diesel do města
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#1 diesel do města
Mám takový dotaz, proč není diesel vhodný do města na couračky ?
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 257
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Cieszyn
- Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09
#2 diesel do města
Ale ten dotaz nemyslíš vážně, že ne?Venca70 píše:Mám takový dotaz, proč není diesel vhodný do města na couračky ?
a pokud ano, tak pan Google říká:
https://www.autoweb.cz/caste-chyby-majitelu-dieselu-jak-si-nici-motory/
http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti-cast-ii-jak-neucpat-filtr-pevnych-castic-64339
...a mnoho dalších
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#3 diesel do města
Spíš chci rozpoutat debatu:-) ale ted vážně,když vynechám problematiku dpf. Leju tam mobil 1 5w50 a vervu diesel co mi hrozí při couračkách ?
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 849
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
#4 diesel do města
Záleží čemu říkáš couračky,jestli jedu 10km do práce a zpět tak problém nevidím ale na toto je určitě lepší a z dlouhodobého hlediska benzín
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#5 diesel do města
Rano 3 do školy + 2 do práce odpoledne to samé + 2-5 nákup. Vikend k rodičům 15+15 nebo výlet 50 +50. Za měsíc 1200, ročně 15000.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 849
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
#6 diesel do města
To bych šel raděj do benzínu,náklady časem budou levnější..
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#7 diesel do města
Předpokládám že budu mit auto cca 8 let ( předchozí vůz, V 40, 1.9TD), za tu dobu ušetřím na spotřebě cca 100-120 tis kč. Pokud dobře počítám. Myslíte si že to nasypu zpátky do D5. Nepočítam oleje a filtry, ty se musí měnit u obou motoru
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 5925
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#8 diesel do města
Za mě nenasypeš. Proč by měl trpět diesel více než benzín, mi není známo. Snad jen ten DPF, co máš v autě, ale i tam se dá snad pustit přes diagnostiku regenerace, tak by neměl být problém. V naftě ti mohou odejít vstřiky, ale to asi cukačkama po městě nebude, že Na benzínu se zase najdou škrtící klapky, svíčky, cívky... No tak si vyber. Já mám vybráno, raději v dieslu za 9 po městě než v benzínu za 14
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#9 diesel do města
I kdybych nasypal tak za ty peníze mam G.O motoru a jezdím dalších 200000.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 178
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Vůz: S60 D5 AWD R Polestar MY2012 230k,470Nm
- Bydliště: Praha 7 - Holešovice
#10 diesel do města
Asi je to debilní logika, ale jestli je diesel na dálnici tak pak MHD autobusy, dodávky a my jsme v pr...i
_________________
LR Discovery TDV6 HSE MY2007 ( 200k ) - pracant
LR RR TDV8 Vogue MY2008 (310k ) - stíhačka
S60 D5 AWD R Polestar MY2012 ( 230k, 470Nm ) - bejvalka
XC90 D5 MY2006 (200k ) - bejvalej
LR Discovery TDV6 HSE MY2007 ( 200k ) - pracant
LR RR TDV8 Vogue MY2008 (310k ) - stíhačka
S60 D5 AWD R Polestar MY2012 ( 230k, 470Nm ) - bejvalka
XC90 D5 MY2006 (200k ) - bejvalej
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#11 diesel do města
Mohl by prosím přidat názor nějaky PAN mechanik.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 401
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#12 diesel do města
Jenze u tech dodavek a MHD motor jaksi nema moznost vychladnout, je prakticky permanentne na provozni teplote, coz je ten hlavni argument proc diesela do mesta ano/ne. Ale stejne si myslim, ze jediny co tam trpi, je DPF, motor, pokud je o neho dobre starany, nemuze po meste jen tak odejit. Tam uz je to spis o tom spocitat si udrzbu a co vsechno tam muze odejit vs. celkovy km co s tim kdo najezdi, aby se to jeste vyplatilo.iRRes píše:Asi je to debilní logika, ale jestli je diesel na dálnici tak pak MHD autobusy, dodávky a my jsme v pr...i
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 63
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Vůz: XC70 2.5T man. (B5254T2) 2007
- Bydliště: Trutnov
#13 diesel do města
Dalsi věc je ,ze u MHD se za xx litru paliva sveze daleko vic lidi nez v aute za x litru.A jestli se nepletu ,tak uz spousta podobných priblizovadel zacina jezdit na CNG. Ale to uz narazim spis na takovou "ekologii a konzum" dnesni doby
Tobe jde asi spis o spotřebu a ostatní naklady ...
Navíc jak koukam Venco ,naftu už máš.Tak kdyby se do města nehodila ,začneš jezdit MHD,nebo chodit pesky?
Tobe jde asi spis o spotřebu a ostatní naklady ...
Navíc jak koukam Venco ,naftu už máš.Tak kdyby se do města nehodila ,začneš jezdit MHD,nebo chodit pesky?
_________________
XC70 2.5T 2007 ,man ,summum ARD stage2 D5T5
XC70 2.5T 2007 ,man ,summum ARD stage2 D5T5
#14 diesel do města
Jak jsi došel na úsporu 100000Kč na palivu??Venca70 píše:Předpokládám že budu mit auto cca 8 let ( předchozí vůz, V 40, 1.9TD), za tu dobu ušetřím na spotřebě cca 100-120 tis kč. Pokud dobře počítám. Myslíte si že to nasypu zpátky do D5. Nepočítam oleje a filtry, ty se musí měnit u obou motoru
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 3368
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#15 diesel do města
řekl bych, že to +- sedímartinopel píše:Jak jsi došel na úsporu 100000Kč na palivu??Venca70 píše:Předpokládám že budu mit auto cca 8 let ( předchozí vůz, V 40, 1.9TD), za tu dobu ušetřím na spotřebě cca 100-120 tis kč. Pokud dobře počítám. Myslíte si že to nasypu zpátky do D5. Nepočítam oleje a filtry, ty se musí měnit u obou motoru
Je teda ještě brzo ráno a neměl jsem kafe, ale vychází mi to takhle:
8 let * 15000km/rok = 120 000 km
Nafta budu brát třeba 7l/100km
Benzín 11l/100km
Počet litrů nafty = ( 120 000 / 100 ) * 7 = 8400 l
Počet litrů benzínu = ( 120 000 / 100 ) * 11 = 13200 l
Cena za naftu cca 36kč/l = 302 400 kč
Cena za benzín cca 36,5kč/l = 481 800 kč
Rozdíl: cca 180 000 Kč.
S klesající spotřebou nafty nebo vyšší spotřebou benzínu rozdíl samozřejmně poroste.
Nevím jaký je rozdíl nákladůl na poříení novýho auta s naftou oproti benzínu, je otázka jestli se to při tomhle nájezdu vyplatí. To samé u ojetiny..
Na naftu jsem nikdy nic nekupoval.
P.S.: Jezdím jenom na benzín. Nafta patří do kamen a maximálně do traktoru
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#16 diesel do města
Vycházím z předpokládaného nájezdu 120 000km za 8 let na tu dobu předpokládám že budu mit tohle auto.
Při spotřebě 8l/100km nafty dám za palivo (39kč/l) 312kč/100km - 3120kč/1000km - 31200kč/10000km - 312000kč/100000km - 374400kč/120000km.
BENZIN:
Spotřeba 11l/100km (39kč/l) 429kč/100km - 4290kč/1000km - 42900kč/10000km - 429000kč/100000km - 514800/120000km
Mě vychází rozdíl 140 400kč
Když budu jezdit se spotřebou 10/ 100 benzín pořád mám rozdíl 93 600kč
Při spotřebě 8l/100km nafty dám za palivo (39kč/l) 312kč/100km - 3120kč/1000km - 31200kč/10000km - 312000kč/100000km - 374400kč/120000km.
BENZIN:
Spotřeba 11l/100km (39kč/l) 429kč/100km - 4290kč/1000km - 42900kč/10000km - 429000kč/100000km - 514800/120000km
Mě vychází rozdíl 140 400kč
Když budu jezdit se spotřebou 10/ 100 benzín pořád mám rozdíl 93 600kč
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 3368
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#17 diesel do města
To máte tak drahej benzín nebo průměruješ ceny za následujících 8 let?Venca70 píše:Vycházím z předpokládaného nájezdu 120 000km za 8 let na tu dobu předpokládám že budu mit tohle auto.
Při spotřebě 8l/100km nafty dám za palivo (39kč/l) 312kč/100km - 3120kč/1000km - 31200kč/10000km - 312000kč/100000km - 374400kč/120000km.
BENZIN:
Spotřeba 11l/100km (39kč/l) 429kč/100km - 4290kč/1000km - 42900kč/10000km - 429000kč/100000km - 514800/120000km
Mě vychází rozdíl 140 400kč
Když budu jezdit se spotřebou 10/ 100 benzín pořád mám rozdíl 93 600kč
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#18 diesel do města
Cena premiového paliva Verva na benzině:-)
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 3368
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#19 diesel do města
AhaVenca70 píše:Cena premiového paliva Verva na benzině:-)
mozna lehce OT, vim ze je tu na to topic, ale zajima me tvuj konkretni nazor.
Je to znat? Kultivovanost hodu, vykon, spotreba?
Vyplati se to nebo jen pro dobry "pocit"?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1538
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
#20 diesel do města
ve kterem meste budes jezdit a jaký motor máš na mysli?
couram se kazdy den mestem do skolky, do prace, obcas se vysere něco dál a spotrebu 11l jsem nikdy v zivote nemel... s tim co, mam v popisu, mam pri tomto zpusobu provozu spotrebu nejakych, dobrá, 9 litrů...
couram se kazdy den mestem do skolky, do prace, obcas se vysere něco dál a spotrebu 11l jsem nikdy v zivote nemel... s tim co, mam v popisu, mam pri tomto zpusobu provozu spotrebu nejakych, dobrá, 9 litrů...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#21 diesel do města
Spotřeba - 0,2 litru a dobrý pocit k tomu. Nemám dlouhodobou zkušenost, dal jsem na doporučeni Mechanika, auto mam 2 měsíce. Vic ti řeknu za pár let
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#22 diesel do města
A někdo s xc 70 benzin za kolik jezdite?
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 63
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Vůz: XC70 2.5T man. (B5254T2) 2007
- Bydliště: Trutnov
#23 diesel do města
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=46243
I na couracky se pod deset dá. A myslim ze bude v zime i rychlejc topit!
I na couracky se pod deset dá. A myslim ze bude v zime i rychlejc topit!
_________________
XC70 2.5T 2007 ,man ,summum ARD stage2 D5T5
XC70 2.5T 2007 ,man ,summum ARD stage2 D5T5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 201
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tachov
- Vůz: V850 T5
#24 diesel do města
Můj názor benzín versus diesel ve městě. Benzín: lehčí motor nezatěžuje tudíž tolik nápravu ( čepy, gumy) , dnes jednodušší elektroniku jako diesel, menší olejová náplň a delší interval výměny, levnější olej, filtr. Menší baterie. Rychleji se ohřeje na provozní teplotu a topí. Nevýhody vyšší spotřeba benzínu. Pokud lpg tak nižší náklady na palivo ale při menším nájezdu se asi nevyplatí.
Diesel : těžký motor díky větší robustnosti. Dnes samá elektronika , dnes daleko vyšší nároky na kvalitu paliva. DPF filtr a jeho specifika při jeho čištění. Dlouho se ohřívá pokud nemá přídavné topení.
Pokud plánuješ auto na 8 let provozu tak je porucha daleko pravděpodobnější u složitějšího auta a také mnohem dražší ceny náhradních dílů jak u benzinu.
Osobně bych dnes diesel nekoupil ani na dálky. Raději benzín+ lpg. Stačí?
Diesel : těžký motor díky větší robustnosti. Dnes samá elektronika , dnes daleko vyšší nároky na kvalitu paliva. DPF filtr a jeho specifika při jeho čištění. Dlouho se ohřívá pokud nemá přídavné topení.
Pokud plánuješ auto na 8 let provozu tak je porucha daleko pravděpodobnější u složitějšího auta a také mnohem dražší ceny náhradních dílů jak u benzinu.
Osobně bych dnes diesel nekoupil ani na dálky. Raději benzín+ lpg. Stačí?
_________________
VOLVO 850 T5
VOLVO 850 T5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 159
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
#25 diesel do města
Já mu i občas přišlápnu, ten krouťak mě baví:-) a pořád pod 8 litru.
Ten rozdíl v dlouhodobé ceně za palivo je pořád dost velkej.
Ten rozdíl v dlouhodobé ceně za palivo je pořád dost velkej.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 804 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 209 Odpovědi
- 9725 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Haben
-
- 7 Odpovědi
- 499 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky
-
- 49 Odpovědi
- 2641 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tomas78
-
- 1 Odpovědi
- 1746 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sergej