Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#1 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od Tygrxxx »

Zakládám toto vlákno, protože jsem nenašel nic co by mi postačilo z předchozích 7 let starých diskuzí.

První má otázka směřuje na solenid předvstřiku a to jestli má cvrlikat po celou dobu nastartovaného motoru nebo jen před startováním. Jelikož jsou dva konektory které pasůjí navzájem na první řízený vstřikovač a solenoid tak nevím který kam správně zapojit.každopádně když je zapojím variantou jedna tak solenoid cváká stále i po nastartovaném motoru a na palubce mi nic nesvítí za chybu, což je spotřeba vysoká a dýmivost také, smrdí po nespálené naftě. Varianta dvě zapojení prohozením konektorů, solenouid cvaká jen před startem, po nastrartování je v klidu, dýmivost nulová, spotřeba menší, start bez problému.Ale při volnoběžných otážkách kdy je auto v klidu se rosvítí kontrolka lambda což je porucha elektroniky motoru, protož diesel lambdu nemá.

Tak by mě zajímalo co z těchto dvou možností je ta správná, jelikož řeším od výměny hlavy a rozvodů vysokou spotřebu tak jsem rád že to kleslo, ale naopak jsem nerad, že svítí ta za.....á kontrolka.

Nějaký nápad?
Je to předkomůrkáč a nemá řídící jednotku.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#2 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od vlado82 »

Mužu ti to zjistit na s mím autě, ale nevím kde ten sol. je :) fotku !
Tedy pokud to nemám taky třeba KO. Jo ale 5l/100 tak málo jsem nikdy neměl. 6-7 realita.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#3 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od doktor »

OT: myslím, že soudruzi ve volvu udělali velkou chybu, když 2 odlišné věci v autech pojmenovali jedním názvem LAMBDA. (lambda sonda, versus kontrolka lambda). Stále dokola to mate vlastníky starších volv. Vyšešila to až změna na kontrolku motoru, tzv. "ponorku", nebo nápis CHECK ENGINE
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od Tygrxxx »

vlado82 píše:Mužu ti to zjistit na s mím autě, ale nevím kde ten sol. je :) fotku !
Tedy pokud to nemám taky třeba KO. Jo ale 5l/100 tak málo jsem nikdy neměl. 6-7 realita.

Tady je fotka, je to z netu ale stejné čerpadlo.
Kdyby si byl ochotný tak zjisti mi jestli jestli cvaká stále i po nastartovaném motoru.při otočení klíčku do 1 polohy by měl zacvrlikat 2 až 4 sek.a poté utichnout.

Jezdil jsem za 4l/100km než šla hlava a rozvody na opravu. Vrátili mi to a spotřeba byla skoro 10l tak jsem začal zjišťovat. Vybral jsem kompletně kat a je to rozdíl a pěkně táhne, vyčistil IT a taky hodně znát, tak i turbo a spousta dalších věcí abych se dostal na spotřebu 7l/100km ale není to stálá spotřebu mám menší spotřebu když s tím jezdím jako prase než když jezdím na spotřebu :-)
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#5 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od vlado82 »

Tak fotku jsem nenašel, ale podle sluchu vychází cvrlikání od čerpadla tam jak je ten silnostěnný kryt ze strany vysokotlakých trubiček. Myslím že tam bude uzavírací solenoidový ventil, tem mi cvaká při otočení klíčkem až do doby než zhasne kontrolka žhavení (je to tak pokaždé s kontrolkou přestane).
Po nastartování začne neustálé cvrlikání (je to špatně slyšitelné s motorem), ale i žena posoudila že to cvaká. :)

Teď nevím jestli to je tak dobře si mi dal brouka do hlavy. Kwiko tohle bude vědět.

Kwiko poraď nám.

PS. Zkus třeba snížit hlavní dávku paliva je to ze strany čerpadla imbus 5 +klíč 14.

Ještě k těm konektorům jsou tři pod čerpadlem a mají moc krátké vývody na to,aby ten dvoupinový šel dostat k vývodu 1 střiku. teda u mě.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od Tygrxxx »

http://www.fordclub.eu/graphics/msgboard/16664/full/a.jpg
Tohle je ten solenoid, měl by být schovaný ještě pod gumou.
On by měl pracovat tak mi bylo řečeno, že před startem natlačí naftuna nějakých 5 až 6 barů aby pomohl studenému startu a potéuž by neměl jet. Pokud dvrliká tak stále dotlačuje podlě mě naftu a ta při normální jízdě všechna neshoří a pak smrdí jak studená avie.Někde na dieselforu jsem se dočetl, že tam ani nemusí býtten ventil, ale podle mě tam má své místo a účel. Já bych do toho nevrtal kdybych nevěděl, že to může jezdit a normálně za 4l/100Km a je jedno jak tomu šlapeš, jezdil jsem tak 4 měsíce než prdlo těsnení pod hlavou.

nejlepší by bylo kdyby byl někdo poblíž ostravy aby sme se sešli amohl bych se podívat co a jak je.
A na čerpadle se nedá přece nastavitspotřeba, to lze pouze pootočením kliky čerpadla a to přes ten přípravek, čerpadlem jsem pootáčel už 3xprotože to podle mě stříkalo naftu pozdě.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#7 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od kwiko »

Obrázek
takuto kopu kecov som uz davno necital...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#8 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od Tygrxxx »

Kwiko:
tak budu rád když přispěješ jakoukoli radou :-)
Má ten ventil předvstřiku cvakat stále?
Jak je možné, že je spotřeba o 3 a půl litru větší a to přes přetěsnění a generálce hlavy, nové rozvody, vyčištěný IT, turbo, vyměněn snímač teploty chlad. kapaliny, snímač průtoku vzduchu, zalslepen EGR ventil, vykuchaný kat, nový vzduchový filtr. Byl nastaven předvstřik na čerpadle podle hodnot a spotřeba byla vysoká, až když se posunulo čerpadlo o 1,5mm dopředu se spotřeba snížila a začalo to táhnout od spoda a zmenšila se kouřivost. Ale pořád je spotřeba 8l/100km někdy klesne, ale když s tím jezdím lehce tak je spotřeba 8,5l/100km a když jezdím jako prase a šlapu tomu tak je spotřeba 6.5l/100km. Z čehož soudím, že tam jde moc nafty ne?

13mechaniků si s tím neví rady a nechápou to, až mi jeden, řekl, že to mohlo jezdit lépe a za 4l/100km proto, že byla nějaká porucha :D. V tom případě chci poruchu nazpět.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#9 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od kwiko »

niekedy som si kupil knizku kde je detailne popisany popis funkcie ako aj sposob nastavenia tohoto cerpadla. Zial jeden klubak mi ju nejako zabudol vratit...
Moja pamat je kratka, ale samozrejme da sa nastavit ako mnozstvo nafty pri volnobeznych otackach, ako aj tlakovy ventil (mnozstvo nafty podla pretlaku v sani). ten ventil je regulacny ventil predvstreku ktory hydraulicky (naftou) posuva predsuvnik podla poziadaviek riadiacej jednotky. v tom problem nebude. skor v celkovom nastaveni cerpadla, ak funguje (A rj do neho pusta napatie) mal by ticho bzucat. Najprv predvstrek, potom volnobeznu davku, maximalne otacky, studeny start a nakoniec regulacny ventil nafty. hodnoty ako aj presny postup si uz nepamatam, naposledy som to robil par rokov dozadu.. potreboval som tusim uchlylkomer s nadstavcami, kluce a aj aretaciu na tu remenicu, sparomerky, ako aj baroskop... spotrebu mam cca 5,3 az 6,3l na 100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#10 Kontrolka elektroniky motoru (lambda znak)

Příspěvek od Tygrxxx »

Tak jak to tak čtu, tak se toho asi nedopídím nikdy :-), protože snad není mechanik, který by se v tom pořádně vyznal.
U nás je pan Pivčík, který dělá čerpadla roky, nastavoval ho podle hodinek a dal mu trošku více podle stáří, ale bezvýznamě.
Repas čerpadla by stál přes 3tísíce a to se ještě neví zda tam je co repasovat :D takže bych vyhodil peníze oknem.

Mechanik co mi to skládal před rokem dokupy po opravě se dušuje, že rozvody o zub neskočili, pravda risky na rozvodech a převodovce sedí na mm přesně, ale je možné, že pootočil řemenicí na čerpadle o zub, protože o 1.5mm posunutí čerpadla dopředu je celej zub na řemenici ne?
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“