Motorizace C30

  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#1 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

Tak jsem dlouho přemýšlel jakou vhodnou motorizaci případně zvolit pro C30 :crazy: Když vycházím z toho, že 480 má 80kW a zhruba 1000kg, tak C30 by měla mít minimálně 100-120kW, aby alespoň slušně zrychlovala při váze 1204-1404.
1.6D a 2.0D není nikým doporučován pro velkou poruchovost (osobní zkušenost s Mazdou 5 2.0D, která dvakrát umřela na motor a podruhé totální KO). 1.6D je dokonce na C30 tak slabý, že v testech měl menší spotřebu ve městě než mimo město a dálnici (pro někoho třeba výhoda).
D5 je moc těžká na přední nápravu a v nabídce je jen s automatem AW 55-51/2.27, předpokládám že tato převodovka by mě měla děsit stejně jako ostatní problémové automaty od Volva mající přední náhon...
1.6, 1.8, 1.8F nemusejí být špatnou volbou, ale dynamika nebude silnou stránkou. 2.0 už by mohla být dostačující, kdyby nebyla v nabídce pětiválcová 2.4i plus T5.
Jenže čísla jsou jedna věc a zkušenosti druhá. A proto budu rád, když každý napíše svůj názor a zkušenost, děkuji :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#2 Motorizace C30

Příspěvek od old.fashioned »

LukášM píše:Tak jsem dlouho přemýšlel jakou vhodnou motorizaci případně zvolit pro C30 :crazy: Když vycházím z toho, že 480 má 80kW a zhruba 1000kg, tak C30 by měla mít minimálně 100-120kW, aby alespoň slušně zrychlovala při váze 1204-1404.
1.6D a 2.0D není nikým doporučován pro velkou poruchovost (osobní zkušenost s Mazdou 5 2.0D, která dvakrát umřela na motor a podruhé totální KO). 1.6D je dokonce na C30 tak slabý, že v testech měl menší spotřebu ve městě než mimo město a dálnici (pro někoho třeba výhoda).
D5 je moc těžká na přední nápravu a v nabídce je jen s automatem AW 55-51/2.27, předpokládám že tato převodovka by mě měla děsit stejně jako ostatní problémové automaty od Volva mající přední náhon...
1.6, 1.8, 1.8F nemusejí být špatnou volbou, ale dynamika nebude silnou stránkou. 2.0 už by mohla být dostačující, kdyby nebyla v nabídce pětiválcová 2.4i plus T5.
Jenže čísla jsou jedna věc a zkušenosti druhá. A proto budu rád, když každý napíše svůj názor a zkušenost, děkuji :wink:
Pro 2.0 hovoří nižší hmotnost i spotřeba (cca litr na sto dle tabulky), proti pak "míň volva" díky původu motoru, a její řídký výskyt, který způsobuje, že stojí stejně jako 2,4. Navíc se ochudíš o poslední generaci poctivých volvo benzínových pětiválců. A ten zvuk. :) Takže podle mne, když natrefíš na hodně pěknej kus za dobrou cenu, není důvodu 2.0 vyřazovat, pokud finanční hledisko je priorita...
Diskuzi mezi 2,4i a T5 nechávám bez komentáře, oba jsou top, dle vkusu každého soudruha.

Good luck :good:
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 163
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: C30, 1.6l 74kw 07'
Bydliště: Praha- východ

#3 Motorizace C30

Příspěvek od Bezpřezdívky »

já bych řekl snad jen ze srovnání 1.6 (moje C30) 1.8 z Mazdy 3? (podle mě je to taky Ford motor) a 2.0 ve Focusu, že pokud by byla volba, tak rovnou zavrhnu 1.8, protože mi v (snad i lehčí) Mazdě přišlo, že jede skoro stejně jak 1.6, ale žere podstatně víc. 2.0 ve Focusu s dynamikou zásadní problém neměl. 1.6 co mám, tak mi osobně plně dostačuje, řekl bych, že se nejvíc hodí na klidnější ježdění po okreskách. Což je právě můj případ. Výkon jí chybí, ale třeba golf 1.6 75kw mi přijde ještě línější.

Spotřebou se mi 1.6 "vykoupila" oproti slabšíu výkonu apod :wink:

A když jsem hledal, tak teda byl fakt problém najít C30 vůbec v benzinu. Všechno 1.6D, občas 2.0D, jednu 2.5T jsem našel a D5. Zbytek 1.6 benziny, často dražší než 1.6D. 1.8 jsem neviděl nikdy a 2.0 vím jen, že má Logan.
_________________
Je: Saab 9-5 2006, sedan, 2.3T Brejlovec
Bylo: Volvo C30 2007,Twilightmobil, 1.6i
Záložní zdroj, vyrábějící naftu jízdou, v lepším stavu než moji švédové, offroad, psí přepravka, Ford Fusion Fofu 1.4 tdci 2009

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#4 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

Souhlasím s tím, že nabídka je značně omezená. Jak píšeš, tak všude samá 1.6D, narazit na 2.4i nebo T5 bude trochu problém.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 79
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Black Water
Vůz: Volvo XC90

#5 Motorizace C30

Příspěvek od C70C »

Já nevím, ale 2.0 v C30 je tak bezcharakterní motor, že, soudě dle toho co máš v podpisu, by Ti radost vážně neudělala..zvuk o ničem, pružnost nulová, spotřeba +/- stejně jako 2.4.. to už snad radši 1.6, od té člověk nečeká zázraky, ale 2.0 je dostačující jen na papíře..
_________________
je: 2005 Volvo XC90 D5 AWD EXECUTIVE,
bylo: 850TDI,850R,V70R, V70 D5,C70 Convertible 2.0T, SAAB 9-5 AERO 4d.,
SAAB 9-5 SE Combi, Peugeot 306 Pininfarina cabrio

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#6 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

Čtyřválec mám, šestiválec mám, pětiválec nemám :wink: Takže je jasné kam budu směřovat...

Ostatně souhlasím s tím, že pokud bude C30 jen přibližovadlo, stačí určitě 1.6 a třeba je opravdu příjemná spotřeba. Jenže budu chtít jezdit dálky tzn. hodně po okreskách a tam je třeba bezpečně předjíždět a k tomu je třeba slušné zrychlení.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 163
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: C30, 1.6l 74kw 07'
Bydliště: Praha- východ

#7 Motorizace C30

Příspěvek od Bezpřezdívky »

zatím jsem se s 1.6 nad 8 nedostal, poté, co sleduju PC (ten kecá sice tak o 0,3l, ale podle aktuální spotřeby jsem to, bych řekl, jakž takž vychytal

Nejezdím zas tak rychle, takže na rovinkách moc nepředjíždím, naopak mě spíš ty, co mě předjedou s takovou slávou na rovince, dojedu v prvních zatáčkách a tam se plahočí 8)
_________________
Je: Saab 9-5 2006, sedan, 2.3T Brejlovec
Bylo: Volvo C30 2007,Twilightmobil, 1.6i
Záložní zdroj, vyrábějící naftu jízdou, v lepším stavu než moji švédové, offroad, psí přepravka, Ford Fusion Fofu 1.4 tdci 2009

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#8 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

Já pokud jezdím celkem svižně okresky se 480, tak mám tak 7.3, při opravdové rychlé jízdě 8.1. Když se snažím jet plynule, tak asi takhle...trasa Tábor - Praha 94.2 km mimo dálnici, dodržování max. povolené rychlosti....
V podstatě mi vychází, že 480 2.0 jezdí se stejnou spotřebou co C30 1.6 :)
Přílohy
obrázek(3).JPG
obrázek(3).JPG (70.93 KiB) Zobrazeno 1994 x
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 163
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: C30, 1.6l 74kw 07'
Bydliště: Praha- východ

#9 Motorizace C30

Příspěvek od Bezpřezdívky »

:shock: geniální ten ukazatel, design :D

No já to mám při normálním o cca litřík níž, rekordy dávám při jízdě večer z Prahy -východ do Dejvic, kdy na palubáku svítí vítězně 4.něco :ROFL: , vždycky to chci vyfotit a pak postnout na FB, kde se objevují podobné fotky u majitelů 1.9TDI :D
_________________
Je: Saab 9-5 2006, sedan, 2.3T Brejlovec
Bylo: Volvo C30 2007,Twilightmobil, 1.6i
Záložní zdroj, vyrábějící naftu jízdou, v lepším stavu než moji švédové, offroad, psí přepravka, Ford Fusion Fofu 1.4 tdci 2009

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#10 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

Infocetrum muselo být v 86 roce přímo geniální, protože i dnes je velmi přehledné a poskytuje v podstatě všechny info včetně teploty oleje :)

Ještě by mě zajímalo jak je to se standardními světly vs. xenony. Někde jsem se dočetl, že xenony byly zklamáním, tak nevím jestli je zařadit nebo nezařadit jako nutnost :)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#11 Motorizace C30

Příspěvek od old.fashioned »

neviděl bych světla jako relevantní při výběru, i ty normální jsou slabší a abys v noci viděl, je třeba občas světlo vyndat a otřít čočky (já čistil před rokem a pořád ok).
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#12 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

Pro mě je relevantní každý detail :wink: Audio, barva exteriéru, interiéru atd...
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 163
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: C30, 1.6l 74kw 07'
Bydliště: Praha- východ

#13 Motorizace C30

Příspěvek od Bezpřezdívky »

normální světla byly pro mě těžký zklamání, ale četl jsem to už před nákupem tady na foru o V50. Mám sadu 4300K HID a utřel jsem čočky. Je třeba dávat pozor a světla zklopit, když je auto naložený, ale ještě mě nikdo neprobliknul, nikdo se neptal a technická ok.

Forman svítil i oproti xenonům líp a třeba Golf s origo xenony je na tom taky líp.
_________________
Je: Saab 9-5 2006, sedan, 2.3T Brejlovec
Bylo: Volvo C30 2007,Twilightmobil, 1.6i
Záložní zdroj, vyrábějící naftu jízdou, v lepším stavu než moji švédové, offroad, psí přepravka, Ford Fusion Fofu 1.4 tdci 2009

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#14 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

Tak pravdou je, že Favorit/Forman měl velkou plochu světel a se žárovkama Osram NB+ svítil překvapivě dobře. Stejně je na tom Volvo 240, kde světla zaberou polovinu šíře auta :D
Bohužel myslím, že Dali psal, že pro něho byla xenon světla na V70II docela zklamáním. Proto mě zajímá jestli jsou na tom xenony v tomto případě líp :)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Logan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 518
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Dobrý kraj
Vůz: VOLVO
Organizer x 1

#15 Motorizace C30

Příspěvek od Logan »

Já na dvoulitr nemůžu říct ani jedno špatný slovo... A věřte, že s ním mám zkušenost - už mám v C30 třetí. :twisted: :D

Je to sice bezpohlavní motor, o tom žádná, ale auto jede a oproti T5 není tak těžkopádný. Samozřejmě je "jede" a "jede". Když to porovnám s pětiválci v RS3, případně v 850R (motory, které jsem užíval déle), nedá se to srovnávat. Ale pokud chceš trhat zadek 911, nebudeš si vybírat v této kategorii. S 2.0 se dá jet za 7,5 (ale to jsem se musel fakt snažit, nebo musela řídit partnerka). Myslím, že Volvo uvádělo 7,1, ale to je blbost. Moje dlouhodobá je něco kolem 10-11 (popojíždění po Praze + dálnice (většinou 150km/h tempomat) + občas okresky). S T5 (ani 2.4) nemám, bohužel, dlouhodobé srovnání, takže kromě větší "těžkopádnosti" vím prd.

Ti prodám mojí C30, stejně s ní už moc nejezdím. :twisted:
_________________
▀▄▀▄ C30/2007 ▀▄▀▄ C70/2000 ▀▄▀▄ V70 R/1997 ▀▄▀▄ 850 T-5R/1995 ▀▄▀▄ 940/1994 ▀▄▀▄ 360/1986
ex: S80 T6/2004 850 R/1996 850 T-5R/1995 745 TIC/1987 760 PRV/1981 240/1985 1800S/1964

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 163
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: C30, 1.6l 74kw 07'
Bydliště: Praha- východ

#16 Motorizace C30

Příspěvek od Bezpřezdívky »

jakto že 3. motor? :shock:
_________________
Je: Saab 9-5 2006, sedan, 2.3T Brejlovec
Bylo: Volvo C30 2007,Twilightmobil, 1.6i
Záložní zdroj, vyrábějící naftu jízdou, v lepším stavu než moji švédové, offroad, psí přepravka, Ford Fusion Fofu 1.4 tdci 2009

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#17 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

K mému překvapení je mezi majiteli celkem dobře hodnocený 2.0D. Což mě utvrzuje v tom, že bych měl pořídit T5 8)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#18 Motorizace C30

Příspěvek od smolda »

Rozhodně si sežeň T5tku :) do tý bych šel taky :D s jiným motorem pro mě není C30tka vůbec zajímavá.

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#19 Motorizace C30

Příspěvek od PINĎABC »

T5 bude v klidu, možná bych i koukal po 2,4i ten zvuk bude libový a svezení taky :good: . Spotřebu bych neřešil a jestli ano tak jdi do 1.6D vlezeš se do 7lnafty, palubak ti ukáže 5,1 a budeš KING :D :wink:

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#20 Motorizace C30

Příspěvek od Fíla »

Lukáši, jestli se chceš, můžu tě nechat s mojí C30 projet. Hrozí ale nebezpečí, že se pak budeš rozhodovat jen mezi T5 a T5.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#21 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

Díky Fílo, vážím si toho :wink: Už jen počkat až dovyřeším pár záležitostí majících nyní prioritu a pak se budu rozhlížet po nějaké T5 :)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#22 Motorizace C30

Příspěvek od LukášM »

PINĎABC píše:T5 bude v klidu, možná bych i koukal po 2,4i ten zvuk bude libový a svezení taky :good: . Spotřebu bych neřešil a jestli ano tak jdi do 1.6D vlezeš se do 7lnafty, palubak ti ukáže 5,1 a budeš KING :D :wink:
Tak já pořád sním o malé spotřebě, ale auto jsem si nikdy vyloženě kvůli spotřebě nekoupil :D 2.4i je (byla) stále ve hře, ale asi bych si pak vyčítal, že jsem měl pořídit T5, proto nikam nespěchám, vyberu takovou výbavu a vzhled, který mi bude vyhovovat a nechci dělat ústupky :)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#23 Motorizace C30

Příspěvek od Fíla »

musím upozornit, že T5 je všechno možný, jen ne úsporný auto. Aktuální průměr podle palubáku 11,3 l/100km ömv maxxmotion 100. Určitě s tím lze jezdit i za míň, ale to si zas nemusím pořizovat T5. A hlavně asi nikdo nepředpokládá, že si tuhle přemotorizovanou nákupní tašku někdo koupí jako jediný povoz do rodiny. I když jsou i tací (jako třeba já), kteří to mají jako nejúspornější auto :green:
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“