S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od Kein »

Mám takový možná hloupý dotaz, ale mám s tím opravdu problém. Neexistuje něco jako "omezovač" nebo alespoň ukazatel zařazeného stupně na první generaci S80 s automatem (tím prvním, bez geartronicu Aisin asi???)?. Tím omezovačem mám na mysli třeba nějaký update pro tempomat - že si nastavím rychlost dejme tomu 60km/h a nepustilo by mě to dál, ale do té rychlosti abych si mohl plynovat a brzdit jak chci.

Protože automat nebrzdí motorem, absolutně netuším jaký tam je zrovna kvalt a přeřazování nepoznám pokud se fakt pekelně nesoutředím, nebo nekoukám na otáčkměr...často pak nevědomky jezdím dost víc..o dost víc... nad limit, než s mojí ex 850 T5 - tam při sundání nohy z plynu brzdil motor.
_________________
Když petr marek neunese pravdu edituje a maže cizí posty. To jest známka lepšího osobního charakteru a demokratického smýšlení dospělého jedince.
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2608
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od ok2ucx »

1. Automat motorem brzdí (při nižších otáčkách už ale vyřadí, nemá tlak)
2. Při rozjedu na první dva převodové stupně ŘJ převodovky říká ŘJ motoru, aby generovala jen omezený kroutivý moment (tuším, že půlku) a tím brání přetěžování automatické převodovky. V kombinaci s tím, že automat vždy přeřadí v nevhodných jízdních režimech (příliš nízké nebo vysoké otáčky) by měly být motory u automatů (teoreticky) v zachovalejším stavu.

P.

P.S.
Kein píše:Neexistuje něco jako "omezovač" ...
Nic takového asi fakt není. Nejpodobnější je funkce "Speed warning", která pípá. A jen nad rychlostí 120km/h (kterou ani nejde nikde změnit).
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1724
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od Lukaso »

To je zajímavý...

takže pokud vezmu zrychlení z místa tak jedu první dva stupně na polovinu krouťáku? Vždycky jsem si říkal, že když už mam konečně AWD tak by se to mohlo odpíchnout i rychleji...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od Ekky »

Lukaso píše:To je zajímavý...

takže pokud vezmu zrychlení z místa tak jedu první dva stupně na polovinu krouťáku? Vždycky jsem si říkal, že když už mam konečně AWD tak by se to mohlo odpíchnout i rychleji...
Tam taky asi hraje roly poloha plynoveho pedalu a potreby pozadovaneho vykonu momentalne,coz asi vyhodnocuje pocitac ne?
Muj nazor...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2608
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od ok2ucx »

Ona i ta polovina krouťáku u FWD zcela stačí na prohrábnutí předních kol (kontrolky mi blikají poměrně pravidelně). S AWD je situace výrazně lepší, komu tedy úhlovka a Haldex fungují tak, jak mají. Při rozjezdu se část výkonu přenáší dozadu prakticky za všech situací (aniž by si toho někdo všímal).

V každém případě pro nějaké porovnávání a měření výkonu je sprint z 0-100km/h i z tohoto důvodu zcela nevhodný.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od Ekky »

Ale obcas je to potreba.. takove zrychleni
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé