Minimum řj k běhu motoru

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12093
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Minimum řj k běhu motoru

Příspěvek od Urvanej »

Hele Pavle a uměl bys ukecat ECM a CEM tak, aby se bavily jen mezi sebou a nepadaly do nouzáku? Situace kdy je to k něčemu je přendanej motor do jinýho auta a levnější řešení než aftermarket engine management.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user
Ověřený

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Hele Pavle a uměl bys ukecat ECM a CEM tak, aby se bavily jen mezi sebou a nepadaly do nouzáku? Situace kdy je to k něčemu je přendanej motor do jinýho auta a levnější řešení než aftermarket engine management.
A proč tam mít CEM??

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12093
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Urvanej »

Protože si myslim a možná trapně, že ECM bez CEM nepojede. Ale ono to stejně nepude, tak je to fuk :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user
Ověřený

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Protože si myslim a možná trapně, že ECM bez CEM nepojede. Ale ono to stejně nepude, tak je to fuk :-)
Problém je imobilizer a ten je BCM,CEM,ECM

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12093
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Urvanej »

ok2ucx: mohu-li se drze připomenout, protože doufám, že mě neignoruješ, ale jen přehlídl :-D
Urvanej píše:Hele Pavle a uměl bys ukecat ECM a CEM tak, aby se bavily jen mezi sebou a nepadaly při tom do nouzáku, že jim něco chybí? Situace kdy je to k něčemu je přendanej motor do jinýho auta a levnější řešení než aftermarket engine management.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user
Ověřený

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:ok2ucx: mohu-li se drze připomenout, protože doufám, že mě neignoruješ, ale jen přehlídl :-D
Urvanej píše:Hele Pavle a uměl bys ukecat ECM a CEM tak, aby se bavily jen mezi sebou a nepadaly při tom do nouzáku, že jim něco chybí? Situace kdy je to k něčemu je přendanej motor do jinýho auta a levnější řešení než aftermarket engine management.
Moje odpověď se ti zdá málo kompetentní?? :D Problém je imobilizer a ten je BCM,CEM,ECMTyto tři jednotky by jsi musel mít.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12093
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Urvanej »

S kompetencí problém nemám, mám problém s tím, že stále nevím, jestli to jde v SW ošetřit tak, aby tomu stačily tedy tyto 3 jednotky a chovalo se to mravně, čili bez hlášek o vadách či dokonce nouzáku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user
Ověřený

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:S kompetencí problém nemám, mám problém s tím, že stále nevím, jestli to jde v SW ošetřit tak, aby tomu stačily tedy tyto 3 jednotky a chovalo se to mravně, čili bez hlášek o vadách či dokonce nouzáku.
Tyto 3 jednotky stačí.Teoreticky,pokud by se podařilo obejít imo tak by stačila ECM,ale to se zatím nepodařilo.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2615
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar pání. Tahle diskuse by možná stála za administrátorské vyjmutí, jelikož je již silně OT.

Primárně se BCM, CEM a ECM podílejí na immobilizaci auta. A kdykoli je něco špatně, tak auto prostě neodjede (nenastartuje, nastartuje-li, zdechne). Mají to chlapci velmi slušně pošéfované a zabezpečené. Někdy se to může zdát k zlosti (např. cena při nahrávání nových klíčů), odměnou je ale veliká výhoda, že Volvo nejde nijak snadno ukrást (samozřejmě chňapnout odtahovkou to umí každej). Vééééliká přednost, IMHO.

Takže, pokud potřebuješ spustit třeba D5 v nějaké stacionární aplikaci (nedávno nám přiletěl požadavek na D5 coby lodní motor), tak stačí pozapojovat tyto tři moduly a hotovo. S CEMkou to přináší i rovnou klíček a vlastně immobilizaci "v ceně".

Nouzové režimy jsou provozní stavy, kdy ECM dle informací z čidel vyhodnotí nějaký problém. A jestli je to v autě nebo v lodi, to je šumák.

Na puštění motoru s ECM bez IMMO se sice tu a tam někdo ptá, ale zatím máme na prácí důležitější věci. Navíc bych se takové know-how docela obával pouštět jakýmkoli způsobem ven. Kdyby se toho ujal nějaký chmaták, jen by vzal takto upravenou ECM, vrazil do právě otevřeného auta a odjel jako s nějakými koncerny. Něčeho takového bych se nerad účastnil, byť nepřímo...

P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 11 úno 2015 20:15, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12093
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Urvanej »

Vyjmu to odsud, to neni problém, ale bohužel stále nerozumím uplně.
Uvedu příklad. Mam vrak s V8 a chci ho provozovat v krabici. Chci zachovat funkce načtení závad motoru, ale nechci, aby mi to padalo do nouzáku jen proto, že tomu chybí info z TCM, DDM nebo DIM nebo nevim čeho. Prostě chci poslušné chování. Je na to třeba SW zásah do CEM (či ECM), nebo umí motor bez těchto jednotek v pohodě běhat na plný výkon bez SW zásahu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2615
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

Tak vezmi motor, spoj s ECM, po CANu ještě připoj BCM a CEM (ze stejného vraku) a vrrr, motor pojede. Možná to bude chtít ještě maličko kutilství, jak vymyslet klíček. V ideálním případě použiješ i spínací skříňku, kroužek a původní klíč. Jsou ale i jiné možnosti.

Nic jiného ECM nepotřebuje. Žádnou DIM, DDM/PDM, nic. Ultimátní auto by vlastně jelo jen s těmito třemi jednotkami, ne jako super vybavené toto: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=22561&p=563358#p563358

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: sk1no