Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13132
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Urvanej »

Je to jasný, rantlovka, bušovka konec. Pak je tu ale mezityp, kdy má 740 devítkovej rypák a vzadu multilink.
Ještě asi tak 5 minut zpátky jsem si myslel, že konec MY89 byly ty skorodevítky s multilinkem.
Kája je rv90 (červen), MY 90 a je to čistokrevná bušovka, ale má ještě hranatou palubku. Pedrozo1 má rv90, MY90 a má toho kočkopsa.
Má k tomu někdo klíč? Odmítám věřit tomu, že to tam flákali jak jim to přišlo pod ruku, protože to nejsou italové. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

smolda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1168
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od smolda »

OT: proč se říká bušovce bušovka? :D rantlovka je asi podle kolmého xichtu, ne? Jistý pan Buš je dement a nevidím spojitost s parádní 740tkou

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13132
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Urvanej »

Proběhl facelift a poprvé se tu s nima objevil Busch senior, když si je semka dovezl na státní návštěvu. Máš štěstí, že je tu už akorát odkaz na archivovanej výtisk lidovek, takže sem ti nemohl říct hledej Šmoldo :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:Je to jasný, rantlovka, bušovka konec. Pak je tu ale mezityp, kdy má 740 devítkovej rypák a vzadu multilink.
Ještě asi tak 5 minut zpátky jsem si myslel, že konec MY89 byly ty skorodevítky s multilinkem.
Kája je rv90 (červen), MY 90 a je to čistokrevná bušovka, ale má ještě hranatou palubku. Pedrozo1 má rv90, MY90 a má toho kočkopsa.
Má k tomu někdo klíč? Odmítám věřit tomu, že to tam flákali jak jim to přišlo pod ruku, protože to nejsou italové. :-)
Su vyrobene v rovnakej fabrike ?
Myslim ze vsetky 740 maju hranatu palubku, tym jedinym sa lisia od 940.
740 s multilinkom, asi len vrcholne motorizacie...
Rozoberal som 745 MY90 s B234F, cumak uz devinovy, elektroinstalacia tiez, ovladanie klimy otocne, palubka klasicka 740.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Pedrozo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 653
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlčany (Příbramsko)
Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
Bydliště: VRZČ

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Pedrozo »

Klíč k rozluštění nemám, ale s fabrikou by myslím mohla být dost silná spojitost. Moje auto bylo vyráběno pouze v Belgii, v Ghentu. Dodávali je v největší míře (pokud se tomu vůbec dá říkat míra, moc jich asi nebylo, ale to jsem za půl roku nezjistil nikde) do Itálie, pár jich v Belgii zůstalo, něco taky do Portugalska a Francie. Mám na ní sice spoustu dobových nápisů ve švédštině, ale švédsko tyhle auta ofiko nikdy neviděli, protože je tam nechtěli myslím kvuli emisím. Je to takové zapeklité, ono totiž podle mě žádný klíč k rozluštění ani nebude. Devadesátá léta byla u Volva poměrně něco jako "franto podej mi to, jo ono to došlo, no tak mi podej to jiný" :D Takže mi to trochu tu itálii připomíná :)
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13132
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Urvanej »

sergej: fabriku nevim, ale páral sem bušovku s reginou, co měla devítkovou palubku, a co sem takhle sondoval, tak MY91 to takhle měly.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4996
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Ondra. »

jednoduchý... základní motorizace bušovka, lepší motorizace (Turbo, 16V) devítkovej čumák... netřeba v tom hledat složitost... Devítkovou palubovku měly sedmy na samým sklonku kariéry...
Zajímavý je že tohle rozčumákování vydrželo v USA asi až do roku 95 (940 GL má bušovkovej čumák...)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4996
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Ondra. »

_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

kV8ba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 449
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od kV8ba »

Jenom ještě dodám, že 740 v sedanu s devítkovým čumákem NENÍ pokaždé multilink. Multilink se v 744 objevil pouze ve spojitosti s B204GT/FT (Pedrozův případ).
Zbytek klasika tuhá.
Pak taky není úplně pravidlem, že 740 v silnější motorizaci (B230FT, B234F) je vždy devítkový čumák...byly i bušovkové.

A aby toho nebylo málo, tak jsou dva typy bušovkových masek :green: , které mají spojitost s hranatou / zkosenou palubkou.

Účko vzpomeň si, že zrovna ty masky jsme zkoumali na kájovi...
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13132
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Urvanej »

o maskách vim, ale to neni ten hlavní problém, ten hlavní byl, kdy se vůbec ty devítkový sedmy dělaly. To bych sem mohl začít tahat brzdy, zadní světla...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od VanThomas »

Aby toho nebylo vůbec málo, tak ještě doplním, že hranatá palubka z bušovky není záměnná s palubkou z rantlovky. Na jednom konektoru je o vývod víc a tuším že jsou i některý přeházený...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4996
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od Ondra. »

kubo nemas pravdu.... exsibrovo 740 mela multilink a byla to b230ft....
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 923
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Urvanej píše:Proběhl facelift a poprvé se tu s nima objevil Busch senior, když si je semka dovezl na státní návštěvu. Máš štěstí, že je tu už akorát odkaz na archivovanej výtisk lidovek, takže sem ti nemohl říct hledej Šmoldo :-D
Kde to najdu ten odkaz na článek?

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od VanThomas »

_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 923
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Jak je to s těma 740 před bušovkou?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

VanThomas píše:tu: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=52&t=18222&p=207833
ale zadarmo nefunguje...
Aha, tak to nic... Kvůli jednomu článku si předplatné platit nebudu. V práci odbíráme Hospodářské noviny, tak to mám zadarmo :-)
Ale kdyby tam někdo měl přístup a udělal třeba Print Screen toho článku a poslal emailem, tak bych to uvítal :-)

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé