem do chladiče by měl být max do 10 stupňů. Takže termostat? Ale zase si říkám, že kdyby to byl termostat a jelo to celou dobu na malý okruh tak se to snad musí přehřívat, nebo ne? Teplota drží pořád stejně, nepřehřívá se.

Nebo to nedej bože fakt může být to těsnění pod hlavou???

Předem děkuju za rady.

Tom

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 18
Registrován: 12 roků 4 měsíce

#2 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od jarda1234 »

Ahoj, bohužel mám úplně stejnou zkušenost co ty a bylo to těsnění pod hlavou.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od hajnej »

těsnění pod hlavou, taky jsem řešil
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#4 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od karelvolvo »

Asi víš blbě to s tím vstupem a výstupem kde jsi vzal těch 10 stupňů ??
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 9 roků
Bydliště: Domažlice
Vůz: V70 D5 120 kw

#5 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od Tom.K. »

Hajnej a Jarda. Diky. Moc jste me nepotesili ale. :-) Ale zase na druhou stranu prvni zavada na motoru od doby co jsem ho ve 140 tis poridil. Snad oprava probehne v poho a bude zase slouzit bez problemu dal.

Karel. Ted jsem si sam uvedomil,ze jsem napsal blbost. Nevim kde jsem to vzal,neco jsem kdysi cetl a nejak mi to uvizlo v hlave a pomichal jsem jabka s hruskama. :-) Kazdopadne abych na jedne strane neudrzel ruku a na druhe strane byla hadice uplne ledova, to fakt normalni neni.

No nic. Jde se obednat servis. Diky panove.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#6 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od karelvolvo »

Tom.K. píše:Hajnej a Jarda. Diky. Moc jste me nepotesili ale. :-) Ale zase na druhou stranu prvni zavada na motoru od doby co jsem ho ve 140 tis poridil. Snad oprava probehne v poho a bude zase slouzit bez problemu dal.

Karel. Ted jsem si sam uvedomil,ze jsem napsal blbost. Nevim kde jsem to vzal,neco jsem kdysi cetl a nejak mi to uvizlo v hlave a pomichal jsem jabka s hruskama. :-) Kazdopadne abych na jedne strane neudrzel ruku a na druhe strane byla hadice uplne ledova, to fakt normalni neni.

No nic. Jde se obednat servis. Diky panove.
Motor pouští vodu do chladiče cca 90 stupňů a teď v zimě si myslím že s chladiče zpět může klidně voda mít teplotu okolí ! Jinak po opravě kdy je voda vypuštěna je normální že po nějakých kilometrech klesne a je potřeba dolít a s tím servisem buď opatrný dobře zvaž komu to svěříš !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
Bydliště: Mladá Boleslav

#7 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od papin.pazdera »

Zdravím,mam ten samy problém s fridexem.A taky mi to začalo hned po rozvodech.Jeste v den po převzetí jsem dojel domu a hlásilo málo kapaliny,dolil jsem a pak znova asi za mesic.Ted to sleduju a zase klesá.Rozvody byly dělaný v prosinci.V úterý jde to T6R..
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#8 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od karelvolvo »

papin.pazdera píše:Zdravím,mam ten samy problém s fridexem.A taky mi to začalo hned po rozvodech.Jeste v den po převzetí jsem dojel domu a hlásilo málo kapaliny,dolil jsem a pak znova asi za mesic.Ted to sleduju a zase klesá.Rozvody byly dělaný v prosinci.V úterý jde to T6R..
Aspoň budou mít práci !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
Bydliště: Mladá Boleslav

#9 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od papin.pazdera »

kolik pak to těsnění pod hlavou vychází?at vím předběžně..Mam tam toho více k opraveD5 120kw 219tkm
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#10 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od karelvolvo »

Si tě vychutnají těsnění, broušení, tlakovíní, hydroštely, šrouby, práce 15 stačit nebude. Pokud to netlakuje neřeš to zatím
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
Bydliště: Mladá Boleslav

#11 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od papin.pazdera »

karelvolvo píše:Si tě vychutnají těsnění, broušení, tlakovíní, hydroštely, šrouby, práce 15 stačit nebude. Pokud to netlakuje neřeš to zatím
No to je pěkný,tak snad budou mít stejný názor neřešit jako ty.Jen se zeptám,co myslíš tím tlakovanim a jak to poznám ze to tlakuje?
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#12 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od karelvolvo »

Když to bude tlakovat tak bys měl mít kolem zátky mokro, a když opatrně po jízdě odpustíš tlak a pak to projedeš stačí zlehka chvíli už by tam znova tlak být neměl
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
Bydliště: Mladá Boleslav

#13 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od papin.pazdera »

karelvolvo píše:Když to bude tlakovat tak bys měl mít kolem zátky mokro, a když opatrně po jízdě odpustíš tlak a pak to projedeš stačí zlehka chvíli už by tam znova tlak být neměl
Díky za info,podle toho co píšeš,mi to zatím nedělalo(klep,klep).Budu sledovat..
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 87
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC90 V8 LPG, XC70 3,2

#14 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od Marcus »

Tom.K. píše: No nic. Jde se obednat servis. Diky panove.
Mám stejný problém. Ujedu třeba 200 km v kuse a nic, ale jen co někde na chvilku zastavím motor, tak pak upouštím tlak z nádobky co pár km. Někdy se po upuštění tlaku voda zastaví na horní rysce, někdy se začne hrnout přes hrdlo ven. Tlak v hadici je takový, že ji silou prstů zmáčknu cca o 1cm. Cladící kapalina se mi ztrácí pravděpodobně přes víčko a teď jsem zjistil, že i v okolí radiátoru topení, protože mám mokro pod koberečkem řidiče. Co cca 500 km musím vodu dolívat, ale nepravidelně.

Můj postup byla výměna tesnění pod hlavou, rovnání hlavy a tlaková zkouška.
Problém je pořád stejný. Se zvyšující se venkovní teplotou se to horší.
S největší pravděpodobností je prasklý blok, proto sháním nový nebo kompletní motor na výměnu :(

Snad na tom budeš lépe. 8)
_________________
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od Urvanej »

Ověř si víčko, umí mu zhebnout ventilky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#16 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od doktor »

Než sundavat hlavu, tak nejdříve zjistit příčinu !

Pokud si někdo není jistý tím, zda mu nefouklo těsnění pod hlavou, tak není nic jednoduššího, než si nechat ověřit přítomnost CO2 v chladící kapalině. T.j. průkaz úniku spalin do vody a tedy důvod tlakování.

Měl by to umět každý (slušný) autoservis, co spravuje motory.

Je na to taková skleněná trubička se zátkou , která se nasadí místo víčka expanzky - vypadá to v principu podobně jako vývojka na plyn co se nasazuje na demižon při kvasení vína, akorát vzduch neprochází vodou ale činidlem. Test se provádí na běžícím motoru, místo víčka se nasadí měřidlo.

V případě, že v chladící kapalině je CO2, tak původně zelená tekutina činidla jasně zmodrá a je vymalováno = těsnění (případně prasklý blok 8) )

Činidlo je samoobnovitelné, t.j. pokud se nechá chvilku stát, tak plyn z něj vyprchá a zase se mu vrátí původní barva.

Dá se to i koupit, ale lepší je si zaplatit stovku nebo dvě za test, stejně to člověk využije tak jednou za vlastnictví auta.

např.:
http://www.mojedilna.net/mojedilna-net/eshop/22-1-Diagnosticke-pristroje-Testery/229-2-Testery-tlaku-a-podtlaku/5/815-Tester-tesnosti-a-uniku-CO2-pod-tesnenim-hlavy

mimochodem, fouklé těsnění je u D5 docela běžný problém (oproti TDi).
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#17 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od Fíla »

Tak zas bych rozděloval tlak a tlak. On i ve správně fungujícím chladícím systému je za běhu motoru tlak výrazně větší než atmosférický. To není závada, ale princip :)
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od Urvanej »

No mě dost překvapilo, když sem nafoukal víčko na 1,5 baru a pak teprve upustilo :o Ale je to tak, je na něm psáno 150kPa. :roll:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#19 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od hajnej »

Fíla píše:Tak zas bych rozděloval tlak a tlak. On i ve správně fungujícím chladícím systému je za běhu motoru tlak výrazně větší než atmosférický. To není závada, ale princip :)
dobře, ale tenhle tlak je tak velký, že ti srazí hladinu kapaliny někam do hadic pod nádobku
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 9 roků
Bydliště: Domažlice
Vůz: V70 D5 120 kw

#20 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od Tom.K. »

Tak jsem našel mechanika, bývalýho servismana ve volvu, nyní dělá volva na sebe. Okamžitě věděl, prý typická záležitost u D5 kolem čtvrt milionu km. Prý mezi 4-5 válcem je nějaký kanálek, kde je slabší místo a foukne to do vody. Opravná sada těsnění, šrouby atd do 170 E, líznutí hlavy + práce. No, snad to zmákne na jedničku.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#21 Podivné ubývání chladiva

Příspěvek od hajnej »

O toho mechanika by ses měl podělit, jihočeši určitě ocení. Pořád tady někoho vidím lovit servis na jihu Čech.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“