uzávěrka diferenciálu

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#1 uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Jarda S40 »

Chtěl jsem se přeptat, zda byla řada 700 často vybavena uzávěrkou diferáku či zda je to nějak mimořádné?

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#2 uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše:Chtěl jsem se přeptat, zda byla řada 700 často vybavena uzávěrkou diferáku či zda je to nějak mimořádné?
s uzverkou (mechanicky nebo elmag ovladanou) jsem se nesetkal na zadnem aute ani v zadne dokumentaci. Jedine co mely nektere verze stanmdardne a jine jako priplatkovou vybavu byl diferencial se zvysenou svornosti. Je mozne, ze nektere specialni verze (policejni vozy apod) mohly byt zaverkou vybaveny.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#3

Příspěvek od Jarda S40 »

Já že jsem narazil na 760-ku kde prodejce inzeruje ve výbavě "uzávěrku diferenciálu". Tak proto, možná se spletl a myslí tu zvýšenou svornost???
4Travex - dík.

Doktor 1
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 242
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Kontaktovat uživatele:

#4 uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Doktor 1 »

Jarda S40 píše:Chtěl jsem se přeptat, zda byla řada 700 často vybavena uzávěrkou diferáku či zda je to nějak mimořádné?
mám 740 ve které byla mechanická uzávěrka - ale již není
740 2.3 automat
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#5 uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od travex »

Doktor 1 píše: mám 740 ve které byla mechanická uzávěrka - ale již není
740 2.3 automat
mas urcitena mysli ten puuvodne velmi hucici diferak co lezi u Marry - to nebyla zaverka, ale samosvor - lamelami brzdeny diferencial...

jeno pro upresneni: zaverka se povetsinou ovlada rucne, packou nebo spinacem. U novejsich aut je obvyklejsi spinac. Je nutne zaverku zase "odpojit" pro jizdu rychlosti vyssi nez 40 km/h jinak hrozi poskozeni napravy (diferak, poloosy, kola, pneumatiky...podle toho co je nejslabsi...)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#6

Příspěvek od Jarda S40 »

4Travex- máš zcela pravdu, ptal jsem se na závěrku (tak to bylo definováno) a myslel jsem že všici vědí (holt myslet znamená...) :lol:

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#7

Příspěvek od veetec »

Jarda S40 píše:4Travex- máš zcela pravdu, ptal jsem se na závěrku (tak to bylo definováno) a myslel jsem že všici vědí (holt myslet znamená...) :lol:
nám pologramotným by se jistě líbilo, kdyybyste nás , resp. alespoň mě, poučili: závěrka, samosvor atd atp mi poměrně dost splývají v jedno, mohl by mně někdo (Travexi ;o)) poučit, prosím? Co se z toho tedy používalo u volvíček řad 2/7/9??? k čemu je co dobré? mám to? nemám to...
díky, v.)
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8

Příspěvek od Jarda S40 »

veetec píše:
Jarda S40 píše:4Travex- máš zcela pravdu, ptal jsem se na závěrku (tak to bylo definováno) a myslel jsem že všici vědí (holt myslet znamená...) :lol:
nám pologramotným by se jistě líbilo, kdyybyste nás , resp. alespoň mě, poučili: závěrka, samosvor atd atp mi poměrně dost splývají v jedno, mohl by mně někdo (Travexi ;o)) poučit, prosím? Co se z toho tedy používalo u volvíček řad 2/7/9??? k čemu je co dobré? mám to? nemám to...
díky, v.)
Veeteku, rád tě poučím, nicméně myslím, že pokud dáš do vyhledávače na netu slovo "diferenciál", tak se toho dozvíš dost a z kvalifikovanějších úst než jsou moje. Jinak je to asi nad rozsah této rubriky, snad na článek na webu? A pokud nic nenajdeš, tak mi řekni na Mělnické a vysvětlím rád.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#9

Příspěvek od veetec »

Jarda S40 píše:
veetec píše:
nám pologramotným by se jistě líbilo, kdyybyste nás , resp. alespoň mě, poučili: závěrka, samosvor atd atp mi poměrně dost splývají v jedno, mohl by mně někdo (Travexi ;o)) poučit, prosím? Co se z toho tedy používalo u volvíček řad 2/7/9??? k čemu je co dobré? mám to? nemám to...
díky, v.)
Veeteku, rád tě poučím, nicméně myslím, že pokud dáš do vyhledávače na netu slovo "diferenciál", tak se toho dozvíš dost a z kvalifikovanějších úst než jsou moje. Jinak je to asi nad rozsah této rubriky, snad na článek na webu? A pokud nic nenajdeš, tak mi řekni na Mělnické a vysvětlím rád.
tak velmi mě zaujalo např. toto:
http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=5297.0
a toto: http://sparky.i989.net/rstehlik/torsen.html

jen nevím, jestli to má co do činění s reálným diferákem...

na Mělnickou v červenci, pokud bude ten první týden, znovu nedorazím = dovolená (konečně)
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#10

Příspěvek od travex »

veetec píše: tak velmi mě zaujalo např. toto:
http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=5297.0
a toto: http://sparky.i989.net/rstehlik/torsen.html

jen nevím, jestli to má co do činění s reálným diferákem...
trefil jsi Torsen diferak se snekovym prevodem....uzasna vec, bohuzel ve volvu se s timhle typem nepotkas....

pokud mluvime o samosvoru tak se jedna o diferencial brzdeny lamelami

pokud mluvime o zaverce tak o diferaku s mechanickym blokovanim

-------------------
tady je krasne predveden "obycejny diferencial"....
http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci% ... (mechanika)
.... lamelami brzdeny ma mezi vystupnimi hrideli (uprostred) kovove lamely, nejde o nic jineho, nez o treni mezi levou a pravou hrideli a tim zaruceni prenosu tociveho momentu i na odlehcene kolo....
.... zaverka je mechanicka zapadka, ktera NATVRDO spoji levou a pravou hridel.... tim dojde k zablokovani diferencialu a na obe kola je pak prenasen stejny toc. moment....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#11

Příspěvek od veetec »

travex píše:tady je krasne predveden "obycejny diferencial"....
http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci% ... (mechanika)
.... lamelami brzdeny ma mezi vystupnimi hrideli (uprostred) kovove lamely, nejde o nic jineho, nez o treni mezi levou a pravou hrideli a tim zaruceni prenosu tociveho momentu i na odlehcene kolo....
.... zaverka je mechanicka zapadka, ktera NATVRDO spoji levou a pravou hridel.... tim dojde k zablokovani diferencialu a na obe kola je pak prenasen stejny toc. moment....
jestli sjem to správně pochopil, tak ten modrý rámeček je spojen pevně s tím velkým modrým kolem?, tzn. že se točí satelit nejen kolem své osy ale i společně s tím modrým kolem? tedy hovořím o obrázku z wikipedie, který jsi zde inzeroval... tedy tento: http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci% ... chanika%29
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#12

Příspěvek od Jarda S40 »

veetec píše: jestli sjem to správně pochopil, tak ten modrý rámeček je spojen pevně s tím velkým modrým kolem?, tzn. že se točí satelit nejen kolem své osy ale i společně s tím modrým kolem? tedy hovořím o obrázku z wikipedie, který jsi zde inzeroval... tedy tento: http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci% ... chanika%29
Pochopil jsi správně, talíř je pevně spojen s klecí diferenciálu a otáčí se spolu dokola. Krom satelitů jsou tam planetová kola, která se za normální trakce otáčí s talířem stejně rychle a současně se s nimi otáčí ty satelity. Ale pokud začne jedno z kol mít jinou rychlost než druhé (zatáčka - menší a větší poloměr), tak se začnou ty satelity otáčet a vyrovnávat diferenci drah jednotlivých kol. Jinak by se jedno z kol muselo prosmýkávat a to by škodilo pneumatikám i kvalitě a bezpečnosti jízdy. Takže je dif. velice užitečné zařízení. Průšvih nastává na kluzkém povrchu, kde jedno kolo proklouzne a točivý moment se na něj začne naplno přenášet a druhé kolo tím pádem stojí. A tudíž stojí i celé auto a v tom okamžiku začneme uvažovat, jak tu funkci diferenciálu zrušit. A tam nadchází chvíle ručně zapínané mech. závěrky (v podstatě třeba kolík, který zablokuje diferenciál) a nebo těch lamel, které v podstatě protáčející se kolo jenom přibrzdí (dá se suplovat ruční brzdou). Ale nejlepší je opravdu klasická mechanická uzávěrka (tzv. špéra).

P.S. Tak jsem přeci jen nevydržel a začal psát :lol: já tvrdím, že nejsilnější lidský pud je radit!

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#13

Příspěvek od veetec »

no vidíš, přece jen jsem z Tebe něco vylomil... :lol:

už to začínám maličko chápat... a co se tedy používalo u volvíček? myslím 2/7/9 která mě asi zajímají nejvíce? obyč diferák a samosvor (diferák s lamelami jestli to dobře si překládám)? mechanicky nebo jinak uzavíratelný diferenciál se asi "bežně" používá jen u off-roadů, je to tak?
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#14

Příspěvek od Jarda S40 »

veetec píše:no vidíš, přece jen jsem z Tebe něco vylomil... :lol:

už to začínám maličko chápat... a co se tedy používalo u volvíček? myslím 2/7/9 která mě asi zajímají nejvíce? obyč diferák a samosvor (diferák s lamelami jestli to dobře si překládám)? mechanicky nebo jinak uzavíratelný diferenciál se asi "bežně" používá jen u off-roadů, je to tak?
Tak chápeš to již skvěle, to vylomení není věc neochoty, ale spíše obtížnosti vysvětlit. S tím obrázkem je to jiné! A ten dotaz na ta volvíčka je právě to co jsem chtěl zjistit. Zdá se že to byly ty samosvory či s omezenou svorností či lamelové, což je v podstatě totéž. Ale já našel inzerát na 760-ku s uzávěrkou (to by měla z logiky věci být mechanická na pevné uzavření) a právě bych rád věděk jak moc je to rarita, zda do toho jít či ne.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“