V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#1 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od yellman »

Ahoj, ve čtvrtek jsem si přivezl V70ku 2.5 TDi 98. Dělal na ní jeden auto opravář z Plzně, který ji posléze prodal mě, odvezl jsem si i několik náhradních dílů a teď řeším situaci s přístrojovkama. Mám k dispozici 2 přístrojovky,liší se od sebe jiným uspořádáním ploš. spojů a jeden ukazuje počet najetých km 208000 (dle slov pána ten původní) a druhý 247000. Automat převodovka měnena na manuál, a nejspíš byla i nahrazena ECU. Takže mám k dispozici ještě další 2 ECU jednotky - tu původní z automatu zřejmě, pak ta současná co je teď v autě s manuálěm a nějaká třetí bůhví odkud :Search:

K problému:
Jedna přístrojovka s nájezdem 247000 ukazuje pouze čas a teplotu, rozuměj neukazuje seznam položek (průměrku, dojezd atd.), takže přepínač tu je k hovnu.
Druhá přístrojovka s nájezdem 208000 (dle slov pána ten původní) po zapnutí klíčku do 2. polohy se ručička tachometru vyhoupne na max a kilometry běží, klidně i několik minut. Ale za to funguje seznam položek (info panel) akorát po nastartování neidentifikuje rychlost, takže ručička tachometru na nule, pouze otáčky fungují.

Vyzkoušeno: Odpojení baterky + ABS modul - kontrola konektivity a na doporučení z anglického fóra utěsnit káble v modulu nějakým tělesem, aby více doléhaly.
Něchat ho běžet, aby si dotočil kilometry, které mu nejspíš příkazuje řídící jednotka - ECU...
Nevyzkoušeno: Origo diagnostika a výměna / záměna ECU

Co radíte, co vyzkoušet? Určitě tu již někdo přistrojovky měnil a neříkejte, že se to vždy obešlo bez tohodle problému :twisted:
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#2 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od dali »

Pokud by šlo o nájezd, stačí přehodit samostatnej budík tachometru, nájezd si nese s sebou. Místo přepínače palubního počítače bych dal záslepku... a vyřešeno. Stejně mele akorát tak <>oviny a třeba spoléhat se na to co říká o dojezdu u TDI, který když dojde nafta tak se zavzdušní je celkem o nervy.

yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#3 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od yellman »

dali píše:Pokud by šlo o nájezd, stačí přehodit samostatnej budík tachometru, nájezd si nese s sebou. Místo přepínače palubního počítače bych dal záslepku... a vyřešeno. Stejně mele akorát tak <>oviny a třeba spoléhat se na to co říká o dojezdu u TDI, který když dojde nafta tak se zavzdušní je celkem o nervy.
Prohodit ten digitální malej display ? A já si právě chci kontrolovat aktuální spotřebu, mám diesla prvně, kor když má tenhle motor mít tu pověstnou nízkou spotřebu :)
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#4 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od dali »

Celej ciferník i s displayem prohodíš. Třeba to může zafungovat i obráceně, že když dáš ten ciferník s 247tkm do budíků kde funguje palubák, tak třeba bude chodit normálně (že může bejt chyba v tom ciferníku s těma 208tkm)

yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#5 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od yellman »

Zítra to zkusím, pravda, že digi budík s většim nájezdem by tam šel dát, nenapadlo mě to, vzdal jsem to přehazování, protože analog tacho maj od sebe odlišný úchytky (kontakty) na desce, jsou v jiném úhlu. Vypadá to, že jedny budíky jsou novější, i ta deska se spojema vypadá líp. Zkusim to obejít tim maly displayem jak řikáš. Díky za tu ránu do hlavy :wink:
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#6 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od yellman »

Dneska přehozeny budíky a furt žádnej posun. Já už fakt nevim, co jsem tu četl, tak nechápu proč by nafty měly mít problém s výměnou budíků. Asi mám zrovna ty špatný. Jenomže mi to bude furt vrtat hlavou. :fool:
Foto: klíč ve druhé poloze - kilometry se samy od sebe připočítavaj a to max rychlostí. když to natočim, vykazuje při jízdě rychlost nula neustále.
Přílohy
2014-02-24 16.20.12-cut.jpg
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#7 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od pepa.paur »

V roce 1999 se byl přechod z řídícího systému MSA15.7 na MSA15.8, mimo jiné se na přístrojovce místo kontrolky "lambda" objevila kontrolka "ponorka", máš obě přístrojovky stejné?
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#8 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od yellman »

Tahle na fotce bude teda z 1999. A ta co mi ukazuje dobře rychlost a žádný brikule nedělá pro změnu neumí aktuální spotřebu nebo dojezd, můžu tyhle funkce spustit? Přepájením nebo tak nějak? Asi ne že :D
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#9 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od yellman »

Asi nezbejvá než na zkoušku dát jiný starší model budíků. Do desky (starší r1998) bylo zasahováno viz. obr.
Přílohy
2014-02-24 16.47.48-cut.jpg
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#10 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od pepa.paur »

yellman píše:Tahle na fotce bude teda z 1999. A ta co mi ukazuje dobře rychlost a žádný brikule nedělá pro změnu neumí aktuální spotřebu nebo dojezd, můžu tyhle funkce spustit? Přepájením nebo tak nějak? Asi ne že :D
jestli si to pamatuju správně, tak to tady už někdo řešil a na tom starším systému MSA15.7 stačí vyměnit přístrojovku za verzi s palubním pc a doplnit otočný přepínač. Na té novější to asi půjde hůř. Stejně ten počítač většinou neukazuje přesně :unknown:
Jinak na to tvoje auto jsem taky koukal v inzerátu, líbila se mi ta barva, ale nakonec jsem vybral jiný. Jak máš pořešenou tu výměnu automatu za manuál v techničáku?
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#11 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od yellman »

josef.paur píše:
yellman píše:Tahle na fotce bude teda z 1999. A ta co mi ukazuje dobře rychlost a žádný brikule nedělá pro změnu neumí aktuální spotřebu nebo dojezd, můžu tyhle funkce spustit? Přepájením nebo tak nějak? Asi ne že :D
jestli si to pamatuju správně, tak to tady už někdo řešil a na tom starším systému MSA15.7 stačí vyměnit přístrojovku za verzi s palubním pc a doplnit otočný přepínač. Na té novější to asi půjde hůř. Stejně ten počítač většinou neukazuje přesně :unknown:
Jinak na to tvoje auto jsem taky koukal v inzerátu, líbila se mi ta barva, ale nakonec jsem vybral jiný. Jak máš pořešenou tu výměnu automatu za manuál v techničáku?
Novější desku prostě nemůžu rozjet. Výměna displaů respektive budíků u mě nic nevyřešila - jsou tam na to myslim nějaký motorola kompjůtry - připájený, jo a analag tacho má jinou patici - jiný úhel, ten vůbec neprohodim. A už jsem sundaval palubní desku a rozdělával ty budíky snad 3x, protože mi to nedalo..ale už to neřeším, smířil jsem se s tim, že budu prostě tankovat až bude hladovec a víc nic, aspoň se nemusim stresovat všeljakejma "přesnejma" hodnotama :) .

Auto ještě neodhlásil, v TP je napsáno AUTOMAT, no říkal mi, že někde na severu Plzně to někdo dost kontroluje, asi je to tam častou záležitostí :) . Uvidíme, změna v TP už dnes snad nestojí tisíce, ale snad pár stovek, radší to nechám pozměnit, nebo řeknu, že tam udělali chybu předtím. Motor je v perfektním stavu, podvozek excelentní, vše origo nové, ramena, tlumiče, péra, brzdy,atd. A co spodní silentbloky motoru, má je smysl kupovat už jeté, ty origo od pana Patočky ? Jo a jještě něčeho jsem si všiml, při sešlapávání plynu k podlaze je tam cítit jakýsi doraz-zastaví se před podlahou, pak zatlačím trochu více a teprve jsem na podlaze. Při jízdě ho už ale necítím, ale za tou hranicí to přestává táhnout, nechybí tam nějaký vymezovací váleček? Zdá se mi, že se za tou hranicí jakoby zavírá "plyn" nebo jak to popsat a musím lehce povolit pedál, aby zase přidal. Může to bejt i tim podtlakem od sání do turba, kterej teď taky řeším...a třeba to taky souvisí s tou automatickou převodovkou co tam byla... :crazy:
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#12 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od pepa.paur »

Tak jestli budeš chtít rozchodit pal pc, tak se tady občas prodávají přístrojovky, nebo koukni do rozborek, kdo co kuchá, ale hlavně aby seděly ty modelový roky. Já mám na eSku pal pc a na Véčku ne a nezdá se mi to jako důležitá věc, to už mě víc mrzí automatická klima.

S tou převodovkou nevím, to si asi měl zjistit před koupí, snad to bude vše ok. Auto jsem viděl jen na fotkách a vypadalo fakt pěkně, tomu stavu bych věřil, snad tam nebude ještě nějaká past.
Spodní silentbloky jsem si nechával měnit v autorizáku, byla to docela rána, teď mě čekají na eSku, taky rozmýšlím, ještě jsem tedy nezjišťoval ceny, ale myslím si, že novej bude novej, přece jen z těch rozborek budou všechny utahaný, po 15 letech, vidíme.
Automat jsem sice něměl, ale ten "doraz" pedálu plynu by mohl býs spínač kick-down, prostě automaty mají v plynovém pedálu spínač, který při přidání na podlahu dá signál do automatické převodovky a ta podřadí. Ty už tam to řj automatu nemáš tak si to asi neví rady.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

yellman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 92
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kokořín
Vůz: XC70 II | C70 I

#13 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od yellman »

Já vím, největší problém je, když na to přijdou při evidenčce, potom už prý není šance, že by to vozidlo někdy zaevidovali, dostane se to do systému na pořád. No, naštěstí je tu výhoda malého města a známých :oops: všechno jde :) . Kickdown, aha, tak bych to viděl tak, že si na podlahu pod pedál nalepím 1cm gumu a bude to pořešený, na kuchání a výměnu pedálu se necítím. A děkuju Ti za podporu :Rose: , to se mi na volvoklubu resp. na vás lidech tady líbí, že jste většinou takový normální.
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav

|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#14 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od pepa.paur »

Není zač, já se to teprve učím, pořád mě volvo dokáže překvapit, někdy i nepříjemně :D
Spousta informací je na těhle stránkách, je to sice německy, ale prokousat se dá : http://www.volvopedia.de/index.php?title=D5252T
Taky není špatný mít schémata, někde tady byly odkazy ke stažení.
Jinak ten plynovej pedál je taky jinej pro MSA15.7 a pro MSA15.8, kdyby si ho chtěl měnit za verzi bez kick-down.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#15 V70I Výměna přístrojovky - polofunkční

Příspěvek od Sibr »

Btw těch palubek bude všude dost, jelikož se prakticky ne_erou tak je lidé i vyhazujou. Proč si zabírat místo něčím co neprodáš.
Díky tomu bude buď zadarmo a nebo za bakšiš...
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“