Bionafta
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5784
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#1 Bionafta
Možná to už někde proběhlo, ale nenašel jsem to.
Nedávno jsme se s kamarády dali do řeči o bionaftě a názory se strašně liší a proto bych chtěl znát i názory, ostatních zde na foru.
Je nebo není dobré jezdit se starším motorem typu třeba D 24 na bionaftu?
Třeba kombinace, jak s ní v zimě, výhody, nevýhody. atd.atd.
Díky.
Nedávno jsme se s kamarády dali do řeči o bionaftě a názory se strašně liší a proto bych chtěl znát i názory, ostatních zde na foru.
Je nebo není dobré jezdit se starším motorem typu třeba D 24 na bionaftu?
Třeba kombinace, jak s ní v zimě, výhody, nevýhody. atd.atd.
Díky.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Bionafta
Největší problém u biopaliv je degradace a její produkty. Pokud najedeš 10tkm měsíčně a víc (číslo vycucáno z prstu), tak se palivo rychle obnovuje a problém by být nemusel. Pokud ti palivo bude stát v nádrži, tak se začne kazit a rozežere to všechno po cestě od hadiček, těsnění až po čerpadlo. Jinak ještě bionafta o chlup hůř maže, takže vstřiky a čerpadlo z toho radost moc nemaji, ale největší problém je právě ta koroze. Ale snaží se to řešit aditivama, který ale zase zvedaji cenu, takže úspěšnost je diskutabilní.
Já když vim, že s autem dýl nepojedu, tak se snažim natankovat uplně bez biosr*.
Jo a osobně jsem bionaftu ještě ani nezkusil.
Já když vim, že s autem dýl nepojedu, tak se snažim natankovat uplně bez biosr*.
Jo a osobně jsem bionaftu ještě ani nezkusil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4938
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#3 Bionafta
Mám stejný názor i zkušenosti. Hlavně nenechat to stát v nádrži. A starým motorům bez CR je to prakticky fuk.
#4 Bionafta
Jakýkoliv přechod na biosložku,bez rozdílu,jestli bionafta,nebo olej způsobí rozežrání většiny gumových dílů.Takže chvilku auto pojede krásně,ale následně ti poteče čerpadlo atd.Ověřeno ,vyzkoušeno!!!
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 895
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Peugeot
#5 Bionafta
Ale kdepak.
Vsechno funguje.
Staci jen si trosku pocist:
http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?f=9
Vsechno funguje.
Staci jen si trosku pocist:
http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?f=9
_________________
postapo.cz
postapo.cz
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Bionafta
Nebyl bych takovej radikál s tim, že všechno funguje. Zbytek uveden výše.
Vim, že tebe nepřesvědčim, ani to nebylo mym cílem. Pro ostatní je třeba si uvědomit, že ušetřená 1 koruna tady, můžou bejt 2 vynaložený jinde. howgh
Je potřeba si uvědomit, že na internetu jsou všichni chytrý jak rádia a na druhou stranu nikdo nepřizná chybu, protože prostě nemusí. Z okolí vim, že zetor na to najezdil cca dvě sezóny, pak umřel, nějakej mergl dal 100tis za 3 roky a už je v hutích. O stavu vozidel před použitím bio matroše nic nevim, proto jsem je předtim neuváděl.Ona vlastně výměna rozvodů je taky uplně zbytečná a je to jen tahání peněz lidem z kapsy, protože už mam najeto skoro 2x tolik a furt dobrý...
Výměna oleje je taky k ničemu, protože sem na jednu náplň nalej už 100tis a jen občas dolejvám a ještě furt to jede...
Kontrolka motoru sice svítí, ale auto jede, tak to neřešim...
Destičky ani kotouče taky neměnim, nemá to cenu, když už je to pak železo na železo, tak je to slyšet a i tak auto ještě zastavím...
Výměna gum je taky přežitek, nejdřív z toho zmizí vzorek, pak se objeví dráty, ale když se dráty ojedou, tak je tam zase guma, takže pohoda...
Vim, že tebe nepřesvědčim, ani to nebylo mym cílem. Pro ostatní je třeba si uvědomit, že ušetřená 1 koruna tady, můžou bejt 2 vynaložený jinde. howgh
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 21
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: XC70 MY09
- Bydliště: Ostrava
#7 Bionafta
A nebyl dotaz na používání ve starších motorech? Kde ty hadice a gumy nejsou z odolného matroše, tak je to v čudu. Používání biosračky by mělo být zapsáno v návodu. Jinak znám jeden Sdi, kterej má 630t km na biosračkách (B100 i směsná 30) a šlape v pohodě...zatím.
_________________
XC70 MY09, D5,136kW Kinetic, aut.
XC70 MY09, D5,136kW Kinetic, aut.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 65
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 9 - Vinoř
- Vůz: V 740, B230K, 88´
#8 Bionafta
Ono asi dost záleží na autě, měli jsme starou Mazdu 323, 1.8D, rotační čerpadlo, prostě klasickej mechanickej traktor, žádná elektronika. Jezdili jsme na směsnou naftu SMN 30, na Bio 100 a když byl v Kauflandu slunečnicovej olej v akci, tak i na něj. Po 1000km se vyměnil filtr, po dvou letech gumička na plynové páce u čerpadla, auto jelo o něco málo hůř, spotřeba se zvedla cca o půl litru(místo 4.5 to bralo 5L/100km). V zimě se dával do nádrže litr nebo dva benzínu, jinak nic. Auto jezdilo 3roky bez problémů, nakonec umřelo na korozi zadního podběhu. Pravda ale je, že jsme jezdili téměř denně, auto stálo max týden, když jsme byli na dovolené, nádrže jsme vyjeli dvě-tři za měsíc, takže palivo nestačilo degradovat.
_________________
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 168
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V70 MY2004 D5244T
#9 Bionafta
Zdar,
ja jsem najel tak 100tkm s Oplem na bionaftu (no v zime, kdyz byla kosa jsem jezdil na normalni).
Nikdy zadny problem s pryzi
Auto umrelo na korozi v 360tkm. Motor v te dobe byl stale ve skvele kondici
Na bio to jelo v nizkych otackach snad jeste lepe a mene to hulilo.
BTW v manualu na 103kW TDI V70 primo pisou ze auto muze jezdit na bionaftu
B.
ja jsem najel tak 100tkm s Oplem na bionaftu (no v zime, kdyz byla kosa jsem jezdil na normalni).
Nikdy zadny problem s pryzi
Auto umrelo na korozi v 360tkm. Motor v te dobe byl stale ve skvele kondici
Na bio to jelo v nizkych otackach snad jeste lepe a mene to hulilo.
BTW v manualu na 103kW TDI V70 primo pisou ze auto muze jezdit na bionaftu
B.