parkovanie automatu v kopci

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Vůz: volvo xc60 awd
Bydliště: blava

#1 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od volvoxc60awd »

nie kazdy vie,ako spravne zaparkovat automat v kopci.
Takze zastanem,,dam rucnu brzdu,stale stojim na brzdovom pedale,preradim na N,pustim rucnu brzdu,auto si tzv sadne a zaradim P,vypnem motor.
Na co je takyto postup dobry?--skuste si to inak a zistite,ze pri odchode sa vam ovela horsie zaradi D.

Dobra rada nad zlato,ked sa necita manual :ryba:
Naposledy upravil(a) volvoxc60awd dne 24 říj 2014 08:27, celkem upraveno 2 x.
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1047
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#2 parkovanie automatu na kopci

Příspěvek od Tom0 »

Přesně tak parkuji v kopci taky.
Není horší zařadit "D", ale vyndat to "P".
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#3 parkovanie automatu na kopci

Příspěvek od mot »

Na kopci se parkuje už dobře, tam je rovina, ale když zastavím v kopci, tak stojím na brždě, dám P, mrsknu tam ruční brzdu, pustím brzdu, vypnu motor. Pokud je ruční brzda správně funkční, tak auto si ani nikam nesedne a v poklidu odjíždím pryč.
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 66
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S80 Executive AWD D5244T4 MY2009

#4 parkovanie automatu na kopci

Příspěvek od JirkaP79 »

Dělám to stejně jako mot a vše v pohodě.
_________________
Volvo S80 Executive AWD, 2.400 ccm - D5244T4, r.v. 2009, 136 kW - automat
dříve Hyundai i30 Comfort 1,6 CRDi, r.v. 2009, 85 kW - automat, Hyundai Accent 1,3 On Air, r.v. 2005 , 63kW, Felicia 1,3 MPI, r.v. 1997, 50 kW, Škoda 105L, r.v. 1988, 34 kW, Škoda 105L, r.v. 1976, 34 kW

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#5 parkovanie automatu na kopci

Příspěvek od michal_0077 »

jde o to aby auto bylo zabrzdeny brzdou a ne prevodovkou... takze dat N-->zatahnout brzdu-->pustit pedal brzdy az si zadni pakny zakousnou-->zaradit P


obdoba i u manualu aby nebyl zbytecne napinana dvojhmota
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#6 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od mot »

Když si ten postup čtu, tak raději budu jezdit vlakem nebo teda nebudu parkovat v kopci.
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1047
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#7 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od Tom0 »

Není to tak složitý a zdlouhavý... když už je v tom praxe, tak je to rychlovka... :)
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 69
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: bude V70II

#8 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od Lashiman »

Napriklad na xc90 s automatom mi rucna v prudkom kopci nestaci... Ked dam N a pustim brzdu, bude rucna pomalicky preklzovat a auto neudrzi, brzdna sila na STK bola dobra, aj v servise system rucnej brzdy kontrolovali a vsetko v poriadku ... Ale ked dam potom P, tak mam pocit ze po pusteni brdzy to nepreklzne. Ani davat potom po nastartovani D nerobi problem. Pekne lahko ho tam dam, odistim rucnu a idem.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
Bydliště: Mladá Boleslav

#9 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od papin.pazdera »

Lashiman píše:Napriklad na xc90 s automatom mi rucna v prudkom kopci nestaci... Ked dam N a pustim brzdu, bude rucna pomalicky preklzovat a auto neudrzi, brzdna sila na STK bola dobra, aj v servise system rucnej brzdy kontrolovali a vsetko v poriadku ... Ale ked dam potom P, tak mam pocit ze po pusteni brdzy to nepreklzne. Ani davat potom po nastartovani D nerobi problem. Pekne lahko ho tam dam, odistim rucnu a idem.
Taky mam xc90 a stejný problem.V prudkém kopci mi ruční brzda prokluzuje.Slapu ji co to jde,nekdy se chytí hned a nekdy proste ne.Na rovině nebo mírném svahu se chytá hned.Postup provádím,jako je psáno výše...
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 317
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#10 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od Jean »

Ruční brzda u XC90 je prostě problém. Vždy se to nějak nastaví, ale téměř u žádného auta to není úplně 100%.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

GDPR_user
Ověřený

#11 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od GDPR_user »

Lashiman píše:Napriklad na xc90 s automatom mi rucna v prudkom kopci nestaci... Ked dam N a pustim brzdu, bude rucna pomalicky preklzovat a auto neudrzi, brzdna sila na STK bola dobra, aj v servise system rucnej brzdy kontrolovali a vsetko v poriadku ... Ale ked dam potom P, tak mam pocit ze po pusteni brdzy to nepreklzne. Ani davat potom po nastartovani D nerobi problem. Pekne lahko ho tam dam, odistim rucnu a idem.
Pokud ti ruční brzda auto v kopci neudrží,pak nemůže být brzdná síla dostačující!!!

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1272
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#12 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od Kuko28 »

asi tak - před dvěma lety na STK mi tvrdili, že ručka mi brzdí jen tak na 30% toho co má, přesto v kopci v pohodě auto udržela

otázka - když stojím na brzdě, zatáhnu ručku, hodím P a pustím brzdu, znamená to, že auto drží jen P? protože cítím to "sednutí", i bez kroku "N"
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12100
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od Urvanej »

popojetí "než si to sedne" je u ručky o kousek delší než u automatky (XC i Jaruna). Takže ti to sedí nejspíš na P.
Můžeš to vyzkoušet, protože je to poznat na tom, jak blbě se vyřazuje P. Když dobře, tak to sedělo na ručce. Co to je dobře? Dobře to jde, když je to stejný jako na rovině :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1272
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#14 parkovanie automatu v kopci

Příspěvek od Kuko28 »

s vyřazením P jsem nikdy neměl problém tak snad to bude OK
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“