nejede

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

nejede

Příspěvek od smarkus »

prosim o radu vcera mne musely dotahnout motor se zastavil a uz nejede.cerpadlo vrci,nejde jiskra.na rychlo jsem skontroloval jestly neni nekde upadlej kablik,skousel zahybat konektorama,a nic.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Jestli že neni jiska :
1-Palec rozdělovače , skus jestli jde jiskra do vika rozdělovače.
2-Indukční cifka
3-Tranzistorove zapalaváni , (mam ten dojem že se tomu tak nadava) U 2xx/9xx je to přišroubováno na podběhu u baterije kousek od světla na řidičově straně. Prostříkat kontakty eventuelně zkusit jinny kus.
4-A to není moc pravděpodobne řidici jednotka zapalování .

No a ještě by to mohlo byt svíčkami ale je to nepravděpodobné :arrow:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

jo dik skusim mrknout,jiskru jsem skousel primo z inducky. chtel jsem se jeste zeptat jak jeto u 4xx stou problikavaci diagnostikou?
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

No to ti nepovim ja 4x nemam(nemel,nebudu) ale ve sve podstatě aby to bylo spravně musi to bliknout jen 3x1 pakli že bude nablikan jiny sled (přiklad 3;2;5 ) spočitej si opiš si a pak někde podle předlohy zjistíš co kod znamena :arrow:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Diagnostika by tam asi měla být, jhe tam ta krabička jako u 400. Jinak zkontroluj rozdělovač, viz moje skušenost s víčkem a palcem. Proměř cívku, zda není přerušené vinutí.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

jo ja jen jak jeto u te 4rady stou diagnostikou nekde jsem cetl ze se to ma dat do zdirky 1 a 6 ale umne je 6prazna bez kontaktu.a kdyz dam do 1 tak ledka sviti porad.
jak uz jsem psal jiskra nejde uz z inducky ,potreboval bych ale zjistit na kterem kabliku co jde do inducky ma byt proud,mam totiz pocit ze nejde el.do inducky.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Podívám se ti a změřím! asi za 20 min.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

jo moc dik jdou tam 4 kabliky.(do inducky) uz ale musim do prace.tak mrknu az vecer ale predem dik
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Zvláštní včera jsem se setkal s stejnym problemem na B230F , Diagnostika v zdiřce "2" (měl by otestovat veškere prvky , (cvakt vstřiky) ) Ale dioda jen svíti a nic neděla to je pochopytelně špatně.Zavadou proč motor nejede jsou na 99 % neotevírajíci vstřikovače ( manualně jsme snimi nastříkali palivo a zkusili zastartovat - chyba byla odhalena) Naše diagnoza zní vadné ECU , dnes tam jede zapojit jinou řídící jednotku takže se ufídí kde je problém.

Tobě ale nefunguje zapalování :

Proměř indukčku (Ohmy) na polu 15 a 1 , pokud nenaměříš odpor , tzn multimetr ukaže že jsi obvod ani nespojil je to cifkou :arrow:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Nějaké informace o těch chybových kódech jsem četl před časem zde http://www.volvoclub.ru/ . Jinak cívku mám společnou s tím tranzistorovým zapalováním. Jdou tam 3 dráty a ani na jednom není při zapnutém zapal. napětí proti kostře a jeden (čtvrtý) jenom propojuje hliníkový žebrovaný spodek s vrškem. Tak jak přemýšlím mě napadá imobilizér??? Asi by odpojil i čerpadlo, ale může být.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

no tak jsem si jeste jednou skusil tu diagnostiku a uz to slo ve 2 to bliklo 1-1-1 a v 7 zdirce taky 1-1-1 takze asi bez zavad ze? skusil jsem i to jak popisoval standa trikrat zmacknout posobe to tlacitko a zaclo to cvakat a bzucet a pritom blikala ledka.
Rad bych promeril tu inducku ale jak mam zjistit kde je kontakt 1 a 15? kdyz jsem tam zadne znaceni nenasel? Jo dik Jardo za to vyskouseni proto jsem mel ten pocit ze tam nejde napeti. :lol:
jeste dotaz takze kdyz ta diagnostika blika tak ecu je v poradku ze?(aspon ze tak) a imobilizer nemam i kdyz tam je zbytek nefunkcniho alarmu
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ještě mě napadlo, demontuj a očisti snímač horní úvratě u setrvačníku. Je přístupný od strany převodovky na klik. skříni, takový plíšek na dva šrouby by tam měl být s tím snímačem. Škoda, asi nemáš osciloskop, aby ses přesvědčil o jeho funkci?
P.S. Ty tam máš klasickou cívku (kulatou s vývody 1 a 15?)?

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Z cifky krom vysokonapětoveho kabelu vedou take jen 2 kontakty jeden je 15 a druhy 1 , na oba vedou draty , vic vystupu na ni neni :wink:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Dejfe, ale já tam mám takové černé cosi, spojené s krabičkou ve tvaru hliníkového chladiče polovodičů (asi to tranzistorové zapalování). Z toho černého jde kabel VN na rozdělovač a dále tři kablíky někam. Jeden propojuje to černé s tím hliníkovým a ty dva jdou někam pryč. Ale na žádnem není při zapnutém zapalování napětí. Tož asi v tom hliníku bude výkonový tranzistor, který bude na základě impulzu z řídící jednotky zapalovíní spínat proud do toho černého (asi cívky). Takže jediná šance je měřit při otáčejícím se motoru.
4Smarkus - myslím, že to vyblikávání nepovídá o funkci řídící jednotky zapalování, ale jen o řídící jednotce vstřikování. Zkus ten snímač. Díval ses na ty ruské stránky? Někde jsem tam o tom opravdu něco četl a 460-ka se mírně lišila od 240-ky. Není tam snad Jetronik, ale něco jiného??? Pokud tomu nerozumíš, tak to přečtu a napíšu ti česky. ale vím žes snad uměl polsky a tak asi nebudeš mnít problém.

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Ano to na tom hliniku je to tranzistor zap , od rozdělovače povedou draty od hallova snimače aby věděl kdy má pálit , předpokládam. Chceš říct že na Cífce není 4 - (vysoko napětoví kabel) 15 a 1 ? ,Nefim jak to 4x mají tak se ptám :?:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

DejFe píše:Ano to na tom hliniku je to tranzistor zap , od rozdělovače povedou draty od hallova snimače aby věděl kdy má pálit , předpokládam. Chceš říct že na Cífce není 4 - (vysoko napětoví kabel) 15 a 1 ? ,Nefim jak to 4x mají tak se ptám :?:
No na cívce je VN kabel a dále ještě tři jiné. Takže asi ne klasická 15 a 1 (přívod +12V a kostra přes přerušovač). A místo Hallova snímače v rozdělovači je asi ten snímač HÚ. Ale nejsem si jist. Nicméně u renaultů s tímto motorem zlobí často znečištění toho snímače HÚ.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jsem to teď prohlížel se zrcátkem, takže ty tři kablíky jdou do toho hliníku. Z černého vršku jde jeden kablík pod krabičku, snad na kostru, ale není to jasně vidět. VN vynechám a ty tři z hliníku vedou do svazku. Z rozdělovače nejde nic krom 5-ti VN, takže Hallova sonda se nekoná. Na karteru pod termostatem nad setrvákem je skutečně snímač otáček, jak jsem již říkal. Takže bych zkusil demontáž a očištění. Jo a na tom hliníku je nápis "made in France" A ten hliník s tím černým co je na něm bude asi propojen koliky v místě styku, jsou sešroubované dvěmi šroubky, i když původně asi byly ty šroubky 4.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

ne prave ze nemam obyc.civku ale asi tu stim tyristorem (kostka) a vedou doni tri kabliky pres dutinky a jeden klasicky plochy konektor.Podle popisu ma to same co ty.(s klasickou civkou to umim)
Osciloskop nemam.Jo toho snimace semsi u setrvaku vsiml kdyz jsem vsecko kontroloval,ale kdyz ho demontuji a budu ho davat spatky nezalezi na jeho presne poloze?(no je ktomu perfektni pristup).
Jo naty ruske stranky jsem se koukal sice jsem to nasel a tezce jsem to prelouskaval (rustina mi nikdy moc nesla :lol: )ale asi to nebude potreba kdyz to nehlasi zadnou chybu.Ale i tak ti dik
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Podle mě ten snímač demontuješ i s tím obloukovým držákem a zase ho tam namontuješ. Nastavuje se posunem po tom držáku, ale ten držák má snad jen jednu danou polohu. Jdu ti hledat postup čištění.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jo už to mám, je to tady http://www.scriptkiller.de/renault_mega ... obleme.php Pro změnu německy, měl ses víc učit ve škole. Pokud bys nerozumněl, zítra přeložím. Ale jsou tam obrázky a je to skoro stejné.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

no tak nemecky ani ranu. ja to nejak moc dukladne neskoumal jen vim ze to cidlo tam je a ze tam jsou natom drzaku ty dirky,ale kdyz to tam je pres dva sroubky natvrdo tak toje v pohode. Akorat ten rencek tam ma nadhernej pristup jak setam dostanu ja toz to nevim :shock: .A vycistit to asi hadrou a tech .benzinem,ze?
Ale jinac ti strasne moc dik Jardo S40 za tu ochotu.Mas umne pivo az se nekdy potkame na srazu.(az se na nejakej konecne dostanu)
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Děkovat nemáš zač, já nezapomínám! Zkus a dej vědět, budu zítra ještě hledat řídící jednotky. A podívám se i jinam.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

tak jsem vymontoval ten snimac ocistil dal spet a nic,vystrikal jsem kontaktolem uplne vse naco jsem prisel a taky nic. Asi by chtelo zmerit jestly je funkcni inducka s tiristorem ale jak?nevi nekdo?(kdyby tak byla druha na skousku)
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Samozřejmě není problém vymontovat, ale doručit. Napadá tě něco? V nejhorším poštou, ale asi by to chtělo i řídící jednotku.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

zitra se stavy kolega od kamosa ma rencka 19 tak mrknu jestly ma tu samou tak ju skusime a uvidime co potom dal.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Zpět na „300 / 400 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé