Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od Urvanej »

Trochu mě vyděsila skutečnost, kterou jsme zjistili na jednom poměrně novym pekáči. Celkem tu lidi brečí, jak jim to nechce teplý chytat atd. tak třeba by tohle mohla být jedna z cest jak na to.
Ztráta mezi baterií a startérem (je tam asi 1cm tlustej drát) činila na plusu 0.8V, na mínusu 0.7V. To je 1.5V dole z už takhle bídnýho napětí co dává baterie při startu. Což je taky zajímavý číslo. Protože co jsem zkoušel, tak se baterie při startu pohybuje kolem 10V. Když z toho odečteme tu ztrátu, tak se chudák startér snaží roztočit motor na 8.5V, což se nedivim, že mu moc nejde.
Jaký máte hodnoty vy?

Změřit to lze tak, že dám jeden konec multimetru na + pól baterie a druhej konec na startér, kam ten drát vede. Minusovej kabel je zase rozdíl mezi (-) pólem baterie a tělem startéru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od Romulusw »

10V na baterce při startu je hodně málo, to bych se už poohlížel po nové. Zkusím to změřit :)

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#3 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od M4jky »

Neviem aké je štartovacie napätie ale podla mňa by kludne mohlo byť okolo 10V. Čo sa týka problému s úbytkom napätia na kabeloch od baterky, tak ja som mal napríklad problém na lisovanom spoji kde je červený kabel nalisovaný do svorky na baterku. Od kedy som kabel vymenil tak auto chytá na brnk.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#4 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od Ondra. »

s pojmy pekac bych byl hodne opatrnej...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od Urvanej »

Kdyby ses neozval, tak by nikdo netušil, že mluvim o saabu a místo toho by si v klidu mysleli, že jde maximálně o XC. ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#6 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od 3m3 »

Dokazes to zmerit i na neSaabu D5?
S elektrikou sem ja spatnej kamarad :(
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od Urvanej »

myslíš:
Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#8 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od 3m3 »

Skoro :D
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7459
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#9 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od Petr Marek »

3m3 píše:Dokazes to zmerit i na neSaabu D5?
S elektrikou sem ja spatnej kamarad :(
No, co? Dostaneš ránu, potom se Ti rozsvítí a bude Ti vše jasný.
Jinak až nebudu mít co dělat, tak to také pro zajímavost změřím a poreferuji.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od Romulusw »

Tak jsem dnes měřil a na přední svorkovnici to bylo 10V. Na baterku jsem nelezl, protože se mi to nechtělo rozdělávat. Asi to tak má být :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Ztráta na kabelu startéru aneb voltmetry ven!

Příspěvek od Sergej »

8,5 - 10V na starteri je OK. Bateria by ale nemala klesnut pod 10,5V.
Na novsich autách su problemom redukované prierezy vodičov kompenzované vyssou teplotnou triedou izolacie. Typickym prikladom je kabelaz Favorit vs Felicia. Ale este ovela horsie su rozne rychlovymenne svorky na autobateriach, vyrobene z cinovaneho plechu. Tie sa vedia ohriat tak ze cin z nich opada (Xsara).
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“