Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

  • Autor
  • Zpráva
K@rlos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerov

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od K@rlos »

Tak to pošli prosím odkaz na jejich stránky... Díky.
Mě už přišli ty blinkry ze Slovenska a maximální spokojenost!
Doufám, že zbydou peníze i na světla, protože se budu ženit, tak momentálně tečou korýtkem jinam... :(
Ale H7+H7 budou určitě! Krátký blinkry už mám i namontovaný a teď tomu kazí vzhled jen původní světla H4..... :no:
_________________
Volvo V40, 1.9TD 66kW, 1997; Octavia 1.9TDi 66kW 2001
Bylo: Seat Toledo 1.9TD; VW Vento 1.9D; Opel Omega 2.0 16V,1995; Ford Scorpio 2.0 LPG; Fiat Tipo 1.9TD; BMW 318i...... Jóóó bylo toho moc...

Peťo
Offline
Příspěvky: 586
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od Peťo »

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

Tak aj ja po vzore ostatných som vymenil svetlá za číre. Kúpil som TYC. Nie je to Hella, ale pomer cena/kvalita je si myslím, že viac ako dobrý.

Bolo tu popísaných viacero možností ako zapojiť nové číre svetlomety H7 a aj názorov ako fungujú tie pôvodné H4. Skúsim to zhrnúť a uviesť na pravú mieru ako to skutočnosti je. Síce veľa členov má už spravené toto zapojenie od auto elektrikára, ale určite pribudne ešte veľa členov, ktorý budú upgradovať a možno si to budú chcieť spraviť sami (tu ale predpokladám aspoň základné znalosti elektrotechniky, spájanie káblov a pod.). Platí staré dobré heslo „čo si človek nespraví kvalitne sám, tak to nemá“.

Ako fungujú staré svetlomety H4 (viď schému nižšie bez načerveno označených prepojov a relé č. 88):

Po otočení kľúčom v zapaľovaní do polohy II sa zopne relé č. 87, ktoré privedie kladný (+) pól batérie cez poistku F12, relé č. 87, vlákna tlmených aj diaľkových žiaroviek, prepínaciu páčku tlmených a diaľkových svetiel až na otočný prepínač svetiel . Predné svetlomety sú istené iba touto jednou poistkou, takže keď sa vám vypáli táto poistka tak vám zhasnú tlmené aj diaľkové svetlá na pravej aj ľavej strane s výnimkou obrysových.
a. Tlmené svetlá – otočením prepínača svetiel do polohy stretávacie svetlá sa privedie cez prepínač svetiel záporný (-) pól batérie (kostra) na tlmené svetlá.
Prúd tečie z baterky (+) cez poistku F12, relé č. 87, vlákno tlmeného svetla, páčku prepínača diaľkových a tlmených svetiel a cez otočný prepínač na (-).
b. Tlmené svetlá + svetelná húkačka – tlmené svetlá ako v bode a.) a na diaľkové sa privedie (-) cez páčku prepínača diaľkových a tlmených svetiel.
Prúd tečie cez tlmené ako v bode a.), diaľkové - prúd tečie z baterky (+) cez poistku F12, relé č. 87, vlákno diaľkového svetla a cez páčku prepínača diaľkových a tlmených svetiel na (-).
c. Diaľkové svetlá – prepnutím páčky na diaľkové svetlá sa odpojí (-) z tlmených svetiel a pripojí sa na diaľkové svetlá.
Prúd tečie z baterky (+) cez poistku F12, relé č. 87, vlákno diaľkového svetla, páčku prepínača diaľkových a tlmených svetiel a cez prepínač svetiel na (-).

Pozn.:
a. Pre odborníkov – viem, že smer prúdu som uviedol naopak ako v skutočnosti „tečie“ (-) do (+), z dôvodu že je to lepšie pre pochopenie.
b. Nechápem prečo v schéme je pri otočnom prepínači svetiel v polohe 0 prepojený (-) na stretávacie svetlá. To by znamenalo, že po otočení kľúča do polohy II by svietili stretávacie svetlá aj pri prepínači svetiel v polohe 0, kedy by vlastne nemalo nič svietiť. Buď je zle spracovaná schéma, alebo som niečo prehliadol, a poprosím od vás opravu ak sa mýlim.

Novšie modely od roku 2000 to majú už riadené elektronicky a nie je zaťažovaný zbytočne prúdom otočný prepínač svetiel a ani páčka prepínača diaľkových a tlmených svetiel. V starších modeloch sa preto môže stať, že vám vyhorí prepínač svetiel alebo páčka. Novšie modely už nespínajú záporný pól (-) batérie ako staršie modely, ale kladný (+).

pokračovanie ďalej.....
Naposledy upravil(a) spaceball dne 17 kvě 2010 16:25, celkem upraveno 1 x.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

Ako upraviť kabeláž z H4 na H7:

Prvá možnosť by bola ako to popisovalo viacej členov pomocou sústavou relátok (niekto tu popisoval 3ks). Kľudne by to tak mohlo byť, ale je tu jedna vec. Čím viac spojov a prepojov tým je väčšia pravdepodobnosť úbytku napätia na konektoroch a spojoch a nehovoriac o tom ak sú zle nakriplované. Svetlá môžu slabšie svietiť, a každý konektor a spoj je potencionálne kazové miesto ak nie je odborne a precízne spravené a nesmieme zabudnúť aj na poveternostné vplyvy, keďže každý umiestňuje relé do motorového priestoru.

Druhá možnosť je, ktorú ale neodporúčam (niekto tu s tým experimentoval) spojiť káble bez relé, aby svietili pri diaľkových aj tlmené (bol tu aj niekoľko strán dozadu návod, ako spojiť v káble v konektore). Ale týmto počinom zaťažíme prepínač aj páčku dvojnásobným prúdom a môže zhorieť jedno aj druhé!!!

Tretia najjednoduchšia možnosť je zapojiť to ako to bolo na H4. Pri diaľkových svetlách prídeme ale o svetlo tlmených.

Štvrtá možnosť trošku zložitejšia možnosť je to zapojiť originálne ako to navrhli súdruhovia z Volva pre turbo modely so svetlami „twin headlights“. Preto schému netreba vymýšľať . Stačí doplniť jedno relé č. 88 a prepojiť to podľa schémy (viď obrázok, naznačené načerveno). Turbo modely mali toto relé umiestnené v poistkovom a reléovom puzdre v motorovom priestore. Preto som chvíľu dúfal, že doplním jedno relé a nebudem musieť nič prerábať. Ale som sa mýlil, z opačnej strany krytu poistiek kde sú popísané poistky je napísane „Only single headlights“.
Diaľkové fungujú tak, že pri prepnutí na diaľkové svetlá sa tlmené vypnú, ale akonáhle sa zapnú diaľkové tak tieto cez relé č. 88 zapnú tlmené. Prúd diaľkových tečie ako pri H4, prúd tlmených tečie cez vlákno tlmeného svetla a cez relé na (-). Takže prepínač a páčka svetiel je zaťažená iba ako keby boli zapnuté iba ďiaľkové bez tlmených.

pokračovanie ďalej....
Naposledy upravil(a) spaceball dne 17 kvě 2010 21:21, celkem upraveno 1 x.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

Ako zapojiť obrysové svetlá v čírych svetlometoch, ako s konektorom svetla:

Tak už asi každý vie že existujú verzie s 4 pin a 5 pin konektorom. Pre modely do roku 2000 potrebujeme 5 pin. Rozdiel 4 a 5 pin je v tom, že 4 pin majú spoločné ukostrenie (-) pre diaľkové, tlmené a obrysové svetlá. 5 pin majú spoločné napájanie (+) pre tlmené a diaľkové, a obrysové majú zvlášť (+) a (-).
Kto bude mať 5 pin tak mu odpadá ďalšia navyše práca.
Ja som si samozrejme nepozrel čo kupujem a kúpil som 4 pin a aj s protikusom konektorom. Konektor sa dá v svetle ešte vymeniť za 5 pin (ponúka ich napr. Skandix) ale keď som mal aj protikus konektor tak som sa na to vykašlal. Odstrihol som vo svietidle zo spoločného pinu pre spoločné (-) káblik pre obrysové svetlá a vyviedol som ho cez prieduch (otvor na odvetranie svietidla) v svetle a spojil s káblikom (-) pre obrysové svetlá. (+) pre obrysové svetlo som viedol klasicky do konektora.



Poprosím opravu ak sa v niečom mýlim a pod. Možnosti zapojenia som okrem zapojenia tak ako na klasické H4 som osobne nevyskúšal, takže píšem o nich iba v teoretickej rovine a neručím za škody spôsobené týmito zapojeniami.

Nastavovacie motorčeky sklonu svetla budú pasovať ale majú krátku nastavovaciu tyčku. "Peťo" mi písal že plánuje napísať návod ako upraviť pôvodné motorčeky aby to sedelo. Dalo by sa to spraviť kúpou motorčekou do novšieho modelu ale keď sa pozriem na cenu 150eur/ks ma to prejde a zohnať staršie za rozumnú cenu bude asi nemožné.

Schéma viď nižšie
Naposledy upravil(a) spaceball dne 17 kvě 2010 16:36, celkem upraveno 1 x.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

Schéma:
headlight.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2257
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od kwiko »

Super, ze si si dal robotu, a pohladal schemy. Takze staci dorobit rele podla tej schemy k poistkovke? Zatial mam variant 3 :D

Nastavovacie motorceky staci odrezat koniec a namiesto neho naskrutkovat tie nastavovacie koncovky z Favoritoveho (felicia) hydrostelu (ten tvoj mal ale druhovyrobnu plastovu napodobeninu)... Takze staci zajst na vrakac a mas vyriesene... :Bravo:
[img]http://img9.imageshack.us/img9/8096/dsc00598u.th.jpg[/img]
_________________
kwiko

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

kwiko píše:Super, ze si si dal robotu, a pohladal schemy. Takze staci dorobit rele podla tej schemy k poistkovke? Zatial mam variant 3 :D

Nastavovacie motorceky staci odrezat koniec a namiesto neho naskrutkovat tie nastavovacie koncovky z Favoritoveho (felicia) hydrostelu (ten tvoj mal ale druhovyrobnu plastovu napodobeninu)... Takze staci zajst na vrakac a mas vyriesene... :Bravo:
Tak ja budem voliť poslednú variantu a to doplnením jedného relé (to č. 88 na schéme). Cena relé je zanedbateľná cca 3€ za 40 ampérové plus pätica pre relé 2€. Zatiaľ to mám spravené ako na H4, nemal som zatiaľ čas a hlavne teraz dosť prší. Zložitejšie bude nájsť samotné káble kam pripojiť to relé a ako, ale dúfam že to bezproblémovo nájdem. Poistku nebude treba meniť pre svetlá keďže je tam 20A (táto poistka prenesie výkon 20A x 12V = 240W, výkon všetkých svetiel 55W x 4 = 220W, takže máme k dobru 20W čo je rezerva cca 1,67A, je to síce len tak tak ale mala by vydržať)

Čo sa týka tých motorčekov, na svetlách sú skrutky na ručné nastavovanie sklonu. Je to tam vložené namiesto motorčekov. Nemám to odfotené ale keď budem pri aute tak to odfotím. Tak z toho by sa dal odrezať kus, a spraviť to ako ty píšeš.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

K@rlos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerov

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od K@rlos »

:Bravo: :Bravo: :Bravo: :good: :good: :good:
Gratuluji za výkon a za snahu... Určitě to tady hodně lidem pomůže tak jako mě. :wink:
Z toho co se tady doteď psalo jsem měl hlavu jako škopek, ale teď si troufám říct, že se do toho v klidu pustím sám...
:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:
_________________
Volvo V40, 1.9TD 66kW, 1997; Octavia 1.9TDi 66kW 2001
Bylo: Seat Toledo 1.9TD; VW Vento 1.9D; Opel Omega 2.0 16V,1995; Ford Scorpio 2.0 LPG; Fiat Tipo 1.9TD; BMW 318i...... Jóóó bylo toho moc...

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

spaceball píše: Čo sa týka tých motorčekov, na svetlách sú skrutky na ručné nastavovanie sklonu. Je to tam vložené namiesto motorčekov. Nemám to odfotené ale keď budem pri aute tak to odfotím. Tak z toho by sa dal odrezať kus, a spraviť to ako ty píšeš.
Takže odfotil som tie skrutky čo sú tam vložené namiesto motorčekov (foto: originál motorček, pod ním nastavovacia skrutka):
nastavenie sklonu.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

M.a.r.e.k
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo V60 D5 AWD
Bydliště: Pelhřimov

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od M.a.r.e.k »

Chlapy vidím že přestavby stále pokračují (: , já už si své auto nedovedu bez čiré optiky představit :ryba:
Mám jen problém s jedním blinkrem od DEPA - zapařuje se, ale chystám se to nějak pořádně utesnit až bude pěkně...

Jinak ty motorky mě opravdu velice zajímají, protože mi leží v krabici se starými světly a do těch nových nepasují, dva měsíce zpátky jsem byl na STK a vše v pořádku, ale údajně kdyby se mrkl na motorek a zjistitil že tam není tak mi to nemusí dát. Byl bych moc rád, aby ten kdo bude tak dobrý a vymyslí jak je tam dostat, popíše pro mě i pro ostatní jak do zvláld...

Moc díky za případný návod :beer:
_________________
Je:Volvo V60 D5 AWD, D5244T, 158 KW, MY 2012
Bylo:Volvo 945, B230FK, LPG, 99KW, r.v. 1996 Volvo S90, B6304S, 150KW, r.v. 1997 Obrázek
Volvo S40, 99KW, r.v. 1998

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

Vie mi niekto povedať dĺžku vysunutej tyčky motorčeku nastavovania svetiel z faceliftového modelu pri polohe ručného nastavovania v 0.
motorcek.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

Peťo
Offline
Příspěvky: 586
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od Peťo »

Nitran, mne sa nechce vyťahovať so svetlometu...
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

tusca
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 11
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od tusca »

Ahoj,
koukal jsem na to schéma a na skvěle popsaný návod na výměnu.Právě jsem pořídil čirou optiku od DEPO,ale mám problém,že jsou jen 4 pinové jako jsi to měl ty a moje volvo jich má 5.Koukal jsem na stránky SKANDIX a netuším který adaptér koupit jestli z 5 na 4 piny nebo ta druhá možnost ze 4 na 5 pinů :-(.Prosím o radu....ať už je tam mám,protože ty skleněnky svítěj tragicky.Díky
Honza
_________________
V40 r.1999,92 kW
front -40mm (V-maxx),rear -40mm (V-maxx)
17 x 8 " (215x45) 17 x 8 " (215x45)

Peťo
Offline
Příspěvky: 586
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od Peťo »

tusca píše:Ahoj,
koukal jsem na to schéma a na skvěle popsaný návod na výměnu.Právě jsem pořídil čirou optiku od DEPO,ale mám problém,že jsou jen 4 pinové jako jsi to měl ty a moje volvo jich má 5.Koukal jsem na stránky SKANDIX a netuším který adaptér koupit jestli z 5 na 4 piny nebo ta druhá možnost ze 4 na 5 pinů :-(.Prosím o radu....ať už je tam mám,protože ty skleněnky svítěj tragicky.Díky
Honza
redukcia Ti je k prdu. Slúži len na to, že ak už máš origo číru tak do toho to zacvakneš- máš tam protikusy origo.
Ak robíš takúto výmenu je Ti to naprd. Lebo tam nemáš protikusy a ani kabeláž na 2xH7 jedine si ju zohnať z vraku, alebo nájsť vhodný konektor. Ale aj tak Ti je stále tá redukcia k prdu :oops:
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

tusca píše:Ahoj,
koukal jsem na to schéma a na skvěle popsaný návod na výměnu.Právě jsem pořídil čirou optiku od DEPO,ale mám problém,že jsou jen 4 pinové jako jsi to měl ty a moje volvo jich má 5.Koukal jsem na stránky SKANDIX a netuším který adaptér koupit jestli z 5 na 4 piny nebo ta druhá možnost ze 4 na 5 pinů :-(.Prosím o radu....ať už je tam mám,protože ty skleněnky svítěj tragicky.Díky
Honza
Aj ja som potreboval 5, ale spravil som to že jeden káblik pre obrysovku som vyviedol cez prieduch svietidla. Viď vyššie.
Potrebuješ 4 na 5 pinov. Ale zároveň potrebuješ si zohnať protikus konektor 5 pin ktorý zoženieš asi iba origo vo Volve. Starší by si potreboval z predfaceliftového modelu, ktoré malo číre svetlá. Ale takých je veľmi málo. Cena za nový - myslím že 30eur/kus. Alebo je druhá možnosť nakriplovať na káble fastony a napichať ich na piny. Ale konektor nebude chránený proti vode. Jedine to zaliať silikónom ale potom sa to bude zle rozpájať.

BTW tá redukcia nieje vlastne redukcia, ale vyberieš ten konektor so svetla aj s káblami a dáš tam ten čo si kúpiš, ak som to správne pochopil.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

tusca
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 11
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od tusca »

Zdravím, takže konečně je to překopaný, předem chci poděkovat SPACEBALLOVI za fajn návod a rady.Takže světla jsou od DEPO (4pin), blinkry čiré DEPO (do původních blatníků), motorky do světel (pasují konektory na původní) a konektory z vrakoviště, káblík k parkovačkám jsem vyřešil jak psal spaceball skrz světlo...

Takže suma sumárum 8.600,- ...a hlavně teď nejsem na silnici jen viděn,ale už i já vidím :-)

PS: ...brzy ještě namontuju xenony a bude to ok
_________________
V40 r.1999,92 kW
front -40mm (V-maxx),rear -40mm (V-maxx)
17 x 8 " (215x45) 17 x 8 " (215x45)

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

Tak som experimentoval som zapojením svetlometov H7+H7 a dospel som k dokonalejšej úprave elektroinštalácie ako zapojiť svetlá. Touto úpravou odlahčíte elektroinštaláciu vo vozidle a hlavne prepínač svetiel a páčku stretávacie/diaľkové svetlá (niekedy zvyknú horieť) a bude nimi tiecť prúd max. do 1A namiesto pôvodných 10A. Ďalšou výhodou zapojenia je, že sa nemusí vyviesť káblik pre obrysové svetlo zo svetlometu cez odvetrávací otvor svetlometu, alebo nie je potrebná redukcia na 5 pinový konektor.

Výhody zapojenia:
- odlahčenie elektorinštalácie vo vozidle
- svetlá budú svietiť silnejšie (nebudú skoro žiadne úbytky napätia)
- nemusí sa vyviesť káblik pre obrysové svetlo zo svetlometu cez odvetrávací otvor svetlometu, alebo nie je potrebná redukcia na 5 pinový konektor

Nevýhody zapojenia:
- zásah do elektroinštalácie vozidla
- rýchlejšie sa budú vypalovať žiarovky

Takže k samotnej úprave:

1. Popis zapojenia jednotlivých pinov konektora pre H4 žiarovku a pre obrysové svetlo
H4 svetlomet v S/V 40 nemá konektor, ale vodiče idú priamo cez gumennú prechodku priamo do svetlometu, kde na ich konci je priamo konektor na H4 žiarovku a konektor pre obrysovú žiarovku.
H4.JPG
2. Úprava elektroinštalácie
Postupujte podľa schémy (viď nižšie). Je potrebné si nachystať lankové vodiče prierezu 1,5mm2 a 2,5mm2. Najideálnejšie je v rôznych farbách aby nedošlo k zámene vodičov. Na konce týchto vodičov nakrimpovať (nalisovať) neizolované Faston* konektory veľkosti 6,3mm a nasadiť na tieto konektory teplom zmrštovateľné bužírky. Potom nasadiť takto pripravené vodiče na piny relé. Ďalej je potrebné napojiť poistky 15A v puzdre odolnými voči vode s vodičmi prierezu 2,5mm2 na svorku (+) pólu batérie pomocou nakrimpovaných očiek M6 na koncoch vodičov. Prestrihnite vodiče vedúce k svetlometom podľa schémy, najlepšie pri ľavom svetlomete a napojte ich na nachystané vodiče k relé pomocou neizolovaných spájacích lisovacích CU dutiniek** na vodiče. Potom je potrebné tieto spoje prekryť teplom zmrštovateľnými bužírkami, ktoré je potrebné nasunúť na vodiče ešte pred ich spojením. Čierne vodiče napojte na existujúce ukostrenie vozidla pomocou nakrimpovaných očiek na koncoch vodičov. Relé vhodne umiestnite na ľavej strane pri batérii a zaistite voči pohybu.

3. Popis jednotlivých pinov konektora H7+H7 svetlometu (platí pre ľavý aj pravý svetlomet):
H7.JPG
4. Pripojenie káblového zväzku ku konektoru svetlometu pomocou originálneho konektora na káblový zväzok k svetlometu (je potrebné odstrihnúť pôvodný H4 konektor a konektor pre obrysové svetlá)
a to buď pomocou použitého konektora vystrihnutého z káblového zväzku z vozidla na vrakovisku, alebo pomocou nového originálneho konektora. Pri použitom konektore je potrebné pospájať vodiče vychádzajúce z konektora s vodičmi vo vozidle pomocou neizolovaných lisovacích spájacích CU dutiniek**. Potom prekryť tieto spoje teplom zmrštovateľnými bužírkami, ktoré je potrebné nasunúť na vodiče ešte pred ich spojením. Pri nových konektoroch je potrebné postupovať podľa návodu výrobcu.

5. Pripojenie káblového zväzku ku konektoru svetlometu bez originálneho konektora na káblový zväzok k svetlometu (je potrebné odstrihnúť pôvodný H4 konektor a konektor pre obrysové svetlá)
je možné pripojiť vodiče k jednotlivým pinom konektora svetlometu pomocou neizolovaných Faston* konektorov veľkosti 2,8mm. Potom je potrebné tieto faston konektory prekryť teplom zmrštovateľnými bužírkami a potom ich nasunúť na jednotlivé piny konektora. Po nasunutí všetkých vodičov je možné tento konektor zaliať hmotou odolnou voči poveternostným podmienkam a vode. Je možné použiť silikónový tmel, alebo podobný elastický tmel, aby sa dal v budúcnosti konektor rozobrať. Neodporúčame použiť rôzne epoxidy resp. neelastické lepidlá, ktoré by sa nedali jednoducho odstrániť z konektora.

6. Pozn.:
* Faston konektory je potrebné lisovať na vodiče pomocou špeciálnych krimpovacích klieští. Popri veľkosti konektorov je potrebné voliť aj správny prierez, ktorý sa dá nalisovať na konektor podľa prierezu vodiča, na ktorý budete lisovať konektor.
** Neizolované spájacie lisovacie CU dutinky je potrebné nalisovať na vodiče pomocou špeciálnych lisovacích klieští. Veľkosť dutinky je potrebné voliť podľa prierezu vodičov, ktoré idete spájať.

7. Upzornenie
Úpravu elektroinštalácie by mala vykonať kvalifikovaná osoba. Tento návod popisuje neschválený zásah do elektroinštalácie vozidla a preto tento zásah môže mať za následok odobratie technického preukazu resp. označenie vozidla za technicky nespôsobilé pri technickej kontrole. Návod má len čisto informatívny a teoretický charakter, a preto nezodpovedáme za prípadné materiálne škody, alebo zranenie osôb spôsobené týmto návodom. Úpravu prevádzate na vlastné nebezpečie!!! Pri prácach na elektroinštalácii vozidla je potrebné odpojiť záporný (-) pól batérie.

Tento návod vznikol pre: VolvoDiely.sk
tu je si možné zakúpiť H7+H7 svetlomety značky HELLA, TYC.
logo volvodiely.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

Samotná schéma:

v prípade záujmu môžem zaslať mailom schému vo vysokom rozlišení (fórum podporuje bohužial len 800x800 a max. 150kB)
schema_final1.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

K@rlos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerov

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od K@rlos »

Zdravím všechny, kterým se už podařilo udělat facelift na světlech a chtěl bych vás poprosit o tip, kde jste facelift (černé) světla koupili.
Velký dík patří také Spaceballovi, který mi už poslal kabelový svazek včetně relátek a pojistek, takže už mi chybí jen ty světla a facelift je konečně hotov.

A díky také Lachtanovi, kterej mi dal tip, jak udělat i facelift masku... :good:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V40, 1.9TD 66kW, 1997; Octavia 1.9TDi 66kW 2001
Bylo: Seat Toledo 1.9TD; VW Vento 1.9D; Opel Omega 2.0 16V,1995; Ford Scorpio 2.0 LPG; Fiat Tipo 1.9TD; BMW 318i...... Jóóó bylo toho moc...

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

No to som rád že ti to konečne prišlo po dlhom čase a mojom prvom omyle v adrese :) .
Potom v prípade akýchkoľvek nejasností sa ozvi, rád pomôžem alebo aj namontujem. Potom sa drž schémy ktorú som ti poslal so sadou, pretože som použil iné farby vodičov (ťažko sa zháňajú rôzne farby ak nechcem kúpiť celý balík 100m), ale všetko je farebne rozlíšené takže sa nedá pomýliť.

Ak by mal niekto záujem o túto prípravu (kompletne prichystanú sadu na namontovanie 2ks - relé, vodiče, nalisované konektory, poistkové púzdra vrátane poistiek, vytlačenú schému, spájacie dutinky, atd...), tak vyrobím za cenu súčiastok + nejaké to "euro" za strávený čas na vychladené pivko v týchto horúčavách. Chcem pomôcť pri prestavbe na číru (H7+H7) optiku, pretože zapojiť to ako pôvodné H4-ky je síce jednoduché a bez väčšieho zásahu do elektroinštalácie ale je škoda prísť o stretávacie svetlá pri diaľkových, alebo sa môže stať, že sa to zle poprepája a začne horieť páčka svetiel alebo vypínač a potom sú škody vyššie ako prerábka, alebo sa "amatérsky" nalisujú konektory a budú vysoké úbytky napätí a vzniknú tak ďalšie nechcené vyhrievače priestoru motora.

Foto ako to mám namontované ja (úpravu káblov a estetiku si nevšímajte pretože sa to robilo v časovej tiesni a začínalo pršať, ale keď bude čas tak to ešte prerobím po estetickej stránke).
ulozenie_rele_11.jpg
ulozenie_rele_2.jpg
napojenie_na_existujuce_uzemnenie.jpg
zapojenie_konektora_1.jpg
zapojenie_konektora_2.jpg
napojenie_na_bateriu.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

K@rlos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerov

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od K@rlos »

Tak mi asi nikdo tip nenahodí... :(
A co takhle alespoň výrobce? DEPO tu už někdo vzpomínal že je spokojenej, ale má z vás někdo TYC?
Díky za info... :jaj:
_________________
Volvo V40, 1.9TD 66kW, 1997; Octavia 1.9TDi 66kW 2001
Bylo: Seat Toledo 1.9TD; VW Vento 1.9D; Opel Omega 2.0 16V,1995; Ford Scorpio 2.0 LPG; Fiat Tipo 1.9TD; BMW 318i...... Jóóó bylo toho moc...

spaceball
Offline
Příspěvky: 71
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovakia

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od spaceball »

Ahoj,

ja mám od TYC a som spokojný, teda ak porovnávam s pôvodnými. Čo som sa rozprával s majiteľom http://www.volvodiely.sk naskôr predával DEPO a hovoril mi, že tie od TYC sa viac približujú kvalitou k HELLA. Samozrejme žiadne nedosiahnú kvalitou HELLu a je to každého subjektívy názor čo je lepšie, ťažko povedať. To by chcelo porovnať a dosť to závisí aj od toho či sú dobre nastavené.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

K@rlos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerov

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od K@rlos »

No mě šlo právě spíš o kvalitu zpracování.
Je mi jasný, že se budou muset světla seštelovat, s tím jsem počítal. Jen mě právě zajímaly nějaké názory, jestli někdo nenarazil na nějaký problém. Ale podle ohlasu asi ne, tak to asi rozhodne cena který objednám...
Ale i tak díky za snahu a pomoc. Pak dám samozřejmě echo jak to dopadlo.
_________________
Volvo V40, 1.9TD 66kW, 1997; Octavia 1.9TDi 66kW 2001
Bylo: Seat Toledo 1.9TD; VW Vento 1.9D; Opel Omega 2.0 16V,1995; Ford Scorpio 2.0 LPG; Fiat Tipo 1.9TD; BMW 318i...... Jóóó bylo toho moc...

K@rlos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerov

Re: Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od K@rlos »

Tak to vyhrály nakonec Depa. Rozhodla cena a hlavně to, že tam pasují motorky na naklánění světel. Víkend mám celej pracovní, tak po neděli to snad stihnu dát dohromady. No jsem zvědav, jak to dopadne... :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V40, 1.9TD 66kW, 1997; Octavia 1.9TDi 66kW 2001
Bylo: Seat Toledo 1.9TD; VW Vento 1.9D; Opel Omega 2.0 16V,1995; Ford Scorpio 2.0 LPG; Fiat Tipo 1.9TD; BMW 318i...... Jóóó bylo toho moc...

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“