Bionafta

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
neuman zdenek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5722
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

Bionafta

Příspěvek od neuman zdenek »

Možná to už někde proběhlo, ale nenašel jsem to.
Nedávno jsme se s kamarády dali do řeči o bionaftě a názory se strašně liší a proto bych chtěl znát i názory, ostatních zde na foru.
Je nebo není dobré jezdit se starším motorem typu třeba D 24 na bionaftu?
Třeba kombinace, jak s ní v zimě, výhody, nevýhody. atd.atd.
Díky.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12936
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Bionafta

Příspěvek od Urvanej »

Největší problém u biopaliv je degradace a její produkty. Pokud najedeš 10tkm měsíčně a víc (číslo vycucáno z prstu), tak se palivo rychle obnovuje a problém by být nemusel. Pokud ti palivo bude stát v nádrži, tak se začne kazit a rozežere to všechno po cestě od hadiček, těsnění až po čerpadlo. Jinak ještě bionafta o chlup hůř maže, takže vstřiky a čerpadlo z toho radost moc nemaji, ale největší problém je právě ta koroze. Ale snaží se to řešit aditivama, který ale zase zvedaji cenu, takže úspěšnost je diskutabilní.
Já když vim, že s autem dýl nepojedu, tak se snažim natankovat uplně bez biosr*.
Jo a osobně jsem bionaftu ještě ani nezkusil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Bionafta

Příspěvek od Romulusw »

Mám stejný názor i zkušenosti. Hlavně nenechat to stát v nádrži. A starým motorům bez CR je to prakticky fuk.

GDPR_user

Bionafta

Příspěvek od GDPR_user »

Jakýkoliv přechod na biosložku,bez rozdílu,jestli bionafta,nebo olej způsobí rozežrání většiny gumových dílů.Takže chvilku auto pojede krásně,ale následně ti poteče čerpadlo atd.Ověřeno ,vyzkoušeno!!!

shaman
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 890
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: Peugeot

Bionafta

Příspěvek od shaman »

Ale kdepak.
Vsechno funguje.
Staci jen si trosku pocist:
http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?f=9
_________________
postapo.cz

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12936
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Bionafta

Příspěvek od Urvanej »

Nebyl bych takovej radikál s tim, že všechno funguje. Zbytek uveden výše.
Ona vlastně výměna rozvodů je taky uplně zbytečná a je to jen tahání peněz lidem z kapsy, protože už mam najeto skoro 2x tolik a furt dobrý...
Výměna oleje je taky k ničemu, protože sem na jednu náplň nalej už 100tis a jen občas dolejvám a ještě furt to jede...
Kontrolka motoru sice svítí, ale auto jede, tak to neřešim...
Destičky ani kotouče taky neměnim, nemá to cenu, když už je to pak železo na železo, tak je to slyšet a i tak auto ještě zastavím...
Výměna gum je taky přežitek, nejdřív z toho zmizí vzorek, pak se objeví dráty, ale když se dráty ojedou, tak je tam zase guma, takže pohoda...
Je potřeba si uvědomit, že na internetu jsou všichni chytrý jak rádia a na druhou stranu nikdo nepřizná chybu, protože prostě nemusí. Z okolí vim, že zetor na to najezdil cca dvě sezóny, pak umřel, nějakej mergl dal 100tis za 3 roky a už je v hutích. O stavu vozidel před použitím bio matroše nic nevim, proto jsem je předtim neuváděl.
Vim, že tebe nepřesvědčim, ani to nebylo mym cílem. Pro ostatní je třeba si uvědomit, že ušetřená 1 koruna tady, můžou bejt 2 vynaložený jinde. howgh
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Areciffe
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: XC70 MY09
Bydliště: Ostrava

Bionafta

Příspěvek od Areciffe »

A nebyl dotaz na používání ve starších motorech? Kde ty hadice a gumy nejsou z odolného matroše, tak je to v čudu. Používání biosračky by mělo být zapsáno v návodu. Jinak znám jeden Sdi, kterej má 630t km na biosračkách (B100 i směsná 30) a šlape v pohodě...zatím.
_________________
XC70 MY09, D5,136kW Kinetic, aut.

Čahoun
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 9 - Vinoř
Vůz: V 740, B230K, 88´

Bionafta

Příspěvek od Čahoun »

Ono asi dost záleží na autě, měli jsme starou Mazdu 323, 1.8D, rotační čerpadlo, prostě klasickej mechanickej traktor, žádná elektronika. Jezdili jsme na směsnou naftu SMN 30, na Bio 100 a když byl v Kauflandu slunečnicovej olej v akci, tak i na něj. Po 1000km se vyměnil filtr, po dvou letech gumička na plynové páce u čerpadla, auto jelo o něco málo hůř, spotřeba se zvedla cca o půl litru(místo 4.5 to bralo 5L/100km). V zimě se dával do nádrže litr nebo dva benzínu, jinak nic. Auto jezdilo 3roky bez problémů, nakonec umřelo na korozi zadního podběhu. Pravda ale je, že jsme jezdili téměř denně, auto stálo max týden, když jsme byli na dovolené, nádrže jsme vyjeli dvě-tři za měsíc, takže palivo nestačilo degradovat.
_________________
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál

beatle
Offline
Příspěvky: 169
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V70 MY2004 D5244T

Bionafta

Příspěvek od beatle »

Zdar,

ja jsem najel tak 100tkm s Oplem na bionaftu (no v zime, kdyz byla kosa jsem jezdil na normalni).
Nikdy zadny problem s pryzi :)

Auto umrelo na korozi v 360tkm. Motor v te dobe byl stale ve skvele kondici :)
Na bio to jelo v nizkych otackach snad jeste lepe a mene to hulilo.

BTW v manualu na 103kW TDI V70 primo pisou ze auto muze jezdit na bionaftu :)

B.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: ms231