Chcel by som vas poprosit o vas nazor na vec ohladom prevodovky M66 (6.st manual).
Popis problemu:
Pri vytlacenej spojke pocuj suchot od prevodovky. Po podrobnejsom preskumani ten suchot ide od spojkoveho loziska. Niekedy sa stalo, ze 1 a R-ko nesli dnu na prvy raz, ale inak radenie bez problemov.
Co sa urobilo:
1. Marec 2014 - vymena pritlacaku, dvojhmoty, loziska spojky, prevodovka na repase, vymeneny olej v prevodovke - suchot zmizol
2. Marec 2014 - suchot sa objavil po par dnoch
3. November 2014 - opat som to zacal riesit, prevodovka isla von, skontrolovala sa dvojhmota, pritlacak a vymenilo sa lozisko spojky lebo bolo ocividne, ze nevycentrovana spojka ho zjedla, suchalo a tocilo sa do osmicky. Vymenili sa vsetky oleje: v prevodovke, ulhovke, hladexe, nove simeringy na prevodovke. Suchot zmizol, pravdepodobne to bolo zjedenym loziskom spojky.
Po vycentrovani spojky sa vsetko poskladalo, spojka sa ovzdusnila. Po nastartovani sa ozval na kratky cas piskot (zle ovzdusnena spojka - vyriesene). Rychlosti 1 a R nejdu zaradit, resp. treba viacej sili aby sa to dnu narvalo. Zvysne rychlosti idu zaradit s mensim odporom, da sa povedat ze hladko. Pri vypnutom motore idu vsetky rychlosti zaradit pekne hladko, bez problemov.
Moj nazor (prosim o vyjadrenie vasho nazoru na moj nazor, ci je to mozne alebo totalna p**ovina

AD1 - tym ze v marci sa menila komplet spojka ale nevycentrovala sa tak lozisko spojky bolo zjedene a kedze nebolo v normalnej polohe, tak to nejako islo, tlak hlavneho spojkoveho valca stacil na to aby sa dali zaradit vsetky rychlostne stupne
AD2 - tym ze sa vymenilo lozisko, vycentrovala sa spojka sa prejavila mozna chyba v hlavnom spojkovom valci, ktory nevie dodat dostatocny tlak aby sa rozpojila prevodovka a tym padom nejde zaradit 1 a R-ko, kde je podla mna potrebna vacsia sila, kedze sa jedna o stupne, kde sa auto rozbehuje (mozno hovadina neviem

AD3 - pri vypnutom motore ide zaradit vsetky rychlosti (samozrejme okrem 5 a 6). Pri nastartovanom nejde zaradit 1 a R bez vacsej sily.
AD4 - po pusteni spojkoveho pedalu ide pedal krasne hore cca do polovice a potom skoci, ako keby ho vystrelilo (moze naznacovat problem so spojkovym valcom? .
Rozmyslam, ak by bol problem v prevodovke, nezaradim ziadnu rychlost, alebo resp. vsetky rychlosti by isli dnu tazko.
Otazka znie, ci tento problem moze byt sposobeny hlavnym spojkovym valcom. Nie som odbornik a mozno moje pochopenie toho ako funguje spojka, prevodovka je mylne alebo amaterske (po zatlaceni spojkoveho pedalu, spojkove lozisko zatlaci na lamely ktore odpoja spojku od prevodovky aby sa dala zaradit rychlost) ale vsetky rady/ nazory by pomohli. Nerad by som tu mal komenty typu, ze ked sa v tom nevyznam, nech sa v tom nehrabem atd. Ak sa chcem nieco naucit, tak sa v tom musim vrtat

Dakujem vsetkym za nazory, pripomienky
