nejede

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

nejede

Příspěvek od smarkus »

prosim o radu vcera mne musely dotahnout motor se zastavil a uz nejede.cerpadlo vrci,nejde jiskra.na rychlo jsem skontroloval jestly neni nekde upadlej kablik,skousel zahybat konektorama,a nic.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 282
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 AWD
Bydliště: Brno

Příspěvek od DejFe »

Jestli že neni jiska :
1-Palec rozdělovače , skus jestli jde jiskra do vika rozdělovače.
2-Indukční cifka
3-Tranzistorove zapalaváni , (mam ten dojem že se tomu tak nadava) U 2xx/9xx je to přišroubováno na podběhu u baterije kousek od světla na řidičově straně. Prostříkat kontakty eventuelně zkusit jinny kus.
4-A to není moc pravděpodobne řidici jednotka zapalování .

No a ještě by to mohlo byt svíčkami ale je to nepravděpodobné :arrow:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

jo dik skusim mrknout,jiskru jsem skousel primo z inducky. chtel jsem se jeste zeptat jak jeto u 4xx stou problikavaci diagnostikou?
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 282
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 AWD
Bydliště: Brno

Příspěvek od DejFe »

No to ti nepovim ja 4x nemam(nemel,nebudu) ale ve sve podstatě aby to bylo spravně musi to bliknout jen 3x1 pakli že bude nablikan jiny sled (přiklad 3;2;5 ) spočitej si opiš si a pak někde podle předlohy zjistíš co kod znamena :arrow:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Diagnostika by tam asi měla být, jhe tam ta krabička jako u 400. Jinak zkontroluj rozdělovač, viz moje skušenost s víčkem a palcem. Proměř cívku, zda není přerušené vinutí.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

jo ja jen jak jeto u te 4rady stou diagnostikou nekde jsem cetl ze se to ma dat do zdirky 1 a 6 ale umne je 6prazna bez kontaktu.a kdyz dam do 1 tak ledka sviti porad.
jak uz jsem psal jiskra nejde uz z inducky ,potreboval bych ale zjistit na kterem kabliku co jde do inducky ma byt proud,mam totiz pocit ze nejde el.do inducky.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Podívám se ti a změřím! asi za 20 min.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

jo moc dik jdou tam 4 kabliky.(do inducky) uz ale musim do prace.tak mrknu az vecer ale predem dik
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 282
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 AWD
Bydliště: Brno

Příspěvek od DejFe »

Zvláštní včera jsem se setkal s stejnym problemem na B230F , Diagnostika v zdiřce "2" (měl by otestovat veškere prvky , (cvakt vstřiky) ) Ale dioda jen svíti a nic neděla to je pochopytelně špatně.Zavadou proč motor nejede jsou na 99 % neotevírajíci vstřikovače ( manualně jsme snimi nastříkali palivo a zkusili zastartovat - chyba byla odhalena) Naše diagnoza zní vadné ECU , dnes tam jede zapojit jinou řídící jednotku takže se ufídí kde je problém.

Tobě ale nefunguje zapalování :

Proměř indukčku (Ohmy) na polu 15 a 1 , pokud nenaměříš odpor , tzn multimetr ukaže že jsi obvod ani nespojil je to cifkou :arrow:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Nějaké informace o těch chybových kódech jsem četl před časem zde http://www.volvoclub.ru/ . Jinak cívku mám společnou s tím tranzistorovým zapalováním. Jdou tam 3 dráty a ani na jednom není při zapnutém zapal. napětí proti kostře a jeden (čtvrtý) jenom propojuje hliníkový žebrovaný spodek s vrškem. Tak jak přemýšlím mě napadá imobilizér??? Asi by odpojil i čerpadlo, ale může být.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

no tak jsem si jeste jednou skusil tu diagnostiku a uz to slo ve 2 to bliklo 1-1-1 a v 7 zdirce taky 1-1-1 takze asi bez zavad ze? skusil jsem i to jak popisoval standa trikrat zmacknout posobe to tlacitko a zaclo to cvakat a bzucet a pritom blikala ledka.
Rad bych promeril tu inducku ale jak mam zjistit kde je kontakt 1 a 15? kdyz jsem tam zadne znaceni nenasel? Jo dik Jardo za to vyskouseni proto jsem mel ten pocit ze tam nejde napeti. :lol:
jeste dotaz takze kdyz ta diagnostika blika tak ecu je v poradku ze?(aspon ze tak) a imobilizer nemam i kdyz tam je zbytek nefunkcniho alarmu
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ještě mě napadlo, demontuj a očisti snímač horní úvratě u setrvačníku. Je přístupný od strany převodovky na klik. skříni, takový plíšek na dva šrouby by tam měl být s tím snímačem. Škoda, asi nemáš osciloskop, aby ses přesvědčil o jeho funkci?
P.S. Ty tam máš klasickou cívku (kulatou s vývody 1 a 15?)?

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 282
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 AWD
Bydliště: Brno

Příspěvek od DejFe »

Z cifky krom vysokonapětoveho kabelu vedou take jen 2 kontakty jeden je 15 a druhy 1 , na oba vedou draty , vic vystupu na ni neni :wink:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Dejfe, ale já tam mám takové černé cosi, spojené s krabičkou ve tvaru hliníkového chladiče polovodičů (asi to tranzistorové zapalování). Z toho černého jde kabel VN na rozdělovač a dále tři kablíky někam. Jeden propojuje to černé s tím hliníkovým a ty dva jdou někam pryč. Ale na žádnem není při zapnutém zapalování napětí. Tož asi v tom hliníku bude výkonový tranzistor, který bude na základě impulzu z řídící jednotky zapalovíní spínat proud do toho černého (asi cívky). Takže jediná šance je měřit při otáčejícím se motoru.
4Smarkus - myslím, že to vyblikávání nepovídá o funkci řídící jednotky zapalování, ale jen o řídící jednotce vstřikování. Zkus ten snímač. Díval ses na ty ruské stránky? Někde jsem tam o tom opravdu něco četl a 460-ka se mírně lišila od 240-ky. Není tam snad Jetronik, ale něco jiného??? Pokud tomu nerozumíš, tak to přečtu a napíšu ti česky. ale vím žes snad uměl polsky a tak asi nebudeš mnít problém.

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 282
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 D5 AWD
Bydliště: Brno

Příspěvek od DejFe »

Ano to na tom hliniku je to tranzistor zap , od rozdělovače povedou draty od hallova snimače aby věděl kdy má pálit , předpokládam. Chceš říct že na Cífce není 4 - (vysoko napětoví kabel) 15 a 1 ? ,Nefim jak to 4x mají tak se ptám :?:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

DejFe píše:Ano to na tom hliniku je to tranzistor zap , od rozdělovače povedou draty od hallova snimače aby věděl kdy má pálit , předpokládam. Chceš říct že na Cífce není 4 - (vysoko napětoví kabel) 15 a 1 ? ,Nefim jak to 4x mají tak se ptám :?:
No na cívce je VN kabel a dále ještě tři jiné. Takže asi ne klasická 15 a 1 (přívod +12V a kostra přes přerušovač). A místo Hallova snímače v rozdělovači je asi ten snímač HÚ. Ale nejsem si jist. Nicméně u renaultů s tímto motorem zlobí často znečištění toho snímače HÚ.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jsem to teď prohlížel se zrcátkem, takže ty tři kablíky jdou do toho hliníku. Z černého vršku jde jeden kablík pod krabičku, snad na kostru, ale není to jasně vidět. VN vynechám a ty tři z hliníku vedou do svazku. Z rozdělovače nejde nic krom 5-ti VN, takže Hallova sonda se nekoná. Na karteru pod termostatem nad setrvákem je skutečně snímač otáček, jak jsem již říkal. Takže bych zkusil demontáž a očištění. Jo a na tom hliníku je nápis "made in France" A ten hliník s tím černým co je na něm bude asi propojen koliky v místě styku, jsou sešroubované dvěmi šroubky, i když původně asi byly ty šroubky 4.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

ne prave ze nemam obyc.civku ale asi tu stim tyristorem (kostka) a vedou doni tri kabliky pres dutinky a jeden klasicky plochy konektor.Podle popisu ma to same co ty.(s klasickou civkou to umim)
Osciloskop nemam.Jo toho snimace semsi u setrvaku vsiml kdyz jsem vsecko kontroloval,ale kdyz ho demontuji a budu ho davat spatky nezalezi na jeho presne poloze?(no je ktomu perfektni pristup).
Jo naty ruske stranky jsem se koukal sice jsem to nasel a tezce jsem to prelouskaval (rustina mi nikdy moc nesla :lol: )ale asi to nebude potreba kdyz to nehlasi zadnou chybu.Ale i tak ti dik
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Podle mě ten snímač demontuješ i s tím obloukovým držákem a zase ho tam namontuješ. Nastavuje se posunem po tom držáku, ale ten držák má snad jen jednu danou polohu. Jdu ti hledat postup čištění.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jo už to mám, je to tady http://www.scriptkiller.de/renault_mega ... obleme.php Pro změnu německy, měl ses víc učit ve škole. Pokud bys nerozumněl, zítra přeložím. Ale jsou tam obrázky a je to skoro stejné.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

no tak nemecky ani ranu. ja to nejak moc dukladne neskoumal jen vim ze to cidlo tam je a ze tam jsou natom drzaku ty dirky,ale kdyz to tam je pres dva sroubky natvrdo tak toje v pohode. Akorat ten rencek tam ma nadhernej pristup jak setam dostanu ja toz to nevim :shock: .A vycistit to asi hadrou a tech .benzinem,ze?
Ale jinac ti strasne moc dik Jardo S40 za tu ochotu.Mas umne pivo az se nekdy potkame na srazu.(az se na nejakej konecne dostanu)
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Děkovat nemáš zač, já nezapomínám! Zkus a dej vědět, budu zítra ještě hledat řídící jednotky. A podívám se i jinam.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

tak jsem vymontoval ten snimac ocistil dal spet a nic,vystrikal jsem kontaktolem uplne vse naco jsem prisel a taky nic. Asi by chtelo zmerit jestly je funkcni inducka s tiristorem ale jak?nevi nekdo?(kdyby tak byla druha na skousku)
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1451
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Samozřejmě není problém vymontovat, ale doručit. Napadá tě něco? V nejhorším poštou, ale asi by to chtělo i řídící jednotku.

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

zitra se stavy kolega od kamosa ma rencka 19 tak mrknu jestly ma tu samou tak ju skusime a uvidime co potom dal.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Zpět na „300 / 400 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé