Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#1 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od tymon »

Zdar,

tak jsme si dnes udělali super DynoDay v DieselPower.cz s jedním z lidí, kteří nás oslovili se zájmem o chip. Jednalo se o Volvo V70 D5 r.v. 2002 se stavem tachometru 290-tis km, ve kterém už něco bylo nahrané. Upozorňuji, že k autu jsme neměli originální SW a tudíž se chip VolvoTune.nl aplikoval na FW, který již v autě byl a proto zde uvedený stage "série", nemá asi úplně vypovídací hodnotu o originálu (originál opravdu 400Nm nemá :) ). Každopádně ST1, ST2 a ST3 (to byl trochu pokus) je úprava, kterou standardně nabízíme pro všechny tyto typy vozů... no a nedopadli jsme věru vůbec špatně! :)
St1 má od VolvoTune.nl deklarované parametry 185Hp / 395Nm
St2 pak 203Hp / 425Nm
St3 (pokus) mělo být 220Hp / 460Nm... toto se úplně nepovedlo :pardon:

Ještě je nutno říci, že na autě zřejmě nebylo 100%-ní EGR, regulátor tlaku paliva nebo turbo (nevíme co přesně... možná i kombinace), což nejspíš vedlo k oněm "vlnám" na začátku... je ale vidět, že SW VolvoTune tento "efekt" eliminoval i při vyšším výkonu, než původní úprava, která v autě byla... já sám bych z toho viděl, že je úprava k motoru šetnější :)
Přílohy
5.png
4.png
3.png
2.png
1.png
Naposledy upravil(a) tymon dne 04 bře 2014 01:26, celkem upraveno 1 x.
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#2 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od tymon »

a fotky :)
Přílohy
10003423_10203353179456386_72395622_n.jpg
10003423_10203353179456386_72395622_n.jpg (59.71 KiB) Zobrazeno 2763 x
1959939_10203353182976474_697541945_n.jpg
1959939_10203353182976474_697541945_n.jpg (64.82 KiB) Zobrazeno 2763 x
1912422_10203353184296507_433510955_n.jpg
1912422_10203353184296507_433510955_n.jpg (81.55 KiB) Zobrazeno 2763 x
1620847_10203353179816395_519170006_n.jpg
1620847_10203353179816395_519170006_n.jpg (57.1 KiB) Zobrazeno 2763 x
1620505_10203353181656441_1229262012_n.jpg
1620505_10203353181656441_1229262012_n.jpg (78.57 KiB) Zobrazeno 2763 x
1604432_10203353181136428_2035236319_n.jpg
1604432_10203353181136428_2035236319_n.jpg (93.99 KiB) Zobrazeno 2763 x
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 488
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

#3 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od Joemilionare »

To uz je nerizena strela takovej kroutak se skoro 500nm na predokolku :) :Yahoo!:
To musi ject jak dabel :) :shock:
_________________
Bylo Volvo S60

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#4 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od spy »

Sorry za OT, není to "readed", ale jenom "read" :wink:
Ale jinak job well done :beer:
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od hajnej »

jak často se mění spojka po této úpravě?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 66
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S80 Executive AWD D5244T4 MY2009

#6 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od JirkaP79 »

Oni tam mají možnost měřit výkon na 4x4? To by mě docela zajímalo.
_________________
Volvo S80 Executive AWD, 2.400 ccm - D5244T4, r.v. 2009, 136 kW - automat
dříve Hyundai i30 Comfort 1,6 CRDi, r.v. 2009, 85 kW - automat, Hyundai Accent 1,3 On Air, r.v. 2005 , 63kW, Felicia 1,3 MPI, r.v. 1997, 50 kW, Škoda 105L, r.v. 1988, 34 kW, Škoda 105L, r.v. 1976, 34 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#7 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od trapiz »

a neodnese ten větší krouták dvouhmota?.. a co spotřeba s tou to taky asi zamává ne?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 194
Registrován: 12 roků
Bydliště: Olomouc
Vůz: XC90 D5 AWD
Bydliště: Olomouc a okolí

#8 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od sline »

tento týden, jedu taky vyzkoušet jejich chip, auto mám v top stavu, tak uvidím co to bude dělat. :evil: 8)
_________________
Je: volvo XC90 D5 AWD 7seats , CHIP STAGE2 http://www.D5T5.com EGR OFF
volvo S60 2.4D5 120KW 2004 PREMIUM SOUND, CHIP STAGE2 http://www.D5T5.com R.I.P

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#9 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od hajnej »

sline píše:tento týden, jedu taky vyzkoušet jejich chip, auto mám v top stavu, tak uvidím co to bude dělat. :evil: 8)
dej vědět
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 194
Registrován: 12 roků
Bydliště: Olomouc
Vůz: XC90 D5 AWD
Bydliště: Olomouc a okolí

#10 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od sline »

tak kluci mám to chiplé a jede to fantasticky :oops: :) . sem mile překvapenej. každý kvalt táhne víc a déle, od spodu to jede dřív. no prostě fakt zatím luxus :beer: díky Pavlovi za spolupráci. na 100m bez chipu 7.38s s chipem 6.09s 8)
_________________
Je: volvo XC90 D5 AWD 7seats , CHIP STAGE2 http://www.D5T5.com EGR OFF
volvo S60 2.4D5 120KW 2004 PREMIUM SOUND, CHIP STAGE2 http://www.D5T5.com R.I.P

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#11 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj,

jen doplním, že ta stovka se měřila "letmo", start byl při 2000ot./min. (to odpovídá rychlosti ~20km/h) a zrychlení na dvojku až do omezovače. Přikládám graf, který vypovídá asi nejvíce o celkovém vylepšení. Šlo by jít i dále (viz pokusná Stage 3), ale tohle "safe" vyzkoušené nastavení, které motoru neublíží a řidič je potěšen, může bezpečněji ovládát svého železného oře.
S60D5-dist-80pct2.PNG
Nárůst je přibližně 20-25% (power i torque), samozřejmě se předpokládá dobrý technický stav všech elementů pod kapotou. Jinak se tyto problémy mohou spíše ještě více vyjevit ve své nahotě.


Na druhou stranu: musím smeknout poklonu vývojářům motorů, hlavně z hlediska spolehlivosti a celkové výdrže. Včerejší případ dostal novou softwarovou krev a chová se stále velmi slušně.

Takovýto typický motor má za sebou pravděpodobně:
- 12 sezón, 6x STK+ME
- minimálně 180tkm (tacho), realisticky klidně i 300-400tkm provozu
- to může odpovídat 6000 motohodinám (nebo i více). t.j. v sumě 2 měsíce trvalého chodu
- kdyby se denně jen 2x nastartoval, tak je to téměř 10000 startů
- často s pochybnou údržbou, v režimu start-stop, trápení manuální převodovkou a všelijakýmo řidiči v různých režimech (podtáčení, přetáčení)
- mnohdy všelijaké (ne)výměny oleje a filtrů
- v zimě starty při -10° až -20°, to olej je jen mazlavá lepivá kaše. Často provoz 10 nebo 20 minut, kdy se sotva a jen částečně prohřeje.
- v létě naopak dálniční peklo: např. 10h full speed, full power na cestě do Chorvatska. Vzduch +40°C, zastávka na pumpě, zapečení oleje na turbu, atd.

A kdovícoještě si dokáže každý překvapit.

Tož tak.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#12 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od ok2ucx »

A ještě jedna poznámka. Mám srovnatelné měření, tento sprint je u V70 orig. 120kW asi jen o 1s pomalejší.

Ovšem V70 120kW D5
- je těžší, cca o 100kg
- má nepříznivější aerodynamický koeficient Cx (ten asi v těchto rychlostech není úplně dominantní, ale nepomůže)
- v neprospěch je tu navíc i čelní plocha auta. Teď jsem to přepočítal, v tomto parametru (Cx * plocha) je V70 oproti S60 asi o 1/3 horší :shock: takže motor musí bojovat i s odporem vzduchu, zvláště ve vyšších rychlostech.
- srovnávaná V70 měla i fabricky dodělaný filtr DPF, ten odtahu spalin rovněž neprospěje.

Zde často citované narážky na S60 možná nejsou tolik na místě. Sporťák to není, ale v rámci Volvo modelové řady, věru dobrý společník na cesty.
A pokud je to ve verzi T5, pak to může být i takový nenápadný tygřík.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#13 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od eLzyx »

Pavle, kolik chcete za lepší SW pro 2.4T? Mě to auto vůbec nebaví :no: jestli je to možno provést nějak na dálku. Se mi s tím nikam nechce jezdit.

A taky bych potřeboval 125kW soft do 103kW 2.4i. To umíš taky? Nemusí být ARD, stačí origo Volvo.

kdyžtak SZ ...
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#14 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od 3m3 »

Pridam se zkusenosti na moji hatatytla D5ce.

Oproti predchozi uprave je prubeh krouticiho momentu a vykonu krasne uhlazeny.
Vysledky mereni prikladam a za me velka spokojenost.
volvo cesky.jpg
volvo cesky.jpg (71.23 KiB) Zobrazeno 2012 x
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#15 Měření výkonu na válcové zkušebně V70 D5 - D5T5.com

Příspěvek od ..::Philip::.. »

Dalsi dukaz, ze je BSR, Heico navonene ho*no.. BSR u V70 II deklaruje 197hp, 450Nm. Realita je 185hp, 400Nm.

VolvoTune rika 200hp, 480Nm a u aute co ma pres 310000km na puvodni spojku, vstriky je vysledek nejakych 195hp, 460Nm. :good:

Well done kluci. 8)
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“