oprava kompresoru klimy
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2121
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Nižbor
oprava kompresoru klimy
V pátek, cestou na sraz se mi pravdepodobne zadrel kompresor klimacky.
Predstavuju si to tak, ze elektromagneticka spojka zustala zakousnuta a kompresor se vrtel i kdyz jsem nemel klimu vubec zapnutou. Nejdriv se zacal ozyvat zvuk jako kdyz prokluzuje remen, pak to za jizdy malicko skublo a zacalo se kourit. Jediny co se dalo po ceste delat bylo odriznout remen. Tak se taky stalo.
Jedna se pry o americky kompresor s vlastni olejovou (nevymenitelnou?) naplni, do vozu Volvo 244 urcenych v r.1980 pro divoky vychod se vzperami a zesilenymi rameny. Mate-li nekdo radu, sem s ni. Zajima mne predevsim, jestli se to da rozebrat a spravit. Soustrastne pripisy typu: to mas blby, mne se to stalo pred lety taky, nepotrebuju. Zajimaji mne spis zkusenosti s opravou. Diky
Predstavuju si to tak, ze elektromagneticka spojka zustala zakousnuta a kompresor se vrtel i kdyz jsem nemel klimu vubec zapnutou. Nejdriv se zacal ozyvat zvuk jako kdyz prokluzuje remen, pak to za jizdy malicko skublo a zacalo se kourit. Jediny co se dalo po ceste delat bylo odriznout remen. Tak se taky stalo.
Jedna se pry o americky kompresor s vlastni olejovou (nevymenitelnou?) naplni, do vozu Volvo 244 urcenych v r.1980 pro divoky vychod se vzperami a zesilenymi rameny. Mate-li nekdo radu, sem s ni. Zajima mne predevsim, jestli se to da rozebrat a spravit. Soustrastne pripisy typu: to mas blby, mne se to stalo pred lety taky, nepotrebuju. Zajimaji mne spis zkusenosti s opravou. Diky
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
oprava kompresoru klimy
nabizim kopresor do sedmice, mam jeden navic, treba jsou zamenne... dvojka miva hadice misto trubek, takze by to nemel byt takovy problem....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Pokud bys chtěl opravovat, podívej se semka http://www.cadillac.cz/radime/kompresor-klimatizace
jestli to není stejné (podobné) a zda by ti to nepomohlo. S případnou prací rád nabízím prostory i pomocnou ruku.
jestli to není stejné (podobné) a zda by ti to nepomohlo. S případnou prací rád nabízím prostory i pomocnou ruku.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Za ty roky co dělám do aut jsem se ještě nesetkal s kompres.klimy který nemá vyměnitelnou náplň . Amíci používají pouze jiné oleje, ale i to se dá sehnat. Pokud je v háji a nechceš vydat moc peněz je jednodušší ho vyměnit. Fa klimakar nebo klimacar ti sežene jakýkoli díl ale pajšl kolikrát stojí tolik co nový.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 275
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Už si vzpomínám, na srazu jsem na to čučel. Z legrace jsem ho nazval "hospodským" kompresorem. Šel by tam napasovat novější( má stejný výstupy-šroubení), ale ty chceš tam mít originál. Myslím si, že příčinou byl nedostatek oleje( je mazanej spodem lžičkou, která rozstřikuje olej) a ne délka běhu kompresoru. Dokud ho nerozebereš, tak nevíš co se zadřelo a zablokovalo. Pak to můžem řešit dál( ojnička,lágr,pístek, kroužky?,ventilky). Jsou mechanici, kteří dokáží opravit a nebo znova vyrobit snad i čerta. Nevzdávej to. Když bude nejhůře, ten ze 7xx tam s malou úpravou půjde(abys přežil horka) a časem tam vrátíš opravený původní
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 275
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
-
Offline
- Příspěvky: 2121
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Nižbor
Nespecham. Pocitam, ze Gneisenau vyjede zase az pristi rok na jare. Prilezitostne to vymontuju a zkusim se juknout dovnitr.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
V mé 244 je stejný kompresor jako máš Ty. Když jsem kdysi zkoumal, co je to zač, našel jsem tohle:
http://www.schiessl.cz/page.asp?page=322
http://www.schiessl.cz/page.asp?page=322
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2121
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Nižbor
Tak jsem vcera rozebiral ten kompresor a cekal jsem kdovijak slozitej aparat. Odspoda je pristup ke klikove hrideli. Seshora se lze dostat k jakymsi ventilum, ktery drzi jakysi krouzky z ocelove planzety. Je tam takova litinova deska se spoustou direk a otvoru o jejichz funkci nemam nejmensi tuseni.
Predstavuju si to takto: Remen roztaci klikovku na niz jsou dva pisty o obsahu dvou dukladnych frtanu. Tyto honi chladici medium dirama v litinove desce (a tim se to chladi?) do hadic a tamtudy pak dal, kde to jeste neznam.
Potreboval jsem k tomu golu s 13 a 14 oriskem, maly stranovy klic jehoz cislo si nepamatuju (asi 9) a naplast na otriskany klouby prstu. Hodi se ostry nuz, haby se s jeho pomoci dalo pomoct tesneni na spodnim i hornim vicku zustat pouze na jedne strane. K demontazi klikovky ze skrine budou potreba torxy cislo 25 nebo 30. Vyteklo na mne tak deci hustyho cernyho oleje hojne smisenyho s kovovejma pilinama.
Pri demontazi z motoroveho prostoru je nejprve potreba odpojit el.kabel ovladani elektromagneticke spojky(?) a dva kabely zemnici, ktery drzej dva dukladny srouby. Ted po provedeni demontaze zhora si myslim, ze je lepsi mit pristup i odspoda. Cely to drzi na prirube prisroubovany primo na blok motoru. Je potrebi odpojit hadice. Je nezbytne nutne odpojovat priruby na kterych jsou pridelany hadice, nikoliv hadice samotny, od skriny kompresoru, jinak vam to nafackuje. Neco na mne chvili sycelo ackoliv klima uz davno nechladila. Vzhledem k tomu, ze zasykly i vsechny srouby pri povolovani spodniho vicka i kdyz to nahore bylo uz otevreny, nemyslim si, ze to bylo chladici medium. Mozna se to nejak natlakovalo pri tom jak se z toho kourilo.
Zavada v mym pripade spocivala v tom, ze se urvala ojnice jednoho z pistku od klikovky. Presneji povolil protikus, kterej drzi ojnici na klikovce. Po sundani spodniho vicka na mne mimo oleje vypadly rozmydleny kousky toho protikusu a naprosto netknutej sroub co mel drzet protikus s ojnici pohromade. Druhej drzel jeste posledni ulomek na ojnici. Nedokazu si vysvetlit jak se to mohlo urvat, kdyz pistek evidentne neni zadrenej ve valci a lze s nim volne hejbat. Jedina teorie, ktera me prozatim napada, je ze se sroubek proste po sestadvaceti letech pomalu vytocil a vypadl. Mohlo se taky zadrit kluzny lozisko na klikovce, ale vyzihany to nejni. Ale v kazdym pripade bych tam cekal vic oleje. Vzhledem k tomu, ze to kourilo, neco se tam palit muselo.
Na to konto mam tedy par otazek:
1. existuje moznost vyrobit onen protikus?
2. nebude nasledne potrebi spasovavat i klikovku?
3. je mozne, ze klikovka nedostala ranu i kdyz pistek sjel dolu a ojnice branila hrideli v otaceni?
4. nebylo by lepe ze dvou spatnych kompresoru zkusit postavit jeden dobry?
5. najde se nekdo, kdo by ho mel?
6. proc protestantske cirkve neuznavaji autoritu svateho otce ve Vatikanu?
Predstavuju si to takto: Remen roztaci klikovku na niz jsou dva pisty o obsahu dvou dukladnych frtanu. Tyto honi chladici medium dirama v litinove desce (a tim se to chladi?) do hadic a tamtudy pak dal, kde to jeste neznam.
Potreboval jsem k tomu golu s 13 a 14 oriskem, maly stranovy klic jehoz cislo si nepamatuju (asi 9) a naplast na otriskany klouby prstu. Hodi se ostry nuz, haby se s jeho pomoci dalo pomoct tesneni na spodnim i hornim vicku zustat pouze na jedne strane. K demontazi klikovky ze skrine budou potreba torxy cislo 25 nebo 30. Vyteklo na mne tak deci hustyho cernyho oleje hojne smisenyho s kovovejma pilinama.
Pri demontazi z motoroveho prostoru je nejprve potreba odpojit el.kabel ovladani elektromagneticke spojky(?) a dva kabely zemnici, ktery drzej dva dukladny srouby. Ted po provedeni demontaze zhora si myslim, ze je lepsi mit pristup i odspoda. Cely to drzi na prirube prisroubovany primo na blok motoru. Je potrebi odpojit hadice. Je nezbytne nutne odpojovat priruby na kterych jsou pridelany hadice, nikoliv hadice samotny, od skriny kompresoru, jinak vam to nafackuje. Neco na mne chvili sycelo ackoliv klima uz davno nechladila. Vzhledem k tomu, ze zasykly i vsechny srouby pri povolovani spodniho vicka i kdyz to nahore bylo uz otevreny, nemyslim si, ze to bylo chladici medium. Mozna se to nejak natlakovalo pri tom jak se z toho kourilo.
Zavada v mym pripade spocivala v tom, ze se urvala ojnice jednoho z pistku od klikovky. Presneji povolil protikus, kterej drzi ojnici na klikovce. Po sundani spodniho vicka na mne mimo oleje vypadly rozmydleny kousky toho protikusu a naprosto netknutej sroub co mel drzet protikus s ojnici pohromade. Druhej drzel jeste posledni ulomek na ojnici. Nedokazu si vysvetlit jak se to mohlo urvat, kdyz pistek evidentne neni zadrenej ve valci a lze s nim volne hejbat. Jedina teorie, ktera me prozatim napada, je ze se sroubek proste po sestadvaceti letech pomalu vytocil a vypadl. Mohlo se taky zadrit kluzny lozisko na klikovce, ale vyzihany to nejni. Ale v kazdym pripade bych tam cekal vic oleje. Vzhledem k tomu, ze to kourilo, neco se tam palit muselo.
Na to konto mam tedy par otazek:
1. existuje moznost vyrobit onen protikus?
2. nebude nasledne potrebi spasovavat i klikovku?
3. je mozne, ze klikovka nedostala ranu i kdyz pistek sjel dolu a ojnice branila hrideli v otaceni?
4. nebylo by lepe ze dvou spatnych kompresoru zkusit postavit jeden dobry?
5. najde se nekdo, kdo by ho mel?
6. proc protestantske cirkve neuznavaji autoritu svateho otce ve Vatikanu?
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Začnu odzadu: Všechno začal Žanek Husůj, nelíbily se mu kšefty s odpustkama, tak ho upálili. Sto let nato začal vystrkovat růžky Martin Luther, napsal 95 požadavků vůči církvi, založil protestantské hnutí, neuznával papeže, což se zřejmě táhne dodnes. Taky ho tehdy zavřeli na hrad Wartburg, což je jediná spojitost s automobilismem.
Ovšem nevím, jestli Ti to pomůže opravit kompresor
Ještě bys mohl zkontrolovat stav elmag. spojky - je zaseknutá, nebo se na přívodním vodiči objevilo 12 voltů, i když byl spínač klimy vypnutý?
Ovšem nevím, jestli Ti to pomůže opravit kompresor
Ještě bys mohl zkontrolovat stav elmag. spojky - je zaseknutá, nebo se na přívodním vodiči objevilo 12 voltů, i když byl spínač klimy vypnutý?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Tak já zkusím zase zepředu:
1)Možné to je, ale vysoce náročné na technologické vybavení a asi by byla jednoduší varianta 4
2)Klikovka by určitě chtěla zkontrolovat, nevím co považuješ za spasování. Snad zaškrabání kluzných ložisek? To by nemělo být potřeba, nejsou li poškozená. Nutno každopádně demontovat a prohlédnout.
3)Klikovka asi ránu dostala, ale je pravděpodobné, že jí nic nebude, neboť pohon přes řemen je dosti "měký" a v případě kousnutí by to mělo proklouznout.
4)Bylo by to řešení.
5) Nevím, asi ano.
6) Pokud se týká autority náboženské coby jediného zástupce božího na zemi, tak ji neuznávám také. Důvody jsou nad rámec tohoto topiku. Co se týče autority mravní, většinou ji uznávám. Za protestantské církve si netroufnu mluvit.
A nekouřil spíš jenom ten řemen, jak se to kouslo a protáčelo? K tomu oleji, víš kolik let tam byl a nikdo s ním nic nedělal?
1)Možné to je, ale vysoce náročné na technologické vybavení a asi by byla jednoduší varianta 4
2)Klikovka by určitě chtěla zkontrolovat, nevím co považuješ za spasování. Snad zaškrabání kluzných ložisek? To by nemělo být potřeba, nejsou li poškozená. Nutno každopádně demontovat a prohlédnout.
3)Klikovka asi ránu dostala, ale je pravděpodobné, že jí nic nebude, neboť pohon přes řemen je dosti "měký" a v případě kousnutí by to mělo proklouznout.
4)Bylo by to řešení.
5) Nevím, asi ano.
6) Pokud se týká autority náboženské coby jediného zástupce božího na zemi, tak ji neuznávám také. Důvody jsou nad rámec tohoto topiku. Co se týče autority mravní, většinou ji uznávám. Za protestantské církve si netroufnu mluvit.
A nekouřil spíš jenom ten řemen, jak se to kouslo a protáčelo? K tomu oleji, víš kolik let tam byl a nikdo s ním nic nedělal?
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 890
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Někdy se stává, že pokud se vyskytne na chladícím okruhu netěsnost a do filtru se dostane nečistota nebo vzdušná vlhkost filtr se zanese a přestane plnit svou funkci. V takovém případě se všechno dostane nad písty kompresoru a voda je nestlačitelná. Ze vdušné vlhkosti se stává voda v nízkotlaké větvi. Na školení nám říkali že 10 kapek vody stačí na zničení kompresoru.
Část oleje je přímo v kompresoru a část je rozptýlená přímo v chladícím médiu. Nemusí to být příčina závady v tomto případě, ale vzhledem k tomu, že byl okruh otevřený doporučuji po opravě naplnit u odborníka a ne od ledničkáře, vyměnit filtr(odvlhčovač) a zkontrolovat těsnost systému, aby to celé nebyla potom zbytečná práce. Cena práce včetně náplně bývá okolo 1500,-kč , olej podle typu a množství okolo 800,- a filtr asi 1500,-kč.
Část oleje je přímo v kompresoru a část je rozptýlená přímo v chladícím médiu. Nemusí to být příčina závady v tomto případě, ale vzhledem k tomu, že byl okruh otevřený doporučuji po opravě naplnit u odborníka a ne od ledničkáře, vyměnit filtr(odvlhčovač) a zkontrolovat těsnost systému, aby to celé nebyla potom zbytečná práce. Cena práce včetně náplně bývá okolo 1500,-kč , olej podle typu a množství okolo 800,- a filtr asi 1500,-kč.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2121
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Nižbor
to Standa: K el.mag.spojce se pfatrne dostanu az vyndam klikovku, takze to bude muset jeste momentik pockat. Volty jsem nemeril. Zkusim to natocit a zmerim to.
to Jarda S40: ad bod 4: predpokladam, ze bude dost problem sehnat druhej takovej i kdyz spatnej. Spasovanim jsem mel na mysli, haby sedel prumer hridele, ojnice a protikusu, kdyz by to bylo z jinyho kusu, kterej bude mit taky par dekad provozu za sebou. ad bod 3: jestlize to dokazalo rozmlatit ten protikus, tak bych ten remen tolik nepodcenoval
to jarek.krizan: klimu jsem kuchal poprve, zkus mi trochu objasnit pojmy a vubec nejak nastinit jak to cely vlastne funguje.
Obecne zastavam zasadu, ze pokud neco funguje, je lepe do toho moc nevrtat, takze dost tapu, co se tyce oprav klimy.
to marra: dobrej napad, nemas tam nejakyho kamose?
to Jarda S40: ad bod 4: predpokladam, ze bude dost problem sehnat druhej takovej i kdyz spatnej. Spasovanim jsem mel na mysli, haby sedel prumer hridele, ojnice a protikusu, kdyz by to bylo z jinyho kusu, kterej bude mit taky par dekad provozu za sebou. ad bod 3: jestlize to dokazalo rozmlatit ten protikus, tak bych ten remen tolik nepodcenoval
to jarek.krizan: klimu jsem kuchal poprve, zkus mi trochu objasnit pojmy a vubec nejak nastinit jak to cely vlastne funguje.
Obecne zastavam zasadu, ze pokud neco funguje, je lepe do toho moc nevrtat, takze dost tapu, co se tyce oprav klimy.
to marra: dobrej napad, nemas tam nejakyho kamose?
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
4JOJO - celá ta ojnice musí být z jedné součástky! Nelze vzít z jedné vrch a z druhé víko! Vrtá se to najednou a pak teprve řeže na poloviny a tudíž nelze zaručit při složení ze dvou dílů, že bude ojniční oko kulaté a správně velké a neposunuté ke straně. Takže jedině ze stejného kompresoru (může být že i ten ze sedmy by měl stejný střeva pokud je od stejného výrobce) kompletní ojnice.
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
v sedmickovym jsem ojnice jaksi nenasel.... piostky jsou usporadany do kruhu a tlaci na ne excentricky hridel (vacka)Jarda S40 píše:4JOJO - celá ta ojnice musí být z jedné součástky! Nelze vzít z jedné vrch a z druhé víko! Vrtá se to najednou a pak teprve řeže na poloviny a tudíž nelze zaručit při složení ze dvou dílů, že bude ojniční oko kulaté a správně velké a neposunuté ke straně. Takže jedině ze stejného kompresoru (může být že i ten ze sedmy by měl stejný střeva pokud je od stejného výrobce) kompletní ojnice.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 890
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Pokusím se zhruba nastínit funkci klimy. Tak kompresor stlačí chladící médium čímž se silně zahřeje, takže se musí zchladit přes "chladič" - jede el.ventilátor poté jde do " filtru"- odvlhčovače pak dovnitř do interiéru, tam jetlakový ventil, který pouští médium do výměníku "radiátoru" až při daném tlaku. Při vstupu média do výměníku se prudce zvětší průřez a poklesne tlak, čímž se médium prudce podchladí ( princip ledničky nemo ještě jednodušeji propíchnuté sifonové bombičky) no a pak se jen nízkotlakou větví vrací do kompresoru. Vynechal jsem v popisu jen čidla spínače apod. Nejsou vždy na stejných místech a ve stejném počtu a zkomplikovalo by se vysvětlování. Pokud jsem něco důležitého zapoměl tak mě omluvte klimy nespravuji pouze diagnostikuji.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2121
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Nižbor
Neni to tak slozity jak jsem si myslel. Nevim proc jsem se domnival, ze se to zchlazuje v tom kompresoru. Tim, ze se meni prurez trubek, kterejma to beha, je to zchlazovani vyreseny fakt fikane.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé